Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Selülit tinerde 5 dakika beklet ve sert diş fırçasıyla fırça.
Selülit tiner iyi oldu he, yakıştı :ssrtcbya:

Boyanızda portakal kabuğu şeklinde pütürler mi var? Çare, selülit tiner.
 
  • Hahaha
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
Teşekkür ederim bu daha az zarar verir gibi duruyor. Sanırım böyle yapacağım.
Furj canaklarini da tinerin icin de beklet ve silerek cikar. Kalan artiklari da tekrar tinere koy ve güzelce sil. Ben sahsen tiner degil de asiton kullaniyorum, % dakika da piril piril yapiyor. Ama asiton kullanirken parcalarin üzerinde plastik vs. yani eriyecek bir sey olmasin.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Furj canaklarini da tinerin icin de beklet ve silerek cikar. Kalan artiklari da tekrar tinere koy ve güzelce sil. Ben sahsen tiner degil de asiton kullaniyorum, % dakika da piril piril yapiyor. Ama asiton kullanirken parcalarin üzerinde plastik vs. yani eriyecek bir sey olmasin.
Evde bebek var aslında. Balkonda uğraşıyorum ama yine de aseton tinerden daha az zararlı olur gibi. Bunu da deneyeceğim abi teşekkür ederim.
 
Oje asetonlarının saflık oranları azdır. Fırın boyada biraz zorlanabilir. Ama endüstriyel aseton @Murat Cömez dediği gibi daha iyi sonuç verebilir. Tiner olsun aseton olsun uygularken eldiven kullan, cildi çok kurutuyor.
 
Merhaba. Jantları örmeye başladım. Daha ilk dakikadan ofsayta düştüm. Internette izlediğimde jantı örmeye sibop deliğinin solundan başlıyorlar hep. Arka göbeğin rublenin oturacağı taraftan dıştan içe bir tel atıyorlar ve bunu jantın sibop deliğinin soldan ilk deliğine sokuyorlar. Sıkıntım şu. Jantı dağıtmadan bakmıştım. Janttaki delikler sağlı sollu delinmiş. Tek bir hatta gitmiyor. Soldaki deliklere göbeğin solundan, sağdaki deliklere de göbeğin sağından tel giriyordu. Şimdi bu yeni sisteme göre sibop deliğinin solundaki delik ters tarafta kalıyor. Yani ruble tarafına değil öbür tarafa bakıyor. Ne yapacağım?

20230903_005951.jpg20230903_010058.jpg20230903_010104.jpg

Bakıp uygulamaya çalıştığım videolar :



Direkt sibobun sağından başlayan birini de buldum. Aşağıda paylaştım. Eski jant örüyordu. Acaba eski jantlarda böyle mi örülüyor? Bu arada bu sibobun solu muhabbeti herhalde iki paralel tel bırakmak için. Siboba erişim daha kolay olsun diye sanırım. Jantı dağıtmadan önce de benim lastiğe hava basarken zorlanıyordum. Sibop zor bir konumda kalıyordu. Acaba bir delik soldan başlayıp öyle mi örsem aynı mantıkla?

 
Son düzenleme:
Bende ilk videodan öğrendim. İlk zor olsada ezber edince çok kolay olduğunu anlıyorsun. Asıl zor olan akort kesinlikle.
 
Şimdi bu yeni sisteme göre sibop deliğinin solundaki delik ters tarafta kalıyor. Yani ruble tarafına değil öbür tarafa bakıyor. Ne yapacağım?
Müsaadenle şöyle demek istiyorum. Aslında senin bi eksiğin hatan yok, jant örme gibi bi olayı lafla anlatmak mümkün olmadığı için.

hqdefault.jpg
 
Müsaadenle şöyle demek istiyorum. Aslında senin bi eksiğin hatan yok, jant örme gibi bi olayı lafla anlatmak mümkün olmadığı için.

hqdefault.jpg
Jant tellerinin gireceği delikler sağlı sollu dizilmiş. Ilk teli atarken sibop deliğinin solundan başlıyoruz ya atmaya. Bu jantta sibop deliğinin solundaki delik içte değil dışta kalıyor. 😀
Video olarak ekledim durumu.

