Scudo Sports

Karbon mu, aluminyum mu?

Bir de ömür boyu garantisi... 😁
1- Yetkili servislerimizde yapılan garanti dışı tüm işçilik masrafları bisiklet sahibine aittir.

2- Bu garanti sadece yeni bir Merida bisikletin ilk ve asıl sahibine verilmektedir.Bisikletin asıl sahibi ürünün kendisine ait olduğunu fatura ve garanti belgesi ile kanıtlamak durumundadır. Söz konusu garanti sadece fatura ve garanti belgesi ile belgelenmiş bisiklet sahibini kapsamaktadır. Başkasına devir edilemez. Fatura ve garanti belgesi üzerine kadro seri numarasının yazılması zorunludur.

3- Tüm garanti işlemleri, Merida Bisikletinizi yetkili satıcı ve servislerimiz vasıtası ile gerçekleştirilecektir.

4- Garanti sadece hatalı olan metal, karbon kadro parçanın değişimini kapsamaktadır. Garanti kapsamına alınmış olan ürünler aynıları ya da muadilleri ile değiştirileceklerdir. Tedavülden veya üretimden kalkmış olan bir ürün garanti kapsamına alındığı zaman MERIDA BIKES tarafından yeni bir ürüne sayılabilmesi için belirli bir fiyat oluşturulacak ve muadili ile değiştirilecektir.

5- Bisikletlerin daha önceden belirlenemeyen bir ömürleri vardır. Bu ömür MERIDA BIKES tarafından her başvuruda tek tek incelenecek ve MERIDA BIKES’a iade edilmiş olan kadronun ve maşanın malzeme yapısına, sürüş ve kullanım koşullarına bağlı olarak ayrıca değerlendirilecektir.

6- Ömür boyu garanti uygulaması sadece MERIDA BIKES satış sonrası hizmetler bölümünün yetkisi altındadır. Ayrıca garanti sadece MERIDA BIKES yetkili servisleri tarafından montajı yapılmış bisikletleri kapsar. Dağlardaki atlama parkurlarında kullanılmak üzere ve yüksek yerlerden atlama, zıplama yapmak üzere bir bisiklet istiyorsanız, bu tür kullanıma uygun olan bir bisiklet seçiniz. MERIDA BIKES’ın yarışlarda kullanılmasına müsaade ettiği XC RACE modellerinde alüminyum kadrolar ömür boyu kadro garantisi kapsamı içindedir, XC RACE karbon modelleri için ise garanti süresi 5 yıldır.

7- Bisikletlerin sınıfının dışındaki parkurlarda kullanılması durumunda, bisiklet garanti kapsamı dışında kalır. (Örnek: Cross Country bisikletleri Extreme sürüşler için uygun değildir)

8- Tüm garantilerimiz, bisikletlerin taşıma kapasitesine uygun kullanılması halinde geçerlidir. Kullanıcılarımız 10.maddede belirtilen kullanımlar durumunda kendinde ve bisiklette oluşabilecek hasar ve yaralanmalardan sorumlu olduğunu bilmelidir.

9- Atlama, zıplama, yüksekten düşme, akrobasi, yarış amaçlı sürüş, ticari kullanım, her türlü motorlu sürüş, ağır yükler ile sürüş, normal ve üretim amacı dışında kalan her türlü sürüş garanti kapsamı dışındadır.

10- Sele borusu ve gidon boğazının makul ölçüler ve sınırlar dışında (müsaade edilen, ölçü belirtilmiş yükseklikte) yüksek kullanılması sonucunda bisikletin kadrosunda meydana gelen hasarlar da garanti kapsamı dışındadır.

11- Söz konusu garanti, kullanım esnasında ve iklimsel koşullardan dolayı meydana gelmiş paslanma ve yıpranma bulunan hiçbir MERIDA kadrosunu veya parçasını kapsamamaktadır.

12- Söz konusu garanti, bir kaza veya çarpışma, ihmal, yanlış kullanım, modifikasyon veya değiştirme, hatalı montaj, tamir, zımparalama, eğeleme, fırçalama, doldurma, kaynak yapma, delik delme, anotlama, yeniden boyama, kromajlama, bisiklet tutucu tarafından oluşmuş boru deformasyonu hallerinde geçerli değildir.

13- Garanti; çeşitli nakil vasıtaları ile taşıma esnasında meydana gelen hasarlar, düzenli bakım eksikliği ve ürüne uygun olmayan parça ve aksesuarların montaj edildiği bisikletleri kapsamamaktadır.

14- Garanti, boya ve cilayı kapsamamaktadır. Garanti, orijinal çıkartma ve cilanın sökülmesi durumda kapsama dışında kalmaktadır.

