Scudo Sports

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Dahon d8 ikinci el bu bütçelere gelir, olmazsa carraro flexi 108, 108 hd olabilir.
Bianchi F010-D (16 vites)
Kron Fd 2100 MD (21 vites)
Salcano Slcn 120 (21 vites)
Bunlar nasıl peki?
 
Scudo
Öncelikle Daha önce hiç bu kadar yol yapmadım bisikletle. Her gün bu tempoyu kaldırabilir miyim bilmiyorum.
Normalde 2 metro ile gidiyorum işe. Çekmeköy - Dudullu, Dudullu - İçerenköy şeklinde. İşe kadar gidemesem de (soğuk havalarda, yorgun olduğumda vs...) Çekmeköy - Dudullu arasını kesin bisikletle giderim. Sonrasında da katlar metroya binerim diye düşünüyorum. Tabi hedefim bütün yolu gitmek ama ne olur ne olmaz.
İkincisi, bisikletle sahilde gezmek istediğimde yine toplu taşımaya koyup götürmek cazip geliyor. Arabam yok (bisiklet taşıma aparatı önerecekseniz :))
Aslında bisikletçi haklı. Katlanır bisikletin aksamları daha narin ve bozulmaya daha meyilli. Atlamaya zıplamaya gelmez bilgin olsun. Göbeği normal bisikletlere göre daha çabuk dağılır. Bende carraro,dahon ve bisanin modellerini kullandım. Hepsi belli zamandan sonra sıkıntı çıkarmaya başladı. Göbek bozma,tel kırma vs. E birazda benim sert kullanmam da etkili oldu. Yer sıkıntın yoksa metroda sorun edilmiyorsa normal bir şehir bisikleti senin için daha iyi olur. Ben katlanirlari elden çıkardım hep.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Aslında bisikletçi haklı. Katlanır bisikletin aksamları daha narin ve bozulmaya daha meyilli. Atlamaya zıplamaya gelmez bilgin olsun. Göbeği normal bisikletlere göre daha çabuk dağılır. Bende carraro,dahon ve bisanin modellerini kullandım. Hepsi belli zamandan sonra sıkıntı çıkarmaya başladı. Göbek bozma,tel kırma vs. E birazda benim sert kullanmam da etkili oldu. Yer sıkıntın yoksa metroda sorun edilmiyorsa normal bir şehir bisikleti senin için daha iyi olur. Ben katlanirlari elden çıkardım hep.
Atlayıp zıplamaktan kastın arazide sürmekse öyle bir kullanımım olmayacak. İstanbul içindeki kasisleri kastediyorsan o ayrı tabi.
 
Atlayıp zıplamaktan kastın arazide sürmekse öyle bir kullanımım olmayacak. İstanbul içindeki kasisleri kastediyorsan o ayrı tabi.
Katlanır bisikletler çok ideal bisikletler değil, ağır tekerleri düşük vitesleri çok rahat değil narin vs vs . Aslında ilk çıkışları tekne karavan gibi araçların durunca sağa sola alışverişe gitmesi için. Uzun soluklu bineceksen hafif bir şehir bisikleti senin için daha iyi olur.
 
Bianchi F010-D (16 vites)
Kron Fd 2100 MD (21 vites)
Salcano Slcn 120 (21 vites)
Bunlar nasıl peki?

Bence 21 vitesli katlanırlar hem kadro görünümü hem oturuş pozisyonu hem de kullanım açısından çok doğru ürünler değil. Çoğunun vites kolu çevirmeli, işlevsiz, dişli oranları tırmanmaya elverişli ama jant küçük olduğu için bu oranalat ne denli gerekli bilemiyorum, ayrıca düz yolda da gitmiyor bir çoğu.

İlla bu üçünden biri olacaksa ben şahsen bianchi'yi seçerdim
 
Atlayıp zıplamaktan kastın arazide sürmekse öyle bir kullanımım olmayacak. İstanbul içindeki kasisleri kastediyorsan o ayrı tabi.
Evet kasisli bozuk yollarda en büyük düşmanları katlanır bisikletlerin. 2018 den bu yana 3 katlanır eskittim. Mobilitesi yüksek bisikletler ama dediğim gibi normal bisiklet kullanabileceğin imkanların varsa normal al imkânların yoksa mecbur bir katlanır almak zorunda isen katlanır al.
 