(link)

(link)
Bende ilk videodan öğrendim. İlk zor olsada ezber edince çok kolay olduğunu anlıyorsun. Asıl zor olan akort kesinlikle.
Akort zor zaten. Ama kendim yanal ve dikey akordu artık rahat yapabiliyorum o konuda bir sıkıntı yok. Alet edevat da var. Problem jantın deliklerinin yerlerinin ters olması. O yüzden başlayamıyorum. Yoksa 20 dakikalık iş video ile.
 
Son düzenleme:
Boru hakkında bilgisi olan var mı CRP SM-08 (tubispeci in acciaio al carbonio microlegati) Son elime geçen bisikletin boruları. Kadronun boyasını söktüm ve fark ettim ki paslanmaz çelik. Borular oldukça ince kadroyu tartma sansım olmadı ama ele hafif geliyor. Ayrıca kaynak işçiliği de mükemmel olmasada çok iyi seviyede.

Google da arattığımda söyle bir yazışma buldum. (Çevrilmiş hali)

Alman postayla sipariş şirketi "Neckermann"ın ev etiketi olan ve Atala tarafından üretilen 1987 model Gironelli'm, "CRP" (veya CPP) SM-08 boru sisteminden yapılmış bir çerçeveye sahiptir: "tubispeci in acciaio al carbonio microlegati". Tullio'da olduğu gibi CRP de Padua/Padova'da bulunuyordu. Benim tahminim Tullio'nun daha sonra CRP haline geldiği yönünde. Açıkçası, "SM-08" tanımı düz ölçülü 0,8 mm boruya işaret ediyor ve henüz SM-08'den yapılmış Atala olmayan (veya Gironelli olmayan) bir çerçeve görmedim. Ağırlık açısından Columbus Aelle'ye eşdeğerdir.
Joachim Smetschka'nın web sitesinde CRP SM-08 çerçevesinin güzel bir örneği yer alıyor
---
Atala borularıyla ilgili bir şey daha: "CRP", "Cesare Rizzato Padova" anlamına gelir. Cesare Rizzato, 1921'de CERIZ bisikletlerini kurdu (CRP kısaltması CERIZ bisikletlerinde de bulunabilir) ve 1938'de Atala'yı satın aldı (Kaynak: Moore R, Benson D. Bike! Dünyanın en büyük bisiklet tasarımcılarına bir övgü. Londra: Aurum; 2012). ).

Atala'nın kendi tüpünü yaptığını hayal etmekte zorlanıyorum. Her nasılsa, "Tubispecii in acciaio al carbonio manganese" olarak pazarlanan Columbus Aelle'yi yeniden markalaştırdıklarını düşünüyorum. CRP SM-08 etiketinde neredeyse aynı şey yazıyor: "Tubispeci in acciaio al carbonio microlegati". Bence tesadüften daha fazlası.
---
Ve son olarak, Atala'nın kendi markalı çelik borularına neden 'Tullio' adı verildi ve neden 'Tullio' daha sonra 'CRP' (Cesare Rizzato Padova) borularla değiştirildi?

Cesare Rizzato ve Tullio Campagnolo çok iyi tanışıyorlardı; Bicycling dergisinin Mayıs 1975 sayısındaki bir makale birkaç ayrıntı sunuyor:

“Atala bisikletleri İtalya'nın Padova kentinde C. Rizzato & Co. tarafından üretiliyor. Cesare Rizzato şu anda yetmişli yaşlarında ama hâlâ çok aktif bir adam; bisiklete biniyor… her gün işe 19 kilometre gidip geliyor ve şirketinin işleriyle ilgilenmek için periyodik olarak yurt dışına (örneğin son zamanlarda Guatemala ve New York'a) seyahat ediyor. .
Rizzato'nun bisiklet ürettiği yarım yüzyıl boyunca şüphesiz etkili olan bir dernek olan Tullio Campagnolo'nun çocukluk arkadaşıydı. (Örneğin, test ettiğimiz Grand Prix II'nin şasisinde 'Tullio' çelik boru kullanıldı.)
Rizzato, İtalya'nın en büyük bisiklet üreticisidir ve eksiksiz bir bisiklet serisi sunan tek firmadır...
(Kaynak: Clements W, Wallace M. İki Atalas: Grand Prix II ve Corsa. Bicycling Magazine, Mayıs 1975, sayfa 58-60. Şu adresten ulaşılabilir: (link))

