Bisikletlerde genelde iki tip fren sistemi görülmektedir. Bunlar Disk fren ve V fren olmak üzere ikiye ayrılırlar. Disk frenlerde kendi aralarında mekanik disk ve hidrolik disk olmak üzere ikiyi ayrılırlar.
V-fren; bisikletin kadrosuna monte edilen fren bacakları ve bu fren bacaklarına monte edilmiş fren papuçlarını tel ile çektirerek, papuçların jantların yanaklarını sıkıştırarak frenlemenin gerçekleştiği bir fren sistemidir. Avantajları arasında, bisiklette hafif bir yapıya sahip olmakla beraber ekonomik bir fren sistemi olup, en yaygın görülenler arasındadır.
Mekanik disk, aynı v-frendeki gibi bir fren telinin kaliper yardımıyla bir diske komut ederek durdurmayı sağlayan sistemdir. Bu fren sisteminin v-frene göre pek avantajı olmamakla beraber gereksiz yere ağırlığı artırdığı gibi, lüks donanım olarak zannedilip fazladan para harcamamıza sebep olur.
Hidrolik disk ise; aynı araba ve motosikletlerde ki gibi, hidrolik yağının balatalara yaptığı baskıyla, balataları diske yaklaştırarak durmayı sağlayan sistemdir.Disk fren sistemi kullanılacaksa, makbul olan hidrolik diskli sistemdir fakat maliyeti diğer fren sistemlerine göre oldukça yüksektir.
Peki hidrolik disk, hangi koşullarda gerekir? Bisikletinizi sürekli bol yağışlı bir şehirde sürüyorsanız, çamurda arazide binmeyi seviyorsanız, arazi yarışlarına katılmayı planlıyorsanız, o zaman hidrolik disk tercih sebebi olabilir. Tepe inişi, serbest sürüş, akrobasi, enduro gibi kategorilerin bisikletlerinde hidrolik disk genel olarak standart olarak sunulmaktadır.
Kaynak : bikehaber.com