Scudo Sports

Kanal İstanbul

Milletin, özellikle gezici tayfanın, kılını kıpırdatmaya ne hali, ne de niyeti yok abicim. Maden faciasının akabinde yapılan ilk seçimlerde soma'dan çıkan oy oranındaki sonra hepimiz umudu kestik bu ülke insanından.
Devlette desen kazmayı vurmaya para kalmadı. Kanal manal hikaye.
7 sene olmuş..O zaman 13 yaşında olan bir çocuk,bugün 20 yaşında..O süreçten sonra umudunu kesenler oldu tabi ama oradan buraya kadar da milyonlarca yeni genç yetişti..

Bence damara basıyorlar..Sonuç alabilirler de,almayabilirler de..Sonuçta bu bir siyasi hamle..
 
Scudo
@umutcelik Bu konuda anlatmak istediğinizi anlıyorum ve size katılıyorum.

Siz de bana katılırsınız ki güzel yurdumuzda bilimin uygulayıcısı uzmanlar otoriteye boyun eğmiş, hakimler çay toplayıp cübbelerindeki olmayan düğmeyi ilikleme telaşında. :acpsnr: Artık bilime de hukuka da hiçbir şeye güven yok.
 
Birkaç gün önce kaza yapan uçağı incelemek için Abd'den uzman bir heyet Türkiye'ye geldi..Niye?Türkiye'de uzman mı yok?Belki de yok,bilmiyorum..
Uçaklar hangi firmaya ait ? Boeing değilmi. Pekala Boeing hangi ülkeye ait bunu bi araştır yanıtını alırsın...
doğayı katletmek rant sağlamak, geçiş garantili sistemle vatandaşın sırtına yükleme proje bindirmelerin devamında, gemileri zoraki yolla kanaldan geçirtip para kazanma hayali güdüp kanal açacağına 1774 yılında ruslarla yapılan küçük kaynarca antlaşmasından beri Karadeniz'in türk gölünden çıkıp, elimizden çıkan boğazları nasıl geri alırım buna kafa yormak gerekli...
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Sakaryalı birisi olarak, linç yemeden bunu atıp kaçıyorum :D

 
Hayır,sadece bir izleyicisiyim.
 
bende enes batur ve kerim can abonesiyim..durmak yok yola devam...👍
(ironi)
 
Uçaklar hangi firmaya ait ? Boeing değilmi. Pekala Boeing hangi ülkeye ait bunu bi araştır yanıtını alırsın...
doğayı katletmek rant sağlamak, geçiş garantili sistemle vatandaşın sırtına yükleme proje bindirmelerin devamında, gemileri zoraki yolla kanaldan geçirtip para kazanma hayali güdüp kanal açacağına 1774 yılında ruslarla yapılan küçük kaynarca antlaşmasından beri Karadeniz'in türk gölünden çıkıp, elimizden çıkan boğazları nasıl geri alırım buna kafa yormak gerekli...
Sevgili İskender,uçaklardan anlamam :)
 
airbus olsaydı uçak, fransadan gelirlerdi sevgili @Triban tupolev olsa rusyadan vs. ben bunu bildiğiniz halde soruyorsunuz sanmıştım.
siz bağımsız bir uçak kaza araştırma şirketi olduğunu ve parası mukabilinde getirtildiklerini mi düşünüyordunuz cidden?
 
videonun en çarpıcı yeri 10. dakikasından sonraki "yedi yıl içerisinde bu başarılacak gibi görünüyor" bölümüdür diye düşünüyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan.054
airbus olsaydı uçak, fransadan gelirlerdi sevgili @Triban tupolev olsa rusyadan vs. ben bunu bildiğiniz halde soruyorsunuz sanmıştım.
siz bağımsız bir uçak kaza araştırma şirketi olduğunu ve parası mukabilinde getirtildiklerini mi düşünüyordunuz cidden?
Uçak kazası sonrası yurtdışından uzmanlar geliyor..Bunu anladım,teşekkürler.. :)
Tamam da,mesela ithal bir TIR-OTOBÜS-TREN-ARABA kazası sonrası da Türkiye'ye uzmanlar mı geliyor?
Mesela 5 milyon liraya Türkiye'de birisi Ferrari alıyor ve kaza yapıyor..Yurtdışından uzmanlar mı gelecek yine?
 
