Scudo Sports

Kazaların nasıl olduğunu açıklayalım

Kac km ile giderken egimi kac olan yolda ruzgar nasil eserken kac kg basincla fren pedalina tam olarak ne zaman bastiginizi nereden biliyorsunuz da bana ahkam kesiyorsunuz? Sohbet etsek cok utanirsiniz. Ben en iyisi gelmeyeyyim

Bu kismi tekrar yaziyorum. Sizin yaptiginiz testte bunlarin tamami eksik. Kuka koymakla vs olmuyor o isler.

Ve tekrar soyluyorum görüş vs demeyin bu isin görüşü olmaz. :)

Benim kuzen nokia'da 25 yildir calisiyor, ise yeni teknoloji gelistirmek. Evde akrabalar ilebotururken göğüs cebime koydugum cep telefonunun goren baska akrabam cok zararli oldugunu, radyasyon yaydigini galan soyledi. Kuzen de bu evde su anda wireless acik onun zarari cok daha fazla, wireless acikken cep telefonu orada durmus onemi yok dedi. Simdi ben orada yok canim o oyle degil benim gorusume gore vs desem komik olmaz miydim? Adamin isi o...
Sizin yaptiginiz is de komik kusura bakmayin.

Kuka, sirket arabasi, gps falan dediniz ya... bir okuyun ne yazdiginizi allah askina... sonra bana delirme diyorsunuz deliririm abi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo
@enqinHLC

engin bey teşekkür ederim konu hakkında bilgim olmadığı için yorum yazamıyorum ,ama bilgi alışverişi olacak ise karşılıklı tabi atışmadan olurki bende anlayayım herkeste anlasın ,topik kirlenmedi ama bilgilerin ortaya dökülmeside gerekiyor demokratça tartışarak orta nokta sağlanır.
 
Yazar olmak birsey degil, test yapmak onemlisi. Turkiyede olcum yapan dergi neredeyse yok maalesef.
Ben cok sansliydim auto motor sport'un olcum yaptigi yillarda calistim.
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret bey konu hakkında bende kesin budur diyemem. Çünkü emin değilim. Sadece abs nin çalışma prensibi hakkında görüşümü belirtiyorum ve görüşüme göre savunma yapıyorum. Fakat aldığım cevaplar görüş savunmaktan ziyade seviye düşürmeye gittiği için bu konuda savunma yazmayı bıraktım. Sizin adınızı görünce ayıp olmaması için cevapladım. Konu başlığının sapması ve konunun çok dağılmasını istemiyorum.

@Ozan k. size son sözüm olarak. Ebd sistemi olmayan sadece abs sistemine sahip araçlarda test yapmanız. Büyük ihtimalle abs + ebd sistemine sahip araçları savunuyorsunuz. Mümkünse aynı araç olsun ve hem abs li hem abs siz modeliyle test yapın. Sonuçları paylaşın konuşalım tekrar.
 
@enqinHLC

engin bey ozan dostumda iyi bir insandır onunlada pedalladım uğur dostumda bas gitar çalıyormuş valla dostlar tartışmasın derim.
 
Hala inanmıyorsanız benim yapabilecehim bisey yok, akli basinda hir insan profesyonel test pilotuna inanir sirkrt arabasi ile kendi deyeneyn adama degil...

Görüşmüş... hala gorus diyo...
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret bey burada atışmak tarzı bir tartışma söz konusu değil diye düşünüyorum. Görüş belirtip herkes savunmasını yapıyor. Kimse sınırı geçmediği sürece hoşgörülü olarak yazışmalar devam edebilir. Ben konunun devamında görüş belirtmeme kararımı aynen sürdürücem. Kimsenin kalbi kırılmasın, kazasız belasız pedallamaya devam etmenizi dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@Ozan k.

dostum ozan neyse senle daha pedallayacağız unutma.eğimleri devireceğiz bu pazar işin yoksa gel 12.00 'de göztepe parkı.
 
@Ozan k.

Hocam bilginize birşey demiyorum da, üslubunuz hakikaten çok kötü. İyi forumlar... Umarım yazılarınızı da bu üslupla yazmıyorsunuzdur...
 
  • Beğen
Tepkiler: enqinHLC
Artik tam uslubume uygun bir meslek buldum avukatlik yapiyorum merak etmeyin zaten yatacak yerim yok :)
 
@Kudret Kurtcebe abi haftasonu resmi maclarimiz var, erken elenirsek hemen o tarafa gecmeyi planliyorum, kismet...
 
Ben hep şöyle düşünüyorum. Bir insanın karşısındaki diğer bir insana fikirlerini anlatabilmesi ve çağrışımda bulunabilmesi için müsamaha gereklidir. Müsamahadan kasıt iddia edilen konu hakkında antipatik gelse bile bütün fikirlere açık olabilmektir. Yani bir başka fikri dinlemeden olumsuzca tavır almak insanlar arasındaki mesafeleri arttırmakta ve uzlaşabilmenin önünü kapatmaktadır. Ayrıca burada yazın ile birbirimizi anlayamaya çalıştığımızdan gereğinden fazla dikkatli olmamız gerekirken biz gereğinden fazlaca birbirimizden uzaklaşıyoruz. Hepimizin ortak noktası bisiklet. Ancak bizim sorunlarımız bir lastiğin ölçüsünde veya fren mesafesinden daha büyük. Bu tartışmalarımız mikro. Genelde daha büyük problemlerimiz varken en başta ben ve hepimiz olmadık noktalara gereksizce takılabiliyoruz. Bu hepimizde olan bir tavır maalesef. Şuradaki tartışmadan çıkan net bir sonuç yok.

