Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Abi prestige tombassini , sabrımızı mı sınıyorsun? :) Bu klasiklerde güzel, o pek afili duruyor? Başlığı falan kaçırmadım değil mi? :harika:
:) yok necmeddin baslak falan kacirmadin. Eger sasar yanilir da bir baslik acarsam karcirma diye seni kesin alinti yapacagim.
 
  • Hahaha
  • İnanılmaz
Tepkiler: Myali ve necmeddin
Scudo
30 40 50 yıllık güzel uygun fiyatlı bisikletler var ama bunlarda güvenlik sorunu olur mu? çatal kırılır mı maşa kırılır mı gidon kırılır mı? o konuda pek güvenemiyorum. insanın hayatını kaydırır gibi geliyor.
 
@mertars Alırken boruları iyi kontrol etmek lazım. Özellikle çeki borusu ve arka bacak. Bunlar ince ve en çok yükü taşıyan borular olduğu için bunların durumu önemli. İnce etli olduklarından boyuna kare çubuk kaynaklayıp takviye yapma şansı yok. Kadronun esas borularındaki yamukluklar ve noktasal göçükler ise düzeltilebiliyor çok aşırı olmadıkça.
 
@PuncherZ , Uzun zamandır uğraşıyorsunuz. Elinize ve emeğinize sağlık. Şık ve zarif çalışmanızla bir klasik daha nefes tazeleme imkanı buldu. :harika: 😍
 
Yarın bir aksilik olmazsa Coppi ile vedalaşıp 80'lerin İtalyanından 90'ların Amerikalısına, karbonla metalin buluştuğu bir projeye başlayacağım gibime geliyor.
 
baksana yabancı, neden şu soruyu cevapsız bıraktın. muhtemelen buna da cevap vermeyeceksin.

Şimdi fark ettim yazdığınızı. Video çekmiyorum. Video çekmek sevdiğim bir şey olmadığı gibi, vaktim de yok maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Şimdi fark ettim yazdığınızı. Video çekmiyorum. Video çekmek sevdiğim bir şey olmadığı gibi, vaktim de yok maalesef.
Ziya; Bunların videosunu çekmediğin için, hem sen, hemde biz çok pişman olacağız.
 
Trek 80'lerin ortasında alüminyum kadro üretmeye başladı. Bu dönemde de 2000 serisini piyasaya sürdü. 91 yılına gelindiğinde komposit malzemeyi kullanmaya başlayan Trek 5000 serisi ile full karbon fiber bisiklet üretimine başlarken 2000 serisini de karbon borular ile revize etti. 2000 serisi Trek'in amiral gemisi olmasa da bisikletçiler tarafından kabul gören bir model oldu. 2300 modeli 94'e kadar serinin en üst modeliydi. 93'de ZX teknolojisi kullanmaya başlayan Trek 94'de 2300 pro ve 2500 modellerini de seriye ekledi.

Bu bisiklette benim için söyle sürpriz oldu. Alan markasının karbon alüminyum kadroları hep hoşuma gitmiştir ama Super Record'dan aşağı toplamak saygısızlık olur. Trek'i marka olarak sevmesem de yapı olarak benzer bu Trek 2300'ü Tyson's Bicycle Museum'un koleksiyonunda görmüş ve çok hoşuma gitmişti. Kader bizi karşılaştırdı.

Sökmeye başlamadan önce 5 km sürdüm ve cidden şaşırttı beni. Çok rijit ve akıcı bir kadro. Üzerinde ki naylon lastik, daha ne olduğunu bilmediğim jantlar ve hafifletilebilecek diğer parçalar ile 8,6 kg. Döneminde toplarsam 8 kg altına düşebilir, Neovintage olarak toplarsam 7 kg'ları görebilir diye düşünüyorum. Benim Cipo'nun 8.2 kg olduğunu düşününce 7 kg bana epey hafif geliyor. Bisiklet 93 model. 30 yaşındaki bir bisiklet karbon borularda işin içine girdiğinde kimileri için daha vintage sayılmaya bilir ama benim gözüme zamanında karbon boruları ve hafifliği ile dikkat çekmesi klasik bir değer katıyor diyebilirim.