Öncelikle Daha önce hiç bu kadar yol yapmadım bisikletle. Her gün bu tempoyu kaldırabilir miyim bilmiyorum.
Normalde 2 metro ile gidiyorum işe. Çekmeköy - Dudullu, Dudullu - İçerenköy şeklinde. İşe kadar gidemesem de (soğuk havalarda, yorgun olduğumda vs...) Çekmeköy - Dudullu arasını kesin bisikletle giderim. Sonrasında da katlar metroya binerim diye düşünüyorum. Tabi hedefim bütün yolu gitmek ama ne olur ne olmaz.
İkincisi, bisikletle sahilde gezmek istediğimde yine toplu taşımaya koyup götürmek cazip geliyor. Arabam yok (bisiklet taşıma aparatı önerecekseniz :))
Şu yazdıklarınıza göre katlanır bisiklete ihtiyacınız yok. Konforlu bir şehir bisikleti alın. derim
 
Dayanıklılık malzeme kalitesi ve bileşenlerle alakalı bir durum. Ha bir de bütçe.

 
B60B0541-FB6E-432C-BFBF-0C4F3250C6E5.jpegMerhaba bende şehir içi işe gidip gelmek için kullanacağım bisiklet arıyorum gözüme bunları kestirdim kullanacağım yolun büyük kısmı sahil de bisiklet yolunda olacak onun harici ufak 1-2 rampa var eğimli yol yani sadece bilgili olanlar için tavsiyesi ne olur acaba ?
B60B0541-FB6E-432C-BFBF-0C4F3250C6E5.jpegMerhaba bende şehir içi işe gidip gelmek için kullanacağım bisiklet arıyorum gözüme bunları kestirdim kullanacağım yolun büyük kısmı sahil de bisiklet yolunda olacak onun harici ufak 1-2 rampa var eğimli yol yani sadece bilgili olanlar için tavsiyesi ne olur acaba ?
Yada başka öneriniz varsa da duymak isterim
 
327430 dosyayı görüntüleMerhaba bende şehir içi işe gidip gelmek için kullanacağım bisiklet arıyorum gözüme bunları kestirdim kullanacağım yolun büyük kısmı sahil de bisiklet yolunda olacak onun harici ufak 1-2 rampa var eğimli yol yani sadece bilgili olanlar için tavsiyesi ne olur acaba ?

Yada başka öneriniz varsa da duymak isterim
neden katlanır almak istiyorsun?
 
327430 dosyayı görüntüleMerhaba bende şehir içi işe gidip gelmek için kullanacağım bisiklet arıyorum gözüme bunları kestirdim kullanacağım yolun büyük kısmı sahil de bisiklet yolunda olacak onun harici ufak 1-2 rampa var eğimli yol yani sadece bilgili olanlar için tavsiyesi ne olur acaba ?

Yada başka öneriniz varsa da duymak isterim
önce elektrikli mi elektriksizmi kararını vermeniz lazım. Spor yapmaksa maksat elektriksiz. Ulaşım amacı ağır basıyorsa elektrikli.
Elektriksiz düşünürseniz kesinlikle carraro flexi 121 hd.
 
neden katlanır almak istiyorsun?
Zarif ve hoş göründüğü için daha doğrusu bi arkadaş ile gidip geleceğiz onun koyacak bi yeri olmadığı için bu tarz bişey düşünüyor ama siz yine de önereceğiniz birşeyi dinlemek isterim
önce elektrikli mi elektriksizmi kararını vermeniz lazım. Spor yapmaksa maksat elektriksiz. Ulaşım amacı ağır basıyorsa elektrikli.
Elektriksiz düşünürseniz kesinlikle carraro flexi 121 hd.
Aslında ikisinden de biraz yani hem spor hem ulaşım ama sadece iş dönüşü o rampa dediğim yerler acaba zor olur mu acaba diye elektrikli mi olsa diye düşündüm
önce elektrikli mi elektriksizmi kararını vermeniz lazım. Spor yapmaksa maksat elektriksiz. Ulaşım amacı ağır basıyorsa elektrikli.
Elektriksiz düşünürseniz kesinlikle carraro flexi 121 hd.
Mu9 için ne düşünüyorsunuz carraro mudur yani
 
Bir zorunluluk değilse katlanır almanızı önermem, bir şehir bisikletine göre çok fazla dezavantajı var, özellikle de spor için. İşe giderken kullanacaksanız özellikle rampa varsa, km yüksek ise terlemeden gitmek için elektrik destekli düşünebilirsiniz, spor sırasında da kapatırsınız elektrik desteğini.
 
