Scudo Sports

İşe Bisikletle Gidenler

İşe hangi sıklıkta bisikletle gidiyorsunuz?


  • Toplam katılım
    712
Merhaba, Ankara'da evim ve işyerim arasındaki mesafe 25km( gidiş geliş 50km) sizce pedal takviyeli elektrikli bisiklet alsam (geçen ay yurtdışında gördüğüm Gazelle gibi bir marka düşünüyorum) bu mesafeyi her gün gidip gelebilir miyim? Benzer coğrafya da benzer şekilde ulaşım amaçlı günlük kullanan var mıdır? Tavsiye edeceğiniz bir marka model olursa onu da araştırmak isterim.

Gençay Abi selam, foruma hoş geldin. Ben Serhat. Seni burada görmek güzel; beraber izlediğimiz Tour de France etabının ve Avrupa'daki bisiklet kültürünün meyveleri diye yorumluyorum :)

Yıllarca kar kış kıyamet dahil tek yön 32 kilometre gidip geldim. Düz bir yol ve iş yerinde duş fırsatım vardı. Belirttiğin gibi iş yerine varışta daha çok iniş yapacağın için duş olmasa da sorun yaşamazsın. Bir iki küçük tavsiye:

- Elektrikli bisikletle başlamadan önce normal bisikletle gidip gelmeni tavsiye ederim. Kendini test edip gerçekten keyif alırsan bütçeni artırıp elektrikli bisiklete geçebilirsin. Beklentini karşılamazsa elektrikli bisiklet masrafına girmeden kenarda durmasında sakıncası olmayacak bir bisikletin olmuş olur. Veya "bu iş iyiymiş fakat yoruluyorum; biraz daha hızlı ve biraz daha rahat gideyim" dersen de elektrikli bisiklete geçebilirsin.
Samsun'da eski motosiklet kullanıcısı olup işe gidip gelmek için elektrikli bisiklet alıp çok memnun kalan arkadaşım var. Motosikleti özlese de "iyi ki motor yerine bunu almışım" diyor. Aynı zamanda normal bisikleti de var ve onu da sürüyor fakat işe gidiş geliş özelinde tatmin olmuş durumda.

- 25 kilometre işe gidiş geliş için kısa bir mesafe değil. Gidiş geliş günde toplam 2 saate yakın ayırman gerekecek fakat fiziksel olarak harika bir temel oluşturacaksın. Dinlenik nabzın düşecek, daha uzun efor gerektiren aktiviteler için hazır olacaksın.
Fakat bu yolun her gün her gün gide gele sıkıcı olmaya başlayacağı, giderken de gelirken de trafik olacağı, özellikle iş sonrası eve dönüşte yorucu olacağını da göz önünde bulundurmakta fayda var.
İlk etapta haftada 2-3 gün bisiklet diğer günler motosiklet olarak düşünülebilir.

Bisiklet seçimi konusunda bir sorun olursa özelden her zaman ulaşabilirsin. Selamlar...
 
Scudo
Merhaba, Ankara'da evim ve işyerim arasındaki mesafe 25km( gidiş geliş 50km) sizce pedal takviyeli elektrikli bisiklet alsam (geçen ay yurtdışında gördüğüm Gazelle gibi bir marka düşünüyorum) bu mesafeyi her gün gidip gelebilir miyim? Benzer coğrafya da benzer şekilde ulaşım amaçlı günlük kullanan var mıdır? Tavsiye edeceğiniz bir marka model olursa onu da araştırmak isterim.
Bursa Mudanya'daki evimle Özlüce'deki iş yerim arası git gel 25+25 toplam 50 km. Ve ben de tam olarak elektrikli (pedal çevirmeden gitmiyor) bir bisiklet aldım. Çok terlemeden İşe gidip geliyorum. Menisküslü dizime yük binmiyor yokuşlarda. Mudanya'dan çıkar çıkmaz 350 m yükseklik tırmanmanız gerekli ki bu da oldukça terletici ve dizlere yük bindiriyor. Elektrikli bisiklet sayesinde spora başladım tekrar. Kadansı 90 civarı tutunca da nabız da yükseliyor ve 120-130'larda gezinerek yağ yakma moduna geçiyorum. Düz bir yerde yaşıyor olsaydım elektrikli tercih etmezdim muhtemelen.
 
