Scudo Sports

Karbon mu, aluminyum mu?

@Serkan Mıstınoğlu elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş. Benim de şuan biri alu diğeri karbon 2 bisikletim var ve farkı sadece alu kadro sahibi olduğum günlerden daha objektif değerlendirebiliyorum. Bisikletle performans sürüşü yapacaksanız kesinlikle karbon olsun diyorum ben de. ama scultura 300 cüğümü de satmaya kıyamıyorum yağmurda çamurda karda işe gidip gelirken kullanmayı planlıyorum alu kadro da işte böyle bir sadık dosttur. (hala karbonu daha narin görme ön yargısından kurtulamadığım için belkide)
 
Son düzenleme:
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş. Benim de şuan biri alu diğeri karbon 2 bisiklim var ve farkı sadece alu kadro sahibi olduğum günlerden daha objektif değerlendirebiliyorum. Bisikletle performans sürüşü yapacaksanız kesinlikle karbon olsun diyorum ben de ama scultura 300 cüğümü de satmaya kıyamıyorum yağmurda çamurda karda işe gidip gelirken kullanmayı planlıyorum alu kadro da işte böyle bir sadık dosttur. (hala karbonu daha narin görme ön yarısından kurtulamadığım için belkide)
Karbona acımayın sürün efenim :)
 
@mehmet.ali geçenlerde bir salcano marka karbon Mtb kırılmış haklısın kırılabilir ama biraz şans biraz da kalite faktörü etkili. Bu salcano değil de x markası da olabilirdi tabi herkesin başına gelebilir. Kimsenin başına gelmesini istemeyiz Allah korusun...
 
@Serkan Mıstınoğlu, selamlar, çok heyecanlı ve güzel bir yazı olmuş, elinize saglik. Aynı heyecanı okurken ben de hissettim dogrusu. Bilgilenmek için bir sorum olacaktı.Karbon maşa, yoldaki titreşimleri absorbe etmesi için tavsiye ediliyor yanlış bilmiyorsam. Bu da esneme kabiliyeti olduğunu düşündürüyor bana. Ya da başka bir özelliği ile mi bunu sagliyor? Karbon kadroda bu durum nasıl oluyor, esmeniyor ve titreşimleri de hissettirmiyor şeklinde mi? Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@mehmet.ali geçenlerde bir salcano marka karbon Mtb kırılmış haklısın kırılabilir ama biraz şans biraz da kalite faktörü etkili. Bu salcano değil de x markası da olabilirdi tabi herkesin başına gelebilir. Kimsenin başına gelmesini istemeyiz Allah korusun...

Abi bi ara forumda bunun baya geyiği dönüyodu hatta ben çok dalga geçiyodum. Sonra benim karbon çatladı :D

Lapierre kadro çatlağı
 
Karbonlar ikiye ayrılır :
1 . Gevrek karbonlar
2. Pastane karbonlari yok pardon ya simitle karistirdim xd
 
@Serkan Mıstınoğlu, selamlar, çok heyecanlı ve güzel bir yazı olmuş, elinize saglik. Aynı heyecanı okurken ben de hissettim dogrusu. Bilgilenmek için bir sorum olacaktı.Karbon maşa, yoldaki titreşimleri absorbe etmesi için tavsiye ediliyor yanlış bilmiyorsam. Bu da esneme kabiliyeti olduğunu düşündürüyor bana. Ya da başka bir özelliği ile mi bunu sagliyor? Karbon kadroda bu durum nasıl oluyor, esmeniyor ve titreşimleri de hissettirmiyor şeklinde mi? Teşekkürler

Evet, inanası gelmiyor insanın ama karbon maşa hem titreşimleri sönümlemede etkili, zangırdamıyor alu gibi hem de esnemiyor :ssrtcbya: Ya da biz öyle sanıyoruz diyeceğim ama çoğu kullanıcı hisleri bu yönde:
(link)

Because it's stronger, lighter, and can be made into aerodynamic shapes, carbon forks have largely replaced alloy forks even on lower end bikes. Since carbon fiber also has different dampening abilities, riders also report less buzzing on rough surfaces when compared to alloy forks.”
(link)/
 
@Serkan Mıstınoğlu ben de biraz kullanıcı yorumlarina baktım, asıl amacın hafiflik ve dayanıklılık oldugu net, ama carbona yüklenen diğer tüm anlamlar hissiyattan öteye gitmiyor sanki. En azından, linkteki yazıya yorum yazan çoğu kullanıcı, bu şekilde belirtmiş. En iyisi, sizin gibi tecrübe edip, kendisinin hissetmesi sanırım insanın... Gerisi biraz kafa karıştırıcı.
(link).

