Scudo Sports

Ilk bisiklet için öneri

@Büşra Yoldaş

@Büşra Yoldaş

(link)
köşesinde yeni yazdığına göre 2014'de tekrar city sport 30 çıkartmışlar, haliyle uygun kadro boyu da bulunabilecektir...
http://www.bisikletcim.com/ProductImages/30009/original/salcano-city-sport-30-bisiklet.jpg
maşadan kilitli amortisörü, 27 vites acera vitesleri ile v frenli ve hafif bir bisiklettir.
Contınental Tourıng Plus lastikleri biraz ağır olsa da patlak koruma katmanı olduğundan yolda kalma ihtimaliniz daha az, ve ince olduğu için dağ bisikletinden daha rahat gidersiniz düz yollarda.
 
Scudo
@Mert C.

Bütçemi maksimum 800 tl ye düşürdüm. Kurstan beri hiç bisiklete binmediğim için şehir kullanmak için cesaretim kırıldı. Yani dağ alacağım galiba. Sanırım 2013 lerde en düşük fiyatlı dönem bu aralar . Yoksa biraz daha beklemeli miyim? Çünkü baktığım bisikletlerde 16 inçler tükeniyor.(link) ilk bisiklet için bu işimi görmez mi acaba?
 
@Büşra Yoldaş

o zaman şöyle bir modele de bakabilirsin:
(link)
sanırım birebir aynı donanım ve tasarımla 706tl fiyatla çıkıyor bu sene...

(link)

kilitli amortisör var, 21 vites olması borla'ya göre düşük kaldığı nokta ancak borlanın vites sistemi de çok pahalı ve üst seviye bir sistem değil sonuçta.
ayrıca cst'ye göre daha iyi bir lastikle geliyor, yarış lastiği olduğundan çok dişli değil ve asfaltta bile 65 psi(üst sınırı) basınçla oldukça akıcı kalınlığına göre.(kendi lastiğim de aynısı)
aynı maşanın gidondan kilitli olanını kullanıyorum, onun performansından da memnunum.

zamanla parça yükseltmesi de yaparsan gayet güzel bir bisiklet olacaktır astro lady bence...
http://www.salcano.com/urunler/large/VKfDXJibFXASTRO%20LADY.jpg


borla da kesinlikle yetersiz değil, ancak şu durumda 21-24 vites farkından daha fazla fark yaratacak kilitli amortisör ve kaliteli lastiği seçerdim.

kadın bisikleti olmasa da olur derseniz(ki borlaya baktığınıza göre öyle diyorsunuz)
(link)
astro v 26 da tercih edilebilir
 
@Mert C.
Evet bunun donanımı daha iyi görünüyor ama ben lady almayı eledim çünkü bunlar çok küçük oluyor sedonanın borlady ye bakmıştım bir bisikletçide 26 jant alacaksam bari lady olmasın diye düşünüüyorum . Sonra hem renk uyumu estetik de önemli bana göre o yüzden de alamadım zaten bisikleti bir türlü.Bunu o yönüyle sevmedim. Maşanın kilitli olması neyi değiştiriyor ? Kaza riskini azaltann bir şey mi ?
 
@Büşra Yoldaş

mesajı editleyerek ekleme yapmıştım ama siz daha önce cevaplamışsınız :)
kadın bisikleti olmasa da olur derseniz(ki borlaya baktığınıza göre öyle diyorsunuz)
(link)
astro v 26 da tercih edilebilir

hem astro lady'den iyi donanımda hem de halen bütçe sınırlarınız içinde.
vites sistemi de borla gibi 24-altus
kilitli maşa amortisöre gerek olmayan alanlarda kullanırken performansı arttırmak için diyebiliriz kısaca.
yaylanmayı azaltarak pedal çevirmeyi ve pedala güç iletmeyi kolaylaştırır, daha hızlı ve daha az yorularak sürmenize yardımcı olur.
özellikle yokuş yukarı denerseniz farkı anlayacağınızı düşünüyorum. tanıdığınız birinde kilitli maşalı bisiklet varsa deneyin :)
kaza riski ile alakası yok tabiki :D ancak daha kaliteli lastik kaza riskini azaltır diyebiliriz.
 
