Scudo Sports

Kilitli pedalın yokuşlarda faydası ne kadardır? Test

Kilitli pedalın performansa etkisi ne kadardır?

  • %30'dan fazla

    Katılım: 66 13,6%
  • %30 civarı

    Katılım: 71 14,6%
  • %20 civarı

    Katılım: 110 22,6%
  • %10 civarı

    Katılım: 109 22,4%
  • %3 civarı

    Katılım: 55 11,3%
  • Hiç etkisi yoktur.

    Katılım: 38 7,8%
  • %40'tan fazla

    Katılım: 38 7,8%

  • Toplam katılım
    487
@MehmetAliB. Çok komiksiniz gerçekten , sizin yaptığınız test ile mühendislere kafa tutuyorsunuz , strava kaydı ile ölçüm yaparak sadece...
Ben yukarda dedim yine diyorum.Profesyoneller kullandığına göre, bunu icat eden mühendisler süs olsun diye mi icat etti acaba ?
Üstelik 322 km yi sdp siz sürüyorsunuz cidden helal olsun büyük iş bence 322 km spd siz ben düşünemiyorum.Ancak ben size katılmıyorum spd farkı normal sürüşe göre çok fark yaratır hele hele 300 küsür km lerde spd ile süren biri spdsiz süren birine göre terlemeden gider bence :)
 
Scudo
yaptıgınız test ıcın cok olumsuz bır sey soylemek istemem ama şöyle bir sorun var sizin sabit tuttum diyerek adlandırdığınız değişkenlerin neredeyse tamamı sabit olmaktan çok uzak. Yani işin özü yaptığınız testi gerçekçi bulmayıp kabul etmeyen arkadaşlar çokta haksız sayılmazlar. çünkü kontrollü deney denilen şey sizin yaptığınız gibi yapılmıyor. Herşeyi doğru kabul edip aradaki kazanımı %3 olarak kabul etsek bile. bu %3 lük fark sizin adlandırdığınız gibi cüzi bir fark değildir. bu işi ciddi şekilde yapmak isteyen insanlar için %3 önemli bir kazanımdır.
 
@dnz. Ben de %3'ün önemli bir kazanım olduğunu düşünüyorum dnz bey, Aradaki on kat farkın yanında cüzi kalıyor yalnız. Benim katılmadığım şey mühendislerin söylediği (!) %30'luk fark. Kimse o mühendisler? :) Forumda çok mühendis arkadaş var ama hiç kabul eden yok. İlk sayfadaki değişkenlerin sabit olduğu test videosunu koyan kişi bir mühendis mesela...

Yakın zaman önce bir firma ideal esnemezlikte bisiklet ayakkabısı yapmak için testlerle bir ayakkabı modeli geliştirdi. Diğerleriyle arasındaki fark için cüzi bile diyemeyeceğim, komik çünkü.

Aramızdaki Mark Cavendish'ler için ekleme: Ayakkabının adı Mavic Comete Ultimate. Üstündeki karbon kaplamaya ayağın dayanırsa saniye kazandırıyor. Hem de 1000 eurocuk.
 
@MehmetAliB.
ben o vıdeoyu koyan arkadasa yorum yapmadığım için beni atılan mesaj çok ilgilendirmiyor. Sizin yapmış olduğunuz testten çıkan sonuc o video verilerine bire bir uyuyor olsa bile bu sizin yapmış olduğunuz testin gerçeklikten uzak olduğu gerçeğini değiştirmeyecek. Benim eleştirim ne çıkan sonuca ne de yapılan diğer kontrollü teste. Benim eleştirim sizin yaptığınız testin kabul görmesi gerektiğine inanmanıza(kendi yaptığınız deney sonucunda KESİN sonucları buldum gözüyle bakmanızı eleştirdim). Kontrollu deney nedir? nasıl yapılır? yazarak biraz bakarsanız dediğimde yanlış bir şey olmadığını görebilirsiniz.
 
konuyu açıldığı zamandan hatırlıyorum, o zamanlar yazacağım şeyi nedense atlamışım galiba. şimdi aklıma gelmişken yazayım.

öncelikle, değerli bir çalışma. bir emek verilip özdeş koşullarda iki pedalın farkı kıyaslanmış. forumda bir konudaki düşünceyi lafta bırakmayan insanlara, düşündüğüm tarafta olsa da olmasa da büyük saygı duyarım. sırf o bastığınız pedallar bile alkışı hakediyor. öncelikle konu için teşekkürler.

sonuçlar anlamlı, ama veri eksiği olduğunu söyleyenlerin de haksız olmadığını söylemek isterim. bu konunun incelenmesi için nabız bandı ve powermetre'nin de kullanılması gerektiğini düşünüyorum ben. ne kadar güç bastınız, gücün dağılımı nasıldı? nabzınızın seyri neydi? bunlar da önemli parametreler bence. belki farkında değilsiniz ama kilitli pedalda nabzınız daha iyi çıkmış olabilir.