Gençay Abi selam, foruma hoş geldin. Ben Serhat. Seni burada görmek güzel; beraber izlediğimiz Tour de France etabının ve Avrupa'daki bisiklet kültürünün meyveleri diye yorumluyorum :)

Yıllarca kar kış kıyamet dahil tek yön 32 kilometre gidip geldim. Düz bir yol ve iş yerinde duş fırsatım vardı. Belirttiğin gibi iş yerine varışta daha çok iniş yapacağın için duş olmasa da sorun yaşamazsın. Bir iki küçük tavsiye:

- Elektrikli bisikletle başlamadan önce normal bisikletle gidip gelmeni tavsiye ederim. Kendini test edip gerçekten keyif alırsan bütçeni artırıp elektrikli bisiklete geçebilirsin. Beklentini karşılamazsa elektrikli bisiklet masrafına girmeden kenarda durmasında sakıncası olmayacak bir bisikletin olmuş olur. Veya "bu iş iyiymiş fakat yoruluyorum; biraz daha hızlı ve biraz daha rahat gideyim" dersen de elektrikli bisiklete geçebilirsin.
Samsun'da eski motosiklet kullanıcısı olup işe gidip gelmek için elektrikli bisiklet alıp çok memnun kalan arkadaşım var. Motosikleti özlese de "iyi ki motor yerine bunu almışım" diyor. Aynı zamanda normal bisikleti de var ve onu da sürüyor fakat işe gidiş geliş özelinde tatmin olmuş durumda.

- 25 kilometre işe gidiş geliş için kısa bir mesafe değil. Gidiş geliş günde toplam 2 saate yakın ayırman gerekecek fakat fiziksel olarak harika bir temel oluşturacaksın. Dinlenik nabzın düşecek, daha uzun efor gerektiren aktiviteler için hazır olacaksın.
Fakat bu yolun her gün her gün gide gele sıkıcı olmaya başlayacağı, giderken de gelirken de trafik olacağı, özellikle iş sonrası eve dönüşte yorucu olacağını da göz önünde bulundurmakta fayda var.
İlk etapta haftada 2-3 gün bisiklet diğer günler motosiklet olarak düşünülebilir.

Bisiklet seçimi konusunda bir sorun olursa özelden her zaman ulaşabilirsin. Selamlar...
Selam Serhat hoş buldum. Bu konuyla ilgili seni rahatsız edecektim ama öncesinde böyle aktif bir platformdan da görüşler almak istedim ama bu vesileyle senin de burada olduğunu görmek çok güzel ve keyifli bir süpriz oldu. Tespitin çok doğru izlediklerim ve gördüklerimin etkisindeyim :)

Test etme fırsatı bulduğum elektrikli bisikletlerle çok daha rahat bir sürüş yapabilirim diye düşünüyorum. Dizimdeki problemi de düşündüğümde sanki normal bir bisiklet ile tamamlamam zor gibi gözüküyor özellikle dönüş rotam Ankara'yı bilen arkadaşlar vardır, Cinnah gibi dik tırmanışların yer aldığı caddelerden oluşuyor.

Senin de bahsettiğin gibi buradaki düşündürücü konulardan biri terleme ki işyerinde duş imkanım yok en fazla kıyafet değiştirebilirim. İkincisi zaman; toplam da 2 saatten fazla bir süre ayırmam gerekecek ancak zaten motosiklet yerine toplu taşıma veya araç kullanmış olsam yine benzer süreleri harcamam gerekir. Kısa bir süre sonra buna göre günlük programımı yaparım diye düşünüyorum.

Bisiklet seçimi konusunda da beğendiğim bir iki model var sana da linklerini göndereceğim

Görüşmek ve birlikte sürmek dileğiyle...
 