Bu tartışmadan kötü üslup ve ayrışma hasıl olmuş. Peki ne kazandık ? Bence hiç bir şey kazanmadık. Buna bu konuyu okuyan herkes dahil bence. Hepimizin iyi düşünceleri olduğuna eminim. Fakat neden birbirimizi bu derece ötekileştirme yoluna gideriz onu daha anlayabilmiş değilim.

Arkadaşlar sizlerden ricam birbirimize hitap ederken dikkat etmemiz. Bakın gerektiğinde saygı duymayıp muhatap bile olmayabilirsiniz ama kimseye kötü üslup, kötü söz veya hakaretle hitap edemezsiniz. Bu mesajı bu konu özelinde yazmıyorum. Bu bir genellemedir. Forumun son zamanlarında böyle maksadı bir yere varmayıp insanları ayrıştıran konular açılmaya başlandı.

Arkadaşlar hepinizden istirham ediyorum. Biraz dikkat edelim artık. Bu konularda anlayış gösteren arkadaşlara yönetim adına teşekkür ederiz.
 
Kazalardan korunmak için uyguladığım birkaç yöntem

• Ters şeritte gitmek: bu sayede ne olup bitiyor görebiliyorsun ve sürücüler napıyor bu manyak diyerek mesafeyi daha çok açıyorlar
• 2 frene birden asılmak: bu sayede ne takla açma nede arka teker kayma sorunu oluyor ve durma mesafesi epey kısalıyor. Tabi fren ayarları eşit ve dengeli olmak zorunda
• Deli gibi kullanmak: Baktınız trafikte bir trafik canavarı var sizde manyak gibi kullanın korkup uzaklaşacaktır.
• İnsan Savar: 1.75 ve daha ince tekerlekler bu tarz sinsi zombilerden kaçmanız için biçilmiş kaftandır. bol miktarda kafein tükettiğiniz takdirde anlık bi manevrayla çok cool bir kurtuluş sergileyebiliyorsunuz bilen bilir zaten.

Bunlar agresif yöntemler olmakla beraber kesinlike profesyonel öneriler değildir ve proflar tarafından doğru bulunmaz. Onlar için önemli olan şeyler kask, dizlik ve bisiklet grubunun dandik logosu basılmış t-shirt ile alınan önlemlerdir. Yerim.
 
@Ozan k. @uguryilmaz144 @enqinHLC Simdi okuma firsati bulabildim. Beyler siz ne dolmussunuz ya az rahat:) Arac arkasi surmeyelim adam durdu mu carpar kafamizi gozumuzu yarariz. Net. Kesin bilgi yaralim. :D
 
arkadaşlar uyarıyım eğer bisiklet ile giderken aynakol tarafından zinciriniz atarsa durmaya üşendiğiniz içi eğilip takmaya sakın çalışmayın tecrübeyle sabittir.
Bir pazar sabahı grubun antreman bululma noktasınıa giderken caddebostan migrosunorda zincir attı bendde durmaya çok üşendiğim için eğilip takmaya çalışıyordum sağımdaki komple park etmiş şeritten hiza alıyordum sığırın biri yolun ortasında çocuğunu indirmek için durmuş ve ben o passata yaklaşık 30 la girdim sonuç bagajın üzerinde iki dişten kalan parçalar
 
(link)

Bu kazada da belki araç sürücüsü aşırı hızdan dolayı suçlu fakat bisiklet sürücüsüde belkide farkında olmadan onun yolunu daraltmış oldu.
Burda iki önem dikkatimi çekti benim.
Birincisi büyük araçların yakınında geçen araçlara bile rüzgarla ne kadar etki yaptıklarını az çok biliyoruz.
Bir bisiklete ise vereceği etkiyi görebilme şansı vermiş.
Ayrıca orta şeritte gidiyor gibi görülsede aslında yan bi yol ayrımı olduğu için orta şerit gibi görünüp bisikletli suçlu görünür.
Birde arkadaşlarla birlikde gitmenin ne denli etkisi faydası olduğu görülüyor.
Keza diğer araçların durup yardım edebilme olanağına karşın bisikletler daha kısa sürede durup arkadaşlarına yardım edebiliyorlar.
 
@Kudret Kurtcebe Abi yazın çok güzel birçok konuyu ele almışsınız. Bu yazıdıklarınıza dikkat edeceğim. Ayrıca araç kullanıcıları bisiklet sürücülerine pek dikkat etmiyorlar, önemsemiyorlar. Çoğu sürücü bisikleti araç olarak değilde oyuncak olarak görüyor gibi.
 
Tek yön hızlı akan yolda yaya olarak karşıdan karşıya geçiyordum, geçemedim.
İki minibüsün arasından fırladığım gibi ters yönden hızla gelen bisikletin çarpmasıyla havada takla attım. Nasıl olduysa yeri de öpmedim, iki ayak bir el üstüne düştüm, cep telefonumun olduğu elim havadaydı halen. Kedi gibi yere düştüm ama yerdeki pozisyonum çok garipti. Üzerine düştüğüm elimdeki bozuk paralardan da uçan olmadı hiç, nasıl oldu ben de anlamadım. Pantolonuma çıkan iki parça tekerlek desenini saymazsak üstüm başım bile kirlenmeden yürümeye devam ettim.
Yayaların bizi farkettiklerini düşünmeyelim hiç, sanki onlar bizim hiç farkımızda değilmiş gibi tedbirli olalım.
 
Bisiklet kiralayanlar gerçekten sıkıntı hele de yeni öğreniyor ise
 
Geri