'Tullio' çelik boruların yerini 1980'lerin sonlarında 'CRP' aldı. Belki de Campagnolo'dakiler Atala'nın marka isimlerini 'çaldığından' şikâyetçi olmuşlardı ya da Atala (şimdiye kadar ölen?) başkanlarını onurlandırmak istiyordu. Her halükarda, Tullio 1983'te ölmüştü ve Cesare Rizzato'nun biyografik tarihlerini bulamasam da onun 1901 civarında doğduğunu biliyoruz (Tullio Campagnolo gibi), yani 'CRP' tanıtıldığında o da ölmüş olacaktı. Neredeyse 90 yaşındayım. En olası senaryo, her iki adamın da ölmüş olması ve Campagnolo ile Atala arasındaki ilişkilerin bozulması nedeniyle Atala'nın ev etiketi olarak 'Tullio'yu kullanmaya devam edememesi.
 

Dosyalar

  • IMG20230703214133.jpg
    IMG20230703214133.jpg
    81,1 KB · Okunma: 34
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@PuncherZ Paslanmaz olduğunu sanmıyorum. İsminde "Carbonio" olduğuna göre, "yüksek karbonlu" denen, çok iyi sertleştirilmiş, bu sebeple yüksek "dayanım/ağırlık" değerine sahip çelik borular gibi gözüküyor. (Ve bu tip yüksek dayanım çelikleri paslanmaya çok hevesli oluyolar). Paslanmaz olduğunu anlayabilmek için, mıknatısla diğer borulara göre çekme miktarını karşılaştırmak lazım. Gerçek paslanmaz borulardan yapılmışsa mıknatıs çok çok az çekiyor. Veya da, bir bölgesine 5-6 gün su tatbik edip gözlemlemek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve PuncherZ
@PuncherZ Paslanmaz olduğunu sanmıyorum. İsminde "Carbonio" olduğuna göre, "yüksek karbonlu" denen, çok iyi sertleştirilmiş, bu sebeple yüksek "dayanım/ağırlık" değerine sahip çelik borular gibi gözüküyor. (Ve bu tip yüksek dayanım çelikleri paslanmaya çok hevesli oluyolar). Paslanmaz olduğunu anlayabilmek için, mıknatısla diğer borulara göre çekme miktarını karşılaştırmak lazım. Gerçek paslanmaz borulardan yapılmışsa mıknatıs çok çok az çekiyor. Veya da, bir bölgesine 5-6 gün su tatbik edip gözlemlemek lazım.

Tuzlu su sürüp bıraktım bir kaç gün sonra biraz matlaşma oldu ama sarıya kaçan bir renk oluşmadı. Boya varken boyanın darbe alan yerlerinde de pas yoktu
İşin ilginci, üzerinde exage grup set olan büyük ihtimal fason olarak ürettirilmiş kadroda kaynak isçiliğinin çok iyi olması, çok temiz akma, eksiklik orantısızlık yok. Aynı anda bi tane de yol/şehir kadrosuyla uğraşıyorum. Aralarındaki malzeme kalitesi ve işçilikte uçurum var. Kadronun drop outları uyduruk (düz) sadece.

Şimdi tuzlu su ve biraz dc akım vereceğim bakalım pas yapacak mı.
 
Jant telini 2.'ye örüyorum. Sanırım 3.'ye gidecek iş. Sibop deliğinin bir gerisindeki telden başladım örmeye. Sibop girişi pek problem olmadı. 295 yeni tellerle ördüm. 1-2 tane tel neredeyse hiç nipele ulaşmadı bile. Dedim herhalde ölçü yanlış oldu. Üzerindekiler 300 mm idi. Nipellerin ucundan tel başları gözüküyordu. Sonra acaba desen farkından mı tutturamıyorum diye düşündüm. 3 atlamalı örüyorum. Jant ölçüm sitesine değerleri girdim. 302.8 mm gösteriyordu. Bir de göbeğin sağ ve solu eşit. O yüzden telleri de eşit önerdi. İyi dedim 300'lük ile öreyim. Tekrar ördüm. Belki eski halinde farklı desen vardır da ondan uzun olmuştur diye. 4'te 3'ü tam oldu. Kalan 4'te 1 ise yine uzun geldi.