15- MERIDA BIKES kazalardan dolaylı oluşan hasarlardan sorumlu tutulamaz.

16- MERIDA BIKES satış sonrası hizmetler bölümü, herhangi bir MERIDA kadrosunda veya parçasındaki malzeme ve işçilik hatası olup olmadığına karar verebilecek tek yetkili kurumdur.
Alın size ömür boyu garanti. :) :)
 
Scudo
1- Yetkili servislerimizde yapılan garanti dışı tüm işçilik masrafları bisiklet sahibine aittir.

2- Bu garanti sadece yeni bir Merida bisikletin ilk ve asıl sahibine verilmektedir.Bisikletin asıl sahibi ürünün kendisine ait olduğunu fatura ve garanti belgesi ile kanıtlamak durumundadır. Söz konusu garanti sadece fatura ve garanti belgesi ile belgelenmiş bisiklet sahibini kapsamaktadır. Başkasına devir edilemez. Fatura ve garanti belgesi üzerine kadro seri numarasının yazılması zorunludur.

3- Tüm garanti işlemleri, Merida Bisikletinizi yetkili satıcı ve servislerimiz vasıtası ile gerçekleştirilecektir.

4- Garanti sadece hatalı olan metal, karbon kadro parçanın değişimini kapsamaktadır. Garanti kapsamına alınmış olan ürünler aynıları ya da muadilleri ile değiştirileceklerdir. Tedavülden veya üretimden kalkmış olan bir ürün garanti kapsamına alındığı zaman MERIDA BIKES tarafından yeni bir ürüne sayılabilmesi için belirli bir fiyat oluşturulacak ve muadili ile değiştirilecektir.

5- Bisikletlerin daha önceden belirlenemeyen bir ömürleri vardır. Bu ömür MERIDA BIKES tarafından her başvuruda tek tek incelenecek ve MERIDA BIKES’a iade edilmiş olan kadronun ve maşanın malzeme yapısına, sürüş ve kullanım koşullarına bağlı olarak ayrıca değerlendirilecektir.

6- Ömür boyu garanti uygulaması sadece MERIDA BIKES satış sonrası hizmetler bölümünün yetkisi altındadır. Ayrıca garanti sadece MERIDA BIKES yetkili servisleri tarafından montajı yapılmış bisikletleri kapsar. Dağlardaki atlama parkurlarında kullanılmak üzere ve yüksek yerlerden atlama, zıplama yapmak üzere bir bisiklet istiyorsanız, bu tür kullanıma uygun olan bir bisiklet seçiniz. MERIDA BIKES’ın yarışlarda kullanılmasına müsaade ettiği XC RACE modellerinde alüminyum kadrolar ömür boyu kadro garantisi kapsamı içindedir, XC RACE karbon modelleri için ise garanti süresi 5 yıldır.

7- Bisikletlerin sınıfının dışındaki parkurlarda kullanılması durumunda, bisiklet garanti kapsamı dışında kalır. (Örnek: Cross Country bisikletleri Extreme sürüşler için uygun değildir)

8- Tüm garantilerimiz, bisikletlerin taşıma kapasitesine uygun kullanılması halinde geçerlidir. Kullanıcılarımız 10.maddede belirtilen kullanımlar durumunda kendinde ve bisiklette oluşabilecek hasar ve yaralanmalardan sorumlu olduğunu bilmelidir.

9- Atlama, zıplama, yüksekten düşme, akrobasi, yarış amaçlı sürüş, ticari kullanım, her türlü motorlu sürüş, ağır yükler ile sürüş, normal ve üretim amacı dışında kalan her türlü sürüş garanti kapsamı dışındadır.

10- Sele borusu ve gidon boğazının makul ölçüler ve sınırlar dışında (müsaade edilen, ölçü belirtilmiş yükseklikte) yüksek kullanılması sonucunda bisikletin kadrosunda meydana gelen hasarlar da garanti kapsamı dışındadır.

11- Söz konusu garanti, kullanım esnasında ve iklimsel koşullardan dolayı meydana gelmiş paslanma ve yıpranma bulunan hiçbir MERIDA kadrosunu veya parçasını kapsamamaktadır.

12- Söz konusu garanti, bir kaza veya çarpışma, ihmal, yanlış kullanım, modifikasyon veya değiştirme, hatalı montaj, tamir, zımparalama, eğeleme, fırçalama, doldurma, kaynak yapma, delik delme, anotlama, yeniden boyama, kromajlama, bisiklet tutucu tarafından oluşmuş boru deformasyonu hallerinde geçerli değildir.

13- Garanti; çeşitli nakil vasıtaları ile taşıma esnasında meydana gelen hasarlar, düzenli bakım eksikliği ve ürüne uygun olmayan parça ve aksesuarların montaj edildiği bisikletleri kapsamamaktadır.

