Scudo Sports

İstanbul'da katlanır bisiklet kullananlar toplanalım.

Bence ordu gibi pek keyifli olmaz, 3-5 katlanır yeterlidir. Anadolu yakası olursa katılabilirim
 
Scudo
@0zan niyetim Anadolu yakasında ;) ordu gibi zaten olmaz olursa da güzel olur ;) bakalım gelmek isteyen olur ise gelir

Güncel...
 
herkese selam arkadaşlar bu akşam saat 20:00 toplanma 20:30 hareket ile eminönü'nden çıkış yapıp pierloti yapacağız katılmak isteyen arkadaşlarımız Selamsız Bandosu Facebook sayfası üzerinden ve buradan iletişime geçebilir :) bol pedallar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: caglarhuseyin
29 Nisan Cumartesi günü beraber sürelim Anadolu yakasında nasıl olur ;)
 
Merhabalar,
Bu forumun varligindan bugune kadar haberim yoktu henuz kesfettim simdi fotograflari gezerken de ozenip bir yazayim istedim. :) biraz uzakta oldugumdan katilamiyorum ben size ama dilerim birgun beraber pedallama sansimiz olur. Herkese selamlar! Bol keyifli gezmeler.
 
  • Beğen
Tepkiler: caglarhuseyin
@Acedia pazar trekking var hocam bir Mayıs ta yollar nasıl olur bakmak lazım ;)

Yarın karşıya geçen yok galiba ;) Avrupa yakası Florya bakırköy yapıcam ;)
 
arkadaşlar selam herkese bu akşam ki turumuz samatya sahil yolunu takip ederek sahilden marmara forum decathlon önünde buluşup Bakırköy botanik Park da piknik tadında keyif-goygoy turu olacaktır katılmak isteyen arkadaşlarımız buradan ve özel mesaj olarak iletişime geçebilir :)

buluşma noktası marmara forum decathlon önü - 19:30
hareket vakti - 20:00

herkese keyifli pedallar :)
 
IMG-20170504-WA0017.jpg IMG-20170504-WA0018.jpg IMG-20170504-WA0024.jpg IMG-20170504-WA0003.jpg
Dünkü buluşmadan kareler ;) konumuz belli tanışma ve bisiklet herkesi bekliyoruz ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ÖZEL
Merhabalar bende carraro flexi nexus 3 kullaniyorum yaklasik 2
Aydir. Bugun bisikletimi katlamak istedigimde sele borusunu indiremedim, tamamen cikarip baktigimda ise sele borusu kadrodan ciktigi noktadan bukulmus. Fotografi da ekleyecegim. Hic basina gelen oldu mu? 27,2 mm *50 cm sele borusu da hic bulamadim internette. eBay de buldum onun icinde PayPal account gerekiyor.
Bir onerisi olan var mi?

IMG_0242.JPG IMG_0241.JPG
 
@savageboy hocam sadede bükülme varsa tavlanarak düzeltilebilir ama bu da bir süre idare eder malzeme muhtemelen büküldüğü yerden yorulmaya mağruz kalacak tavlama nedeniyle sertleşen bölüm aniden kırılabilir.
 
Tesekkurler @Acedia Tavlanarak derken isitilarak mi? Benim yapabilecegim birsey degil yani dimi?
Egzos cular boru bukuyorlar pazartesi bi ugramayi dusunuyorum firsat bulursam. Yalniz hic 500 mm sele borusu olmamasi ilginc demekki talep yokki arzeden olmamis:)
Her halukarda yenisini hatta daha saglamini bulmak lazim dediginiz gibi, bilgisi olanlar paylasirsa sevinirim.
 
Oto sanayide eğilmiş jantları, şasileri düzeltebildiklerine göre bunu da kolayca düzeltebilirler.

Esas mesele bu boruyu düzelttirmek veya bir yenisini almak değil, esas mesele bu durumun neden kaynaklandığını belirlemek ve bir daha tekrarlamaması için önlem alabilmek.



