Scudo Sports

İstanbul'da trafiğin kilitlenip kaldığı gün...

@mehmet.ali Büyükçekmece den havaalanına taksi 50 TL tutuyor. Yanlış bilgi olmasın :):)
 
Scudo
@Kudret Kurtcebe Düşünceniz size göre doğru olabilir ancak bana göre yine yanlış. Keşke gerçekten öyle olabilse.Misal hep eleştiriyoruz dimi bir telefona 2000-3000 TL gibi büyük paralar verilir mi? Ama insanlar veriyor. Krediye giriyor, faturasına ek olarak vs. bir şekilde alıyorlar. Siz şimdi almasınlar diye telefonu 10000 TL mi yapmalısınız? Bu çözüm değil. En basitinden yakın arkadaşım 1300 TL maaşa çalışıp 2 aylık parasını gitti bir telefona yatırdı. Değer mi dedim. Kesinlikle değer dedi. Zaten insanlarımız bir ev ve bir araba için on yıllarca çalışıp anca b ya da c sınıfı bir araba ve ortalama bir ev almıyor mu? Bırakın kim ne isterse, başkalarının özgürlüklerini gaspetmeden, yaşasın.
Öbür şeylere katılıyorum. Elektrikli araçları şuan petrol babaları istemiyor zaten.
Bu arada tutumum için özür diliyorum sizden. Size çıkıştım biraz kusura bakmayın.
 
@AliÇimen

ali bey çıkışmadınız ,ben öyle algılamadım ,bir tüketim çılgınlığı var ,bunun ülke yararına olup olmadığına bakmak lazım ,cep telefonlarıda üretebiliriz ,kalite olur ucuza mal edersiniz bunlar argenizi geliştirmekten geçer,benim demek istediğim a dan z ye türk malı olacak otomobilde üretebiliriz ,yurt dışında rekabete gireriz,ama içerde toplu taşımacılık ön plan olur,bisiklet motorsiklet üretimi,teknolojik araç üretimi aklınıza ne geliyor ise,batı pazarı ile rakipleşmek vizyon budur ,türkiye kendi japon mucizesini yaratmalı ,bakın çin malları aldı başını gitti, 400 batı firması çinde üretim yapıyor,günümüz artık yüksek teknolojide hamledir.ayrıca gıda sektöründe hamle olmalı doğal olacak tarım politikaları gözden geçirilecek.ilaç sektörü keza.
kendimden örnek vereyim gıant firmasına para kazandırdım 4500 lira ,mp3 creative 280 lira bu yabancı firmaya ait,
bilgisayar keza ,buzdolabı arçelik cep almadım (ikinci el samsung aldım 100 lira verdim 2 sene sonra bozuldu)arabam hiç olmadı,tekstilde türk markalarına yöneldim,yalnız iki adet spor mont aldım colombiya firmasına ait,zincir sram dışardan 90 lira gitti,bunlarda benim çelişkilerim ,son kulaklık aldım samsung 70 lira ,olmuşuz batı pazarı,
 
ekonomisini cahil müteahhitlerin yaptığı inşaatlar üzerinden döndüren türkiye gibi bir ülkenin nüfusunun 5 te birini toplamış ve hala en yüksek inşaat rantlarının oluştuğu bir şehrinde trafiğin iyileşmesini beklemek saflık olur. toplu taşıma bu ülkede hiç bir zaman iktidarların önceliği olmadı. şehirler hep otomobillere göre tasarlandı. bunu en iyi ankarada görebiliyoruz, istanbul o açıdan biraz daha şanslı. ortadoğu kültüründe zaten yerleşik güce tapan zihniyetten dolayı iki tekerli yani zayıf(!) araçlara saygı yok. biraz dağınık oldu ama özetle yakın vadede istanbul'da tünelin ucunda ışık gözükmüyor.
 
1 ay sonra üniyi bitiriyorum istanbula gitmeyi düşünüyordumda kime sorduysam vazgeç gitme dedi büyük ihtimal gitmeyeceğim hele bu yazdıklarınızdan sonra iyice gözüm korktu gerçi bir kaç kere gezmişliğim varda 6 7 sene oldu baya nufüs arttı diyorlar insanlar deli gibi ürüyor ne diyeyim vallahi helal :)...
 
@Kudret Kurtcebe Aynen öyle Kudret bey. Adamlara helal olsun ama. Bakın Japonya'ya, Almanya'ya. 1945'te Berlin'de taş üstünde taş yokken şimdi adamlar ne haldeler. Bize de yazıklar olsun gerçekten. Yıllardır yerli üretimlerin seçim malzemesi olarak kullanıldığını bilmeyen kalmadı. Hala yapılan bir şey de yok. (Altay tankı, Anka helikopteri vs. bunlarda son durum ne bilmiyorum.) Cebimiz kimin tarafında dolacaksa oraya gidiyoruz. Kim olursa olsun. Sonrada yerli üretim neden yok dendiğinde Lozan Antlaşması derler. 2023 derler. Hepsi hikaye.
Ben bu ülkede daha bu genç yaşımda laiklik-şeriat, 28 Şubat, başbakanın ve ya cumhurbaşkanının cuma namazını şu camide kıldı'sının haber olmasının, onlar % şu kadar AKP'ye oy atmış ölmeyi hakediyorlar, Alevi- Sünni, Türk-Kürt gibi şeylerden gerçekten bezdim. Allah aşkına bana biri söylesin biz ne zaman ayağa kalkacağız? Biz halk olarak ne zaman bir şeyleri sorgulamaya başlayacağız. Aldığın telefon bozuk çıksa 50 türlü yere gidersin ama verdiğin oyun hesabını neden sormuyorsun be adam? Kemal Sunal, Şener Şen gibi adamlar benim için neden çok değerli insanlar bilir misiniz? Çünkü o adamlar daha 1970'lerde bu konuları işlemiş bir şeyler anlatmaya çalışmışlar. Ama anlayan var mı yok tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@AliÇimen

konu dağılır gibi oluyor ama tekrar döneriz tabi,aşağıda altay tankı hakkında bilgi var,güney kore ile birlikte yapıyoruz,

