Scudo Sports

Jant Kırılması.

Baştan beri yazılarınızı okudum.
Bayminerale şunu sormak istiyorum. Sanıyorum lastiğinizi benzin istasyonlarında şişiriyorsunuz. Büyük ihtimalle böyledir. Benzin istasyonlarında genellikle hava saatleri doğru göstermez..Siz lastik üstünde yazan en fazla hava 60 psi hava diye bastığınız hava, hiç bir zaman 60 hava değildir.
Eski bir Benzin istasyonu müdürlüğü yapmış biri olarak söyleyeyim, benzin istasyonlarında, belli periyodlarda benzin ve mazot pompaları ölçümlerinin doğruluğu kontrol edilir ama, hiç bir zaman hava saatlerinin doğrumu basıyor yanlışmı basıyor diye, bir kontrolü yapılmaz.
Çünkü öyle bir birim yok. Sadece hava saati bozulursa sökülüp tamire gider ve o zaman ayarı yapılıp geri döner.
Onun için ben arabamda her zaman kaliteli bir hava saati taşırdım eskiden.

Bir benzin istasyonunda bastığınız hava bir diğerinde hiç bir zaman aynı çıkmaz. Sadece şimdilerde hava saatleri gösterge dilimleri biraz daha büyük ve kaliteli oldu, o tip saatlerde hepsinde yok. Onun için benzin istasyon saatlerine çok dikkat etmek lazım.

Geçenlerde benim başımdan geçti 50 havaya ayarladım saati, basmaya başladım, bir anda dış lastik cant kenarından ipleri uzayarak genişledi. Son anda sipoptan hortumu ayırdım, yoksa lastik infilak edecekti. Ama dış lastik balon yaptı ve değiştim. Sanıyorum 80 hava gibi bir hava basmış saat.

Tabi bu fazla basılan hava yüzündende cant ve dış lastik büyük bir basınca maruz kalır.

Sevgi ve selamlarımla
 
Scudo
Yazın yaşadığım olay öncesinde tur sırasında benzincide şişirmiştim. Sıcak ve güneşli havada ısınmış asfaltla beraber sanıyorum ki genleşmeden ötürü hava basıncı arttı. 2-3 km. sonra garip bir sürtünme sesi gelmeye başladı. Hemen durdum ve sesin kaynağını araştırırken güçlü bir patlama yaşandı.

Cumartesi günkü olayda ise sık görüştüğüm bisikletli bir abimize uğramıştım. "Sen az hava basmışsın, biraz daha basalım" gibi demişti ve bende daha fazla hava basılmasına izin verdim. Nitekim bir kaç on metre sonra janttan, yazın yaşadığım olaydakine benzer ses geldi. Hiç düşünmeden lastiğe bakmadan el yordamıyla tırnağımla havayı biraz boşaltım olası bir infilakı önledim.

Evet, Sönmez Abinin dediğine göre jantım İtalyan malı gibi görünsede aslında Çin malı imiş. Birde genel olarak benim şöyle bir huyum vardı ki; o da fren yanaklarına yağ geldiğinde sorunu fren yanakları ve papuç yüzeylerini zımparalayarak çözme eğilimimdi. Bu huyum, düşük kaliteyle birlikte jantlarımın sonunu hazırlayan başlıca faktörlerden. Dün Sönmez Abi bana "güvenle şişirebileceğim" bir jant verdi.

Bu arada aralıktan beri bisiklet pompası kullanıyorum.
 
Arkadaşlar bugün yolda giderken mazgali görmedim arka jant mazgala girdi Allah'tan düşmedim ama arka jantta hafiften kırılmalar var gibi bu şekilde kullansam sıkıntı olurmuIMG_20201012_175807.jpgIMG_20201012_175805.jpgIMG_20201012_175807.jpg
 
Arkadaşlar bugün yolda giderken mazgali görmedim arka jant mazgala girdi Allah'tan düşmedim ama arka jantta hafiften kırılmalar var gibi bu şekilde kullansam sıkıntı olurmu243684 dosyayı görüntüle243683 dosyayı görüntüle243684 dosyayı görüntüle
Fren papuclarini yer bitirir bu izler, imkan dahilinde ise jant yada jant çemberi alın derim. Eger çok derin değil ise bir torna makinesi ile ince bir tıraş yapılabilir ama jantın durumu yeni ise aksi takdirde çatlayıp bölünebilir.
 
Fren papuclarini yer bitirir bu izler, imkan dahilinde ise jant yada jant çemberi alın derim. Eger çok derin değil ise bir torna makinesi ile ince bir tıraş yapılabilir ama jantın durumu yeni ise aksi takdirde çatlayıp bölünebilir.
Jant daha yeni sayılır
 
Ben olsam eğeleyip devam ederdim.
 
Fren papuclarini yer bitirir bu izler, imkan dahilinde ise jant yada jant çemberi alın derim. Eger çok derin değil ise bir torna makinesi ile ince bir tıraş yapılabilir ama jantın durumu yeni ise aksi takdirde çatlayıp bölünebilir.
Teşekkur ederim birde jant ta çok hafif zor görülen bir yamukluk var acaba akord bozukluğumu çembermi yamuldu.bunu nasıl anlayabilirim.bukadar az bozukluğun zararı olurmu?
 
  • Beğen
Tepkiler: eyupozturk
Ayni sorun bende de oldu ege ile capaklari temizledim pabuclari bitirmesin diye yoksa rende gibi dograr. 1100 km dir suruyorum sorun yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: eyupozturk
Geri