Scudo Sports

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Alternatifi 2'ye indirdim :)
Carraro Flexi 21
Tern A7
İkisi de bütçemi aşmıyor.
Sizce hangisi? :kötü:
 
Scudo
@blackice_serkan
Sn Serkan bey, bulunduğunuz il,ilçe'de yokuş çok ise, sürüş sırasında rampalar eziyet olmasın,keyfe dönüşsün istiyorsanız Carraro Flexi 121'i, yollarınız genel olarak eğimsiz, yahut çok az yokuşlu ise, Tern A7 almanızı tavsiye ediyorum.

Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: blackice_serkan
@Mesut DOĞRU Üstadım teşekkür ederim değerli yardımınız için. Cevabınızı karar verdikten sonra okudum. Ancak kesinlikle sizin gibi düşünüyorum. Ankara içi, genellikle eşim, düz veya çok hafif rampada kullanacak. Bu sebeple Tern öne çıktı ve ona karar verdim. Emre bisiklet, Harun usta ile anlaştık. Bisikleti hazırlayacak, bir de arka bagaj istedim. Onu da takacak. Kısmetse yarın teslim alacağım. Alır almaz da Sincan-Batıkent arası yaklaşık 20 km. lik bir yol yapacağım.
Saygılarımla.
 
herkese merhaba,

hemen konuya gireyim. 37-38 yaşındayım. arada bir oğlanla birlikte dolaşmak için katlanır bisiklet bakıyorum. öyle dağ tepe dolaşmayacağız. genellikle istanbul'da sahil civarında dolaşacağız. düz yol yani. çok uzun süreli sürmeyeceğim ve yer kaplamaması için de katlanır bir model bakıyorum. sorun şu ki boyum ve kilom nedeni ile katlanır modellerden pek emin olamıyorum. bisikletlerin teknik dökümanlarında açıklamaları var elbet ama "önerilen" boy ve kilolar genellikle ortalama oluyor.

neyse, boyum 1.92 kilom ise 95

üstte yazdığım gibi, öyle dağ tepe dolaşmayacağım için vitesli olmayan b'twin tilt 100 modeline bakıyorum. acaba bu modeli deneyen var mı? benim ölçülerimde biri için sıkıntı olur mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@caner.b
100 yerine kesinlikle 120 tavsiye ederim. Vitessiz almayın bence

Moto Z cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Dzhem

100 ve 120 nin sadece vites farkı var gördüğüm kadarı ile. şasi olarak aynı görünüyor. benim ölçülerimde sorun olur mu acaba?
 
@caner.b
Hocam tavsiye edilen değerlerin üzerindesiniz ama sorun olur mu net bir şey diyemem

Moto Z cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhabalar.
- 188cm/85kg bir kullanici icin
- Mumkunse zincirsiz (kayisli) - (arabada katli duracak, kirletmemesi acisindan kayisli olmasi iyi olur.)
- Mumkunse gobekten vitesli - (Sehir ici, hafta sonu, hafif yokuslar, 6-7-8 vites fazlasiyla yeterli, aslinda oranlari iyi dagitilmis 3 vites bile uygun.)
- katlanir pedaller, miknatisli kapama veya benzeri kolayliklar, cizgili gidon ve sele borulari, katlaninca seleden tutup teker uzerinde kolay goturebilme, kaliteli malzeme kullanimi, agirliginin dusuk olmasi vs. tadindan yenmez.
- Begendigim modeller; B'Twin Tilt 740 (ama maalesef onunda kronik problemleri varmis :uzgnm:) ve Soho 9.1 (eger kayisli ve gobekten vitesli "olamayacaksa" :naslyany:).

Baska hangi model onerirsiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Katu
Ya merak ediyorum kayışlı çekiş sistemlerinde acaba esnemeye dayalı kayıp ne boyutta oluyor?
 
Sn @Katu kayışlı katlanır bisiklet, bildiğim kadarı ile sadece B'Twin Tilt serilerinde var (9- 700 - 740) Maalesef şu ana kadar B'Twin'den başka kayışlı katlanır bisiklet markası görmedim, duymadım.

Esen kalın

Not; B'Twin Tilt 700, Katlanır bisiklet kategorisinde oldukça popüler bir marka/model.

Sn @hypocrisy bisiklet gezgini isimli sitede, "kayış" ile ilgili şu bilgiye ulaştım.

Esen kalın.

Alıntı; "Kayışlı aktarım sistemi (Belt drive)

Kayışın avantajları:

Kumlu, kötü yollardan sonra zincirinizi iyice temizlemeli ve sonra da uygun miktarda yağlamalısınız. Kayışı ise, zincirdeki gibi ne temizlemenize ne de yağlamanıza gerek yoktur.

Eğer üzerinde kum/çamur varsa, biraz su dökmeniz yeterlidir. Sürüşünüze kaldığınız yerden hemen devam edebilirsiniz.
Temizdir: Zincir gibi giysilerinizde yağ lekesi bırakmaz.

Daha yumuşak ve sessiz: Evet, zincire göre sürtünmeyi daha az hissedersiniz. Bununla birlikte verimlilik açısından hiçbir kaybınız olmaz: Zincir ve kayışın verimlilik oranları aynıdır.

Hafif: Çok basit, lastik metalden daha hafiftir. Kayış 75 g, bir Shimano XT bisiklet zinciri ise 320 g.
Uzun ömür: Zincirden üç-dört kat daha uzun ömürlü. Tabii ki nasıl ve hangi havada sürdüğünüze göre değişir."

