Scudo Sports

Kartepe inişinde ağır kaza

Daha önce yazılmış olabilir bütün mesajları okumadım;
K aza
A nında
S izi
K orur

Geçmiş olsun,

Ben ve eşim İnci bugüne kadar turlarımızda;
Karadeniz, İran, Hindistan, Sırbistan, Almanya ve Rusya'da
çok ciddi ve büyük kazalar yaptık.
Düşmediğimiz ülke daha fazla. :)
Ayrıca İznik'te de çok kez
düştüğüm oldu. Çok net; Kaskım olmasaydı şu an bunları yazıyor olamazdım.
Hele yabancı bir ülkede kim ilgilenir, kim gelir yanınıza, kim bakar
nasıl geri gelir, masrafları nasıl ödersiniz? Bu yüzden
kendi kendinize yetmek ve ayakta kalmak zorundasınız.

Sevgiler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özden Özdemir
Scudo
@sapienza Çok çok geçmiş olsun, bisikletiniz toplanır sorun değil. Siz nasılsınız, iyisinizdir umarım? Çok dikkat edin bundan sonra, gelmiş geçmiş olsun.
 
Çok geçmiş olsun....Allah daha büyük kazalardan korusun.....
 
Çok geçmiş olsun. Umarım bir an önce iyileşirsiniz. Bisiklete üzülmeyin hepsi toplanır.
 
çok geçmiş olsun kask hayat kurtarır diye buna diyorlar. bende bir kaza geçirdim fakat kask olduğu için sadece elimle kurtardık.
 
büyük hata yapmışsınız güvenliği es geçerek.. kasr takmayan arkadaşlar da bundan ders alırlar umarım. geçmiş olsun
 
@sapienza hocam büyük geçmiş olsun gerçekten ucuz atlatmışsın diyicem ama biz olayı yaşamadık. Allah korusun daha kötü şeyler olabilirdi. Acil şifalar diliyorum
 
Geçmiş olsun! Yokuş aşağı iniş hele ki yol bisikleti ile çok teknik bir konudur ve zamanla öğrenilecek bir kavramdır. İstediğiniz kadar kask takın iniş teknikleri öğrenmeden yada hissederek kendinzi alışmadan yüksek hızlarda iniş yapmayın.Bisiklet toplanır fakat sağlık kolay kolay geri gelmez. 2 yıldır yol bisikleti kullanıyorum eskiden de bisiklet kullanmışlığım var o halde yokuş aşağı hele ki araçların yoğun olduğu bir yolda 45 km yi geçmem ve hep en sağdan giderim.
 
Geçmiş olsun , Kartepe'ye çıkışta değilde inişte daha çok yorulurum hep.Çok yakın arkadaşlarım (tecrübeli) büyük kaza geçirdi.Çok dikkat etmek lazım, tekrardan geçmişler olsun.
 
Cok gecmis olsun..
 
@sapienza insan yokuş inerken o keyifle ne kadar tehlikeli olduğunu farkına varamıyor maalesef. artık bununla geçmiş olsun, son kazan olur umarım....
 
İniş daha kolay gibi geliyor insana ama aslında öyle olmuyor.ben indikten sonra resmen daha çok yoruluyorum daha çok sıkıyorum herhalde kendimi,hatta geçen bir salise arkama çevirdim kafamı önüme döndüğümde kenarda duran arabaya arkadan giriyordum frene asıldım 8 oldu bisiklet kaydı topraktan zor yıttım

tekrar geçmiş olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Şentin
Saolun arkadaslar hepınıze tekrardan tesekkur ederim
 
Öncelikle geçmiş olsun. Hikayeniz bana bir arkadaşımı hatırlattı.

Motor alalı 2 ay kadar olmuştu, bir gün ofiste ziyaretime geldi. Baktım kafa sarılı, koltuk değneği işe yürüyor. "Geçmiş olsun, ne oldu?" diye sordum. Kamyon sıkıştırıp çarpmış. "Ama akıllandım." diye bitirdi. "Ne o, satıyor musun motoru?" diye sorunca "Hayır, öğleden sonra gidip kask alıyorum" diye cevapladı :)

Bisiklete binince lütfen kaskınızı takın.
 
Gerçek bisikletçi yokuş çıkarken veya düz yolda sprint atarken belli olur. Yokuş aşağı karpuzu salsan o bile 90 km hız yapar. Yokuş aşağı hız yapmak akıl işi değildir.
Geçmiş olsun.
 
geçmiş olsun. inşallah daha büyük bir kazadan korumuştur.
 
Çok geçmiş olsun ciddi bir kaza atlatmışsınız, en kısa zamanda iyileşirsiniz umarım.
 
Geçmiş olsun...
Acaba frenlerle ilgili bir sorun olmuş olabilir mi ? Normalde hızlı inilen uzun ve virajlı inişte çok sık ve güçlü fren yapmak zorunda kalınmıştır. Fren pabuçları ve jant çok ısındıysa belki artık frenler işe yaramamış olabilir mi ?

Prolar çok iyi iniyor ama onlarda en iyi jant ve frenler var ve bazen onların bile freni tutmayıp yoldan çıktığını görüyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Şentin
14 sefer kartepe turundan sonra yapılan hatalarımızı irdeledik tabi,,
allahtan çok fazla ciddi kazalar olmadı
2009 senesinde tren var idi ,iş kolay idi,haydarpaşadan trene biner idik yük vagonu çok büyük idi.ve arifiyede iner idik doğu ekspresi arifiyede durmakta idi.23 bisikletli gittik bi keresinde,ve arifiyeden direk maşukiye 20 km 'dir,
düz yoldur,akabinde 18 tabelasının olduğu kavşağa yani maşukiyeye gelir idik, tam 21 km rampa çıkarak sert araziye girerek antenlerin oraya ,kuzu yaylasından çıkar idik ,paso rampa idi.kuzu yaylasından sonra yolun 2 km 'si stabil idi,ve zirveye, oradan 7 km var idi geriye kalan son 5 km 'de çok sert yarık topraklar ,koca koca taşlar var idi,21 km aynı yerden iner idik 5 km acaip riskli bir yol idi..yol bisikleti orada konforlu olmaz tabi ,ama soner dangır dostum yol bisikletini aynen 1640 'a çıkardı ve oradanda indi tabi asla konforlu olmadı ona ,benim bisiklet ise aynen scott scale 30 karbon idi mtb idi eski hali tabi, ,ve amortisör fox yüzlük 10 numara idi ,inerken amortisörü açıyor idim tırmanırken kapatıyor idim acaip zevkli idi o yarık topraklardan inmek, tabi kafada her zaman kask var idi ,bir başka seferde bir arkadaşımızın altında yol var idi çok sakat bir viraj vardır maşukiye inişinde çok sert döner sola doğru arkadaşımız çok hızlı geldiği için toplayamadı ve aynen sola yattı ve asfaltı kazıdı sol tarafı kan revan içinde kaldı tayt yırtıldı ,çok ciddi kaza bu olmuş idi ,trensiz yaptığımız kartepe turlarında çok ciddi bir kaza olmadı ,istanbulda antreman yapa yapa tecrübe sahibi oldu ekip tabi,
evet 14 haziran aşırı sağanak gözükmekte izmit taraflarda ,31 mayısa turu çekmeyi düşünüyoruz
istanbuldan 6 adam kartepe formaları ile saat 04.30 da hareket edecek .
 
Geri