Anladım peki 20-40 arası önerebileceğiniz bi model var mı
 
Zarif ve hoş göründüğü için daha doğrusu bi arkadaş ile gidip geleceğiz onun koyacak bi yeri olmadığı için bu tarz bişey düşünüyor ama siz yine de önereceğiniz birşeyi dinlemek isterim

Aslında ikisinden de biraz yani hem spor hem ulaşım ama sadece iş dönüşü o rampa dediğim yerler acaba zor olur mu acaba diye elektrikli mi olsa diye düşündüm

Mu9 için ne düşünüyorsunuz carraro mudur yani
Carraro flexi konusunda da yazdığım üzere, 21 vitesi çok arıyorsunuz. Siz dediğinizde fiyatına da baktım da dahon fiyatları bence gereksiz yüksek. Flexi 121 hd varken diğer katlanırlar alınmaz (benim görüşüm). Hele ki yokuşlar zorlar mı diye düşünüyorsunuz. 9 viteste yokuşlar zorlar hocam. 9 vites alırsanız pişman olursunuz diye düşünüyorum.

En güzel çözüm flexi 121 hd. Olası zorlanma ve vazgeçme durumunda elektrik kiti filan takanlar görüyordum. Elektrik kiti takıtırıp devam edersiniz.

Karar sizin şimdiden hayırlı olsun
 
Carraro flexi konusunda da yazdığım üzere, 21 vitesi çok arıyorsunuz. Siz dediğinizde fiyatına da baktım da dahon fiyatları bence gereksiz yüksek. Flexi 121 hd varken diğer katlanırlar alınmaz (benim görüşüm). Hele ki yokuşlar zorlar mı diye düşünüyorsunuz. 9 viteste yokuşlar zorlar hocam. 9 vites alırsanız pişman olursunuz diye düşünüyorum.

En güzel çözüm flexi 121 hd. Olası zorlanma ve vazgeçme durumunda elektrik kiti filan takanlar görüyordum. Elektrik kiti takıtırıp devam edersiniz.

Karar sizin şimdiden hayırlı olsun
Eyvallah teşekkürler arkadaşa flexi121 aldırdım ben de alacağım gibi bakalım teşekkürler
 
Selamlar arkadaşlar,
tasviyeler tavsiyeler valla 219 sayfa olmuş baya bir okudum, bazı yerleri atladım :)
Herkese deva olan arkadaşlar bana da deva olurlar umarım :)

Öncelikle 170 boy 85 kg civarındayım, rutinde karbon maşa 105 setli bir yol yarış kullanıyorum çok da memnunum ancak sevgili kızımın eski bisikletinin küçük gelmesi, hemde uzun süredir yahu şu bagajda bir bisiklet dursa da böyle her fırsat bulduğumda çıksam gezsem dediğim bir KATLANIR arayışı içinde buldum kendimi.. Çok kafa ütülemeden..

Dahon Boardwalk D7 16" 7 vites ( chromoly kadro (konfor) ve şekli beni cezbetti, ama çok az kullanan var. 16 jant ? işareti) ama katlanınca müthiş :)
Dahon Vitesse D8. 20" 8 vites ( bu bisikletle ilgili çok yorum var, akıcı bir bisiklet sadece şekil olarak kaba geldi, birde frenleri biraz sert geldi)
Dahon MU9 20" 9 Vites ( bunu da bugün çok kısa denedim müthiş akıcı, frenleri son derece yumuşak, ama şekil olarak eh işte)

En büyük sorun 3 bisiklette 11-32 ruble 52 yada 53 kaset kullanıyor, katlanır bisiklette küçük lastiklerle rampa çıkabilir miyim :) yada kızımı zorlar mı? Yaşadığımız yer rampalı bir yer bazı yerleri yarış bisikletimde en düşük viteste çıkmam gereken yerler oluyor 11-32 rubleli 36-52 kasetli bisikletim ile..

Diğer hususta aliminyum yerine chromoly kadro sanki çok daha keyifli gibi geliyor çok az kullanma imkanı bulduğum için, bisikletler de alim oldukça pahalı olduğu için fikirleriniz çok kıymetli

Bu nedenle kullanan arkadaşlarımın fikirleri bana çok yardımcı olacak.
Çok teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
yahu şu bagajda bir bisiklet dursa da böyle her fırsat bulduğumda çıksam gezsem
20" Dahonlar bu iş için çok hantal, neredeyse komple bagajı kaplıyor. Fiziksel olarak görmeden almayın derim ya da ölçülerine iyi bakıp ölçüp tartın. Bagaj sıkıntısı yoksa sorun yok.

