Karbon kadro yapıcam.Teknik yardım lütfen...

Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Selam arkadaşlar.Kendim karbon kadro yapacağım ve sizlere teknik birkaç sorum olacak.
1- En iyi ve konforlu kadro ölçüleri nelerdir? (Bir kadronun boyu, açıları, bütün ölçüleri)
2- Gidonun takıldığı direksiyon göbeği bütün bisikletlerde aynımıdır.Hangi ölçüde bir direksiyon göbeği seçip kadroya adapte etmeliyim?
3- 2. sorumun aynısı aynakol göbeği için geçerlidir.Bu göbekler her bisiklette standartmıdır?
4- Elinde eski ucuz kadro olan varmı?Kesilip üzerindeki bazı bölümler alınacak.Yada hurda bisiklet parçası satan yer bilen var mı?
Teşekkürler...
 
Scudo

İslam Gölge

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Eylül 2004
Mesaj
1.255
Tepki
790
Şehir
Tekirdağ-Çorlu
İsim
İslam GÖLGE
Bisiklet
Cube
İnternetten araştırma yapabilirsiniz.Burada sorunuza cevap verebilecek birisi olmayabilir.
 

ömer korkmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2011
Mesaj
752
Tepki
258
Şehir
Eskişehir - Ankara
Youtub'da video var adam baştan sona anlatmışnasıl yaptığını onu inceleyebilirsiniz.
 
Kayıt
19 Mayıs 2012
Mesaj
17
Tepki
5
Şehir
Istanbul
Oyle bir soru sormussunuz ki kitap yazmak lazim, boyle forumda tek sorup tek cevap olacak is degil, hem zaten tekil cevabi da yok.
 

sonerveozer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2007
Mesaj
756
Tepki
177
Şehir
MANİSA
Bisiklet
Mosso
yapılışını çok iyi araştır, Bisiklet forumda mühendislik 4. sınıf bir arkadaş örmüştü karbon kadro... sanırım site yenilendiğinde silindi emin değilim. söz konusu sorularında (2) fruç yatağı 1 1/8 bu en yaygınıdır ancak 1 inç yataklı kadrolarda var.
 

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Öncelikle belirtmem gerekirse;kadro borularında mukavemet ve dinamik hesaplar yapmak zorundasınız.Üzerindeki sürücünün,sürücünün üreteceği gücü ve yoldan gelen darbelerin borular üzerinde burulma,burkulma,eğim-sehim,kesme ve akma denklemlerini çözmeniz lazım.Yoksa kadro çok tehlikeli olur sürüşler için.Eğer kadro yapma gibi bir fikriniz varsa kısaca hesaplamaları anlatan belgeler mevcut elimde.Ulaşırsanız yardımcı olurum.

1.En iyi kadro ölçüleri değişir.Disiplinler arası kadro geometrisi çok değişiyor.Konforlu asfalta sürüşler için şehir bisikletlerinin geometrisi kullanılabilirsiniz.Bisiklet firmalarının sitesinde geometrileri bulabilirsiniz.

2.Furç yatağı standartları vardır ama en çok kullanılan 1 1/8"(28,6 mm çap) en yaygınıdır.1"(25,4 mm) vardır eski ölçüdür karbon kadroda tavsiye etmem.Overdrive denen sistemlerde vardır.1 1/8 üst-alt 1,5"(38,1 mm).

3.Orta yatak standartları farklıdır.En çok kullanılan ISO 34,9 mm çap(~36 mm-BSA/ISO/İngiliz).İtalyan göbekler farklı 35,8 mm çap.BB30 ise 42 ve 46 mm çap olarak standartları vardır.

Eski Alüminyum kadrolarla birlikte güzel bir sey çıkarılabilinir ortaya.Forumda araştırın,elinde kullanılmayan Al kadrosu olan biri vardır.
 
Kayıt
11 Ağustos 2012
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
izmir
Merhabalar bende karbon kadro yapma düşüncesindeyim. Bisiklet donanımı konusunda çok güncel bilgi sahibi değilim ama hifi hobimde senelerce diy uğraşılarım oldu. Karbon fiber kullanarak daha önce yapmış olduğum pikapa bir kasa yapma düşüncem vardı ama o dönemlerde çok araştırmaya fırsatım olmamıştı. Nette bakınınca (link) sitesinde gayet ayrıntılı 2 adet proje mevcut. Z frame bike ilgimi çekti ama ilk yaptıkları proje daha kolay gibi. sunta benzeri bir malzeme ile kadro kalıbı çıkarıp bu sopalara karbon fiber kumaşı sararak tube'leri oluşturuyor. Gidon , ayna kol vites vs. parçalar önceden alınıp bunların ölçülerine göre proje oluşturulabilir. Bu sitedeki projede kadro maliyeti 160 dolar ve 30 saat bir yapım süresinden bahsetmekte. Ülkemizde bakındığımda 1 metre kare karbon fiber epoksi ilacıyla 220 tl gibi yüksek bir fiyata satılıyor. Ayrıca dünyada karbon fiber üretebilen 9. ülkeyiz. hataları tolere edebilme ve el becerisini geliştirmek açısından acaba başka ucuz karbon fibere benzeyen bir malzeme var mıdır?
 