Bugünkü sabah işe geliş sürüşümü tam elektrik desteğiyle yapıp nabzımın nasıl olacağına bakmak istedim. Bir de 4 gündür aralıksız her gün git gel 2'şer saat bisiklete binince baldırlar biraz ağrımış, yüklenmeyeyim dedim.

Her zamankinden çok çok az terledim, her zamankinden 5 dk daha hızlı geldim ve nabzım neredeyse hep zone 2 deydi...

Henüz link paylaşamıyorum ama Strava'da görebilirsiniz değerleri.
 
Merhaba, Ankara'da evim ve işyerim arasındaki mesafe 25km( gidiş geliş 50km) sizce pedal takviyeli elektrikli bisiklet alsam (geçen ay yurtdışında gördüğüm Gazelle gibi bir marka düşünüyorum) bu mesafeyi her gün gidip gelebilir miyim? Benzer coğrafya da benzer şekilde ulaşım amaçlı günlük kullanan var mıdır? Tavsiye edeceğiniz bir marka model olursa onu da araştırmak isterim.
Merhaba Gençay bey, Samsun'dan Yılmaz ben. Serhatın bahsettiği o kişi (motosiklet yerine elektrikli bisiklet alan) benim :)
Çoktandır foruma girmiyordum aklıma geldi bi göz gezdireyim dedim şansa sizin mesajınıza denk geldim. Benimde elektrikli bisiklete karşı ön yargım vardı olumsuz yorum yapan arkadaşlar gibi... Ama işin aslı öyle değilmiş. :) Benim evim ile iş yeri arası 12 km git gel 25km fazla sayılmaz. Fakat hem sabahları hemde iş çıkış saati öyle bi trafik oluyor ki acayip bunalmıştım. Zaten tüm gün yoruluyoruz birde bu trafikte saygısız vatandaşlarımız yüzünden iyice stres oluyordum. Geçen yıllarda bazen gravel bazen mtb bisikletim ile git gel yapmaya başlamıştım ama düzensiz. Neden düzensiz; her sabah bisiklete uygun bi şekilde giyinmem gerekiyordu (ayakkabısına kadar), ama elektrikli bisiklet ile günlük kıyafetin ile giy çık basit. Fazla terlemediğim için yanımda getirdiğim yedek tşört ile değişim yapıyorum. Bazen yağmur yağıyor çise atıyor üstün başın batıyordu. Şimdiki bisikletimde ön arka çamurluk mevcut eskisi gibi ıslatmıyor. Birde sabahları yorgun uyanıyorum (vitaminlerimle ilgili olabilir) o yorgunlukla hiç gözüm kesmiyordu işe bisikletle gitmeyi. Şimdi kafam rahat hiç öyle düşünceler gelmiyor. Yokuşlardan ve kafadan esen rüzgardan bahsetmiyorum bile..
Elektrikli almadan önce biraz araştırma yaptım mid drive(ortadan aynakoldan motorlu) olmalı shimano veya bosch marka olmalıydı. Boyuma göre (192) fazla seçenek olmadığı için kafama yatan ilk bisikleti aldım, Çokta memnunum. Diamant zouma deluxe+ bosch performance line speed (orjinal 45km/h)

Aslında bisiklete spor için değilde ulaşım! için kullanılan bir araç olarak bakar ve düşünürsek aklımızdaki o elektrikli bisiklet ön yargısından kurtulmuş oluruz.
Ha bu arada bahsettiğim o çapır sürer gibi el gazı ile giden market bisikletlerinden bahsetmiyorum. Gerçek elektrikli bisikletlerden bahsediyorum yanlış anlaşılmasın...
Bildiğim kadarıyla aktarmaya çalıştım, eğer bi sorunuz olursa yine yardımcı oalbilirim. İyi günler :)