Bisikletin üzerinde Shimano 600 Tricolor (6400) set hakim. Arka, ön aktarıcı, fren kolları, aynakol 6400. Vites kolunun biri farklı biri farklı. Bu bisiklet 6400'ün STI kolları ile piyasaya sürülmüş, yani büyük ihtimal STI kollar sökülerek bu hale getirilmiş. Yine Shimano 600 göbekli Matrix Titan-Tour çemberli jantlar sökülmüş üzerinden. Çöp bir ruble var. Orijinalinde Trek System 2 olan sele borusu, gidon ve boğaz sökülmüş. Gidon 3T Forma, boğaz 3T Potdium takılmış (bu konuda şanslıyım), Sele borusu KTM, alakasız bir parça.

Karşıma çıkacak parçalar ne yönde ilerleyeceğimi belirleyecek. Malum vintage parçalar bulmak sıkıntılı bir süreç. 600 seti tamamlayıp devam edebilirim, Döneminin Duraace setlerini kovalayabilirim. Yada güncel bir Sram set bulup neovintage bir çalışma yapabilirim.

Kadronun durumuna gelirsek. Boya genel olarak güzel olsa da renk olarak beni hiç açmıyor. Bu modelde beni bağlayan o metalin parlaklığı ile karbonun siyahının bir araya gelmesi. Karbon borular üzerinde de vernik kalkmaları mevcut. Boyayı söküp alüminyumu parlatacağım. 50 gr hafifleyeceğine ideaya girebilirim :koptum:

Coppi'ye göre daha pahalı parçaların kullanacağı bir proje olacağı için tamamlanma uzun bir zamana yayılacak gibi.

x16_1003806422lb6.jpgFireShot Pro Webpage Screenshot #003 - '' - www.vintage-trek.com.pngFireShot Pro Webpage Screenshot #005 - '' - www.vintage-trek.com.pngFireShot Pro Webpage Screenshot #004 - '' - www.vintage-trek.com.pngFireShot Pro Webpage Screenshot #007 - '' - www.vintage-trek.com.png

Daha önce görüp beğendiğim Tyson's Bicycle Museum'un koleksiyonundaki bisiklet. Boya olarak istediğim de bu.

67408305_2123593304417056_7249659900907749376_n.jpg
 
Son düzenleme:
@PuncherZ Luglar çap olarak borulardan sadece 1 mm kadar geniş. Bu kadar ince etli lug nasıl o kuvveti karşılıyor diyecektim ki... Boruların luglara değil, lugların borulara geçirildiğini anladım. Merakla bekliyoruz :okyrm:
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
prekarbon bu bisikletin restorasyonunu bende merakla takip ediyorum. daha önce benzer bir giant cadex bisiklet alma imkanım olmuştu. sanıldığının aksine çok rijit bisikletler
 
Cycling Weekly bu videosunda klasik yol bisikletlerine özgü 10 özelliğe yer vermiş. Kadrodan vites kolu ve kalpiyeli pedalı koymaları hoş olmuş. Alüminyum jantları sadece eski bisikletlere özgü olarak göstermeleri bana mantıksız geldi. Alüminyum yerine kromaj çelik jantları söyleseler daha uygun olurdu. Ayrıca, kamalı aynakol, sele takozu, deri gidon bandı ve sele, 27" jant ebatı gibi detaylar beklerdim onları koymamışlar.

(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Zımpara isleri bitmek üzere. Decalleri hazırladım fakat alın logosunda çelişkide kaldım. Trek aynı dönemde ikisini de kullanmış. Benim kadroda soldaki, handbuilt yazan logo var fakat diğeri de hoş duruyor.

trek.jpg
 
Geri