Topigi bastan sona okuyunca bir an kendimi görür gibi oldum. Bundan önceki MTB'mi -Matts 60- "Bunun görüntüsü iyiymis, fiyati da uygun" diyerek almistim. Tabi üzerine cikip konforunu bir önceki market bisikletimle de karsilastirinca "tamamdir" dedim. Pismanlik da duymadim hicbir zaman. Pek cok güzel ani paylastik. Burada bircok arkadas benden daha bilgili ve teknik acidan karsilastirmayi daha iyi yapacaklardir -ki yapmislar da-. Ben sadece deneyimlerimden bir kac örnek vereyim, belki seciminizde faydali olur:

2 senede 1500 km'den fazla yol yaptim totalde. Haftalik sehirlerarasi turlardan sehir ici ulasima kadar hemen her arazide sürdüm diyebilirim. Eger MTB alacaksaniz bir gercegi kabullenmeniz sart. Siz asfalt yolda bir kamyonsunuz. Yol ve sehir bisikletleri asfalt yolda size toz yuttururken "neden bu kadar yavasim ki" diye düsünüp üzülmeyin yani. MTB'nin asfalt yol kapasitesi slick tekerlek bile kullansaniz asfalt yolda gitmek icin dizayn edilmis bisikletlerin yanina bile yaklasamaz. Bu benim icin bir sorun muydu? Hayir. Dur-kalk yapmayi seven laylaylom bir bisikletciyim cünkü. Günde 50-60 km gitmek benim icin yeterli bir mesafe eger haftalik bir tura cikiyorsam. Genelde de yüklü yola ciktigim icin zaten bisiklet ister istemez agirlasiyor. Kadronun 10 mu 14 kilo mu oldugunun yüksüz sürüs kadar önemi kalmiyor. Bir de tabiki arkadas cevreniz tabi ki önemli. Kiminle pedallayacaksiniz? "Ben MTB alir, tur bisikletli arkadaslarla gezerim" derseniz iki kat efor sarfetmek bile size yetmez. Arkadaslariniz sizi turun bitis noktasinda uzunca bir süre bekler.

Artiniz ne olur peki? Örnegin tur esnasinda gözünüze bir kisa yol kestirip yolun yapisina takilmadan girebilirsiniz. Arac trafiginin olmadigi dag yollarinda gönlünüzce dolasirsiniz.
Arazide cok daha konforludur. Asfaltta tartisilir.

Dolayisiyla en azindan diyebilirim ki bisiklet almadan önce onunla ne yapmayi hedeflediginizi belirleyin. Hala MTB ile sehirlerarasi asfalt turlar yapiyorum, sagligim el verdikce de yapacagim. Belki daha yavasim, cok daha fazla efor harciyorum ama daha önemli olan bir sey var. Zevk aliyor muyum?

Seciminizde kolayliklar diliyorum.
 
Büşra hanım ilk bisiklet mutlaka bir miktar "yanlış seçim" olacaktır (tam olarak ne istediğinizi zamanla anlayacaksınız). Bu yüzden, ilk bisikletinizde yol bisikleti gibi keskin bir seçim yapmamanızı tavsiye ederim. Tercihen dağ bisikleti, alternatif olarak şehir bisikleti almanızı öneririm. Ayrıca ederine göre ucuz (fiyat/peformansı iyi) bir şey alın ki, sonradan içiniz sızlamasın ve ileride kolayca satabilesiniz. Bunlar genel koordinatlar.

Peki tam olarak hangi bisiklet? Ben kendime bisiklet aramadığım için piyasayı bilmem, ama forumda yazılanlardan anladığım kadarıyla Salcano'lar en iyi fiyat/performansa sahip, ve ilk giriş bisikleti olarak Salcano Astro 270'ler ideal seçim (670 TL). Forumda biraz araştırma yapın.

