Scudo Sports

Kilitli pedalın yokuşlarda faydası ne kadardır? Test

Kilitli pedalın performansa etkisi ne kadardır?

  • %30'dan fazla

    Katılım: 66 13,6%
  • %30 civarı

    Katılım: 71 14,6%
  • %20 civarı

    Katılım: 110 22,6%
  • %10 civarı

    Katılım: 109 22,4%
  • %3 civarı

    Katılım: 55 11,3%
  • Hiç etkisi yoktur.

    Katılım: 38 7,8%
  • %40'tan fazla

    Katılım: 38 7,8%

  • Toplam katılım
    487
Butun siralanan faydalarina karsin normal pedal spdye gore bence daha avantajli. Bahsedilen pedaldan kayma ve dusme durumunu hic yasamadim. Yillardir bisiklet uzerindeyim. Hem ulasim hem spor amcli, sehir ici, sehirler arasi, orman yolu, patika, toprak, micir, yagmur, camur akliniza gelebilecek her turlu yol ve kosulda 10 binlerce km yol katettim, ediyorum. Bir seyi abartmayi maalesef cok seviyoruz. Normal pedalin verdigi ozgurluk vr rahatlik hissini spd pedal asla veremez. Bir kere hep ayni pozisyonda pedal cevirmek eklemlere ve kaslara pek iyi gelmese gerek. Normal pedalda milimetrik pozisyon degisiklikleri bile eklemlerinizi rahatlatir, kaslarinizin calisma seklini az da olsa degistirir. Bence normal pedal spdye gore daha ustun. Ayda 100 km bile yol yapmayan bir suru insan spd fanatikligi yapiyor ya bu duruma da ayrica uyuz oluyorum. Spd pedali ayaginda goren de fransa turuna gidiyor zanneder. Fomalar kasklar eldivenler full karbonlar falan ortalik yikiliyor, zannedersin ortadogu ve balkanlarin en iyi bisikletcisi. Urunler hakkinda yorumlar falan, bu isi dunyada baska bilen yok zannedersin. Kac km bindigine gelince sorma, ona gerek yok.
 
Scudo
@ozgurgokalp

Kimse kimseye zorla SPD kullandırmıyor efendim. SPD kullanmadan "normal pedal SPD ye göre daha avantajlı" demek de hangi mantıkla söylendi bilemiyorum tabii..
 
Zorla kullandirildigini yazan olmadi okudugum kadariyla. Gereksiz fanatiklige karsi iki kelam ettim. Ayrica bir urunun ne ise yaradigini, artilarini eksilerini kullanmadan da anlayabilecek durumdayim. Ben bisiklet uzerinde ozgur hareket etmeyi seviyorum. Kendimi de iyi taniyorum. Sirf bu sebepten barend denen zimbirtiyi dahi kullanamiyorum. Bu kilitli pedal hadisesi bana uymuyor, bunu ifade etmeye calistim. Ayrica bisiklet uzerindeki toplam tecrubesi benim aylik surusum kadar olanlarin da bisiklet profesoru gibi takilmasina da uyuz oluyorum. Sanirim boyle dusunmemde ve ifade etmemde de bir sikinti yoktur.
 
@Orhan Akarkut abi uyduruk işte bir sürü değişken bir sürü sabit olmayan değer. Zaten süre uzun.
Ben çatır çatır çıktığım yokuşu %80 nem olduğunda çıkamıyorum mesela. Bu değişkenlerin hepsi ortadan kalkmalı. Var mı bilimsellik yok e buda motor değil. Motorsiklet test edersin dersin ki a b den hızlı olur biter. Yapılması gereken testler Ortada ama mümkün değil ayrıca tüm yarış ve müsabakalarda istisnasız Spd kullanılırken hiç katkısı yok demek saçma.
Herşeyi geçtim mantık olarak 3 kas kullanırken 6 kas kullanır hale gelmek bile başlı başına fark.
Her turumda en az 1000 m tırmanan biri olarak platformla çıksam muhtamelen %50 fazla Zaman kaybederim.
 
@Zekeriya Çab
Güç-tork grafiği paylaştınız, beni benden aldınız. Çorbada benim de tuzum olsun isterim.

Grafiğe göre 5000-6000rpm arası 130hp, alt devirleki 200nm tork'tan mantıkla motorun 1.4lt turbobenzinli olduğunu düşünüyorum...

Bisiklete geri dönecek olursak, aynakol yere paralel pozisyondayken 90*9.81*0.175=154nm maksimum aynakolda tork oluşturuyorum. Yani aynakolun pozisyonuna göre 154nm ve 0nm arasında tork oluşturuyorum. Dişli oranı olarak 1. vites yani 22/32'deyken(MTB) aktarma kayıplarını dikkate almazsak tekerleğe 224nm maksimum tork gönderiyorum...