Şimdi kısa ve uzun tel olarak video'da ayırmışlardı göbek tarafıyla öbür tarafı. Sitede eşit çıksa da acaba kısa tel için 295 uzun tel için 300 kullanıp bir de öyle mi denesem?

Hayır örmek çok kolaymış da şu tel boyu olmuyor bir türlü. 295'lik örerken her bir teli eşit gerginliğe getirmek için sıkmaya başladığımda tak diye ses çıkararak bir tane nipelden tel ayrılmıştı. Acaba tekerin etrafını yavaş yavaş sıkıp mı aynı seviyeye getirmeliydim?

Neyi atlıyorum arkadaşlar? Gerçekten bunaldım :)
 
Kaçıncıya ördüm artık hatırlamıyorum. Hepsini aynı yapınca 295'lik kısa geliyor, 300 uzun geliyor. Ruble tarafını kısalar ile örüp diğer tarafı uzun ile öreyim dedim. Bu sefer de kısa taraftan geçen çapraz teller kısa kaldı. Sibop deliğinin bir gerisinden başlayıp örüyordum. Sibop deliği düz kalmıyordu ama şişirmede sıkıntı yaşayabilecek bir konuma da sokmuyordu. Demin de sistemin tam simetrisini denedim. Gültekin beye Youtube üzerinden sordum. Jant delikleri ters olduğu için simetrisini uygulayabilir miyim diye. Uygulayabileceğimi söyledi. Bir de öyle ördüm. Sağ kısa Sol uzun şeklinde. Yine çaprazlar kısa geldi.

Yoruldum... Bisiklette en zor iş akort diyordum. Meğer tel uydurup jant dizmekmiş. Üzerindeki örüm tarzını hatırlamıyorum ama 300'ler dışarı taşıyordu hep. Ya 300 ile örüp taşlayacağım üstlerini. Ya da 295 kısa geliyor diye 298-297 ara tel ne varsa gidip ondan da bir demet alıp deneyeceğim.

Trek için aldığım jant tellerinin yanında 1-2 mm uzun nipeller vardı. Bir de onları jantın tamamında kısa teller ile deneyip sonrasında yatacağım. Muhtemelen yine olmayacak.

Sonradan gelen düzenleme :

Uzun nipellerde de olmadı. 295 kesinlikle bu janta ait değil. Hepsi örülü vaziyetteyken bir tane tel kısa kaldı. Nipelden bir tırnak mesafeye kadar hepsini sıkayım belki yaklaşır eksik tel dedim. Yine olmadı. Hatta teller sıkılırken çok gergin bir gitar teli akort hissi verdi. Farketmemişim bir baktım jant yamulmuş 😱

Tüm telleri hemen söktüm. Jant rahatladı ama hafif bir yamukluk var. İnstagramda hindistanlı bir bisikletçinin uyguladığı şekilde jantı kollarımla tutup yamuk kısma kafamla baskı uyguladım 😄😄 Düzeldi gerçekten. Yere yatırıp boşluk var mı diye kontrol ettim. Düzgün gözüküyor. 298 de sipariş geçip sonrasında mahalledeki bisikletçiye bir gösterip akıl almayı planlıyorum. Adamda jant teli yok, olsa önce oraya giderdim de. Mecbur alıp deneyeceğim artık. 300 uzun 295 kısa ise arası bir tel lazım.
 
