Scudo Sports

Kardeşimin Almanya'da bisiklet kullanırken ceza yemesi

@BerkEvren
Görme ile ilgili bir şey söylemedim. Sadece işitememenin trafikte ne gibi bir zararı (yani kazaya direkt katkısı) olduğuna örnek istedim. Ama siz örneği "görme" duyusu üzerinden vermişsiniz. Yani şimdi, park eden araçlar yüzünden "göremediğiniz" yolu, "işitme hislerinize güvenerek" algılamak en büyük hatadır bence. Kavşaktaysan göremediğin noktada yavaşlamalısın. Eğer bahsettiğiniz tali yol ise, ve orada tali yol olduğunu bilmiyorsanız verdiğim örnekte de zaten belirmiştim; tali yoldan gelen araç kurallara uyarsa, durmak zorunda.

Ama siz kimsenin trafik kurallarına uymadığı bir ortamda olduğumuzu belirtmişsiniz o ayrı büyük bir konu.
Kimse sağır olduğun için "kardeşim sen sağırsın. Trafiğe bisikletle çıkamazsın. Çıkarsan al sana CEZA" diyemez. Benim tek savunduğum sey bu zaten.


@BerkEvren

İlgili maddenin F fıkrasını eklememişsiniz!!

f) Bedenen ve ruhen sağlam, görme derecesi sürücü belgesi almaya elverişli olan işitme ve konuşma engellilere, ticari olmamak koşuluyla sadece otomobil kullanmak üzere H Sınıfı Sürücü Belgesi verilebilir. Bunların kullandıkları aracın arka camının sol ve sağ üst köşelerine işitme ve konuşma engelli olduklarını belirleyen işaretler (Ek:2) yapıştırılması ve yeterince dikiz aynaları ile araçların donatılması gereklidir. Ayrıca, her iki kulakta 50 dB’den fazla işitme kaybı olan ve/veya işitme cihazından fayda görmeyen olgular bu kapsamda değerlendirilir.

@BerkEvren

Bunu söyleyerek çok doğru söylüyorsunuz ama benim savımı desteklemiş oluyorsunuz. Yani kazalar duyamamaktan değil "KURALARA UYMAMAKTAN MEYDANA GELİR"
Bu mantıkla duyabilen insanların bile trafikte bisiklet sürmesi ÇOK BÜYÜK HATADIR.
 
Scudo
@asibol
Ben duyuları birbirinden ayırmanın yanlış olduğunu söylüyorum. Hatta işitmek, bakmak ile görmek arasındaki bağı oluşturur dedim. Trafikte her veri önemlidir. Yolu görmek, göremediğini duymak, yoldaki titreşimi, anlık kaymaları hissetmek, yolu hatırlamak hatta...
Sizin senaryolarınız malesef başkalarının kurallara uyması dışında gerçekleşmez. Ben tüm duyuları açık, herkesin kuralsız sürdüğünü varsayarak binlerce kilometre yolu sorunsuz alıyorum kaç senedir. Kısacası ben bir tavsiyede bulunuyorum. Uyup uymamak size kalmış...
 
@BerkEvren Ben anladım ki farklı şeylerden bahsediyoruz. Benim bu konudaki ilk mesajımı okursanız orada:
"Çok enteresan ve saçma. Sağır kardeşlerimizin trafikte bisiklet kullanma hakkı yok mu yani?"
diye bir soru sormuştum. Benim parmak bastığım nokta budur. ÖZGÜRLÜK. Ben sağırım diye ceza yememem gerekir.

Sizin tavsiyeleriniz de güzel ama benim savım o değil.
 
İşitme cihazı ile duyamıyorsanız ehliyet alamıyorsunuz. Yasa bu aşağı eklediğimden farklıysa artık bilemiyorum;
a) İşitme normal olmalıdır. Normal kulak hava yolu eşiği 25 dB’den iyi işitmek üzere diğer kulaktaki kayıp 50 dB olmalıdır.
b) İşitmeyi yukarıda tarif edilenden daha kötü olan olgularda; bir kulağı normal olmak koşuluyla, işitme düzeyi işitme cihazı ile kötü işiten kulakta en fazla 50 dB olmak kaydıyla B ve F sınıfı ehliyet alabilirler; bu kişilerin ticari araç kullanamayacakları ancak; işitme cihazı ile kullanabilecekleri belgelerine işlenir.



