Scudo Sports

Karbon Bisiklet mi Daha Hızlı , Çelik Bisiklet mi?

Scudo
@hakkem

Evet ali abi,ama aradaki fiyat Farkı’nın buna değer mi? gibi bir çelişki de var.;) Sanmıyorum ki buradaki kişilerde çelik kadroyu tasvip etsin.Selamlar abi..
 
ya biz orta segmentteyiz :) alü kadro devam baba
 
tamamını okudum ve anladım ama halil uygun abimiz 200 gram bile önemlidir diyodu hatta eldivenlerdeki 4 gramlık farktan dolayı 2kat daha fazla para verip hafif olanı alanda var :D
 
@sadana

Konu kirliliği yapmak istemem, sadece Sadana arkadaşımıza bir öneride bulunmak istiyorum.

Google chrome kullanmanı tavsiye ederim, Word kadar ince düzeltme yapmıyor ama yanlış yazımda altta kırmızı olarak gösteriyor. Hiç değilse uğraşmamış olursun.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
mademki hafiflik o kadar önemli değil neden dünyanın bir numaralı otomobil firmaları Lamborghini ve Ferrari her yeni modelini bir önceki modele göre yüzbinlerce euro harcayıp daha hafif yapmaya çalışıyor bu otomobilleri takip edenler bilir her yeni çıkan model önceki modelden en az 20-25 kg daha hafiftir.
 
@Mehmet Keten

Buna çok basit bir şekilde örnek vermek istiyorum.

Normal bir otomobilin ağırlığı 1000 kilogram olsun. Motor ağırlığının ortalama 300 kg olduğunu düşünelim. Yani bu 300 kg motor geri kalan 700 kg'yi taşıyor. Kabaca oran 3'e 7.

Bisikletin ağırlığının 10 kg, binicinin ağırlığını da 70 kg olarak alalım. Demek ki motor 70 kg, taşınan ağırlık ise 10 kg. Oran 3'e 0,4~ bişiler.

Şimdi otomobille kalkış yarışına giriyoruz. Yanımda Lance Armstrong var. Ben Porsche'deyim, o Peugeot'da. Ben motoru zorlamadan onu geçiyorum.

Şimdi de yine Lance ile kapışıyorum, bisiklet var altımızda. Benimki 7 kg ful karbon, onunki 17 kg ümit bisiklet. Lance beni kalkışta geçer. :)

Yani otomobil dinamikileriyle bisikleti aynı kefeye koymamak lazım.
 
@Barış Kılınç

Şöyle ufak bir hatanız var. Motor bu sırada kendi ağırlığını da taşıyor.
Yani 300kg'lık motor, 1000kg'lık toplam kütleyi taşıyor.

Bisiklette de aynı şey geçerli. Bisikletin ağırlığı 10, binicinin 70 olsun. Bu 70gr ağırlık, 10 kiloyu değil, 80 kiloyu hareket ettirmek zorunda.


O kalkışta geçme olayı da kilogram başına verilen güç ile ilgili.
Ben 58 kiloyum. Bisikletim 9 kilo. Toplamda 67kg yani ağırlığım.
Maksimum gücüm de 171W, 20dk boyunca verebildiğim.

Yani ben, kg başına 2,6W güç verebiliyorum, 20dk yarışırsak.


Sizin açınızdan düşünelim.
70kg sizin ağırlığınız, 20kg da bisikletin. Toplamda 90kg değil mi?
Fakat sizin 20dk boyunca maksimumu verdiğiniz güç 250W.
Yani kg başına 2,8W güç verebiliyorsunuz, benimkinden daha fazla.

Bu da ne demek, 20dk'lık bir yarış yaptığımız zaman siz benden daha önde bitiriyorsunuz süreyi.

(2 testte de bisikletlerin akıcılığı, yani lastik sürtünmesidir vs. gibi kaybolan enerjiler ya eşit ya da yok sayılmalıdır)

Araba için de aynı şeyi düşünebiliriz. Fakat daha fazla uzatmak istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@Halil Uygun
Halil bana da lazım o eldivenlerden bu durumda:)
 
Testte bir şey dediğim yok.Doktor kendine uygun test yapmış.Emek var sonuçta saygı duyuyorum.Genel sonuç çıkarılmaması gerekiyor.