Genel olarak yokuş çıkmak zor oluyor katlanırlarla. Elektrik takviyesi iyi olur yokuş çoksa.
 
20" Dahonlar bu iş için çok hantal, neredeyse komple bagajı kaplıyor. Fiziksel olarak görmeden almayın derim ya da ölçülerine iyi bakıp ölçüp tartın. Bagaj sıkıntısı yoksa sorun yok.

Genel olarak yokuş çıkmak zor oluyor katlanırlarla. Elektrik takviyesi iyi olur yokuş çoksa.
Selamlar arkadaşlar,
tasviyeler tavsiyeler valla 219 sayfa olmuş baya bir okudum, bazı yerleri atladım :)
Herkese deva olan arkadaşlar bana da deva olurlar umarım :)

Öncelikle 170 boy 85 kg civarındayım, rutinde karbon maşa 105 setli bir yol yarış kullanıyorum çok da memnunum ancak sevgili kızımın eski bisikletinin küçük gelmesi, hemde uzun süredir yahu şu bagajda bir bisiklet dursa da böyle her fırsat bulduğumda çıksam gezsem dediğim bir KATLANIR arayışı içinde buldum kendimi.. Çok kafa ütülemeden..

Dahon Boardwalk D7 16" 7 vites ( chromoly kadro (konfor) ve şekli beni cezbetti, ama çok az kullanan var. 16 jant ? işareti) ama katlanınca müthiş :)
Dahon Vitesse D8. 20" 8 vites ( bu bisikletle ilgili çok yorum var, akıcı bir bisiklet sadece şekil olarak kaba geldi, birde frenleri biraz sert geldi)
Dahon MU9 20" 9 Vites ( bunu da bugün çok kısa denedim müthiş akıcı, frenleri son derece yumuşak, ama şekil olarak eh işte)

En büyük sorun 3 bisiklette 11-32 ruble 52 yada 53 kaset kullanıyor, katlanır bisiklette küçük lastiklerle rampa çıkabilir miyim :) yada kızımı zorlar mı? Yaşadığımız yer rampalı bir yer bazı yerleri yarış bisikletimde en düşük viteste çıkmam gereken yerler oluyor 11-32 rubleli 36-52 kasetli bisikletim ile..

Diğer hususta aliminyum yerine chromoly kadro sanki çok daha keyifli gibi geliyor çok az kullanma imkanı bulduğum için, bisikletler de alim oldukça pahalı olduğu için fikirleriniz çok kıymetli

Bu nedenle kullanan arkadaşlarımın fikirleri bana çok yardımcı olacak.
Çok teşekkürler.
Bagaj konusunda kısmi katılıyorum, 2013 Focus HB var bir Dahon bir de Bianchi Retro Folding alıyor katlayınca, koltukları da yatırmadan. Eskiden 2016 A3 Sportback vardı 2 bisiklet koymak için şekilden şekle giriyordum çoğunlukla da koyamıyordum hatta. Tek bisiklet koymak c segment hatchbacklar için problem olmaz gibi ancak ekstra yer için bisikleti katlanır ve ayakta durur halde koyup bagaj gergisiyle sabitlemek veya bisikleti komple yatırmak gerekir yine de. Katlama mekanizması dahi önemli olabiliyor(gidon iki tekerlek arasında mı yoksa dışında mı kalıyor mesela).

Tabi aracın bagaj hacmi-yapısı da önemli. 16 inc çok daha rahat olur herhalde.

Yokuş hususunda, bu bisikletler genelde sportif amaçtan çok işe-okula-markete git-gel ve toplu taşıma ile birleştir mantığıyla üretildiğinden olsa gerek, performans beklememek gerekir derim, 28 inc bisikletlere göre çok gerideler. Ama tabi imkansız şeyler de değil, biraz daha zor sadece. Ben Dahon Vitesse D8 ile 8000 kilometreyi devirdim, bunun yarısı bol yokuşlu Ankara yollarında geçti.
 
Ankarada yokuşu ciktiysan tamam 😀
16 inc kulanan arkadaslar 16 icin ne der acaba cok verimsiz mi 20.inc kiyasla
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Geri