2) (1) numaralı alt bentte belirtilen kriteri sağlayamayanlar ve tam işitme-konuşma engelli olanlar aynı kategoride değerlendirilir. Bu kişilerin kullanacakları araçta kişinin görüş açısını artırmaya yönelik ayna tertibatı ve ek-2’ deki işaret kullanılmalıdır.

tam işitme kaybı olanlarda ehliyet alabiliyor. özel tertibatlı araç kullanabiliyorlar.

bence saçma ama böyle...
 
@burak guler Asıl konu bisiklet değil mi yaw?
@asibol Siz bana cevap yazdınız en başta ben size değil :)

Neyse gerçekten şöyle bir konuda bile tartışmayı ne çok sevdiğimiz çıktı ortaya. Kulaklıkla hatta vr gözlükle sürsün isteyen bisikletini. Sonra ben suçlu oluyorum :koptum::koptum:
 
@BerkEvren

Hahaha. :D:D Tabi ki siz suçlu değilsiniz. Doğru söyledikleriniz de var. Ama tartışmanın uzaması benim suçum değil.
Mesela:
"Asıl konu bisiklet değil mi yaw? demişsiniz ama.
Ben "sağırlar ehliyet alır" demişim, siz "alamaz" anlamında yasanın 2 fıkrasını yazmışsınız. Tartışma burdan devam etmiş.
Aslında benim tek savunduğum konu "ÖZGÜRLÜK" tür. Yani sağırların sürücü belgesi alabilmesi ama bisiklet kullanma hakkı olmaması.
 
Oooo konu nereden nerelere gelmiş. Güncelleme yapayım arkadaşlar
Kardeşim evden çıkmış bisikleti hazırlıyormuş. O esnada polisler zaten kardeşimi izliyormuş ama bizimkisi farkında değilmiş. Kulaklığın 2 sini birde takmış ve daha pedalı bir tur çevirmiş ki polisler hemen arabadan çıkmışlar :)
Demişler sadece tek kullağına taksan sorun olmayacaktı demişler. Eline de belgeyi tutturmuşlar asıl gerçek döküman 3 ay içinde evine gelir demişler bakalım bekliyoruz dökümanda bu
efd7cb246a11e1a4d2c9c663a526546a.jpg
 
@mertgulkokan
Alman polisi benim yazdıklarımı okumuş demek :islik::islik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Adnan1963
@Murat Cömez

Net bir şekilde kulaklık yasağı yok, sizin de bildiğiniz gibi genel bir "duymayı ve görmeyi engelleyici cihazlar" yasağı var. Tek tek o cihaz, bu cihaz, falan aparat diye listelenmez böyle konularda zira hem güncellemek gerekiyor hem de itiraz kapısı açılmış oluyor. Piyasaya her çıkan uyuşturucu da benzer şekilde tek tek listelenmiyor. Refleksleri ve beyin fonksiyonlarını negatif etkileyecek her türlü madde deniyor hatta araç kullanmaya uygun durumda olmamak deniyor ki zorlanırsa sürücülerin yarısına uygulanabilir bu madde.
Bu durumda iş uygulamaya kalıyor. Yani bulunduğunuz idari bölgeye ve polisin kanaatine.
Münster bu cezayı (10 euro) kulaklıklar için de uyguluyormuş mesela:
(link)

Görmezden gelen yerler de vardır mutlaka.
 
@delibalta

Başarılı bir liste;
  • Cycling along cycle paths in the wrong direction: 20 euros (Bisiklet yolunda ters yön)
  • Using a mobile phone while cycling: 25 euros (Bisiklet sürerken telefon kullanmak)
  • Cycling "hands-free" or with headphones or ear plugs: 10 euros (Kulaklıkla sürmek)
  • Cycling at night without lights: 20 euros (Işıksız sürmek)
  • Cycling through a red light: 125 euros and one month’s driving ban (Kırmızıda geçmek) + (Men cezası var)
  • Cycling with a blood alcohol level of 1.6: disqualification from driving (Alkollü sürmek) + (Men cezası var)
Diyor ki ayrıca, hava yastıklarınız yok, bu sebeple kurallara uyun !
 