Aslında burada tork hesabı kolay gibi görünse de uyguladığımız torkun sürekli değişkenlik göstermesi bu hesaplamayı zorlaştırıyor. Maksimum tork 154, minimum tork 0nm ortalama tork 80nm kabul etsek, açısal hızımız da 120rpm olsa, buradan gücümüz P=T.w'den P=80*/[120/60)*2*3.14]= 1004,8w üretiyorum. Ama gerçekte bu kadar güç üretemiyorum çünkü 120rpm'de ürettiğim tork çok daha azalıyor ve sprintte bu devirlere ulaşamıyorum. Ama 60rpm için düşünecek olursak 60rpm'de sprinte kalktığımda 502,4w güç üretiyorum. Tabi bu hesapları yapılırken statik ağırlığımın oluşturduğu torktan yola çıkarak yaptık. SPD ve gidonu ters yönde yatırma hareketinin üretilen torku arttırdığını düşünüyorum... Aksi halde peletondaki sprinterlerin sadece 70kg'lık sprinter'lerin sadece statik ağırlıklarıyla 1500w üretmesi imkansız görünüyor. Demek ki adamlar hem basıyor, hem çekiyor hem de gidonu yatırarak üst vücuttan güç alıyor...

Olmadı 3. sanayideki dinamometrelerden birine önce arabayla sonra bisikletle çıkayım bakalım sonuç ne olacak :D :D
 
Her bir eklemin, o ekleme bağlı kas gruplarının farklı açılarda ürettikleri kuvvetler farklıdır.Heleki diz eklemi çok eksenli bir eklemin. Sonuç değişkenler çok
 
  • Beğen
Tepkiler: Zekeriya Çab
@Orhan Akarkut
@Orhan Akarkut

SPD ve SPD-SL dizayn ve kullanım yerleri alt bölümde resimledim. Alt yazıları Türkçe'ye çevirmeye vaktim yok. Zaten basit şekilde izah ediyor. Gezi, tur için farklı dizaynlar mevcut.

Ek olarak: SPD ile SPD-SL arasında kullanım olarak %9.6 performans farkı var diyemim :) Konuya farklı bir bakış hareketi gelsin.
SPD.jpg


SPD-SL.jpg


Diğer yandan, kisişel tasarım yapanlarda var. Benim esas ilgi alanıma farklı tarz üretimler giriyor. Daha rahat/kullanışlı ayakkabı veya pedal üretimi, tasarımı gibi...

Altdaki tasarımı beğendiğimi sanmayın, sadece örnek:
SPD-special.jpg
 
@Zekeriya Çab
Bakın arkadaşım uyduruk dediğiniz test eldeki imkanlar dahilinde yapılabilecek belirli kıstaslara göre yapıldı. Yazdıklarımı iyi okuyun. Antrenmandan haberiniz varsa Eşik değerimi iyi bildiğimi, hatta bundan gayri FTP değerimi de bildiğimi, eşik değerimin FTP değeriyle de örtüştüğünü yazdım. Yaptığım mesafeyi de bu değere uygun olarak yaptım... Eğer elinizde powermeter varsa göderin onunla da yapayım. Öte yandan söyleyip durduğunuz torku ölçen bir cihaz varsa gönderin onunla da yapayım. Benim yapmama aslında gerek yok. Adamlar zaten güç ölçerle yapmışlar ve benimkine çok yakın bir şekilde sonuç ortada.

Öte yandan eğer şu sözleriniz banaysa: ''tüm yarış ve müsabakalarda istisnasız Spd kullanılırken hiç katkısı yok demek saçma.'' aynen geri iade ederim. ben her hangi bir yerde böyle bir söz söylemedim. Yarışlarda pek tabiki kilitli pedal kullanıldığını biliyorum. Tam tersine kilitli pedalla ilgili olumlu görüşlerimi dile getirdim. Eğer bu saçma, uyduruk gibi sözlerle yazışacaksak böylesi bir üslupla hiç yazışmayalım.

Kilitli pedalla %50'den fazla kazanç sağladığınızı da ispatla beklerim.

@Yılmaz Uyar Ben o topa hiç girmeyeceğim. Espiri yerinde ama:)

Ekleme: Ankete %50 ekliyorum. Bu ölçüde fayda sağlayacağına inanan da var demekki. Maalesef ekleyemiyorum, Anket yeni seçeneğe kapatılmış.
 