ayrıca, biraz da pedal çevirme tekniğiyle alakalı bu konu. ben dize çok yüklenmeden çevirmeye çalışıyorum, yani saat 2 yönünden saat 6 yönüne etkin basılıyor platform pedalda, ama ben ondan ziyade çekmeye ve ittirmeye daha fazla güç harcıyorum. hatta bir turda düştüğüm için dizim ağrıyordu, tur boyunca sol bacağı sadece çekmeye çalıştırdığım da olmuştu.
ben %30'dan fazlayı işaretlemişim, bunun nedenini de yukarıda açıkladım. platform pedal kullanıyor olsam, çevirme tekniğimden önemli bir parçayı kaybederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@dnz. KESİN sonuçları buldum iddiam hiç bir zaman olmadı sayın dnz. Şu anda da yok. Geriye dönük okuma yaparsanız yaptığım testin dört dötlük olduğunu söylemiyorum zaten. Öte yandan eleştiriniz için teşekkür ederim. Kontrollü deney, bilimsel bilgi gibi kelimeleri öğrenmiştim. Siz de LTHR, güç bölgeleri, kondisyon gibi kelimeleri öğrenin diyeceğim ama, siz zaten biliyorsunuzdur.

Burda güç ölçerle çalışan bir makine var. Kalipiyeli ve kalipiyesiz kullanılabiliyor. Diğer Bütün değişkenleri aynı tutarız. FTP değerinizi biliyorsanız buyurun gelino_O

@hashus1099. Teşekkür ederim. Evet nabız bandı kullanmıştım ve hep aynı güç bölgesinde sürdüm, sürmeye çalıştım.

Durumun kişiden kişiye göre değişeceğini kabul ediyorum
 
İlginç bir kıyaslama vardı ama bulamadım şimdi. Arazi şartlarında düz pedal ve kilitli pedal karşılaştırıyor abiler. Kilitli pedal doğal olarak daha dik yokuşları ve engelleri aşmalarını sağlıyor. Ama işin ilginç kısmı tırmanmaya çalıştıkları en dik rampada normalde kilitli pedal kullananların aynı rampayı düz pedallarla da çıkabiliyor olması. Kilitli pedal size bir pedallama alışkanlığı ve güç dağılımı konusunda hassaslık kazandırıyor kısaca.

Bilimsellikten uzak bir deneyde benden gelsin;
Evimin önünde %18 ile %36 arası değişkenlikte (Bikeroll %40 diyor maksimum eğime) 400 metrelik bir yol var. Kaç km yapmış olursam olayım 1,5-2 Km %5 / %10 eğim tırmanıp sonrasında bu yola girmem gerekiyor.
Eve her dönüşümde bir kilitli pedalla, bir pedalın diğer tarafıyla tırmanıyorum burayı. Kilitli pedalla 2./3. viteste / oturur vaziyette bitiriyorum rampayı. Kilitsiz düz kısımla 1. vitese iniyorum ve eğimin ortalarında seleden kalkıp gidona doğru yapışmam gerekiyor. Bu nedenle totalde yüzde kaç etkisi var bilemem ama beni evime çıkaran rampada %100 işe yarıyor:)
 
  • Beğen
Tepkiler: aytunctarakci
@MehmetAliB.

yok ben dediğiniz terimlere detaylı araştırma yapıp eksiklerim varsa öğrenmeyi öğrenmeyi tercih ederim ben zaten biliyorum diye girişmeyeceğim konuya. ben demem gerekenleri söyledim sizin ciddi şekilde kontrollü deney nasıl yapılır öğrenmeniz gerekiyor. Yazdığım şeylerin hoşunuza gitmemiş olması bir şeyi değiştirmiyor. Sizin yaptığınız amatör görüşünüzden, deneyimlerinizden öteye gitmiyor. 9 sayfayıda okudum eleştiri getiren herkese sanki yazdıklarınız kesin sonuçlarmış millet buna inanmıyormuş gibi cevap vermişsiniz.
 
@dnz. Ha, yok hayır benim yaptığım test kesinliklik taşımıyor. Kaç kez yapılırsa yapılsın farklı hava koşulu, form durumu gibi nedenlerden değişiklik olacaktır. Bunlar da elbette sonucu değiştirir. Tek kişinin yaptığıyla zaten net sonuca ulaşılamaz. Durum kişiden kişiye göre değişir çünkü.