WhatsApp Image 2025-08-15 at 14.20.09.jpeg
 
Merhaba Gençay bey, Samsun'dan Yılmaz ben. Serhatın bahsettiği o kişi (motosiklet yerine elektrikli bisiklet alan) benim :)
Çoktandır foruma girmiyordum aklıma geldi bi göz gezdireyim dedim şansa sizin mesajınıza denk geldim. Benimde elektrikli bisiklete karşı ön yargım vardı olumsuz yorum yapan arkadaşlar gibi... Ama işin aslı öyle değilmiş. :) Benim evim ile iş yeri arası 12 km git gel 25km fazla sayılmaz. Fakat hem sabahları hemde iş çıkış saati öyle bi trafik oluyor ki acayip bunalmıştım. Zaten tüm gün yoruluyoruz birde bu trafikte saygısız vatandaşlarımız yüzünden iyice stres oluyordum. Geçen yıllarda bazen gravel bazen mtb bisikletim ile git gel yapmaya başlamıştım ama düzensiz. Neden düzensiz; her sabah bisiklete uygun bi şekilde giyinmem gerekiyordu (ayakkabısına kadar), ama elektrikli bisiklet ile günlük kıyafetin ile giy çık basit. Fazla terlemediğim için yanımda getirdiğim yedek tşört ile değişim yapıyorum. Bazen yağmur yağıyor çise atıyor üstün başın batıyordu. Şimdiki bisikletimde ön arka çamurluk mevcut eskisi gibi ıslatmıyor. Birde sabahları yorgun uyanıyorum (vitaminlerimle ilgili olabilir) o yorgunlukla hiç gözüm kesmiyordu işe bisikletle gitmeyi. Şimdi kafam rahat hiç öyle düşünceler gelmiyor. Yokuşlardan ve kafadan esen rüzgardan bahsetmiyorum bile..
Elektrikli almadan önce biraz araştırma yaptım mid drive(ortadan aynakoldan motorlu) olmalı shimano veya bosch marka olmalıydı. Boyuma göre (192) fazla seçenek olmadığı için kafama yatan ilk bisikleti aldım, Çokta memnunum. Diamant zouma deluxe+ bosch performance line speed (orjinal 45km/h)

Aslında bisiklete spor için değilde ulaşım! için kullanılan bir araç olarak bakar ve düşünürsek aklımızdaki o elektrikli bisiklet ön yargısından kurtulmuş oluruz.
Ha bu arada bahsettiğim o çapır sürer gibi el gazı ile giden market bisikletlerinden bahsetmiyorum. Gerçek elektrikli bisikletlerden bahsediyorum yanlış anlaşılmasın...
Bildiğim kadarıyla aktarmaya çalıştım, eğer bi sorunuz olursa yine yardımcı oalbilirim. İyi günler :)


329585 dosyayı görüntüle
Çok memnum oldum ne güzel detaylı detaylı yazmışsınız sağolun. Öncelikle görseldeki bisikleti kullanıyorsunuz sanırım hemen araştıracağım modeller içerisine ekleyeceğim. Gönlümden geçen elektrikli bisiklet modellerinin tamamı pedal + destek yani el gazı dediğimiz olayı bende istemiyorum. İşe gidiş ve geliş saatlerimin özellikle sonbahar ve kış döneminde karanlık olacağından dolayı çamurluklu ve mümkünse kendinden yeterli aydınlatmaya sahip bir model istiyorum. Tabi ki bunlardan daha önemlisi sizinde belirttiğiniz ortadan aktarmalı bosch marka yeterli güçte bir motor. Model seçme aşamasına geldiğimde sizlerden tekrar görüş alırım. Tekrardan teşekkürler keyifli sürüşler dilerim.
 
bu arada normal bisiklete elektrik desteği olan sistemler de var. spiny yi araştırabilirsiniz.
 
