Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Klassik sevgisi büyük oldugu icin kendime bir tane klassik bisikletlere uygun duvar saati yaptim. Bunu tabiki herkes yapabilir, tablonun ortasina delik ac saati yerlestir bitti :D. Ama tablonun üzerindeki Fotograf benim icin cok önemliydi.
Tablonun sekli gazoz kapagi dizayni ve büyüklügü yaklasi 40cm.
IMG_3462.JPGIMG_3463.JPGIMG_3464.JPGIMG_3465.JPGIMG_3467.JPGIMG_3468.JPGIMG_3469.JPG
 

Dosyalar

  • IMG_3462.JPG
    IMG_3462.JPG
    280,9 KB · Okunma: 0
  • IMG_3463.JPG
    IMG_3463.JPG
    189,1 KB · Okunma: 0
  • IMG_3465.JPG
    IMG_3465.JPG
    218,7 KB · Okunma: 0
Scudo
Klassik sevgisi büyük oldugu icin kendime bir tane klassik bisikletlere uygun duvar saati yaptim. Bunu tabiki herkes yapabilir, tablonun ortasina delik ac saati yerlestir bitti :D. Ama tablonun üzerindeki Fotograf benim icin cok önemliydi.
Tablonun sekli gazoz kapagi dizayni ve büyüklügü yaklasi 40cm.
293899 dosyayı görüntüle293900 dosyayı görüntüle293901 dosyayı görüntüle293902 dosyayı görüntüle293903 dosyayı görüntüle293904 dosyayı görüntüle293905 dosyayı görüntüle
Murat bey eline sağlık çok beğendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
@Murat Cömez Bisikletin üst borusunun yere paralel olmaması ve 32 tel olması hayal kırıklığı olmadı değil. :agla:
 
Video yanlis yontemler denenerek heder edilmis guzelim bir Record Du Monde iceriyor. Mekanik yolla biraz ugrastiktan sonra, alu boruya orta gobekteki delikten soguk sivi dokulup, disardan da purmuzle kadro isitilsaydi o boru muhtemelen cikardi mengenede. Olmadi son care olarak alu sele borusu lavabo acici ile eritilebilirdi.

 
@Dendo Burda konusalim, o baslikta foto disinda konusmak yasak.
Herkese merhaba, forumda konu açmaya hala yetkim olmadığından buraya yazmak durumunda kaldım bunun için şimdiden özür dilerim. Geçtiğimiz sene eşime patronu tarafından klasik bir bisiklet hediye edilmiş. 190 boy ve 130 kilodayım. Bu sebeple buraya yazdığımda öncelikle alüminyum bir mtb al kullan denildi. Gidip ikinci el alüminyum bir mtb aldım ve 6 aydır kullanıyorum. 10 kilo verdim. Turlara katılıp günlük 50-60 kmlere çıkabilmeye başladım. Fakat tur gruplarında bisikletim ağır kalıyor ve yol bisikleti olan arkadaşlar daha az pedal ile çok rahat beni geride bırakıyorlar. Açıkçası fotoğraftaki bisiklete restorasyon yapıp kullanmayı düşünüyorum. Aklımı kurcalayan şey değip değmeyeceği? Bir arkadaş 80lerin başlarından orta segment bir bisiklet demişti. Markayı tanımıyorum ama alman markası gibi. Çelik bir kadro. Onun yerine elimdeki mtbyi satıp daha yeni bir yol bisikleti alabilirim ikinci el. Sizce ne yapmalıyım? Bisikletin orjinalinde göbekten fren ve kadrodan vites varmış fakat eşim bana sormadan seyyar bir bisikletçiye değiştirmiş. Fren setini komple yenilemeyi düşünüyorum. Vitesi de kadroya geri almayı. Daha hafif bir sele ve yeni bir gidon takabilirim.
20220609_012727-jpg.300842
Yol bisikletlilerin sizi gecme sebebi daha kondisyonlu ve hafif olmalari onu en bastan soyliyim. Yine de bu aynakolla (on kucuk 39 dis) yokus cikabiliyosaniz cok kotu degilsiniz demektir.
Kadronun agirligini bilmiyorum ama bu kadroyu hafif bilesenler kullanarak 1 kilogram kadar hafiflestirmek ve uygun disli oranlariyla daha rahat kullanmak mumkun.