Bir gün güç ölçerle yapılsa da öyle görsek. Spor salonunda powermtreli kondisyon bisikleti var ama salona gitmiyorum artık
 
Sedona 410'da kilitli pedal kullanıyorum. Bilimsel farkını nicel olarak bilemem ama şu farklarını açıkça gördüm:

1- Hız çok fark etmiyor, ancak yorulmadan aldığın yol ciddi anlamda değişiyor.
2- Güç devrini ikiye bölüyor, kullanım kolaylaşıyor ve bu yüzden hızlanmalar ciddi anlamda fark ediyor. Bisikleti çok ataklaştırıyor. Özellikle çekme gücü ile ani ataklar kesinlikle basma gücünden üstün.
3- Yokuşlarda etkisi %5'i geçmez diye düşünüyorum, çünkü aynı yokuşu 2000 model Bisan ile de çıkıyorum, o daha çok kas ve nefes gücü ile ilgili gibi geliyor. Yine da aynı yokuşu daha hızlı ve daha az yorularak çıktığımı biliyorum. Ama o anki yorgunluğumun ve gücümün pedaldan daha etkili olduğunu deneyimlerimle biliyorum.
4- Toplamda çok bir şey fark etmiyor. Çünkü aynı gücü biraz daha hızlı harcıyorsunuz. Yani çekerken de güç uyguladığınızdan ayağınız rahatlıyor ama bir oranda da dinlenmesi azalıyor.
5- En büyük etkiyi kas ağrılarında hissettim. özellikle 100 km'den sonra hep aynı kasları kullanmaktan kaynaklı ağrılar için bire bir... benim için kilitli pedalı da vazgeçilmez kılan bu.
6- Ayarını iyi yaptıktan sonra şehir içinde çok sıkıntı yaşamıyorsunuz. Tabii benimki yol pedalı değil, Mtb... Özellikle çekme duygusu şehir içinde avantaj bile sağlıyor. Çünkü ani ataklara kalkabileceğinizi bilmek güven veriyor.
7- Kayma ve boşluk olmadığı için enerji farkının önemli bir kısmı da burada ortaya çıkıyor. Bisikletle bütünleşiyorsunuz ve güveniniz artıyor.
8- Tavsiye ederim. Çok memnunum. Bütün bu fiziksel ve psikolojik faktörleri kattığımda benim için etkisi yüzde yüzdür.
 
Eğer bacaklarınızı dairesel çevirmeye alıştırmadıysanız ki ( bunun epey bir özel antrenmanı var ) o zaman yokuş çıkarken performansınıza katkısı çok az olur. Düz yolda hem basıp hem çekmenin sprint dışında uzun zaman sürdürülebilmesi çok zor. Antrenmanı yapıldığı taktirde ulaşılabilinecek bir özellik. Özel drilleri var, çok zaman alıyor ama bacaklarınıza bunu öğrettiğinizde yakalanmanız zorlaşıyor. Özellikle yokuşta uzayıp gidersiniz...iyi pedallar.
Bu arada sadece performansta % 10 civarı yardımı olur, ancak sürüş güvenliği, bisiklete hakimiyet ve performans birleşince % 20 ler telaffuz edilir. Ama sadece performansta % 20 mümkün değil...
 
@Çekül sürekli 7.20-7.40 yaptığım segmentte spd sonrası ilk sürüşte 6.13 yaptım. Tempo yapmaya çalışmadan. 1 kilometrelik %8 eğimli bir segment. Spd herkeste aynı etkiyi yapmaz. Kadansı yüksek tutuyorsanız etkisini görürsünüz. Yavaş pedal çeviriyorsanız pek etki etmez. Yani spd sen ne kadar iyiysen o kadar fark ediyor.
 
Yokuşu çıkarken çok zorlanınca acaba yana devrilir miyim korkusu... durmamak için sonuna kadar zorlamak... sınırları aşıp %20 eğimde sprinte kalkmak en az %45 etkisi var
 
@mümtaz öztürk
Çok şahane söylemişsiniz. Ben ilk defa SPD kullanınca nasıl basıp nasıl çekeceğimi bile kestiremedim, ilginç geldi.
Veledromda 20 saniyeliğine kendimi zorladım, direkt olarak kaslarım yanmaya başladı, çünkü daha önce hiç kullanılmamış belli ki o kas grubu.

SPD'nin nimetlerinden bir anda faydalanamazsınız. Profesyoneller görür asıl farkı. Yinede %45 olduğuna asla ama asla inanmıyorum, abartmamak gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
Geçen bi arkadaşın kilitli pedal velesbitini kullandım gerçi bende normal spor ayakkabı vardı o yüzden bişey anlamadım çok tuhaf geldi küçücük nal gibi ... :)
 
Birde SPD ayakkabının ucuzuna kaçınca tahta ayakkabı kullanıyor gibi hissediyorsunuz, performansınızın yükseleceği varsa bile uçuyor gidiyor :)
Düzgün bir SPD ayakkabının çok pahalı olması gibi bir sıkıntı da söz konusu. Eskiden en baba ayakkabıya 200-250 harcardır ve büyük paralardı.
Şuan 600 gibi rakamları gözünde büyütmeyen insanlar var, ey insaf sırf SPD kullanacağım diye de o kadar para veremem.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufgs36
Geri