Çok memnum oldum ne güzel detaylı detaylı yazmışsınız sağolun. Öncelikle görseldeki bisikleti kullanıyorsunuz sanırım hemen araştıracağım modeller içerisine ekleyeceğim. Gönlümden geçen elektrikli bisiklet modellerinin tamamı pedal + destek yani el gazı dediğimiz olayı bende istemiyorum. İşe gidiş ve geliş saatlerimin özellikle sonbahar ve kış döneminde karanlık olacağından dolayı çamurluklu ve mümkünse kendinden yeterli aydınlatmaya sahip bir model istiyorum. Tabi ki bunlardan daha önemlisi sizinde belirttiğiniz ortadan aktarmalı bosch marka yeterli güçte bir motor. Model seçme aşamasına geldiğimde sizlerden tekrar görüş alırım. Tekrardan teşekkürler keyifli sürüşler dilerim.
Bende memnun oldum. Evet görseldeki bisikleti kullanıyorum tam şehir bisikleti diyemem açıları mtb yi andırıyor. Aslında benim aklımda cube kathmandu modeli vardı ama kadro boyu bulamadım. Ama bu bisikletimde fena değil. Evet aydınlatma konusunu atlamışım. Bende sizin gibi düşünüyorum. Devamlı bisikletin üstünde duran ve enerjinisi sistemden alan güçlü ön arka aydınlatma olsun istemiştim. O yüzden böyle bi model aldım. Bu arada carraro kifuka x modelinide deneyimledim. Motor olarak shimano ep8 serisi kullanıyor ve o da başarılı. Servis ağı filan bi tık daha önde. Ama dediğimiz bazı özellikler Çamurluk- aydınlatma gibi olamdığı için başka markaya yöneldim. Belki carraro da böyle bi bisiklet çıkartmıştır. Pek araştırmadım açıkcası.
Bosch motorlarda bayağı çeşit var. Türkiye de ve avrupada genellikle bisikletlerin hız sınırları 25km/h. bunları bi kaç yöntemle beyni kandırarak hız limitini kaldırılabiliyor. Bendeki orjinal performans line speed motor yani orjinal 45km/h kadar destekliyor. Avrupada bu bisiklete plaka takma, frene basınca fren lambası yanma gibi zorunluluları var. Türkiyede 45lik fazla olmadığı için atıyorum 25km/h bi bisiklet aldınız ve hızı yeterli gelmezse çip yada yazılımsal bu hız limiti arttırılabiliyor bilginiz olsun. Yardımcı olabiliysem ne mutlu.. :)
 
Ben Ankara'da 2 sene elektrik destek olmayan katlanır bisiklet ile 20*2=40 km günlük yol olacak şekilde yaptım. Bu sene ocak ayından beri alba set ile gidip geliyorum.
Elektrik olmadığı zaman tüm kıyafet değişimi gerekiyor. Akşam eve geldiğinde ilk iş duş olmak zorunda. Ama verdiği mutluluk çok yüksek.
Elektrik desteğe geçtikten sonra yokuşlar anlamsızlaştı, düz yol gidiyormuş gibi oluyor bütün yol. Özel kıyafete ve işe gelince kıyafet değişmeye gerek kalmıyor. Hergün kıyafet yıkamaya gerek yok.
Bugün sıfırdan başlayacak olsam elektrikli mi alırdım yoksa standart mı tam bilmiyorum. Ayıracak zamanınız varsa (günlük duş, kıyafet değişimi ve ulaşım zamanında artma) elektriğe gerek olmayabilir. Ama ayıracak zamanınız yoksa elektrik daha mantıklı.
Benim için sabah akşam 70 dakika toplam ulaşım sürem var araba ile. Bu süre elektirkli bisiklet ile 110 dakika oluyor. Günde 40 dakika ayırıp 2 saate yakın spor yapıyorsunuz.
Bir de benim fark ettiğim elektrik olmayınca nabız sürekli tavan olduğu için ben 2 sene boyunca kilo aldım. Elektrikli bisiklet ile kilo verdim.
 