Bir de ekliyorum tırmanışlar,kalkış,frenleme ve virajların çok olmadığı yerlerde ağırlığın etkisi çok düşüktür.Az güçle yüksek hız yapmanın tek yolu verimlilkten geçer.


@Barış Kılınç

Bazı fizik kuralları bütün hareket eden cisimler için geçerli.Kalkış ve frenleme için güç ağırlık oranı kullanılır.Gökhan Toros arkadaşım güzel açıklamış,sağolsun.Bir de şöyle bir şey var eğer peugeut otomobili çok verimli,hafif ve aerodinamik yaparsanız bu sefer Porsche yetişemeyecektir.Porsche 911'i Lotus Elise R ile karşılaştıralım.Elise'ın motor gücü Porsche 911'in yarısı kadar ama 0km/s 'dan 100 km/s ulaşma değerleri aynı.Bu işler markaya bakmaz,markadan kurtulalım lütfen.Mühendislik farklı bir şeydir.Bazıları ticaret ve ego için mühendislik yapar ama bazıları gerçeğe ulaşmak için mühendislik yapar.

Bu arada Ferdinand Porsche'nin baş mühendis olduğu zaman ki araçlarını severim.Genel olarak araçların verimlilikleri iyidir.6 silindirli 3,6 lt motordan yarış ruhu yaratmak kolay olmasa gerek.917-30 Turbo Vers. var ki 816kg/1580 Hp gücünde bir canavar. ~1,94HP/kg.
 
Ben fark ettiğiniz üzere binicili bisiklet ve araba ağırlıklarını sabit alıyorum. Yoksa biliyorum bir Honda Type-R'ın kalkışta Porsche'yi geçebildiğini. Type-R'a 300 kilo kum çuvalı koyup ağırlıkları eşitleyelim bakalım neler oluyor?

Gökhan Toros'un örneğinde de total ağırlık değişken olduğu için sorun çıkıyor. Ben sadece farklı güçte aynı kiloda neler oluyor, onu gösterdim. Otomobilde olay değişmez ama benden hafif olan Lance beni ağır bisikletle de geçiyor. Hem de bisikleti benimkinin iki katı ağırlıktayken. 1 tonluk arabayı kalkışta geçen 2 tonluk araba düşünün. O kadar muazzam bir güç farkı yok Lance ile aramda. Ölçekler farklı. Binici faktörü ön planda.

Motorun kendini de taşıdığı denkleme katılıyorum. Onu gözardı etmişim. Teşekkürler.
 
Ne olursa olsun hafif bisiklet iyidir , sportiftir , zevklidir, hızlıdır , birde hem çelik hem hafif olursa tadından yenmez. Karbon süper teknoloji ama çelik gibi gerçek değil işte... alu en karaktersiz olanı bunların içinde vs...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER
Hafif bisiklet her zaman iyidir..Doktor arkadaşa saygım sonsuz ama dik bir rampada 13.5 çelik bir bisikletle neler yaşacağını tahmin bile edemez...Bence bunun testini bile yapmaya gerenk yok :D Bisikletten giden her gram ve kg bizim yukumuzu azaltacağı için her türlü iyidir..43 km bence bu test için gereksiz..en az 100+ kmlerlerde test etmek gerekiyor..Ama inişlerde ağır bısıklet her turlu avantajlı..Hanı ben 80 kg bısıkletım 20 kg toplamda 100 kg eder..Ben 20 kg zayıflasam toplam agırlık 80 e ıner tarzındakı kıyaslamalar gerçekten mantıksız :D
 
herşey bi kenara çoğumuz amatör hobi kullanıcısıyız performasnsı ikinci plana alalım karbon bisikletin sürüş keyfi hiç bişeye değişilmez sırasıyla çelik aliminyum ve şu anda üst düzey bir world cup carbon kullanan biri olarak sölüyorum
 
@memocy

(link)
Celik var celik var. Bu konuyu takip eden arkadaslarin daha once Mustafa Icdag'in actigi bir basliga - https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17705 - goz atmalarini tavsiye ederim. Soz gelimi, linkteki bisiklet celik ama agirligi UCI limitinin altinda oldugu icin resmi yarislara uygun degil. Yol iyiyse karbona diyecek birsey yok. Ama yol kotuyse, karbon berbat birseye donusebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
Geri