(link)

birde atak helikopter italyanlar ile birlikte,

(link)

tekrar trafiğe döner isek,dediğim gibi istanbulda raylı sistem olacak elektrikli,toplu taşımacılık öne geçecek ,buna en fazla
nayıııııııııııır diyecekler belli yabancı otomotiv firmalar ile ortak olan yerli firmalar veeeeeee yabancı petrol şirketleri .
almanyaya bir çift sözüm var almanya 2.dünya savaşında yıkılmadı, yeniden var oldu 1960 'da sizden işçi ldı.
 
bizim burda yeri geliyor motorlar bile giricek delik bulamiyor. isteseler de istemeseler de cozum bisiklette.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Kudret abi dediklerinin hepsi doğru da bunların yanı sıra şunu yapabilsek;
  • tarım reformları ile üretimi canlandırabilsek
  • canlanan üretimin istihdam ihtiyacını "kentten köye geri göç" ile sağlayabilsek,
  • dışarıdan tohum almayı bırakıp kendi tohumlarımızı üretebilsek ve dünya pazarlarına satabilsek,
  • batının, tarımsal üretimimize uyguladığı kotaları kaldırıp dünya pazarlarında yine söz sahibi olabilsek,

Ayrıca, köylü kentliye göre tüketim kültürünün daha az kölesi olacağından;
  • artan tarımsal ihracat ile ihracatı arttırarak
  • azalan ithal tüketim ile dış ticaret açığımızı kapatabilsek,
bence çok da olumlu olurdu.

ayrıca kapitalist sistemin, insanları metropollere "tüketim kültürü"nün hayatını devam ettirmesi adına "bilinçli" olarak topladığını düşünüyorum. böylece tarım da bitiyor ve dışa "tam bağımlı" oluyorsun.

@ercst0rm
mevzuu derin kardeşş :)
 
saatlerce dinlerim seni abi sen varol :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@Kuzey Ege

aynennnnnn doğru gerçekler,gelecek nesillere borçlar bırakılır ise bunun hesabını sorarlar,osman altuğun demeçleri aşağıda,
hükümetlerin ekonomik baş danışmanı idi kendisi,

(link)
 
@trainspotting35 Hocam elimde kocaman çanta, yorgun bakışlar, bir an evvel otursamda rahatlasam halinde bir adam görünce demekki feaat düşünmüş:)
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Ne olursa olsun onlar araçlarından bizlerde bisikletlerimizden vazgeçmiyeceğiz önemli olan yeni gelen nesli bisiklete alıştırabilmek.
Ben şimdiden şunu görüyorumki bisiklet sevdalıları gittikçe çoğalmakta
 
Kanser hücresi gibiyiz bizde farkımız yok.Kendisini de öldürecek ama hala çoğalmaya ve yok etmeye devam ediyor...

Bu İstanbul düzelmez.Bunu artık anlayın.Tahribat hat safhada. Düzeltirsen bile elinde kalır.Benim tavsiyem ilk fırsatta bu şehirden kaçın derim.Kendinizi ege ye güneye vurun.Hayal görmeyelim.

Yaşam kısa ama burada daha da kısa.

Ben idda ediyorum 200 yıl gerideyiz anlayış ve işleyiş bakımından belli başlı ülkelerden.En az 2 nesil geçmeli o seviyeye çıkmak için e bizde bunu göremeyeceğimize göre bu zamanki durumu değerlendirelim.
Kaçınnn...
 
Aman haci bunlari her yerde soyleme, tamam bisikletci dostlarimiz gitsin de digerlerinin oralardan haberi olmasin, hemen gidip ederler içine.
 
  • Beğen
Tepkiler: volkan Öz
@volkan Öz Aynı kafayla yetiştirdiğin sürece isterse 10 nesil geçsin ne değişir ki hocam?
 
(link)

Doğru, arabadan helikoptere, olmadı motora o da olmadı bisiklete geçince trafik yoğunluğu düşüyor. Bir bisikletçi olarak tuzum kuru ama mecburen 4 tekere binenlerin (yaşı küçük olduğu için servise binenler, çocuğu olanlar, hastası olanlar, yaşlısı olanlar, aile baskısı nedeniyle iki tekere çıkamayanlar, ağır yükü olanlar, o an için evden ailecek çıkmış olanlar, sağlık durumu iki tekere çıkmaya uygun olmayanlar) başı kel mi? Olması gereken onlar için de trafik yoğunluğunun azaltılması değil midir?
 
Elinde güncel veri olan var mı? Hiç bakmadım buradan sorayım dedim ama 2000-2019 arasında rakamlar kim bilir nerelere kadar gelmiştir. İstanbul'da trafiğin kitlenip kalacağı güne hızla yaklaşılıyor. Bostancı'dan Kadıköy sahile gitmek bile çok zorlaştı artık ki, az daha uzun mesafeleri zaten bilen bilir. Bu konuda ciddi anlamda çalışmalar yapılması lazım sanırım.
 
kesin sonuç, istanbul için arabadan in bisiklete bin ,
iş bu kadar basittir,,
 
Geri