- Aynakol ve orta gobegi hollowtech denen ici bos milli sistemle degistirmeniz hatri sayilir hafifleme saglar. Kondisyonsuz ve agir biri olarak 50-34 disliler uygun olur.
- Arka gobegi komple degistirip "kaset disli" sisteme gecmeniz de faydaniza olur. Arkada da en buyuk dislisi en az 32 olan bir ruble takmaniz gerekir. Arka zincir attiriciyi da degistirmeniz gerekecek. Jantlar tek kat aluminyum gibi duruyor, 36 telli oldugundan 130 kilo icin iyi bir secim. Onlar kalsin.
- Kadrodan vites kolunu kullanmaya alistiysaniz degistirmeye gerek yok.
- Ileride performans surusleri yapmayi dusunuyorsaniz SPD-SL sisteme gecmeniz faydaniza olur. Ozellikle tirmanislarda faydasini gorursunuz. Bunun icin ayakkabi ve pedal almak gerekecek.
- Sele borusu eski tip. Aluminyum boruya gecebilirsiniz.
- Dropbar gidonu kivrilma yerinden kesip ters takmislar bullhorn gidon yapmislar. Yeni bir aluminyum dropbar alirsaniz iyi olur.
- Gereksiz her agirliktan kactigimiz icin park ayagini cikartin.

Son olarak sunu soyliyim, hic biri kendinizden vereceginiz bi 10 kg kadar etki yapmaz :huhuu:
 
@Dendo Burda konusalim, o baslikta foto disinda konusmak yasak.

Yol bisikletlilerin sizi gecme sebebi daha kondisyonlu ve hafif olmalari onu en bastan soyliyim. Yine de bu aynakolla (on kucuk 39 dis) yokus cikabiliyosaniz cok kotu degilsiniz demektir.
Kadronun agirligini bilmiyorum ama bu kadroyu hafif bilesenler kullanarak 1 kilogram kadar hafiflestirmek ve uygun disli oranlariyla daha rahat kullanmak mumkun.

- Aynakol ve orta gobegi hollowtech denen ici bos milli sistemle degistirmeniz hatri sayilir hafifleme saglar. Kondisyonsuz ve agir biri olarak 50-34 disliler uygun olur.
- Arka gobegi komple degistirip "kaset disli" sisteme gecmeniz de faydaniza olur. Arkada da en buyuk dislisi en az 32 olan bir ruble takmaniz gerekir. Arka zincir attiriciyi da degistirmeniz gerekecek. Jantlar tek kat aluminyum gibi duruyor, 36 telli oldugundan 130 kilo icin iyi bir secim. Onlar kalsin.
- Kadrodan vites kolunu kullanmaya alistiysaniz degistirmeye gerek yok.
- Ileride performans surusleri yapmayi dusunuyorsaniz SPD-SL sisteme gecmeniz faydaniza olur. Ozellikle tirmanislarda faydasini gorursunuz. Bunun icin ayakkabi ve pedal almak gerekecek.
- Sele borusu eski tip. Aluminyum boruya gecebilirsiniz.
- Dropbar gidonu kivrilma yerinden kesip ters takmislar bullhorn gidon yapmislar. Yeni bir aluminyum dropbar alirsaniz iyi olur.
- Gereksiz her agirliktan kactigimiz icin park ayagini cikartin.