PS: Şehir içinde dağ bisikleti kullanmanın mantığı nedir? Bir zamanlar uzunca yazmıştım ama şimdi bulamadım onu, kısaca tekrarlayayım. Şehir şartları zorludur aslında. Oyuklar, mazgallar, ıslakken kayganlaşan metal kapaklar, çivi/tel/cam gibi kesici delici çerçöp, kaldırım iniş çıkışları vb. Dağ bisikletleri ekstra sağlam yapısıyla şehir şartlarına iyi dayandığı için, dağdan çok şehirde kullanılıyorlar. Bir de, 26" jant 28" janta nispetle daha az akıcıdır ama daha sağlamdır. Bu da şehir kullanımına daha uygundur bence.

Sözün özü Salcano Astro 270 derim ben. :)
 
@Mert C.

Bunun donanımı iyi . Ama borla ile arasında 100 tl fark var . Yani donanım için 100 tl veririm ama sanırım sedonada kaldım hala ; çünkü salcano kocaeliden bulablirim kargo ücreti de ödemeden ancak salcanoların yazı stili renk tonu vs gibi olaylarını sevmedim. Kilitli maşa daha kullanışlı biliyorum ama..
 
@Büşra Yoldaş

fotoğraflar ile gerçek hali her zaman aynı olmuyor, fotoğraftan güzel çıkıyorlar genelde :) ayrıca iyi görünecek diye bile bile daha düşük seviyeli bir model almak ne kadar doğru bilemiyorum... tabiki bisikleti beğenmek de önemli ama isterseniz üzerinden stickerleri söküp kendi bastırdıklarınızı da yapıştırabilirsiniz...

bkz: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=107888
https://www.bisikletforum.com/a/img685/2941/20120711641.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img141/7672/201209061572.jpg

aynı bisiklet...
 
@Abdullah.R
O zaman en azından dağ bisikletine karar verdim. Çünkü sağlam olmasını akıcı olmasına tercih ederim. Ama salcano almayı hiç düşünmüyordum. Ben merida ve sedonaları düşünüyorum ancak meridalar bütçemi zorluyor. O zaman sedonanın kilitli maşalı olan ve en azından 21 vites modellerinden öneriler var mı?

@Mert C.

Ama bisikletin görünüşü değişse de salcano olduğunu biliyoruz.:) Yani öz biçimden daha önemli bence. Bu psikolojik biraz da.
 
@Büşra Yoldaş

salcano olmasının görüntü dışında sizi rahatsız etme sebebi nedir?
tasarıma takılıyorsunuz dersek anlaşılabilir ancak kalite konusunda şüpheniz varsa rahat edebilirsiniz...
ne salcano, ne sedona kadro üretimini kendisi yapmıyor. yurtdışından parçaları toplayıp üzerine kendi etiketini yapıştırıyor...
salcanoyu salcano yapan, sedonayı sedona yapan sadece üzerindeki stickerler. onu değiştirdiğinde salcano saymayabilirsin, salcano tarafından üretilmiş tek parçası olan stickerler artık üzerinde olmuyor...

salcano astro ile merdivenden inmişliğim de var :)
sorun çıkartan parça genelde kadro değil donanım olur. düşük seviye donanım hangi bisikletteyse o bisiklet daha çok sorun çıkarma potansiyeline sahiptir.
 
@Büşra Yoldaş

Sedona'da kararlı iseniz,

Sedona 711 , 2012 Model ve 2 . bisikletlere bakmanızı öneririm,faturası var ve temiz kullanılmış ise alınabilir yada 2013 model Sedona 711 ..

Yanlış anlaşılmasın ancak,kadro'yu iç bacak boyunuza göre almanızda fayda var.
 
@Çağlayan

Kadro iç bacak boyuna göre nasıl alınıyor?

