Scudo Sports

Kadro çatlağı

@OguzKurumlu Canyon'un karizması ve büyüklüğü :) Marş söyleyesim geldim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
Scudo
Çatlak sele borusunun sele dikmesine yaslandığı yerde meydana gelmiş. Zorlayıcı bir harekette, çukur/tümsek gibi yerlerde sele borusu bir miktar arkaya doğru hareket ediyor çatlağın göründüğü kısma yük bindiriyor. Bu tür çatlağa ilk defa denk geliyorum.
Yeni yapılmış bir model yerine tecrübe edilmiş, yıllar içinde geliştirilmil bir modeli tercih ederim. Canyon bu modeli yeni yapmıştı ve yarışlarda bile kullanmıyordu. Dayanıklılık testini geçsin yeter... İşte burada bisiklet firmalarının tecrübeleri devreye giriyor.

Canyon'un karizması ve büyüklüğüne marş söylemek için henüz çok erken. İncelemek için elbetteki bisikleti isteyecekler, bayisi olmayan bir marka nasıl çalışacak başka? Asıl övgüyü hatalarını kabul edip yeni kadro gönderdiklerinde yapmak lazım.
 
@MehmetAliB.

Diğer markalarda olsa çatlamazdı mı demek istiyorsunuz?

@MehmetAliB.

Yarışları izlemedim ama wikipedia dan baktığıma göre kullanılan bir kadro.
(link)
Canyon Endurace CF SL

@MehmetAliB.

Ben umutluyum açıkçası. Yüzümü kara çıkarmayacaklarını düşünüyorum.
 
@OguzKurumlu
"Diğer markalarda olsa çatlamazdı" dediğimi nerden çıkardınız bilmiyorum. Ancak böyle dülünmediğimi net bir şekilde söyleyebilirim.
Yarışları izliyorum. Endurace cf sl UCI onayı almış bir kadrodur. Ancak bugüne kadar tek bir pro yarışta dahi görmedim. Bozuk zeminli yollar buna dahil.

Yüzünüz neden kara çıksınki? Yüzü kızarması gereken asıl Canyon bence. Hatalarını telafi edip yeni bir kadro göndereceklerdir hiç üzülmeyin. Aksi takdirde sosyal medyadan iyi bir papara yerler. Sizi destekleyenler arasında ben de olurum.

Düzeltme: düşünmediğimi olacak
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims ve OguzK
@Tasogare şöyleki adamo nun bir Triatlon selesinin modeli üzerinden yola çıktı. 15 lik kanından 3 kat yaptım çok sağlam oldu ama hala esniyor. Rayları zaten ev ortamında karbondan yapmak mümkün değil.
Ama hazır prereg ile yapmak ile reçine yapmak arasında sonuçlar aşşağı yukarı aynı. %50 reçine %50 Kabon tutturdun mu problem yok ama sele bu kıymetlileri koyuyoruz üstüne güvenmedim kullanmadım ki bisikletin üzerine bile oturmam. Benimki biraz merak biraz Zaman öldürme. Zaten zımparası kesmesi falan çok pis iş girilmez hiç.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
@Ozan Yiğit Tabaş karbon fiberle güçlendirilmiş polimerik kompozit, alüminyumdan kat ve kat daha mükavimdir. Karbonu o hale getiren çarpışma, alüminyumu ikiye yakın bükerdi teorik olarak :D. Gerçi literatürden "impact strength" leri kontrol etmek lazım. Statik yükler için durum dediğim gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare ve Gixxer
Konuyuda dağıttık ama canyon bisikleti kabul etsede, hatayı açıklayıp bedelsiz değişsede böyle bir şey takdirle karşılanmaz sonuçta hiç kaybetmese sezonun 1-2 ayını kaybedecek. Güvenerek alınan malın görevinde aksama oluyor. Üstüne üstlük bayisini bile açmadığı yerden bukadar talep alıyorken ayrıca bu tip sorunların haberininde yayıldığını biliyor ve bu denklemde değişim marka için kaçınılmaz fakat bayisi olan bir markada işler daha hızlı olabilirdi. Bayisi olan yerden almak her zaman daha akıllıca bence. Sözkonusu bisiklet ayarında birçok başka markanın ürünü mevcutken çok özel bisiklet türleri (track,DH,TT) hariç getirtme işi biraz riskli.

@Cyclist999 karbonda o testler karışık. Ön çatala ağırlık ile darbe yaratarak yapılan testle yapılıyor Kabon defalarca dev güce dayanıyor aliminyum 1 kerede yamuluyor ama testin sonunda iki kadroda çöpte.
Karbonda noodle effect vardır gittikçe mukavemetini kaybeder ve bunu anladığınızda geç olur.
Yeni teknolojiler örüm ve sekil ile daha dayanıklı ve daha toleranslı kadrolar yapıyorlar ve pedala abandığınızda en az aliminyum kadar rijit oluyor ama bu rijitlik tasarımdan geliyor karbonun kendisi yeterince esnektir.
Aliminyum bisikletlere asfalt konforu ve kadronun çatlamaması için Kabon çatallar konur. Kabon esnek bir sönümleme maddesi olarak kullanılır.
Ayrıca her yeri Kabon olan bisikletlerin tekerlek bağlantı noktaları ve kadro kulakları hala aliminyumdur. Kabon noktasal güce dayanamıyor.
 