Mesela 5 milyon liraya Türkiye'de birisi Ferrari alıyor ve kaza yapıyor..Yurtdışından uzmanlar mı gelecek yine?
...uçaklar sanayide yaptırabileceğiniz, hurdadan çıkma parça (istisnalar dışında) alabileceğiniz araçlar değil, servisleride yok o yüzden illaki yurt dışı. hızlı trenler vs de keza öyle. ama ferrari dediğiniz bir otomobil sonuçta ve fiat grubunun mesela. net bilmesemde kaza sonrası işlemleri fiat ta yapılır, parçasını onlar tedarik eder. tır vs zaten aynı şekilde. servisi ya da bağlantılı olduğu illaki bir temsilci vs vardır. ha, siz ferrariyi kaportacı ahmet ustaya da götürebilirsiniz o ayrı.
Buradaki asıl konu uçaklar, her kaza sonrası "kazanın neden kaynaklandığının bulunması için" illaki uçağı üreten firmanın uzmanları gelip görür. (bu bildiğim kadarıyla uluslararası hukukta da böyle) . meraktan değil yani, gelmek ve incelemek zorundalar. zaten kendilerini kurtarabilmek, üretim hatası olmadığını kanıtlayabilmek içinde gelmeleri gerekir zira ben pilotaj hatasını onlara yıkmak isteyebilirim. üretimsel bir problemse de yüklü tazminata katlanırlar ama en azından hatalı parça tespit edillebildiği için aynı model diğer uçaklara müdahale edip düşmemelerini sağlamış olurlar (düşmek=yüklü tazminat). ayrıca yeni üretimde de sorunlu parçanın tasarımında değişikliğe giderler. vs.vs.vs..
hocam siz kudüstesiniz hiç mi gidip gelmiyorsunuz türkiyeye uçaklara aşinasınızdır.
 
...uçaklar sanayide yaptırabileceğiniz, hurdadan çıkma parça (istisnalar dışında) alabileceğiniz araçlar değil, servisleride yok o yüzden illaki yurt dışı. hızlı trenler vs de keza öyle. ama ferrari dediğiniz bir otomobil sonuçta ve fiat gurubunun mesela. net bilmesemde kaza sonrası işlemleri fiat ta yapılır, parçasını onlar tedarik eder. tır vs zaten aynı şekilde. servisi ya da bağlantılı olduğu illaki bir temsilci vs vardır. ha, siz ferrariyi kaportacı ahmet ustaya da götürebilirsiniz o ayrı.
Buradaki asıl konu uçaklar, her kaza sonrası "kazanın neden kaynaklandığının bulunması için" illaki uçağı üreten firmanın uzmanları gelip görür. (bu bildiğim kadarıyla uluslararası hukukta da böyle) . meraktan değil yani, gelmek ve incelemek zorundalar. zaten kendilerini kurtarabilmek, üretim hatası olmadığını kanıtlayabilmek içinde gelmeleri gerekir zira ben pilotaj hatasını onlara yıkmak isteyebilirim. üretimsel bir problemse de yüklü tazminata katlanırlar ama en azından hatalı parça tespit edillebildiği için aynı model diğer uçaklara müdahale edip düşmemelerini sağlamış olurlar (düşmek=yüklü tazminat). ayrıca yeni üretimde de sorunlu parçanın tasarımında değişikliğe giderler. vs.vs.vs..
hocam siz kudüstesiniz hiç mi gidip gelmiyorsunuz türkiyeye uçaklara aşinasınızdır.
Anladım..Uçağa özel bir önem veriliyor yani..
Zenginler uçtuğu için olabilir mi acaba?
Mesela Hollanda'dan bir tramvay satın alan bir belediye..Bu tramvay üretim hatası yüzünden kaza yapsa,sonuçta belediyedeki Ahmet ustaya yük binecek..!
Sonuçta tramvaya fakirlere biniyor,uzmanların gelmesine filan gerek yok..
Sistem böyle işliyor yani..:booo:
Uçak kaza yapıyor,1 hafta konuşuluyor..Diğer tarafta bir minibüs kaza yapıyor,1 saat konuşulmuyor..Minibüsün içinde ölenler mevsimlik işçi olduğundan mı acaba?
 