14- Garanti, boya ve cilayı kapsamamaktadır. Garanti, orijinal çıkartma ve cilanın sökülmesi durumda kapsama dışında kalmaktadır.

15- MERIDA BIKES kazalardan dolaylı oluşan hasarlardan sorumlu tutulamaz.

16- MERIDA BIKES satış sonrası hizmetler bölümü, herhangi bir MERIDA kadrosunda veya parçasındaki malzeme ve işçilik hatası olup olmadığına karar verebilecek tek yetkili kurumdur.
Alın size ömür boyu garanti. :) :)
Merida kullanmıyorum. 😅
 
karbon bir kadro alüminyuma göre nasıl hem daha konforlu hem de daha rijit olabiliyor, bu durum bisiklette anlayamadığım durumlardan biridir. rijit olan şey sert olmalı ve konfordan ödün vermeli.
olaya muhalif değilim karbon bisiklet de kullandım alüminyum da. şu durumu biri bana bilale anlatır gibi anlatabilir mi, aydınlanmak istiyorum 😅

Karbon bisiklette ulaşabileceği en son teknolojidir. Konforlu ve rijittir, alü bisikletimle yaklaşık 3 yıl hem antreman hem gezi amaçlı kullanıp karbona geçince o konfor ve rijit beni benden aldı. Alü kadro titreşimi sönümlemiyor direk yansitiyor. Hele maşa alü ise daha beteri.. Karbonda belli frekanslari sönümlemeye meyilli, soguk asfaltin titresimi iletmiyor mesela. Alüde iliklerine kadar titrerken seni yoruyor. Yokuş performansında arkadaşımızın belirttiği gibi kutu kola gibi büzüşüp duruyor. Tartışmaya gerek yok.. İmkanı olan alır, kredi çekip aldım karbonu iyiki almışım :D Enflasyon gitti, para pul oldu.
Hadi karboncular bunu da açıklayın


Tel kopmuş fazla gerilmiş, kopan tel akort oluşturuyor buda kırmaya kadar gidiyor. Karbon jant şans işi birazda riskli.
 
Karbon bu kadar üstün olmasaydı 150-200 km kesintisiz zorlanan üst düzey performans bisikletleri karbona dönmezdi. Ancak biraz kullanım beklentilerinizle de alakalı.

Benim kullanım tarzıma en uygun bisikletlerin hafif çelik bisikletler olduğuna karar verdim. Hiç bir zaman karbonun ağırlık ve performansına yaklaşamayacağını tahmin edebiliyorum, ama mutluyum 🙂
 
Karbon bu kadar üstün olmasaydı 150-200 km kesintisiz zorlanan üst düzey performans bisikletleri karbona dönmezdi. Ancak biraz kullanım beklentilerinizle de alakalı.

Benim kullanım tarzıma en uygun bisikletlerin hafif çelik bisikletler olduğuna karar verdim. Hiç bir zaman karbonun ağırlık ve performansına yaklaşamayacağını tahmin edebiliyorum, ama mutluyum 🙂
Bir sonraki bisikletimdeki ana sorum bu.
Karbon deneyimimi yoksa hafif çelikle ilerlemek mi.. İşte bütün mesele bu😀
 
karbonun nasıl örüldüğüyle alakalı olarak iş konfor veya rijitlik tarafına kayıyor, ikisi bir arada olmuyor demek ki. zaten mantıklı olan da bu.

eski bisikletim aero tipi karbon kadro bir bisikletti, tepkileri çok iyiydi ama yoldaki ölü sineği bile mabadımda hissediyordum. şu anda alü bir bisiklet kullanıyorum, ona göre daha konforlu fakat rijitlik konusunda çook daha zayıf.

karbonu satma sebebim biraz da korkudan oldu, “ha şimdi düştü kırılacak, ses geldi bir şey olmuş mudur?” diye düşünmek hoşuma gitmedi.
zaten alüminyum kadronun tek sevdiğim yanı da bu oldu, kırılacak derdi yok.
 
Hadi karboncular bunu da açıklayın
Yarış bu. Ağırlığı azaltmak, ayrıca rijitliği maksimize etmek için bileşenler son sınırına kadar zorlanıyor. O jantın kaya gibi esnemez olması için tellerin standarttan daha gergin olması muhtemel. Bir yarış saniyelerle kazanılıyor, kaybediliyor. Yarım watt'ların hesabını yapmaları gayet doğal. Ayrıca sürdükleri yol kaba yol farkettiysen.
 