Neden :

Tasarım sizin boyunuz ve kilonuz sonucu ortaya çıkan bükme momentini kaldıracak mukavemeti sağlayamıyor. Bizim zamanımızda ilkokulda öğretilen "basit makinalar" konusunun "kaldıraç" veya "manivela" başlığı altında destek noktasına uzaklığın uygulanan kuvvetle çarpımından çıkan değerin moment olduğunu bilirsiniz. Destek noktası sele borusunun kadrodan çıktığı nokta yani kelepçe oluyor. Boyunuz ne kadar uzunsa seleyi o kadar yukarı kaldırırsınız, yani destek noktasına mesafeyi arttırırsınız. Sele borunuz, tasarım gereği yere ne kadar eğik duruyorsa kilonuzun sele borusuna bindireceği moment de o kadar fazla olacaktır. (ilkokuldan ortaokul seviyesine terfi edersek, tam olarak borunun yere göre açısının cosinusu, 90 derece için sıfır, 80 derece için 0.17 vs.) Sürerken aniden bir çukura falan düşerseniz (memleketimizde her zaman başa gelen bir durum) denkleme kilonuzun misliyle darbe etkisini de ekleyeceğinize göre zayıf bir borunun nasıl kolayca yamulacağını tahmin etmek pek güç değil.


Çözüm:

1. Bisikletinizi sizden daha kısa ve/veya daha hafif birine satın ve yerine biraz paraya kıyarak Dahon veya Tern alın. Dahon ve Tern bu işi 30-40 yıldır yaptıkları için tasarımlarında fil ayağına rahmet okutacak kalınlıkta sele borusu kullanmayı uzun zaman önce öğrenmişler.

2. Mevcut boruyu düzelttirdikten sonra içine aynı boyda bir boru daha sıkıştırın. (Bisikletin ağırlığı artar) veya mevcut boruyu çöpe atın yerine aynı çapta ve boyda daha güçlü bir boru uydurun ( malzeme kalitesi değişmediği sürece bisikletin ağırlığı artar ) Ancak unutulmamalıdırki boruyu güçlendirmek ancak kadro yeterince güçlüyse işe yarar aksi takdirde bu sefer boru yamulmayacak, kadro yamulacaktır.

3. Rijid boru yerine esnek bir malzeme kullanın, darbeyi emsin fakat kırılmasın, bükülüp kalmasın. ( nedense aklıma polis copu geliyor :) :) yok mu bunun 50cm x 27.2mm'lik ucuna sele takılabileni -- tahmin edebileceğiniz sebeplerden dolayı ucuna sele takılabilmesi önemli :) :) )


Bu arada aynı sorun benim başıma Hoptown 320'de geldi, Decathlon sorun çıkarmadan değiştirdi, fakat bir daha ben binmedim, oğlum biniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@antika Cok tesekkurler vakit ayirip detayli cevabiniz icin. Dediginiz nedenleri dusunmustum ve ozet olarak sonuc dediginiz gibi Dahon ya da Tern gibi 32-33 luk degil 27.2 lik 650 mm lik degil 500 mm uzinluk ve belki gereksiz acili tasarim ve malzeme sonucu olusan bir sorun. Bugun carraro Servisi ile konustum getirin bakalim dediler.
Olmazsa dediginiz cozum yollarini denerim ozellikle 2. Kat boru bu ihtimali giderir muhtemelen.
 
@savageboy


Eğer boruyu güçlendirecekseniz kadronun dayanıklılığından iyi emin olun.

Bahsi geçen boru 50cm, yani Dahon/Tern'in 65cm'lik borusundan bir hayli kısa. Kısa boru, üzerine binen moment açısından daha avantajlı gibi görünüyor ama kadro açısından durum tam tersi.

Sizin bisikletin resmine internetten baktım, tasarım saçma sapan, sele borusu aynakol göbeğiyle aynı eksende olduğundan kısa yapılmak zorunda kalınmış. Seleyi boyunuza göre ayarladığınızda borunun kadro içerisinde kalan kısmı çok kısa olacaktır, (ilkokul, kaldıraç başlığına dönersek :) ) borunun kadro içindeki ucunun destek noktası oluşturacağı düşünülürse, sizin sele yüksekliğiyle beraber yaklaşık 55cm yukarıdan bindireceğniz yükün borunun içeride kalan uzunluğuna orantısıyla yani 5-10 misliyle kadronun kelepçe hizasına yük bindireceğinizi, kadroyu kanırtabileceğinizi iyi hesaba katın.

Örnek : sele yüksekliği ile beraber borunun boyu 55cm olsun, seleyi boyunuza göre ayarladığınızda içeride kalan parça 10 cm olsun. Bu durumda kelepçe hizasına bindireceğiniz moment 55/10 yani 5.5 kat büyük olacaktır.