@uguryilmaz144 belliki you are a engineer sanırsam.
Ben değişen tork hesabıni tüm değişkenleri sabit bırakıp vites değiştirmeden ayakta basmadan sadece Spd ve platform arasında tork bazında mantıklı bir sonuç bulunabilir olduğunu söylüyoru.
Şahsen zaten farkın bir hayli çok olacağı ortada sadece süre ortalaması alınmalı.
Türkiye şartlarında zor testler. Boşverin bisikletin keyfine bakalım.
 
@Yılmaz Uyar Ben bunu dağ bisikleti kilitli pedalı ve yol bisikleti kilitli pedalı olarak biliyorum.
 
Kilitli pedal olmadan kom alabiliyorum faydasida var tabiki kilitli pedal artidir
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@Yılmaz Uyar Biraz araştırdım, (SPD'nin Shimano Pedal Dynamics'in baş harfleri olduğunu biliyordum SL kısaltmasının ne anlama geldiğini bilmiyordum) öğrendim ki, SPD, Shimano'nun dağ bisikleti pedallarına verdiği ad iken, SPD-SL yine Shimano'nun yol bisikleti pedalına verdiği ad imiş. Yani bir marka/model, genel bir tanımlama değil. Forumda (ve genel olarak bisiklet dünyasında) kilitli pedal yerine SPD ya da SPD-SL model adları kullanılarak yanlış bir iş yapılıyor; bunu daha önce de benzer bir konuda dile getirmiştim. İlginize teşekkür ederim.

@abidin89 "kom" ne sevgili kardeşim?
 
@ozgurgokalp ;
Hocam karbon bisiklet, spd pedal, forma vs. alan kendini Fransa turunda sanıyor gibi bir söylemi ifade ederken burdaki çoğu kişiye saygısızlık etmiş olursun...Kendini km'ler ile ifade etmenede gerek yok sen düz yol gidersin 100-120 km yol yaparsın başkası Uludağ'a tırmanır 37km yol yapar performans ve zorluk derecesini karşılaştırmaya gerek bile yok!!!...Herkes burda kullandığı birsey hakkında elinden geldiğince yorum yapıp yardımcı olmaya çalışmakta...Sen kendini nasıl rahat hissediyorsan onun yorumunu yap saygısızlığa gerek yok...
 
@MehmetAliB. Size şahsi bir negatif yaklaşımım yok ama arlarında 1 ay olan iki test verisini kaşılaştırıp fark yok demek abestle iştigaldir.
Benim böyle bir test yapıp paylaşmışlığım yok çünkü yeterli ekipman yok ve sadece bir test için bisiklet parası harcamaya niyetim yok, ayrıca yarım yamalak birşeyler karalayıp gerçekliği sağlam olmayan şeylerle bir test te yapasım yok.

Genel olarak iyi bir pedallama stili yani hem çekme hem basma kuvvetini sürekli odaklanıp uyguladığınızda verim çok artıyor.
Ayrıca yokuşlarda basma kuvvetinden öndeki kaslar patladığında duraklamak yerine arkadaki kaslara kuvvet vererek devam edebilme şansınız oluyor.
Trafik ve diğer tehlikeler ve yüksek kalp atışı basma ve çekmeye odaklanmayı etkiliyor her ne kadar çekme kuvveti uyguladığınız düşünsenizde vücüt alıştığı kolay olanı yapıyor çünkü sonuçta ilk öğrendiğinizde basmak ve zaten bir tarafı çekerken diğer tarafa basmak gerekiyor ve basma kuvveti mevcudiyeti daha çok olduğundan basmaya odaklanıyor insan beyni.

Pedalın nerelerinde nekadar kuvvet uyguladığını anlık gösteren power metreler doğru bir pedal çevirme stili yaratmanızda yardımcı oluyor ama ne yazikki pahalılar. En iyisi odaklanarak pedal çekerek hem çekme hemde basma kuvvetlerinin maksimumunu uygulamak.
 
SPD pedalın artısı yok diyenler muhtemelen performans odaklı bir şekilde SPD kullanmamıştır diye düşünüyorum.

Aynı şekilde "SPD Pedal %20 performans arttırır" diyenler de bu grupta. Kişisel düşüncem %2-3 oranında performansa etkisi vardır maksimum. SPD pedalların temel artısı diğer arkadaşların belirttiği gibi sürücüyü bisikletle bir bütün haline getirmesi. Ben SPD'ye öyle alışmışım ki SPD'siz sürdüğüm gün inanılmaz güvensiz hissettim kendimi. O anda fark etttim aslında SPD pedalın bisiklet hakimiyetine ne kadar fayda ettiğini.