@Zekeriya Çab bahsettiğim impact testlerini açmışınız, sağolun :). Karbon normal stress çeşitlerinden çekme streslerine müthiş mukavim bir malzemedir. Ama basma mukavemeti görece daha zayıftır, bu sebeple bisiklet tasarımında bu konuya ayrıca dikkat edilir. Impact testleri esnasında, ortotrofik malzeme özelliği gösteren karbon fiberler, onları bir araya getirmiş olan matriksinden statik yüklerle karşılaştırıldığında daha kolay ayrılır, yoksa noodle effect dediğiniz çok yüksek oranda karbon liflerin kırılmasından değil fiberlerin matriksten kopmasıyla meydana gelir. Burada sizin de bahsetmiş olduğunuz, üretim yöntemleri ve matriksin, karbon fiberi boşluksuz kavramış olması çok önemlidir ama bu sadece bir parametre daha nicesi var. Giant, Bianchi ve daha nicesi, artık matriksin de mukavim değerlerini iyileştirmek ve çarpmalarda daha iyi sonuç almak için, güçlendirilmiş polimer ile karbon fiber kompozit kullanıyorlar "top end" modellerinde. Bu sayede yüzde 30 lara varan iyileşmeler söz konusu (giant advanced sl, advanced e göre çarpmalarda yüzde 14 daha mukavim). Rijitlik, bir malzemenin üstüne binen yüklere karşı şeklini koruma istediğidir, mukavemet ise dayanabileceği ilgili noktalarda ki maksimum stresleri ifade eder. Yani her rijit malzeme aynı oranda mukavim olacak diye bir şey yoktur. Rijit malzeme, ilgili alt yüke ilk geldiği anda "failure" olma ihtimali direk beklenirken, aynı malzemenin rijitliği önemsenmemiş fakat daha üst maks mukavemete sahip olan kuzeni ise akma yapar ama failure olmaz hemen. Karbonun bu iki konuda da 1 gr/cm3 başına tabiki, eline su dökebilmiş metal yok. Kadro kulağı ve bunun gibi yüke direk temas halinde bulunan yerlerde (statik olmayan anlık kuvvetler, impact loading), genelde metal kullanılmasının sebebi, bir şey olduğunda fark edelim diyedir, istenirse karbon da yapılabilir ve gayet güzel olur, fakat kadro kulağı gibi ufak boyutlu bölgelerde düşünülecek bilhassa polimerin, kadronun geri kalan kısmından farklı olması ekstra maliyet getirir. Kadro ile birlikte üretilen kadro kulakları bence bu sebeple çok randıman vermemektedir, çünkü rijit olmakta ve plastik deformasyon değerleri zayıf olmaktadır. Kompozit istenilirse esnekliği artırılabilir, dediğiniz gibi çünkü basmaya götürecek yük biçimleri (mesela iki uçtan kıvırma hareketinin yarattığı bending (bükme) momentleri, life 90 derece açı çivarında basmaya sebep olur ve esnemesini sağlanır fakat burada karbon fiber kompozit tasarımında kullanılan "stacking sequence" yani laminasyon biçimi büyük rol oynar, esneklik aranan şeyse burada gerçekleştirilen laminasyon yani karbon-epoksi laminelerin hangi açılara ne kadar miktarda sahip oldukları ne kadar katmandan oluştukları belirleyicidir. Karbon fiber tek başına esnek değildir, kompozit tasarımı bunda belirleyicidir. Kompozitin ise daha çok şok absorbe edici özelliği daha belirleyicidir. Metallerin aksine isotropik değildir, aksine, 2 malzemenin birleşiminden meydana gelir ve yine laminasyon ile titreşim absorbe yeteneği çok üst seviyeye çıkarılabilir.
 
@Cyclist999 okadar çalışıyorlar onu biliyoruz. Özellikle örüm ve iplik yönleri sürekli araştırılıyor. Yüksek fiyatların sebebide bu. Önceki modeline göre 2katı fiyatlarda bununla çıkıyor. Ama sanırım tamamen karbona geçilip aliminyum kadroların üretimden kalktığını hiç görmeyeceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
@Tasogare :D haklısınız bunun için literatürde yer alan 100 lerce makalenin içinden ilgili olanları bulup altına yazmam gerekli. Müsait bir zamanda atabilirim. Giantla ilgili verdiğim bilgiler kendi sitelerinde mevcut, Türkiye sitesinde olmayabilir, United States veya başka memleketlerde çıkar büyük ihtimal.
 

Ingilizce bilenler izlesin, bayagi bilgilendirici bir video.

Buvarada canyon tüm karbon parcalari scan edip öyle yolluyor. Uretim hatasi olmasi düşük ihtimal.
 