Son düzenleme:
Hafta sonu bisikletçiye akıl danışmaya gittim. Kapalıydı ulaşamadım. En son şunu denedim. Hep arka jantı dizmeye çalışmıştım. Bir de ön jantı dizeyim dedim. Jantın ortada olması önde olduğu için problem olmayacağından iki tarafın da dış tellerini 295 ile, iç tellerini de 300 ile ördüm. Ve işe yaradı. Ön jant için hepsini nipelin alt çizgisine kadar sıktım. Yukarıda kalan bir nipel veya ekstra bir gerginlik olmadı. Hepsi eşit duruyordu. Uygun vaktim olduğunda akortlamak üzere kenara koydum. Sonra aynı şeyi arka jant için denedim. Bu yöntemle o da örüldü. Onun tel gerginliğini daha ayarlayamadım vaktim olmadı. Ama o da olacak gibi hissediyorum. En kötü gerginliği ayarladıktan sonra sağ taraftaki telleri sıkarak göbeği biraz sağa alırım. Ruble ile aynakol çapraza düşmesin diye. Bir deneyeceğim bakalım.

Bu da işe yaramazsa zaten bayağı araştırdım, 297-298 tel Türkiye'de yok. Telleri ucundan kesip kısaltarak uçlarındaki kılavuz çizgileri tekrar açabilecek bir makine buldum ama o da 1000 lira civarı. Bu harcamayı şuan için gereksiz buldum. Muhtemelen bir büyük boy 27,5 jant çemberi alıp ona örerim 300'ler normal gelir. Gelişme oldukça paylaşacağım.

Fren kolları için de çinden deri elcikler sipariş ettim. Dropbardaki bu elciklere hood deniliyor sanırım. Ben onu takacak aşamaya gelene kadar ürün gelir diye tahmin ediyorum. Teller için de bir adet tel kesme aleti edindim. Daha yeni geldi. Onun da performansını yazarım buraya.
 
Tel kesme aleti olarak şunu almıştım :

(link)

@Murat Cömez abi gerçekten başarılı çıktı, hem vites hem fren telini zorlanmadan tekte kesti çok şükür.
 
Merhabalar herkese. Burada daha önce bir kadro paylaşmıştım eski hesabımla. O kadro bayadır depoda duruyor ve bir ara üzerinde çalışmaya başlamak istiyorum. Öncelikle kadronun model ve yılını merak ediyorum burada bilen birileri çıkarsa. (Resmi aşağıya ekliyorum tekrar)

Toplanmış halini 100-150kmlik turlarda kullanmak istiyorum. Belki iki jant setiyle arada gravel olarak da deneyebilirim ama asla şart değil. Önceliğim yol bisikleti olarak kullanmak. spd-sl pedal takabilirsem ve eski de olsa STI kollarla kullanabilirsem ideal olur.

Teşekkürler herkese şimdiden 🙏
 

Dosyalar

  • IMG_20210827_233251__01_Original.jpeg
    IMG_20210827_233251__01_Original.jpeg
    66,4 KB · Okunma: 51
@MrEddieTercury Kendisi bir PX10-LE. Sondaki LE muhtemelen "Light Edition" anlamında. Bilindik meşhur PX10, 60'ların sonlarında çıkmış. LE ise 74'te çıkmış. Onun bir üst versiyonu gibisinden.

Peugeot%201974%20USA%20Brochure%20Page%2018.jpg
 
cortina luxus racer markalı bisikletim var. arka vitesin olduğu parçada pas durumunu nasıl ortadan kaldırabilirim. temizleyip satmayı düşünüyorum.
 

Dosyalar

  • Adsız.jpg
    Adsız.jpg
    69,2 KB · Okunma: 40
@genc3535 İlk başta rubleyi çıkarmak gerekecek. Sıkıntı kısım da burası. Sonrasında zımpara veya avuç taşlamaya tel fırça takarak pasın kabası atılabilir. Veya da tuz ruhuyla silinince pas baya azalır. Ama tam çözüm değil. Ya kromaja verip yeniden krom kaplatılacak, ya da yenisi alınacak. Pahalı bi parça değil zaten. Takmayabilirsin de. Attırıcının tellerin arasına girmesini engellemek amaçlı bi parça idi eski bisikletlerde.
 
IMG_20230922_230639_286.jpg
Bu da benim fixedim. Kendisi sovyet rusyasından Ctapt Wocce marka. Metroda müsait olunca çektim, başka zaman iyi bir görüntü alırsam klasiklerin fotograflarına koyarım.
 
Geri