Scudo Sports

Kron XC2000 vs Carraro 436 Daytona

Hangisini seçmeliyim?


  • Toplam katılım
    86

Ömer Soykan

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2011
Mesaj
234
Tepki
69
Şehir
İstanbul/Pendik
Uzun zamandır forumda araştırma yapıyorum, pek çok konuda bilgi sahibi oldum. Birkaç hafta sonra bisiklet almayı planlıyorum ve bu iki bisiklet arasında kaldım. Sirkeci'ye gidip iki bisikleti de gördüm, beğendim.

Öncelikle bisikletten beklentilerimi söyleyeyim; engebeli ve düz yollarda kullanacağım, uzun turlara da çıkabilirim. Dolayısıyla dağ bisikleti almak istiyorum, düz yollar için de ince kaliteli bir lastik almayı düşünüyorum. Aldığım bisikleti uzun yıllar kullanmak istiyorum, ihtiyaç hissettikçe bileşenlerini geliştirmek istiyorum. O yüzden kadrosunun sağlam olması da önemli. Bisikletlerin özelliklerini aşağıya koyuyorum, sizce hangisini tercih etmeliyim? Başka önerileriniz var mı? Bütçe 1200 Lira.

(link)

http://i47.tinypic.com/1232vf6.jpg

Ürün Adı : XC2000 HİDROLİK DISC FREN - MAT GRİ
Ürün Fiyatı : 707,00 $ (KDV dahil)
KADRO:7005 Triple Butted Aluminyum gövde

SUNTOUR XCT Gidondan Kilitlenebilir Ön Süspansiyon
SHIMANO Alivio , 27 Arka Vites
SHIMANO Alivio , Ön Vites
SHIMANO Alivio Vites/ Fren kolları
SHIMANO Aynakol
SHIMANO Arka Dişli
SHIMANO HİDROLİK DISC FREN

(link)

Fotoğraflar için Alp Aksoy'a teşekkür ederim.
http://i45.tinypic.com/2ah8uus.jpg
http://i46.tinypic.com/wk1le8.jpg


Kadro: ALLOY 15,5"-18,5"-19,5"-21,2"
Maşa: SUNTOUR SF11 XCM V3PM RL 100MM BEYAZ
Gidon: MTB-AL-SEMIRISED OS CARRARO
Gidon Boğazı: MTB-AL-H/S OS CARRARO
Sele: SELLE ROYAL 8549 MACH
Sele Borusu: ALLOY DIA:31.6mm CARRARO
Krank Takımı: SHIMANO AFCM431C422XSL 44X32X22
Çatal Yatağı: INTEGRATED 1.1/8"
Arka Değiştirici: SHIMANO DEORE KRDM592SGS SHADOW
Ön Değiştirici: SHIMANO ALIVIO AFDM430L6
Vites: SHIMANO ALIVIO ASLM430RA
Göbek: SHIMANO AFHRM65BZBL 32H
Arka Dişli: SHIMANO KCSHG309132 9-VİTES 11-32 T
Fren: SHIMANO DİSK FREN AM-4451 BEYAZ.
Lastik: CST-26X1.95 53-559 SİYAH
Pedal: SP-931S
Jant: CARRARO CROSS
Ağırlık: 14,8 kg.
Fiyat: 1040 TL
 
Scudo
sanki kron karraroya göre daha çok satıyor gibi ama bence carraro daha iyi,1 yıldır kullanıyorum ve hiç bi sorun çıkarmadı şimdiye kadar ben memnunum ve tavsiye ederim.

NOT:linkteki mavi beyaz renk seçenegi yerine şiddetle kırmızı beyaz olanını tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Soykan
Ankete katılırken hangi seçeneğe neden oy verdiğinizi belirtirseniz sevinirim. :) Ayrıca başka önerilere de açığım.
 
bu kronların kadro ağırlıkları nedir acaba?
 
ben de Carraro diyorum.. arka değiştiricinin Deore olması artısı, ayrıca kadro yapısı daha çok hoşuma gidiyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Soykan
@gökhan özbilen

Bende bu sorunun cevabını bulamadım fakat Carraro'nun kadrosundan daha hafif olduğunu düşünüyorum. Carraro'nunki 2kg idi sanırım.
 