Bana kalırsa SPD'yi olmazsa olmaz kılan asıl detay özellikle rampalarda ayağa kalkıp öne yatarak güç uygulamaya olanak tanıması. Normal bir pedalla bunu yapmak neredeyse imkansız zira ağırlık merkezi kaydığı için pedallardan kaymanız çok olası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Kilitli pedallara pek ilgisizdim şimdi baya meraklandım yeni bir şeyi denemek her zaman güzeldir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Videolardaki testler robotlarla (lütfen gülmeyin) yapılırsa daha makbule geçer. Şartlardaki aynılıklar ve farklılıklarla ilgili spekülasyonlar, şüpheler de epey azalır. Aslında insan boyunda bir robota da gerek yok, testin yapılacağı bisiklet türüyle ilgili olarak ideale yakın bir sürüş stilini simüle edecek robotize bir güç aktarıcı yeter. Gidon ve seleye de alıcılar yerleştirilecek. Spd ve Platform pedal testleri için iki eşdeğer batarya, yokuşlu, inişli, sprintli bir parkur simülasyonu (simülasyon dediysem grafik simülasyon değil, somut bir bisiklet ve somut bir yürüyen bantlı platformla kurulmuş bir simülasyon), gidona yatık, ayakta, gerekliyse selede arkaya kaykılarak, hem yüksek kadanslı, hem düşük tempolu sürüş etapları kesintisiz sürecek. Hangi batarya ne kadar geç tükenirse hangi pedalın ne kadar kazandırdığını ortaya koyar heralde.

Madem işin içine tork da girdi eşdeğer iki batarya yerine güç kaynağı tek bir diesel motorla da aynı test yapılabilir. Takarız ikiye, robo-pedalları iki saat çevirtiriz. Daha uzun yol yapan kazanır.

Şu an çok zihni sinir bi procekt gibi görünse de yürüyen robot yapmaktan daha kolay. Yani böyle boylu poslu, yere sağlam ve insan evladı gibi basan bir robota da gerek yok. Sadece bir çift pedala basacak bir çift robotize ayak yeter. Kavga da biter. Yine isteyen istediği pedalla istediği gibi sürer.

Bu spd pedal tartışmasında da bir tür mythbusting heyecanı gözlemliyorum. Efsaneyi yerle bir etme düşüncesinin uyandırdığı heyecan.

Bu arada ben de spd pedal (shimano xt-t780) sipariş ettiydim bike-comp'tan daha gelmeden hakkında küçümseyici sözler ederek ayıp ettiniz kendisine ve hevesime. Alacağınız olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Bir yıl kadar spd-sl kullandım. Düz yolda sprinte kalkacağın sırada pedala ani güç uyguladığın esnada çok faydası var. Rahatlıkla yüksek aynakol dişlisinde çevirerek sonuç alabiliyorsun.
Aynı zamanda ayağa da kalktığında ayağın pedaldan kayma riski olmadığından pedala daha rahat yüklenebiliyor ve dolayısıyla daha fazla verim alabiliyorsun.
ancak;
Rampa çıkarken zaten pedala fazlasıyla güç uyguladığından spd'nin artısını göremiyorsun. Sadece rampada ayağa kalktığında verim alabiliyorsun spd pedaldan. Oturarak kullanımda rampa çıkarken verim beklemeyin. Verim yaratacak tek unsur, ayağını aşağıdan gelen pedaldan kaldırmak zorunda olduğunda ayağını yukarı çekmek için harcayacağın güçten tasarruftur ki bu da %2-3'ü geçmez.
Ha spd, iyidir, candır, gerçekten güzel bir icattır, ama spd olmazsa yapamam, süremem, naaparım da demeyin. Dünyada milyonlarca bisiklet kullanıcısı var ve hala çok büyük bir oran spd kullanmıyor. O kadar da abartmayın.
Eksisi olarak da şunu diyebilirim, düşme riski sadece trafik ve yayanın olduğu ortamda var. Onu geçiyorum. Uzun metrajlı turlarda zaman zaman ayağın ucuyla, bazen topuğuyla, bazen de tabanın tam ortasıyla basarak dizleri, baldırları, bilekleri dinlendirebiliyorsun. Spd pedalda bu imkanın olmaması nedeniyle bıraktım. Platform pedal kullanıyorum ve de gayet de verimli kullanıyorum. Spd pedalım da var, belki ileride tekrar dönerim, bakıcaz.
 
@Orhan Akarkut abi kom strava dedidgimiz bisikletle yaptigimiz kayitlari tutan program var o harita uzerinde belirli noktalarda en yuksek hiza ulasan kisi 1ncilik aliyor bunada kom diyoruz saygilar sevgiler
 
Geri