Karbon kadro yapıcam.Teknik yardım lütfen...

Scudo
B

BF Okuru

Misafir
Melih Bey, öncelikle yapmaya çalıştığınız şey için sizi tebrik ediyorum. Şimdi olmasa bile ilerde mutlaka gerçekleştireceğinize, şimdi yapsanız da ileride daha iyisini yapacağınıza inanıyorum. Belirtmek gerekir ki, hem fikriyat hem felsefe şahane! Ama üst borunun kalın olup alt borunun ince olması konularında şüphelerim var. Zira karbon kadro üreteceğinizi söylemişsiniz ve karbon kadrolarda malzemenin doğası gereği hafiflik artar ama kırılma riski de aynı oranda artar. Ayrıca işin ticari boyutu olacağı için söylemek isterim. Karbon kadroların üretim ve dolayısıyla satış/pazarlama süreçlerinde fiyat yükseldiği, genellikle profesyonel yarışçılar tarafından tercih edildiği için satış rakamları düşük olmaktadır. İlk üreteceğiniz mamulün alüminyum olması, hem ticari olarak hem de üretim açısında işinizi kolaylaştıracaktır. (Dünyaca meşhur markaların sadece bir ya da iki ürünün karbon kadroyla, onlarında yüksek kalitedeki diğer malzemelerle piyasaya sürüldüğüne dikkat çekmek isterim).

Bir diğer mevzu da kadro dışındaki parçalar için bir fikrinizin ya da planınızın olup olmadığını merak ettim. Mesela kadro dışındaki hangi parçalar sizce üretilebilir.

Kolay gelsin. Saygılar.
 
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler Erdem Bey.Daha öncede söylediğim gibi her türlü yoruma ve eleştiriye açığım.Çünkü işin kaliteli olması için siz bisiklet severlerin ve tecrübeli insanların yardımına ihtiyacım var.Benim gözden kaçırdığım yada farkedemediğim bir konuyu görmeniz beni sevindirir.
Şunu belirteyim ki ben sadece karbon kadro üretimine odaklanmayı düşünüyorum.Metal konstrüksiyona girme gibi bir düşüncem şu an için yok.Ne geliştirirsem bu yönde olmasını istiyorum.İşin ticari boyutu tabiki önemli ama mesela; seri üretim yapıp ayda 50 yada 100 bisiklet parçası üreteceğime ayda 5 adet kaliteli, geliştirilmiş ve az sayıda üretim yapıp seviyeyi üstte tutmayı düşünüyorum.E tabi emeklerimin boşa gitmemesi için de buna bir kar koyup satmam gerekiyor.Yani az kar kaliteli mal anlayışı içerisindeyim.Benim ticari diye bahsettiğim konu sadece bu.Belki bir hobi denebilir.(Şu an için)
Ayrıca kadro dışında geliştirme aşamasında olduğum bir takım sistemler var.Bunlardan başlangıç aşamasında olanlar vites ve çekiş sistemi, elektrik üretimi ve elektronik aksamlar ve kilitlenmeyen fren sistemi yönünde.Bitirme aşamasında olduğum sistem ise süspansiyon sistemi.Bu projeler alışılagelmiş sistemler gibi olmayacak.Bir takım değişiklikler yaparak kendi kendime geliştirmeye çalıştğım sistemler.Amacım bir konfor bisikleti oluşturmak.Ama süspansiyon ve elektronik sistemler dışındaki sistemler için şu an somut bir şey neredeyse yok.Belki de sandığım gibi sonuç vermeyebilir.Bunu araştırmalardan sonra göreceğim.Bu bilgileri yeri gelmişken paylaşmak istedim.
Şu an yapmakta olduğum kadronun simetrisine gelirsek, forumda sizden önce bir kişi daha bu yönde bir yorumda bulundu sanırım.Ama siz alt borunun ince üst borunun kalın olduğuna aldırmayın.Aralarında et kalınlığı ve sağlamlık farkı olacak.Yani kalın olması gereken alt boru, ince olması gereken üst borudan daha sağlam olacak ve bu şekilde sağlamlığı dengelemeye çalışıcam.E tabiiki biraz da işçilik hileleri olacak.(Karbon katlarını açılı ve kuvveti taşıyacak yönde olması bunlardaa biri)Ayrıca ben bu tasarımı sadece deneme amaçlı yapıyorum.İleride yapacağım karbon parçalar için (Kadro dahil) bir deneyim olacak.En zor ve ince detayları bu kadro yapımında kullanıyorum.Tagladiğim solidworks fotoraflarındakinden daha detaylı olacak.Mesela ileride yapacağım bir parça için arka çatalın yapısını ona göre tasarladım.Yani tek bir kadroda bir çok şeyi deniyorum.Ayrıca tasarımı altın orana göre yapmaya çalıştım :)Bir deneme sadece.
Evet belki bu kadro hiç bir zaman faaliyette olmayacak yada ilk binişte parçalanacak ama ileriye sağlam bir adım atılacak.Zaten ilerde ürettiğim parçalar için bütün resmi işlemler, kalite ve garanti belgeleri olacaktır.Aynı zamanda bunları da kovalıyorum.Ama çalışan biri olduğum için pek zamanım olmuyo.Belki uzun bir zaman alabilir.
Umarım bazı şeyleri yeterince açıklayabilmişimdir Erdem Bey.Ama yine de tavsiyeleriniz, nasihatlarınız yada eleştirileriniz olursa, bu konuya bakan herkesten birşeyler duymak isterim.Teşekkürler... ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Ayrıca arka ve ön vitesin metal sacları, amortisör maşası(ki zaten var), komple sele aksamı(civatalar hariç), gidon borusu, kelepçeler, pedallar, ayarlanabilir gidon boğazı, gidon ve gidon tıpası, arka ve ön port bagaj, aynakol gibi aklıma gelen parçalar da karbondan yapılabilir.Sormuşsunuz ama yazmayı unuttum :) Karbonun üretim yelpazesi geniştir hemen hemen herşey yapılabilir.Sadece üreteceğiniz parça için doğru üretim yöntemini ve malzemeyi kullanmak gerekir.
 