ben de yeni daytona aldım. Şuana kadar çok önemli bir sorunla karşılaşmadım. Genel olarak memnunum, ağırlığı da kafanıza takmayın çok fazla ağır değil.
 
carraro kadro için alloy yazıyor her yerde ama ne alloyu bu onu merak ediyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Soykan
aluminium alloy yani alü. alaşım ama hangi tip alüminyum bilmiyorum 6 yada 7 serisi ama bir sürü kombinasyon var tabiiki de fakat kron 7005 diye yazmış, ha 6000 serisi olsa ne olur açıkçası pek bir şey değişmez ve genel kanının aksine 7000 serisi 6000'in bir üst modeli falan değildir sadece standardizasyon numarası bu şekildedir. 6 serisinin tokluğu 7 serisinin ise sertliği birbirlerine göre biraz üstündür. ama birinin hasar gördüğü yerde (aynı boyutlarda) diğeride hasar görecektir. böyle metalurjik konularda sıkıntı yaşarsanız yardımcı olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Soykan
birde oyumu krondan yana kullandım çünkü benimde gözümü kestirdiğim carrarodan izmitte yok, kimse 436 almazda bayi elinde kalırsa bende ist'e gidecek benzin parasını çıkartabilirim belki arada :)))
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Soykan
@AhmetC

Cidden şuan bende bunu araştırıyordum. :) Sadece şöyle bir cümle bulabildim : "ALLOY" gördüğümüz anda ana malzemenin içine metalurjik yöntemlerle alaşım elementleri ilave edildiğini anlıyoruz.
 
Bende olsam Carraro'yu tercih ederdim. Birde Whistle Miwok 1161D'ye bak donanım olarak Carraro ile aynılar hangisi hoşuna giderse onu al. Bende de Miwok 1161D var çok memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Soykan
Şimdi Kron'un ömür boyu garanti ve hidrolik fren avantajı söz konusu sanırım. Carraro 2 yıl garanti veriyor yanlış bilmiyorsam. Bu açıdan da düşünmek lazım.
Ayrıca Carraro'yu almak istesem disk frenleri çıkartıp V fren taktırmak mümkün müdür acaba? V fren uyumlu mu yani? Bisikleti alırken böyle bir istekte bulunursam kabul edilip fiyattan düşülür mü acaba? :)

Bu arada Whistle kadro da çok hoşmuş.
 
evet alloy alaşım demek zaten hali hazırda sık kullandığımız alüminyum ve demir gibi metaller alaşımlandırılmadan kullanılmaz.mesela çelik dediğimiz malzeme demire %2.1'e kadar karbon atılmasıyla oluşan malzemedir. Alüminyumda normalde çok yumuşak bir malzemedir bu yüzden başta silisyum olmak üzere magnezyum çinko titanyum vs. gibi birçok element ile alaşımlandırılır. o gördüğümüz numaralar (7000 - 6000 gibi) kullanılan alaşım elementlerinin genel olarak sunmaya yarar numara sonunda görülen T6 T5 gibi ibarelerde kullanılan ısıl işlemi ifade eder. Son olarak eğer direkt olarak Aluminium alloy yazıyorsa genelde ana alaşım elementi silisyum olan 6000 serisine denk gelir.
 
@onur tuna

Carraro'nun kadrosu Alu. 6061 olabilir yani öyle mi? Peki normale göre biraz ağır gibi, bu da daha sağlam olduğunu mu gösterir?
 
Ankete katılırken hangi seçeneğe neden oy verdiğinizi belirtirseniz sevinirim. :) Ayrıca başka önerilere de açığım.
 