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkürler.bu konuyu ilk açtığım zaman pek cevap yazan olmamıştı bende açıkçası ondan sonra da pek girip te konuya bakmadım.ama şimdi tesadüf eseri gördüm ki ilgilenen bi hayli fazla olmuş :)
Ben bir tasarım yaptım ve bunun üzerinde çalışıyorum.İşçilik olarak sıkıntım yok.Zaten işim bu benim.Sıkıntılarım maddi yetersizlik ve bisiklet hakkındaki eksik bilgilerim.Gerçi biraz olsun bu bilgiler hakkında araştırma yaptım fakat eksikliklerim çok.
Ben bu projeyi, karbondan bisikletim olsun diye değil, ileride üretime geçirmek için yapıyorum.Anliycanız her şey Türkiye için :) Türkiye'den bir Trek yada bir Scott markaları gibi kaliteli ve yenilikçi bir marka oluşsun istiyorum.E tabi işin bir de ticari boyutu var tabi :) yardımcı olmak isteyenler yada bir fikri olanlar lütfen bana mesaj atsın.Çünkü olabildiğince teknik bilgiye, resimlere, ihtiyaçlara yönelik fikirlere, yeni icatlara ihtiyacım var.Teşekkürler... melihtuncer@windowslive.com
 

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
229
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
alt boru çok ince, üst boruda çok kalın geldi bana genelde tam tersi olur ama tabiki stress veya dayanımda nasıl sonuç verir o konuda bilgim yok o makine mühendisi arkadaşların işi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
@serdarurer

Üst boru yeterince mukavemetli yapılırsa alt borunun çapı inceltilebilir.Tabi performansa yönelik kadrolarda en az ağırlıkla en yüksek mukavemet elde edilebilmesi için performans kadrolarda tasarım görsellikten çok,işlevsellik üzerine kuruludur.

Tasarımınız çok güzel olmuş,karbon olduğundan kadroda keskin köşeler olmamasına dikkat edin.Olabildiğince köşeleri yuvarlatmaya çalışın(radüsleyin).

Sebep:Keskin köşeler dinamik yükler altında malzeme üzerinde kesme gerilmesi yaratırlar.Karbon elyafı lifli yapıda olduğundan kesme gerilmesinin düşürülmesi lazım güvenlik açısından.
 

gok

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Nisan 2012
Mesaj
1.029
Tepki
324
Şehir
ankara
(link) linkinde karbon bisiklet tasarımı var.Fakat boya göre kadro ölçülerini,açılarını ancak bisiklet modeli seçerek yapmak daha iyi olur. Orta göbeklerde farklılık olabiliyor.İtalyan aynakol,göbekler her kadroya olmayabiliyor.Kullanacağınız malzemeye göre epoxy çok güçlü yapıştırıcı.Bilgi ve tecrübe olmadan el atılmaması gerektiğini düşünüyorum.Karbon kadro sadece hafiflikten dolayı yapıyorsanız,bence gereksiz.İyi işlenmiş çelik kadroları hala çok seviyorum.Zarif kadroları var.Bilgisayar programındaki tasarım sanki superbow corratec kadroyu anımsattı:D .Kadro tasarım olarak güzel gözüküyor,umarım başarırsın, tam bisiklet haliyle görmek isteriz.
 
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.Keskin köşeler olmayacak ama tasarım köşeli olacak.Göze hoş gelen ve aynı zamanda sağlam bir kadro için çalışıyorum.Solidworks çizimi yarıda kaldığı için bu kaba halidir.Ama şu an kalıp imalatı üzerinde çalışıyorum.İşallah bitince resimleri yayınlayacağım.Bu arada eğer eksik gördüğünüz yada eklemek istediğiniz bir şeyler varsa onlarıda yazınız.Teşekkürler...
 

biker_boy

Üye
Kayıt
21 Nisan 2007
Mesaj
86
Tepki
53
Şehir
samsun
merhabalar

bu aralar ben de karbon kadro yapımı ile ilgileniyorum. konuyu yeni gördüm ve hemen takibe aldım. gelişmeleri merakla bekliyorum. kolay gelsin.