...uçaklar sanayide yaptırabileceğiniz, hurdadan çıkma parça (istisnalar dışında) alabileceğiniz araçlar değil, servisleride yok o yüzden illaki yurt dışı. hızlı trenler vs de keza öyle. ama ferrari dediğiniz bir otomobil sonuçta ve fiat gurubunun mesela. net bilmesemde kaza sonrası işlemleri fiat ta yapılır, parçasını onlar tedarik eder. tır vs zaten aynı şekilde. servisi ya da bağlantılı olduğu illaki bir temsilci vs vardır. ha, siz ferrariyi kaportacı ahmet ustaya da götürebilirsiniz o ayrı.
Buradaki asıl konu uçaklar, her kaza sonrası "kazanın neden kaynaklandığının bulunması için" illaki uçağı üreten firmanın uzmanları gelip görür. (bu bildiğim kadarıyla uluslararası hukukta da böyle) . meraktan değil yani, gelmek ve incelemek zorundalar. zaten kendilerini kurtarabilmek, üretim hatası olmadığını kanıtlayabilmek içinde gelmeleri gerekir zira ben pilotaj hatasını onlara yıkmak isteyebilirim. üretimsel bir problemse de yüklü tazminata katlanırlar ama en azından hatalı parça tespit edillebildiği için aynı model diğer uçaklara müdahale edip düşmemelerini sağlamış olurlar (düşmek=yüklü tazminat). ayrıca yeni üretimde de sorunlu parçanın tasarımında değişikliğe giderler. vs.vs.vs..
hocam siz kudüstesiniz hiç mi gidip gelmiyorsunuz türkiyeye uçaklara aşinasınızdır.