Kaynak; (link)
 
@Mesut DOĞRU
Ya eyvallah toz kir kum yapışmaz tutmaz anlayabilirim fakat temiz stabil asfaltta sonuçları ciddi testlerde karşılaştırsak sonuç ne olur acaba.. Tmm diyelim ki senin paylaştığın incelemeye göre asfaltta da avantajlıysa piyasa neden kayışa geçmiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@hypocrisy
Aslinda zincir ve kayis karsilastirmasini tecrubeli kullanicilar ayni bir konuda tartissalar hepimiz icin cok bilgilendirici ve derli toplu olur. Ihtiyaci olan, toplu bir yerde butun konuyu okuyabilir. Guzel bir konu. Peki onerebileceginiz bir model varmi?
 
@hypocrisy

Sn @hypocrisy

a) Paylaştığım bağlantıda, kayışlı sistemin, normal zincirli sisteme göre çok daha dayanıklı ve daha ucuz maliyetli olduğu ifade ediliyor.
Sanıyorum üreticiler, "ucuz+basit+dayanıklı" kavramını benimsemiyor;
+ kayışlı sistem bisikletler, şu an için sınırlı vites oranlarına sahip. En fazla; 3-5-6-7-8 vites.

Peki bu vites aralıkları normal kullanıcı için yeterli mi?
Bisiklet dünyasından bildiğimiz kadarı ile yeterli değil.
Bu yeterliliğin sağlanması için ciddi oranda Ar-Ge yapılması gerekli.

Bu Ar-Ge de maliyet demek. Maliyet, fiyatların yükselmesi demek. Sadece vites oranlarında değil, kadro tasarımlarında da, kayışlı sisteme uygun yapısal değişimlerin gerçekleştirilmesi demek.
Sanıyorum bu ve benzeri (sosyolojik ve ekonomik) etkenler, kayışlı sistemin daha fazla hayat alanı bulmasını olumsuz yönde etkiliyor.

b) Kayışlı sistemin zincirli sisteme karşı konfor artısı olmakla birlikte, performans olarak bir artısı görünmemekte.
Sadece zincirli sistemle başabaş (aynı performans değerlerine çok yakın) bir performans sağladığı ifade ediliyor.
Tabi bu detaylar, profesyonel yarışlar baz alınarak değil, normal kullanım şartları baz alınarak verilmiş.

c) Maalesef toprak yol, asfalt yol, hız, performans, konfor gibi detaylar ile ilgili, zincir sistem ile kayışlı sistemin karşılaştırıldığı ciddi bir araştırma tablosuna ulaşamadım.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Esen kalın.

@Katu

Sn @Katu forumda zincir üzerine bilgi birikimi oldukça iyi üyelerimiz var. Ancak 2 yıldır bisikletforum'dayım; şu ana kadar kayışlı sistem bisiklet kullanan ve bu konuda açıklama yapan bir üye arkadaşımıza rastlamadım.
Umarım bu konuda sizi+bizi bilgilendirecek bir üyemiz, edindiği bilgiyi paylaşır.

Esen kalın.
 
Selam arkadaşlar

Uzun zamandır 28 jant şehir bisikleti kullanıyorum. metro yolu üzerinde oturduğumdan katlanır bisiklet almayı planlıyorum. Katlanır bisiklet modellerinin neredeyse hepsini inceledim fakat katlanır bisiklet üreticilerin çoğu sadece bisikletin katlanır yapıyor gerisini pek düşünmüyor gibi.
b90f8e55b2db5291f5b1aab96722f39a.png



Bisikleti katlayıp çantasına veya bagaja koymak dışında bisikleti gün içinde metroya yada otobüslere koymanın arasında büyük farklar oluyor. Örneğin bisikleti katladıktan sonra iki lastiğin birbirine denk gelmeyip sürüklenebilir olmaması çok büyük bir dezavantaj.

dahon-espresso-13.jpg


Araştırmalarımda gördüm ki bu sorunu ortadan kaldıran en iyi bisiklet pacific cycles if mode modeli bisikleti olmuş gibi katlandıktan sonra lastiklerin simetrik bir şekilde yanyana gelmesi ve katlandığı noktadan tutup itebileceğiniz bir tutacağın olmadı gibi.

20140821094202_53f54e6af06ec.jpg


Bisikletini kullanırken sürekli metro veya otobüs kullanan arkadaşlar bilgi tecrubelerini burada aktarırsa sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Ben gibi tern link a ve b arasındaki farkı kestiremeyen kimseler için amme hizmeti
link a7-b7-c8 karşılaştırması; (ben ingilizceye güzel çevirdiği için ingilizceye çevirttim, google çeviri araçlarından türkçeye de çevirilebilir)
(link)
 
@emretoprak bu konuda brompton tavsiye edebilirim. ufak tekerlekleri var ve bir valiz gibi cekebiliyorsunuz.
 
@Gökhan Selçuk Aslında aklımda 26 inch modeller var dahon espresso d24 gibi 20 inch tekerlekler çok ufak kalıyor benim için.
 
@emretoprak Benim dedigim Brompton 20 de degil. 16 inc :) ama bence bi deneyin 20 inc dahonlarda cok güzeldir. bende eskiden sizin gibi dusunuyordum 20 inc nasil olur kullanamam diyordum ama dahon almistim inanin bana 26 ve 24 ler gibi cok iyi ve guzel performans aldim. ben tavsiye ederim size. şöyle bi mekanizma da takıp kullanabilirsiniz.

(link)

DSC_0975.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
@Gökhan Selçuk 16 :) Aslında doğru söylüyorsun bir denemek lazım önce bir arkadaşımda vardı bir ara alıp test sürüşleri yaparak bakayım 20 jant nasıl olacak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Selçuk G
Geri