http://g1204.hizliresim.com/w/y/53c5n.jpg

tablolardanda görülebileceği gibi akma ve çekme dayanımlarında 7 serisi daha üstün (tensile strenght ultimate = çekme , tensile strength yield = akma dayanımı) bunlar malzmenin sağlamlığının en büyük göstergeleridir,fakat çokmu fark var bir bisiklet kullanıcısı için; açıkçası hayır. birde sertlik değerleri vardır tabloda iki alaşımında birbirine yakın (7005 aslında 97-99 brinell arası). ilk küçük tablodaki değerleri incelediğinde daha önce sana bahsetmiş olduğum T6 gibi "ısıl işleme" denk gelen sembollemeden bahsetmiştim. tabloda açıkça görülüyorki ısıl işlem malzemenin sağlamlığını inanılmaz değiştirmiş ( 0=ısıl işlem görmemiş , T4 ve T6 ). ağırlık olayına girecek olursak toplam kompozisyonlarının en büyük kısmını Alü. oluşturduğundan ve iki alaşımında kompozisyonları arasında uçurum farklar olmadığından, ağırlığı ufak sayılacak bir cisim için (kadro gibi) ağırlık farkının kimyasal kompozisyon kaynaklı olmadığını söyleyebilirim. fark et kalınlığı gibi boyutsal farklardan kaynaklanıyordur zannımca.
sonuç olarak toparlarsam, ikisininde sertlik değerleri birbirine yakın fakat akma ve çekmede 7005 biraz daha (tahimnen bisiklet kullanıcısının zor farkedeceği kadar) üstün. tabii ki bunlar hep kağıt üzerindeki değerler asıl fark bu malzemelerin gerçekten prosedürlere uygun üretilip üretilnediği, montajın ve kaynaklamanın iyi yapılıp yapılmadığının altında gizli yani işçilik. ve biliyormusun hiç malzeme konusunda bilgisi olmayan bir insan bile bir kaynak dikişini incelese iyi-kötü ayrımı yapabilir, gözle kontrol kısmını atlamamanı ve eğer imkanın varsa bisikletleri gözle iyice incelemeni öneririm, kalite kendini her zaman belli eder.
bu arada malzeme bilgisi hakkında soru olursa herkese teknik bilgi sağlarım elimden geldiğince.
 
Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Şu durumda Carraro donanım olarak önde. Kadro konusunda da Kron ömür boyu garanti veriyor, Carraro'da seçkin bir İtalyan markası ve 2 yıl garantili. Bisiklet almaya gittiğimde iki modeli de bizzat inceleyip işçiliğine, kaynak yerlerine dikkat etmem ve zevkime göre kararımı vermem gerekiyor. Boy: 1.71, kilo: 56 olduğundan "M" kadro bana uyar sanırım. Kadro boyunun "M" olması "L"ye göre daha hafif bir kadroya sahip olacağım anlamına geliyor sanırım. Ayrıca ben Carraro'daki frenleri mekanik zannetmiştim lakin hidrolikmiş. Dolayısıyla ibre Carraro'dan yana. :) Başka önerilere de açığım.
 
@ Ömer Soykan

Rica ederim, Ben bisikletimi en çok bugün kullanabildim. Okula gidip gelirken, benim metal elementler hakkında çok fazla bir bilgim yok ancak Carraro'nun kadrosu canlı gözle gördüğümde nette gördüklerimden çok çok daha dayanıklı geldi gözüme ve sanırım 14.5, 15kg ağırlığıda bu yüzden kaynaklanıyo, gerçekten kalın denilebilecek bir kadrosu var... bugün Adnan Menderes Üniversitesinin dik yokuşundan inerken(gidenler bilir) bisikletin kadrosunun tasarımı gerçektende beni büyüledi. Yokuş aşağı gerçekten çok dik şekilde inerken arka fren görevini yapıyordu ancak yetersiz kaldığı durum oldu(asfaltta off road lastiği yüzünden) ve kayma durumuna geliyordu tam lastik(konrtol kaybedebilirdim) o anda arka freni biraz gevşetip ön frene bastığımda(konrtollü şekilde) ön amortisörün görevini çok iyi yaptığını ve kadroun dizaynının ön frene basmamda dahi(kadronun üst metalinde bir eğim var) sanıyorum ki o eğim sayesinde, kontrolümü kaybetmedim ve müthiş bir şekilde yavaşlayabildim...

Yani kısacası;
-Kadro çok dayanıklı görünüyor.(tabi kullandıkça kötü tecrübe yaşarsak kesin belli olur) :)
-Frenleri çok iyi.
-Selesi rahatsız edebilir, yada ben alışamadığım için öyle geliyor.
-V Fren takmaya uygun bir bisiklet ama orjinalliğini bozmayın derim...
-İlerki dönemlerde lastikler değiştirilip yol lastikleri takılabilir, Bagaj takmaya uyumlu kadro.

Şimdilik tecrübelerim bu kadar, ilerleyen günlerde paylaşmaya devam ederim...
 
Geri