M.E.

Üye
Kayıt
23 Ekim 2012
Mesaj
38
Tepki
5
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Giant
Yapım tekniği olarak nasıl yapacaksınız yani kalıbı nasıl hazırlamayı düşünüyorsunuz ?

Yaptığınız çalışmalarda iki farklı materyal var birisi ahşap birisi köpük ve köpükleride macunlamışsınız.

Köpükleri hiç macunlamadan son şeklini verip üzerine carbonu sarsanız daha kolay ve hafif olmazmıydı?

Ahşapları ne için kullanıcaksınız ?
 
B

BF Okuru

Misafir
Tekrar merhaba Melih Bey,

Ticari boyut derken ne anlatmaya çalıştığınızı şimdi anladım. Bizim "niş pazar" dediğimiz alana hitap etmeyi planlıyorsunuz. Çok başarılı bir taktik. Örnek vermek gerekirse, Apple dünya cep telefonu piyasasındaki diğer büyük markaların tümünden daha az sayıda telefon satmasına ve üretmesine rağmen kârlılık oranı en yüksek olan şirkettir. Şimdi gayet iyi anladım neyi planladığınızı. Bisiklettin Steve Jobs'u olma hayaliniz gerçek olur umarım.

Alt borunun et kalınlığı kısmını net olarak kestiremediğim için o yorumda bulunmuştum. Eğer mühendislik olarak, matematiksel hesaplamada ağırlık (120 kg ort.) taşıyabilen bir geometrik yapı varsa zaten problem olmaz.

Diğer birimlerin üretimi üzerine yazdıklarınızdan parçaların özgün olacağını anladım. Özellikle karbon kullanımını genele yayarak üretim fikri ve bunu şahsi üretimle yapılması çok yerinde olacaktır. Bu durumda hem ticari olarak hem de özgünlüğü korumak açısından risklerden kurtulmuş olursunuz.

Ne olursa olsun fikirlere verilen değer için tekrar teşekkür ederim. Kolay gelsin. Saygılar.
 
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Mert bey, resimlerde gördüğünüz şeyler, yapacağım karbon kadronun içinde olmayacak.Ben onları sadece yapacağım kadronun kalıbını çıkarmak için bire bir model olarak yapıyorum.Yani benim yapacağım kadro 2 parça halinde olup birbirine yapıştırılacak ve üstüne yeterince kumaş sarılıp bir arada tutulup sağlamlaştırılacak.Yani kadronun içi boş olacak.Teşekkürler :)
 
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Erdem bey ayrıca resimde görülen kadro şeklini sadece tasarımın hatlarını göstermek için kabaca 15-20 dk. içinde çizmiştim.Tabii ki alt boru o kadar ince olmayacak.Orada bir görsel hata yaptım.Asıl çizimleri kağıt üzerindedir.Programda çizimine gerek duymadım.Ama şu anki tasarım resimdekinden biraz daha farklı.Alt boru resimdekinden daha kalın üst boru biraz daha ince ve keskin hatlara sahip.İleride tekrar resimleri koyduğumda durumun çok vahim olmadığı anlaşılacak :) Ama dediğim gibi belki bu kadro hesapta olmayan sorunlar çıkarabilir.Teşekkürler...
 

Hasan 16

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ağustos 2008
Mesaj
949
Tepki
236
Şehir
Bursa
Bisiklet
Cannondale
Siz dünyanın en değerli insanlarındansınız.Çünkü dünyanın en değrli insanı kafayı birşeye takmış olandır .Muvaffakiyetinizi bekliyorum.Saygılar ,kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun

Cem Coşkun

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Şubat 2007
Mesaj
629
Tepki
1.630
Şehir
Muğla
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Umarım emeklerinizin karşılığını bulursunuz. Çalışmanızı merakla takip ediyorum. Başarılar.
 
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Bu arada destekleriniz için çok teşekkür ediyorum arkadaşlar.Umarım kendi beklentilerimden çok sizlerin beklentilerine karşılık veririm.Bu yoldaki hızımı ikiye katlamama sebep olan en büyük etken sizlerin destekleri olacaktır.Saolun...
 

Ruvi

Aktif Üye
Kayıt
7 Ekim 2010
Mesaj
154
Tepki
64
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Orbea
Eğer hala ihtiyacınız varsa elimde alt ve üst borusu ortadan kırılmış bir scott scale 60 16" kadro var... şu sıralar evimde aksesuar olarak kullanıyorum:)
 
Kayıt
9 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
27
Şehir
İstanbul
Alt ve üst borusu kırılmış derken, kadro karbon mu demek istediniz?Ayrıca fiyatı kaça? :)
 

Ruvi

Aktif Üye
Kayıt
7 Ekim 2010
Mesaj
154
Tepki
64
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Orbea
Hayır karbon değil aluminyum...

http://img521.imageshack.us/img521/7123/53925710151016604531693.jpg[ /IMG]