Halbuki Tern/Dahon'un sele yüksekliğiyle beraber 70cm'lik borusu sözkonusu olsaydı, içeride kalan kısım 25cm olacak, kelepçe hizasına binecek yük de 70/25 yani 2.8 katıyla sınırlı olacaktı. Ayrıca, daha kalın sele borusu demek daha kalın sele borusu yatağı anlamına geldiğinden daha sağlam bir kadro yapısının da oluşacağı ortada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@antika demekki kalite detaylarda gizli, sadece ustundeki sistemlerin ayni olmasi bisikleti ayni yapmiyor. Kadroda sikinti yok simdilik, sele borusunu uzun yapmamislar ama momentumu dusunmusler, max uyarisi olan bolum yaklasik 17-18 cm iceride kaliyor. Dolayisi ile 174 cm boyumla bana dahi yetersiz yukseklikte diyebilirim.
Iyi haber su ki, bugun servise ugradim, aluminum 3 te biri agirlikta bir sele borusunu taktilar sorgusuz sualsiz.
Zaten artik arabanin bagajinda gerekirse kullanacagim. Merida crossway xt edition aldim ve cok farkli yokus perfomnsiyla daha da zevkli artik bisiklet kullanmak.
 
anadolu yakası bi toplu foto da biz çekelim
 
Selamsız Bandosu Etkinliği ;)
Selam arkadaşlar,
Bu Ramazan ayında ki iftarımızı Salı gününe ayarlamış bulunuyoruz :)
Saat 19:30 itibari ile İBB Florya Sosyal Tesisleri önünde ki çimenlik alana yayılıp bisiklet yolunda mangal yakmayacağız ama evimizden getirebildiklerimizi getirip çimenlik alanda hep birlikte iftarımızı yapacağız
Herkes evinden birer parça yiyecek getirse hepimiz iftarımızı yapar karnımızı doyururuz.
Katılacak olan arkadaşlarımız geliyorumu işaretleyip yorum kısmına getirebileceğini yazar ise süper olur
Hepimize bol pedallar :)

İftar dan sonra çay turu ;-) Florya Yeşilyurt gelmek isteyen olur ise beklerim ;) DSC_0883.JPG DSC_0877.JPG

Arkadaşlar selam bayram da sarıyer ve kadıköy pendik düşünüyorum iki ayrı günde gelmek isteyen olur mu ;-) çok fazla hızlı gitmicez karaşimşek e arkadaş arıyorum ;-) iki ayrı günde toplam 150 km civarı yol yapmayı düşünüyorum ;-) Küçükçekmece çıkışlı sahilden isteyenler yol üstünde katılıp ayrılabilir ;-)
Bayramın ikinci günü Küçükçekmece çıkışlı sarıyer
Bayramın üçüncü günü Küçükçekmece çıkışlı kadıköy pendik ;-)
Bir veya iki kişi de diğer tür bisikletleri ile gelmeyi düşünüyor.
Kask Eldiven mutlaka olsun herkese şimdiden hayırlı bayramlar ve güvenli sürüşler ;-) DSC_0873.JPG

Arkadaşlar selam 2 Temmuz Pazar günü saat 07.30 bakırköy sahil yolu opet çıkışlı sahilden sarıyer tarihi bilice börekçisine gidiyoruz. Gelmek isteyen varsa ise bekleriz ;)

2 Temmuz Pazar günü tarihi sarıyer bilice börekçisi turumuzdan kareler ;) katlanır ile 85 90 km olur mu olur ;)IMG-20170702-WA0004.jpg DSC_0913.JPG IMG-20170702-WA0014.jpg IMG-20170702-WA0007.jpg

İSKAB İstanbul Katlanır Bisiklet facebook sayfamız etkinliklerimizi takip edebilirsiniz.
 
Selam arkadaşlar
İSKAB - İstanbul Katlanır Bisiklet
Grubumuz mevcut facebook tan takip edebilirsiniz.
 

Dosyalar

  • 25551847_10156295967884410_1648803806709353894_n.jpg
    25551847_10156295967884410_1648803806709353894_n.jpg
    132,8 KB · Okunma: 92
  • 25552408_10156295966999410_407580247463228868_n.jpg
    25552408_10156295966999410_407580247463228868_n.jpg
    157,9 KB · Okunma: 87
  • 25593847_10156295967214410_4713009186894481881_n (1).jpg
    25593847_10156295967214410_4713009186894481881_n (1).jpg
    166,6 KB · Okunma: 81
Geri