711 hidrolik disk özellikli bisiklet ve ben hidrolik diskli bisiklet almaktan vazgeçtim.

@Mert C.

ikisi arasındaki fark hume la descartes arasındaki fark kadar büyük bana göre
 
@Büşra YoldaşYani mantıken Salcano ama duygusal olarak Sedona...
İşte Mert bey de ona çözüm bulmuş ya. İçi Salcano, dışı Sedona olsun, hem Descartes, hem Hume rahat etsin... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.
@Abdullah.R

İşte sorun da o ya ikisi çok farklı kulvarlardalar yani mekan-zaman olayını hiç saymıyorum ona rağmen:) o zaman bambaşka bir model bulmalı hem sedona olmayan hem salcano olmayan... Öz mutlak olduğu için... Gene ikisiyle ilintili olan ne bileyim

sedona 701 de de kilitli maşa yok değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
@Büşra Yoldaş

Evet Sedona 701'de kilitlenebilir maşa yok..

Yorumlarınızdan anlaşıldığı kadarı ile,kafanız bayağı karışmış,bu durumda marka olarak değil de,içinize sineni alın o zaman..

Salcano veya Sedona güzel seçenek aslında..

İç Bacak boyunu video'daki gibi ölçüp,iç bacak boyunuza uygun kadro'lu bisiklet almanızı öneririm.

 
Bisiklet seçimine felsefe karışırsa bir bisiklet seçmek zor olabilir şu rasyonel ama yine de ampirik dünyada... :)
@Büşra YoldaşVeya hem Salcano hem Sedona olan. --> yine Mert beyin çözümü. :)

Şimdi espri bir yana, Salcano'nun görünümünden rahatsızsınız ama, geometrisinden rahatsız değilsiniz anladığım kadarıyla. Renk uyumunu ve grafik çalışmaları sevmiyordunuz galiba? Salcano üzerindeki boya ve sticker'ları bisikletin öz karakteristiği gibi değil de sonradan eklenmiş aksesuarlar gibi görürseniz, o zaman farklı sticker yapıştırmak rahatsız etmeyebilir diye düşünüyorum.

Her neyse, siz bilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.
@Çağlayan

Bunu denediğimde de ilk ulaştığım sonuç tekrarlandı. Yani hem 15 hem de 16 inç kadroda kullanabilirim. Pekiştirmemi sağladığınız için sağolun yine de.

@Abdullah.R

Evet belki de bu yüzden ilk bisikletimi alamadım bir türlü:) Ama bisikletin geometrisi de görüntüsüyle ilintili; dolayısıyla renk yazı stiline geometri unsurunu da ekleyebilrim yani geometrisini sevemedim gibi geliyor. Bir de saçma bir kompleks oluştu o konuda, kulüpteki arkadaşların çoğu salcano kullanıyor bilindik olduğunu düşündüm o yüzden

mert beyin çözümü olmuyor aslında çünkü hem salcano hem sedona olan bir bisiklet olamaz (öz ; kendi kendinin nedeni olduğu için), ancak hem salcano hem de sedona olmayan bir bisiklet olabilir. Benim söyledğim olanaklı ancak mert beyin söylediği olanaksız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
@Büşra Yoldaş


Rica ederim.

O zaman Trek yada Merida'lara bakacaksınız,ancak bütçenizi aşabilir,temiz 2.el faturalı olan bisiklet almanızı öneririm..
 
@Çağlayan

2013 meridalardan 2 modele bakmıştım ama bütçemi aştı dediğiniz gibi. Zaten bisikltçideki görevli sedonaların meridaları örnek alarak üretildiğini söylemişti hem sedonalar daha uygun meridaya göre fake olsa da . O yüzden hidrolik disk olmayan v fren sedonalara bakıyorum .Treklerin yanından geçemem zaten gerek yok çünkü daha beginnerım

2.el almayı düşünmüyorum pek
 
Geri