Karbon iyidir dememek lazım üretim tekniğine göre kalitesi değişecektir. Ben prof değilim para ile verseniz karbon gidon kullanmam birkaç sürüş esnasında kırılan karbon gidon videoları izledim aklımı aldı.
(link)
 
Son düzenleme:
Hadi karboncular bunu da açıklayın
Paris-Roubaix 2022 yarışından bu görüntü. Christophe Laporte taşlı sektöre girmeden arka lastiği patlıyor. Taşlı sektörde de yedek jant taşıyan mekaniker olmadığı için sektörün sonuna kadar jant üzerinde gitmek istiyor. Jant taşlı sektörde kırılınca da koşarak taşlı sektörü bitiriyor.
 
Alümınyum kadroyu jelıbon gıbı esnettım olaylarına gırmeyeceğım ama kışın çıplak elle bır karbon materyale dokunun bır de alümınyuma. Çok fazla fark var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Alümınyum kadroyu jelıbon gıbı esnettım olaylarına gırmeyeceğım ama kışın çıplak elle bır karbon materyale dokunun bır de alümınyuma. Çok fazla fark var :)

Hocam ısıl iletkenliklerinin farklı olması bize neyi anlatır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Ciddi değilsiniz, di mi? İroni bu? Lütfen öyle olsun :)

hocam size yakıştıramadım, hiç mi takip etmiyorsunuz gündemi?

julian alaphilippe, geçirdiği kazadan sonra beldesan ile anlaşıp çelik kadroya geçme kararı aldı.

bu da yeni bisikleti;
F1962735-1565-44AF-B0C8-F2DE7175687F.jpeg
 
karbonun nasıl örüldüğüyle alakalı olarak iş konfor veya rijitlik tarafına kayıyor, ikisi bir arada olmuyor demek ki. zaten mantıklı olan da bu.

eski bisikletim aero tipi karbon kadro bir bisikletti, tepkileri çok iyiydi ama yoldaki ölü sineği bile mabadımda hissediyordum. şu anda alü bir bisiklet kullanıyorum, ona göre daha konforlu fakat rijitlik konusunda çook daha zayıf.

karbonu satma sebebim biraz da korkudan oldu, “ha şimdi düştü kırılacak, ses geldi bir şey olmuş mudur?” diye düşünmek hoşuma gitmedi.
zaten alüminyum kadronun tek sevdiğim yanı da bu oldu, kırılacak derdi yok.

Hayata 1 kere geliyorsun, yaşta ilerliyor :) Karbonu deneyimlemek ve sonuna kadar karbonun nimetlerinden faydalanmak lazım. Yaşım olmuş 33 neden karbon almıyorum ? diyerek aldım ve 2 senedir tepe tepe kullanıyorum. Kırılacak korkusu ile satıp zevkten keyiften olmaya değmez :) Kolay kolay kırılmaz
Karbon iyidir dememek lazım üretim tekniğine göre kalitesi değişecektir. Ben prof değilim para ile verseniz karbon gidon kullanmam birkaç sürüş esnasında kırılan karbon gidon videoları izledim aklımı aldı.
(link)

Gidon değilki aerobar bağlantısı kırılmış. Fazla sıkılan alü vidadan dolayıda gitmiştir muhtemel. Orjinal karbon gidon aldıktan sonra korkmana gerek yok. Tarmac sl4 bisikletimde alü gidon var, yüklendiğimde esniyor gidon. Karbon gidona geçme planlarım var :D
 
Pro pelotonda karbon hakimiyeti var benim için eniyi malzeme göstergesi budur gerisi teferruat. Bu adamların bu bisikleti nerelerde kullandıklarını ve ne kadar güç uyguladıklarını görüyoruz. Karbon da pamuk ipliği değil yani
 
Ne kadar ekmek o kadar köfte...

Parası olan karbona biner. Karbon kadrosunu kırar, yenisine biner. Her türlü biner yani...

F/P derdinde olan, evladiyelik, ömürlük, hatıralık, torun-tombalaklık bir miras isteyenlerse çelik seçer.

Bu ikisinin arasında kalanlarda alüminyumdan yana tercih belirler.

:hhhhhh: :hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Pro pelotonda karbon hakimiyeti var benim için eniyi malzeme göstergesi budur gerisi teferruat. Bu adamların bu bisikleti nerelerde kullandıklarını ve ne kadar güç uyguladıklarını görüyoruz. Karbon da pamuk ipliği değil yani

Üstelik yarışta kullanılan kadrolar diğer karbonlardan daha ince ve rijittir. Ona rağmen dayanıklı, bizim kullandıklarımız tarmacsl4 sl6 vs , giant tcr, merida scultura gibi bisikletler standart antreman bisikletleri, yarış kadrolarına göre daha kalın karbon kullanılıyor. Daha dayanıklı ve agır olurlar. Tarmac sl4 almadan once s-works sl4 alıcaktımki iyiki almamışım :) Yerine göre kullanmak gerekiyor
 
Geri