Son olarak sunu soyliyim, hic biri kendinizden vereceginiz bi 10 kg kadar etki yapmaz :huhuu:

Açıkçası turda bu bisikleti hiç kullanmadım. Salcano ng 444 dağ bisikleti vardı bende hep turlarda. 15-20 kg arası bir ağırlığı var tahminim. Çanta falan bayağı yük de taşıyorum. Ama atıyorum adamla aynı hızda gidebilmek için ben 1.5 pedal atıyorum adam tek pedalla aynı hızı alıyor. Ya da bana öyle geliyor emin olamıyorum :D Yol bisikleti sanırım şehiriçi kullanım için bana daha iyi gelecek. İlerleyen dönemlerde belki işe bu bisiklet ile gidebilirim. Dediğiniz geliştirmeleri tek tek yavaş yavaş yapabilirim. Şuanki ekonomik durumda belki aydan aya maaş aldıkça fakat bu kadro üzerine birşeyler inşa etmek için iyi midir? Çelik olması beni korkutuyor sadece. İkinci el yol bisikletlerine bakıyorum. Doğru düzgün olanlar 5-6 bin lira civarı. Dağ bisikletini de hemen elden çıkartmak istemiyorum. Belki yol bisikletine alışamayacağım. Kadro üzerinde uğraşmaya değer diyorsanız deneyebilirim :D
 
@Dendo Dogru, asfaltta kullanim icin yol bisikleti daha rahat gelir tekerler ince ve dissiz oldugu icin. Beni tek dusunduren sey 130 kilo. Bu agirlik seatstay denilen borulari fazla zorlayip yamultabilir diye dusunuyorum. Ama emin de degilim, bisey olmayabilir de... Kilo verip 100lu kilolara dusme planiniz varsa o zaman kilo verdikten sonra kullanin derim. Ha, yemeye icmeye devam boyle iyi diyorsaniz, direkt dedigim yukseltmeleri yapip kullanin, gittigi yere kadar. Arka borular yamulursa nasil bir tamir yapilacak gosteririm, 80-90 kiloluk birini rahat rahat tasiyacak saglamlikta olur yine. Kadronun ilk ekipmanlarini ustune monte edip satarsiniz. Veya da ugrasmiyip demir parasina hurdaciya verirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Sonunda orjinal stickerlar geldi.1 aydır bekliyorum.Gelmedi diye mesaj attım dün.Bugün para iadesi yaptılar.Akşamda teslim ettiler :))
Neyse ebay tekrar mesaj atayım para iadesi yapacağım.
Maşadaki yırtık yeri kaynak yaptılar ve yeniden tornada çok güzel diş açtılar.Harika bir işçilik çıktı.Fotosu şuan yok.Onuda yarın eklerim.
Bisikletin boyasını biz yapacağız.Bakalım nasıl olacak ?Yalnız stickerlar harika.
WhatsApp Image 2023-03-15 at 20.54.49.jpeg
 
Bu stickerları tarattım sabah.Tabi üzerinde etiket olduğu için şekilde görüldüğü gibi oldu.İleride lazım olur diye baskı yapılan yere götürsem aynısından yapılabilir mi ?
001.jpg003.jpg
 
@PuncherZ'ın bildiği yerler olabilir. Yapıştırmadan önce kopyasını almak güzel fikir.
 
Böyle durumlarda ben kendim çizimlerini yapıyorum. Baskı merkezlerinin grafik tasarım ekipleri ücret karşılığı çizimlerini yapabilir.
 
Bu stickerları tarattım sabah.Tabi üzerinde etiket olduğu için şekilde görüldüğü gibi oldu.İleride lazım olur diye baskı yapılan yere götürsem aynısından yapılabilir mi ?
301598 dosyayı görüntüle301599 dosyayı görüntüle
Vector Magic adlı bir program var. Bu şekilde taranmış görüntüleri çizim formatına dönüştürüyor. Ve seçtiğiniz bir kaç renk ile dolduruyor. Bir deneyin belki başarılı sonuç alırsınız çok basit bir program.
 