@mertgulkokan Eğer alman yasalarında "sağırlar trafikte bisiklet kullanamaz" diye bir kanun yoksa kardeşin cezaya itiraz edebilir bence. ;):)
 
Arkanızdan gelen freni patlamış bir aracın kornasını zamanında duyamazsanız size çarpabilir. Böyle örnekler çoğaltılabilir. Bence çift kulaklık kullanılması trafikte sakıncalı. Gerçi ben daha neler gördüm. Çift el bırakıp telefonla konuşurken diğer elle de sigara içen bisikletli gördüm. Trafikte tüm dikkatimizi yola ve diğer araçlara vermeliyiz bence.
 
Arkadaşlar konuyu tamamen farklı noktalarından çekiştirerek :) tartışıyorsunuz...

İşitme engelli (sağır) olup da, özel tertibat veya donatılarla motorlu bir otomobil kullanmak başka bir şey, tamamen sağlıklı olup da, kişisel keyif uğruna işitme kaybına neden olacak şekilde kulaklık kullanarak bisiklet kullanmak başka...

Birinci fark, kullanılan araçlarda. Bisiklet gibi savunmasız ve kaza anında çok daha büyük bir kayba neden olacak araçta kurallar daha keskin tanımlanmış...
İkinci fark engelin tanımında. Birinde kullanıcının engele karşı yapabileceği bir şey yok (yani işitme engelli veya sağır), ikincide basit olarak kulaklığı çıkardığı anda her şey normale dönüyor...:)

Bence bu farklar üzerinden sonu gelmeyecek bir tartışma yürütmektense, kuralların toplum sağlığına yönelik istisnasız yürütülmesindeki faydayı idrak etmemiz çok daha iyi olmaz mı? Keşke memleket, kulaklıklı bisikletlilere ceza yazacak bilince ulaşan bir trafik düzenine kavuşsa diye iç geçirsek mesela...:)

Son not: Kulaklıkla bisiklet kullanmak özgürlük değil, olsa olsa vurdumduymazlıktır...
 
kulak içi tek kulaklık kullanılması gerekiyor. yok ben dikkatliyim yok bana araba çarpmaz demeyin. bakın neler oluyor > (link)
bir de kulak üstü kullananlar var. bu tiplere ceza kesilmesi taraftarıyım.
 
@delibalta
Benim sorum 10€ icin degil, 800€ icindi.
@CeyhanV
 
@asibolAlman yasalarına göre müzik dinleyerek kullanmak yasak diye açık bir madde var. Kardeşim de sağır olmadığına göre ceza yemesi normal değil mi ?
 
İyi bir cezaymış :D Tehlike arz ediyor doğru söylüyorlar.
 
@mertgulkokan
Kulaklık ile bisiklet sürmek yasağı yok demiyorum. Kardeşinin de sağır olduğunu söylemiyorum.

Eğer "sağır trafikte bisiklet süremez" diye bir kanun yoksa Anayasanın eşitlik ilkesine göre kulaklık takana da ceza yazamaz.

Daha da ayrıntılı yazayım. Kardeşiniz duyabiliyor ama kulaklık kullanınca nerdeyse sağır gibi oluyor. Ve yakalınınca ceza yiyor. Eğer yasak değilse yanından bir sağır bisikletli geçiyor ve o zaten hiç bir şey duymuyor ama ceza yemiyor.

Bu durumda Anayasanın Eşitlik ilkesini sunarak cezaya itiraz edebilir. :);)
 
@Murat Cömez

Anladım, araya giren ikinci ceza mesajını görmemişim.
Alkollü araç kullanmanın bisiklet-otomobil ayrımı yok, sadece tolere edilen promil daha yüksek olabiliyormuş ki her zaman kurtarmayabilir.
(link)

Ehliyetiniz varsa ona da ceza veriliyor yani sağlam alkollü bisiklete binip yakalanarak araba ehliyetinizden olabilirsiniz.
Alkollü araç kullanmanın minimum cezası 500 euro diye biliyorum ama 800 de olmuş olabilir. O bisikletli de muhtemelen minimum veya o civarda bir cezayı yemiştir.
 
Geri