Ben Ankara'da 2 sene elektrik destek olmayan katlanır bisiklet ile 20*2=40 km günlük yol olacak şekilde yaptım. Bu sene ocak ayından beri alba set ile gidip geliyorum.
Elektrik olmadığı zaman tüm kıyafet değişimi gerekiyor. Akşam eve geldiğinde ilk iş duş olmak zorunda. Ama verdiği mutluluk çok yüksek.
Elektrik desteğe geçtikten sonra yokuşlar anlamsızlaştı, düz yol gidiyormuş gibi oluyor bütün yol. Özel kıyafete ve işe gelince kıyafet değişmeye gerek kalmıyor. Hergün kıyafet yıkamaya gerek yok.
Bugün sıfırdan başlayacak olsam elektrikli mi alırdım yoksa standart mı tam bilmiyorum. Ayıracak zamanınız varsa (günlük duş, kıyafet değişimi ve ulaşım zamanında artma) elektriğe gerek olmayabilir. Ama ayıracak zamanınız yoksa elektrik daha mantıklı.
Benim için sabah akşam 70 dakika toplam ulaşım sürem var araba ile. Bu süre elektirkli bisiklet ile 110 dakika oluyor. Günde 40 dakika ayırıp 2 saate yakın spor yapıyorsunuz.
Bir de benim fark ettiğim elektrik olmayınca nabız sürekli tavan olduğu için ben 2 sene boyunca kilo aldım. Elektrikli bisiklet ile kilo verdim.
Elektrik desteğiyle nabzı zone 2 de tutmak kolay oluyor ve yağ yakıyorsunuz sürekli "diyorlar" ben de deneyimleyeceğim bakalım :)

Elektrik tercih etmemin tek sebebi 15 yıldır ağrayan dizim. kıvrık tutamıyorum, zorlayamıyorum, merdiven çıkmam bile yasak... ama elektrikli ile zorlamadan her koşulda yüksek kadans ile gidince, ağrılarım bile azaldı sanki :)

Kilo alımınız kas kütlesi artışından dolayı mıydı? Yoksa bisiklet sonrası yemeği abartmaktan mı :)
 
Elektrik desteğiyle nabzı zone 2 de tutmak kolay oluyor ve yağ yakıyorsunuz sürekli "diyorlar" ben de deneyimleyeceğim bakalım :)

Elektrik tercih etmemin tek sebebi 15 yıldır ağrayan dizim. kıvrık tutamıyorum, zorlayamıyorum, merdiven çıkmam bile yasak... ama elektrikli ile zorlamadan her koşulda yüksek kadans ile gidince, ağrılarım bile azaldı sanki :)

Kilo alımınız kas kütlesi artışından dolayı mıydı? Yoksa bisiklet sonrası yemeği abartmaktan mı :)
Ben maalesef yemeği çok abarttım 2 sene boyunca. 105 kiloydum ocakta.
 
Elektrik destekli (pedaldan) bisikletle gayet keyifli gidip gelirsiniz. Hatta keyfi bol olunca farklı rotalar da oluşturacağınıza eminim. Yokuşlarda da bisiklete acımayın, dizinizin sağlığı için elektrik desteğini yükseltin.
Bu arada bisikleti alınca doğrudan ilk pazartesi işe gitmek zorunda da değilsiniz. Önce kendinizi test etmek için Cumartesi ya da Pazar günü sakin ve gezi modunda iş yerinize gidip gelebilirsiniz. :)
Ben uzun bir aradan sonra işe bisikletle gitmeyi planladığımda ilk bu şekilde yapmıştım. Bir Ctesi günü sakin bir sürüşle iş yerime kadar gidip biraz orada vakit geçirip yine sakin bir sürüş modunda eve dönmüştüm. Bu şekilde hem gücümü, hem süreyi, hem de ter olayının düzeyini anlamıştım.
 