@Cyclist999
yok be,
sadece BA yazsaydım ne demek istediğim anlaşılmayabilir diye düşünüp ekledim.
yoksa araştırıp özetlediğiniz belli ki bu daha güzel bi katkı bence, merak eden keyword lerden kaynağa ulaşabilir sanırım.
gayet açıklayıcı bi mesaj

@Ozan k.
ingilizce bilen değil, peltek bi alman ağzından ingiliz aksanını anlayabilen izlesin :)
bence temel şeyler hakkında kısa bi açıklama iyi oluyo yabancı kaynaklarda
 
  • Beğen
Tepkiler: Celeste
@Tasogare aslinda bu avustralya aksani.

Basitce diyor ki zaten daha da sıkı örümlü karbon parrca kullanmak cok zor cunku o zaman da esnemezlik arttigi icin kırılması kolaylaşıyor.

Bisikletlerdevcogu zaman 275 ve 280bgrade karbon kullaniliyor.

Asil onemli olan mühendislik ve uretim asamasindaki özen.

Sonucta tum karbon bisikletler elde üretiliyor ve kusurları bulunması cok muhtemel.

Karbon bisiklet tamir isi cok cok hassas ve ust duzey teknik bilgi isteyen bir iş. Tamir edilen bisikletin kirilan parcasinda kullanilan cins karbonu ayni duzlemde kullanmak lazim, ortamda nem olmayacak vs vs. Yani gidip de trk tip karbon alip her gelen bisikleti aynibkarbonla tamir etmemek lazim. Çünkü o zaman kullanilan karbonun cinsine göre bisikletin yukleri gogusleyen yerleri degisiyor. Adeta binanın statigi ile oynamak gibi dusunun.

Ben karbon bisiklet alacak olsam satis sonrasi hizmetleri benim icin bir numarali oncelik olur. Bu arada ayni youtube kanalinda bir sonraki videoda canyonun her bisiklet parcasini tarayip kilcal catlak vs olup olmadigina bakip oyle sattigini soylediler. Çünkü diger markaların tersine canyonun her ulkede bayisi yok ve uretim hatasindan bir parca kirilsa bisikleti almanyaya gönderilip tamir edilip geri yollanmasi bayagi maliyetli. Dolayisiyla her parçayı taramanin maliyetine katlaniyorlar...
 
@Zekeriya Çab

KAHROLSUN KARBON. KAHPE KARBON AL SANA BİR BOMBE. (ALÜ)BİSİKLETÇİ SENLE GURUR DUYUYOR. HANTAL AĞIR OLSADA ZAFER ALÜNÜN. ALÜ BİSO HAKKIMIZ SÖKE SÖKE ALIRIZ.
 
örneğin (link) bu linkde bilgi içeriyor. Son kısmında faydalandığı kaynakları da belirtmiş bunlara bakılarak daha da bilgiye de sahip olmak mümkün. Bu bilgilerin Bisiklet satın alma anında işe yaradığı söylenebilir mi ?
Hobilerimizle ilgili teknik konuları okumak zevklidir ama Aluminyum mu yoksa karbon fiber kadro mu almalıyım karar verirken ya da Bu Tartışma çerçevesinde konuyu toparlayıp sonuca bağlayacak yetkin birinin yol göstericiliğine hep ihtiyaç olur.
Tansiyon yüksekliği ile ilgili karbon fiber hakkında yazılandan çok daha fazla ve erişilebilir yazıyı okuyabiliriz. Yüksek tansiyonun mekanizmaları, kullanılan ilaçlar, etki şekilleri vs. Sonunda ben hastamıyım? hangi ilacı hangi dozda kullanmalıyım ? soruları için uzman görüşüne gerek olur. Bu na benzer Bisiklet kadroları, karbon fiber Aluminyum mazemelerle ilgili yetkin bir kişinin son 1-2 senede yayınlanmış gözden geçirme yazısını okumuş olup, olduğu gibi paylaşabilecek olan varsa makbule geçer.
Yoksa benim de kişisel düşüncem var. "Karbon kadrolar fiyat performans oranları henüz iyi değil ama bisiklete binmenin hayatınızın ne derece önemli parçası olduğu, maddi durumunuz ile birlikte değerlendirildiğinde fiyat performans oranı düşüklüğü bu gün için pek çok kişi için göz ardı edilebilecek seviyede. Hatta Karbon ile alu. kadrolar aynı fiyat olsa çok az kişi hala Aluminyum seçiyor olur." ( tabi bu düşüncenin bir kıymeti yok)

**Foruma 9 senedir üyeyim ve hiç bir ilerleme olmadan bir kaç ayda bir tekrarlayan ana konulardan biri de karbon alu. Çok sayıda keskin yorumlar yapıp yıllardır foruma uğramayanlar belki de bisikleti bırakanlar vardır. Arada bir alevlenir heskes kendi düşüncesini pekiştirir . Belki bu defa seçkin bir yazı okursak ilerideki zaman kayıpları azalabilir düşüncesi ile yazdım. Yoksa bilgi paylaşımlarının hepsini aynı kefeye koymak mümkün değil emek harcanmış, üzerinde araştırma yapılmış, eleştirisel yaklaşılmış yazıların hakkını yemek istemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Geri