Dam üstünde saksağan gel bize bazı bazı
 
  • Hahaha
Tepkiler: Ronin45
Uçak kazası sonrası yurtdışından uzmanlar geliyor..Bunu anladım,teşekkürler.. :)
Tamam da,mesela ithal bir TIR-OTOBÜS-TREN-ARABA kazası sonrası da Türkiye'ye uzmanlar mı geliyor?
Mesela 5 milyon liraya Türkiye'de birisi Ferrari alıyor ve kaza yapıyor..Yurtdışından uzmanlar mı gelecek yine?

Bazen isler 2+2=4 şeklinde olmuyor. 1996 otobüs kazası sonrasında yapılan muthis gazetecilerin yaptığı PR çalışmaları aklıma geldi. Yanarak ölen 30 kusur kişi..
Üreticinin itibari+sirketin itibari > kazanın olduğu ulkenin itibari +ölen insanların değeri
ise farklı değilse farklı.
Ayrıca know-how , veri tabanı , vb sebeplerle kimse istemese bile üretici firma geri besleme yapmak ve mevcut tecrübesine katkıda bulunmak için ıllaki araştıracaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Mesela Hollanda'dan bir tramvay satın alan bir belediye..Bu tramvay üretim hatası yüzünden kaza yapsa,sonuçta belediyedeki Ahmet ustaya yük binecek..!
hayır, üreticiden kaynaklanan bir hata ise niye ahmet usta suçlu olsun, bu işin sözleşmesi vardır, üretenin sorumlulukları bellidir, günümüzde toyota honda vs neden araçlarını arada geri çağırıyor?
 
hayır, üreticiden kaynaklanan bir hata ise niye ahmet usta suçlu olsun, bu işin sözleşmesi vardır, üretenin sorumlulukları bellidir, günümüzde toyota honda vs neden araçlarını arada geri çağırıyor?
Tramvay arıza yaptığı zaman,üretici firma ülkeye davet edilmiyor..Ülkedeki kişiler(Ahmet usta) bu arızayı gidermeye çalışıyorlar..
Uçak arıza yaptığı zaman,uçak düşüyor,üretici firma ülkeye geliyor filan..
Demek istediğim bu..
Geri çağırma meselesi,çok önemli bir üretim hatası varsa olur..Bunun haricinde,önemli olmayan hatalarda olmaz..
Neyin önemli olup olmadığına nasıl karar veriliyor?Mesele bu..
Uçak kaza yaparsa önemli ama tramvay veya minibüs kaza yaparsa önemsiz..Çünkü uçaktaki insanla,tramvaydaki insan farkı önemli..
Uçak kaza yapıyor,3 kişi ölüyor,çıldırıyor herkes..
2019 yazında belki onlarca otobüs seyir halinde yandı..Kaç kişi öldü/yaralandı..Yurtdışından uzman mı geldi?
 
-Kanal İstanbul mu?
-Yok, o artık burada oturmuyor...:uzgnm:
 
@Triban tamam hocam, ezilmişlerin sesisin..kudüse selamlar..
 
@Triban tamam hocam, ezilmişlerin sesisin..kudüse selamlar..
:hhhhhh:
Kimsenin sesi filan değilim..
Yolcu otobüsleri Türkiye'de yapılmıyor galiba..Bu yolcu otobüsleri de sürekli yanıyor..Geçen sene insanlar diri diri yandılar bu otobüslerde..Dışarıdan bu otobüsleri yapan firmaların yetkilileri gelipte,bu otobüsleri inceledi mi?Rapor tuttular mı,hesap verdiler mi?
Varsa bilen söylesin,ben de kuruntu ettiğimi söylerim..!

Mesele şu..Uçağa kim biniyor?Siyasetçiler,milyonerler,zenginler ya da futbolcular..Uçağa bir gariban bin(e)mez..O yüzden bu konu hakkında bu kadar çok konuşuluyor..Tüm Dünya uçakların arıza yapmaması,uçakların düşmemesi için çaba gösteriyor..Çünkü bu aletleri kullananlar,elit insanlar..Tüm mesele,bu insanların rahat ettirilmesi..
 
Geri