There’s no such thing as ‘better’. Each material and construction has different advantages and disadvantages. “Ride Quality” is a myth, a placebo, a marketing strategy. Perform a blind, scientific test and nobody will be able to tell what frame material they’re riding.
@Muhammet Ağrı, en iyi yorumlardan birini de siz yapabilirsiniz diye düşünüyorum, iki tür kadroyu da tecrübe etmiş bir kullanıcı olarak... Ne diyorsunuz, nedir bu işin psikolojisi, performans dışında?
 
Son düzenleme:
Bugün sürüşün ortasında çelik bisikletimle arkadaşımın giant propel'ini (Karbon) değiştirip devam ettik. Sprint attık, yokuş çıktık, düzde bastık. İkimizinde hayatında, sürüşünde değişiklik olmadı. Ortak karar olarak geometri ve jantlar çok etkili dedik yola devam ettik :)
 
@BerkEvren
Bugün sürüşün ortasında çelik bisikletimle arkadaşımın giant propel'ini (Karbon) değiştirip devam ettik. Sprint attık, yokuş çıktık, düzde bastık. İkimizinde hayatında, sürüşünde değişiklik olmadı. Ortak karar olarak geometri ve jantlar çok etkili dedik yola devam ettik :)
İki bisikletin de geometrisi ve jantları aynıydı galiba?
🤓
 
@BerkEvren
İki bisikletin de geometrisi ve jantları aynıydı galiba?
🤓
Geometrileri yakın diyebilirim rahatlıkla (Teker açıklığı, maşa açısı, top tube, chain stay mesafesi, seat stay açısı, BB yüksekliği), jantlar farklıydı. Çeliğin jantları, propelin lastikleri daha iyi ve hafifti. Powermetre olmadan yapılan kıyaslama tabiki anlamsız olacaktır ama sürerken hissettiğime bakıyorum ben :)
 
@_Madmexx _ hocam karbonun değişik bir aurası var sanki daha bi sağlam gidiyor yolda sert bir şeye bindiğiniz hissi psikolojik diyemem çok bariz. Bariz olan başka şey güç aktarımı. daha çabuk hızlanıyor bunu da çok net söyleyebilirim çünkü ben aynı komponentlerle bindim iki kadroya da. Tabiki test devam ediyor bi Erciyes Tırmanışı yaparsam farkı daha da net ortaya koyabilirim.
 
Çok faydalı bir paylaşım olmuş. Zaman ayırıp yazdığınız için tşk.ler,
 
  • Beğen
Tepkiler: alperenakal
@Muhammet Ağrı, güzel tespitler :harika: sert ve saglam olması carbon gerçekleri, siz de bunları net olarak belirtmişsiniz zaten, teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Hissiyat muhim bizim gibi keyfiyetciler icin. Ya bi kere yolda mola yaparken merakli vatandasin kadroya vurup , (tik tik tik )" alemyum mu bu bilader, kac para bu ?" Dedigi anda " Karbon bu " diyorsun ya , iste o anda havada uçusan soru işaretleri ( whatttt ?????????? ) , ve merakli vatandasin bir anda abondene olmasinin hissiyatina ölürüm Türkiyem xd
2018-11-13 19.12.55.png
 
There’s no such thing as ‘better’. Each material and construction has different advantages and disadvantages. “Ride Quality” is a myth, a placebo, a marketing strategy. Perform a blind, scientific test and nobody will be able to tell what frame material they’re riding.
Hep aynı sonuç...Fark varsa verilere dayandırmalı..."Daha rijit" artık kesmiyor..😁
 
Hep aynı sonuç...Fark varsa verilere dayandırmalı..."Daha rijit" artık kesmiyor..😁
Abi karbon kesinlikle daha hızlı ve daha ricit ona ben hissiyat olarak eminim. Veriler elbet onemli fakat ortada yasanan keyfinde bir gerçekligi var . Ayni tempoda ve ayni kadansta gittigim yolda ortalama 18 -20 dakika arasi bir fark olusuyor. Defalarca denedim. Bilimselligi tartisilir ama ben bunu gozlemledim saat hesabiyla
 
Bu konu başlığıyla çok alakalı olmayacak belki ama, ne carbon ne de alüminyum frame derim.

Columbus TSX veya SLX borulardan imal edilmiş, eski tabirle çelik yol bisikletleri candır diyorum. Hiçbir esneme ve güç kaybınız yok pedala ne verirsen arka tekerleğe onu iletiyor.:)

Tabiki kadro açılarının agresif olması kaydıyla,
 
  • Üzgün
Tepkiler: rodya
Geri