Ben Ankara'da 2 sene elektrik destek olmayan katlanır bisiklet ile 20*2=40 km günlük yol olacak şekilde yaptım. Bu sene ocak ayından beri alba set ile gidip geliyorum.
Elektrik olmadığı zaman tüm kıyafet değişimi gerekiyor. Akşam eve geldiğinde ilk iş duş olmak zorunda. Ama verdiği mutluluk çok yüksek.
Elektrik desteğe geçtikten sonra yokuşlar anlamsızlaştı, düz yol gidiyormuş gibi oluyor bütün yol. Özel kıyafete ve işe gelince kıyafet değişmeye gerek kalmıyor. Hergün kıyafet yıkamaya gerek yok.
Bugün sıfırdan başlayacak olsam elektrikli mi alırdım yoksa standart mı tam bilmiyorum. Ayıracak zamanınız varsa (günlük duş, kıyafet değişimi ve ulaşım zamanında artma) elektriğe gerek olmayabilir. Ama ayıracak zamanınız yoksa elektrik daha mantıklı.
Benim için sabah akşam 70 dakika toplam ulaşım sürem var araba ile. Bu süre elektirkli bisiklet ile 110 dakika oluyor. Günde 40 dakika ayırıp 2 saate yakın spor yapıyorsunuz.
Bir de benim fark ettiğim elektrik olmayınca nabız sürekli tavan olduğu için ben 2 sene boyunca kilo aldım. Elektrikli bisiklet ile kilo verdim.
Kilo işini anlamlandıramadım. Neden elektrik bisikletiyle kilo verirken normalde veremiyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat serbet
Kilo işini anlamlandıramadım. Neden elektrik bisikletiyle kilo verirken normalde veremiyorsunuz.
Ben 90 -95 kilo başladım bisikleti sürmeye iki sene boyunca basa basa gittiğim için çok fazla yemek yedim. Elektrikli bisiklete geçince deli gibi acıkma bitti 5 ayda 2 kilo verdim. sonra diyet ile 95 e indim. Artık yavaş yavaş vermeye devam edecem.
 
Ben 90 -95 kilo başladım bisikleti sürmeye iki sene boyunca basa basa gittiğim için çok fazla yemek yedim. Elektrikli bisiklete geçince deli gibi acıkma bitti 5 ayda 2 kilo verdim. sonra diyet ile 95 e indim. Artık yavaş yavaş vermeye devam edecem.
Yani sebep yemeğe abanmanızdı. Anladım. Abanmasaydınız verirdiniz yani 🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: murat serbet
Dostlar selamun aleyküm.
Buralarda çok görünmesem de bisiklet forumun eski bir üyesiyim ben de. Arada ihtiyacım olursa diğer konulara yazıyorum ama benim meskenim aslında "İşe Bisikletle Gidenler" başlığıdır. Hatta bu başlıkta açılan konu bir kaç kere mesaj limitine ulaştığı için silinip yenilendi diye biliyorum. :)

Benim bisikletle olan ilişkim hep hızlı ulaşım ile ilgili. Yaşadığım şehir olan Kocaeli'nin Gölcük ilçesinden İzmit ilçesine iş için gidip geliyorum her gün. Trafik çilesi çekmemek için 2013'ten beri bisikletimle vapura biniyorum, Vapur iskelesine kadar olan sürüşler bana günlük 40 dakia civarında bisiklet sürme imkanı veriyor. Arada kopukluklar, mücbir sebeplerle arabaya mahkum olduğum zamanlar olsa da her fırsatta bisikletime binmeye gayret ediyorum.

Geçtiğimiz sene oğlum LGS sınavına girecekti. Ev, okul ve dershane üçgeninde kolay ulaşım sağlasın diye RKS'nin katlanır elektrikli bisikletini aldık. Yaklaşık bir sene kullandıktan sonra yine elektrikli olan bir dağ bisikletine geçiş yaptı. Ondaki bisikleti de ben alıp işe gidip gelirken kullanmaya başladım. Açıkçası beklediğimden çok keyif aldım. Benim için en önemli artısı az efor sarfetmek ve normal bisikletle gittiğim yolu daha hızlı gitmek zira normak bisikletle terlememek için tempoyu düşürmek zorunda kalıyordum; elektrikli de böyle bir ihtiyaç olmuyor, kondisyon bisikleti sürer gibi gidiyorsun.
 
Geri