Vector Magic adlı bir program var. Bu şekilde taranmış görüntüleri çizim formatına dönüştürüyor. Ve seçtiğiniz bir kaç renk ile dolduruyor. Bir deneyin belki başarılı sonuç alırsınız çok basit bir program.
Teşekkürler.
 
Bu stickerları tarattım sabah.Tabi üzerinde etiket olduğu için şekilde görüldüğü gibi oldu.İleride lazım olur diye baskı yapılan yere götürsem aynısından yapılabilir mi ?
301598 dosyayı görüntüle301599 dosyayı görüntüle
[/QUOTE]
Peugeot headbadge çizimini ekledim. Bu PDF dosyası ile metal plaka üzerine baskı yaptırabilirsiniz.
 

Dosyalar

  • peugeot bicycle decal.pdf
    583,9 KB · Okunma: 24
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Peugeot headbadge çizimini ekledim. Bu PDF dosyası ile metal plaka üzerine baskı yaptırabilirsiniz.
Varya süpersin.Çok teşekkür ederim.Zahmet verdik.Saygılar....
[/QUOTE]
Rica ederim. Internette bir tasarım sayfasında bulmuştum bu çizimi. Saygılar bizden....
 
Yeni konu açmadan size yeni bitirdiğim projemi sunmak istedim;



bu benim ilk restorasyonum ve elimden gelenin fazlasını yaptım açıkçası. Elim alet edevata yatkındır bu da benim için büyük keyif oldu ama zorlamadı da değil ….

İyi seyirler dilerim efem,,,,
 
@Ricochet Forum alüminyumların, karbonların istilası altında malum. İnce borulu, narin bir çelik görmek iyi geldi. Eline yüzüne bakılır bir alet olmuş, tebrik ederim. Üstünde klasik yol bisikletine yakışmayan unsurlar var kanımca. Ama zaten ilk işinmiş, söyleyip hevesini kaçırmayayım şimdi. Eline sağlık 👏👏👏
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
@Ricochet Forum alüminyumların, karbonların istilası altında malum. İnce borulu, narin bir çelik görmek iyi geldi. Eline yüzüne bakılır bir alet olmuş, tebrik ederim. Üstünde klasik yol bisikletine yakışmayan unsurlar var kanımca. Ama zaten ilk işinmiş, söyleyip hevesini kaçırmayayım şimdi. Eline sağlık 👏👏👏

İlk hedefim üstünden çıkanı geri takmaktı, bunu da başardım açıkçası zincir hariç diyebilirim. Peki pedal, aynakol ve belki sele hariç ne gözünüzü tırmaladı?
 
- Tellerin üstüne boya atmak hoş bi olay değil bence. Jantı dağıtıp yeni tellerle toplardım ben olsam. Çemberlerde pas baslamış yerler varsa hazır jantı dağıtmışken çemberi de zımparalayıp veya kumlatıp kromaja verirdim. Böylece 30 yıl daha pırıl pırıl parlardı bu çelik jantlar.
- Arka attırıcı üstünde plastik parçalar olan bir attırıcı. Klasik bisiklete yakışmıyor bence.
- Vites telleri orta göbekteki kılavuza kadar çıplak gitmeliydi.
- Bu madde görsellikle alakalı değil. Arka dingil bu bisiklete göre fazla geniş ayarlanmış. (link) deki kamera açısında arka maşanın yanlara açıldığı görülüyor. Dingil üstündeki bazı elemanların çıkartılıp arka maşanın orjinal ölçüsüne göre ayarlanması lazım bisikletin ömrü bakımından. Ön maşada ise çok az bi arkaya eğiklik var, düzeltilebilir.

Ön maşadaki mesafeden maşa 27" ama tekerler 28" gibi gözüküyor. Üst boru yere tam paralel değil gibi geldi. Kamera açısından öyle gözüküyor da olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri