@Barış Kılınç
Şöyle ufak bir hatanız var. Motor bu sırada kendi ağırlığını da taşıyor.
Yani 300kg'lık motor, 1000kg'lık toplam kütleyi taşıyor.
Bisiklette de aynı şey geçerli. Bisikletin ağırlığı 10, binicinin 70 olsun. Bu 70gr ağırlık, 10 kiloyu değil, 80 kiloyu hareket ettirmek zorunda.
O kalkışta geçme olayı da kilogram başına verilen güç ile ilgili.
Ben 58 kiloyum. Bisikletim 9 kilo. Toplamda 67kg yani ağırlığım.
Maksimum gücüm de 171W, 20dk boyunca verebildiğim.
Yani ben, kg başına 2,6W güç verebiliyorum, 20dk yarışırsak.
Sizin açınızdan düşünelim.
70kg sizin ağırlığınız, 20kg da bisikletin. Toplamda 90kg değil mi?
Fakat sizin 20dk boyunca maksimumu verdiğiniz güç 250W.
Yani kg başına 2,8W güç verebiliyorsunuz, benimkinden daha fazla.
Bu da ne demek, 20dk'lık bir yarış yaptığımız zaman siz benden daha önde bitiriyorsunuz süreyi.
(2 testte de bisikletlerin akıcılığı, yani lastik sürtünmesidir vs. gibi kaybolan enerjiler ya eşit ya da yok sayılmalıdır)
Araba için de aynı şeyi düşünebiliriz. Fakat daha fazla uzatmak istemiyorum.