Scudo Sports

İBB bisiklet yolları

Scudo
Hocam cidden merak ediyorum, ornek olarak gösterilen bu yollara bisikletliler nasil giriş çıkış yapacak?
Videonun ilk kısımlarına bakarsanız bariyerlerin arasında bisikletin girip çıkabileceği yerler mevcut. Tamamen kapalı değil sadece araç girişi için kapalı.
 
Videonun ilk kısımlarına bakarsanız bariyerlerin arasında bisikletin girip çıkabileceği yerler mevcut. Tamamen kapalı değil sadece araç girişi için kapalı.

Bariyerleri gordum, bariyerlerin bisikletliler icin tehlikeli olup kullanilmamasi gerektigini geciyorum da bariyerlerin arasindan gecen bisikletli direkt arac yolunu yararak mi giris cikis yapacak?
 
Bariyerleri gordum, bariyerlerin bisikletliler icin tehlikeli olup kullanilmamasi gerektigini geciyorum da bariyerlerin arasindan gecen bisikletli direkt arac yolunu yararak mi giris cikis yapacak?
Bu yoldan çıkıp nereye gideceksin.? Bağlantılı yol yok ki. Bu yolda sürüş yapan kişiler araç trafiğinden şikayet ediyordu, hızlı geçtikleri için tatsız oluyordu vs. Ek olarak bisiklet yolu yapıldı, sakin sakin keyfini çıkarmak için. Yani bu yoldan çıktınız diyelim, gideceğiniz yer yok zaten mecbur bu istikamette gitmek zorundasınız. Gidiş gelişe imkan veriyor ve yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Yapanların eline sağlık...
Ama bu yol ile istanbulu karşılaştırmak biraz mantıksız olmuş. Bu yol şehir dışında. Ne yanında (hatta üstünde) "esnaf" var, ne de bu yolu yapmak için şehir içinde çok yoğun olan bir yoldan şerit kapatmışlar...
Bu yolu İstanbul-Ankara-Bursa gibi yoğun şehirlerin hangisinde, hangi güzergaha yerleştirebiliriz?
 
Bu yoldan çıkıp nereye gideceksin.? Bağlantılı yol yok ki. Bu yolda sürüş yapan kişiler araç trafiğinden şikayet ediyordu, hızlı geçtikleri için tatsız oluyordu vs. Ek olarak bisiklet yolu yapıldı, sakin sakin keyfini çıkarmak için. Yani bu yoldan çıktınız diyelim, gideceğiniz yer yok zaten mecbur bu istikamette gitmek zorundasınız. Gidiş gelişe imkan veriyor ve yeterli.

Videonun hemen basinda soldan yola giris var ama hadi sizin dediginiz gibi olsun baglanti yolu olmasin, mafya gibi bir kez girince cikilamayan yol olsun. Baglanti yolu yoksa nasil gireceksiniz bu yola?

Bisiklet yollari icin bir suru yonetmelik, duzenleme vs. vs. var fakat bunlari yazanlar da, yolu yapanlar da belli ki hayatlarinda hic bisiklet kullanmamislar.

Sehir icine de sehir disina da yol yapilsa farketmez en onemli seyler bisikletli guvenligi ( bu yol her ne kadar bisikletliyi araclardan korumaya calissa da cok tehlikelidir ) ve entegrasyon. Her ikisi de yok bu yolda malesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Yapanların eline sağlık...
Ama bu yol ile istanbulu karşılaştırmak biraz mantıksız olmuş. Bu yol şehir dışında. Ne yanında (hatta üstünde) "esnaf" var, ne de bu yolu yapmak için şehir içinde çok yoğun olan bir yoldan şerit kapatmışlar...
Bu yolu İstanbul-Ankara-Bursa gibi yoğun şehirlerin hangisinde, hangi güzergaha yerleştirebiliriz?
Onu biliyorum, şehir içi için yazmadım. İstanbul'da, ankarada, bursada, izmirde, antalyada vs çok güzel güzergahlar var, bisiklet kullanıcıları için ama akan trafikte ağır araçlar vs çok verimli olmuyor. Herkes çıkamıyor. Şehirler arası yollarda daralan yerlerde yapılmasını isterdim, heryerde emniyet şeridi yeterli olmuyor.
Bu yol orada yaşayanlar tarafından isteniyordu ve bu yolun yapılmasında valinin büyük emeği var. İstendi-yapıldı. İstanbulda bu kadar eylem yapılıyor ama yetkili kimse umursamıyor. Dünya bisikletliler gününde vali bisikletle işe gitmiş, ibbde daire başkanı bisikletle gitmiş miş miş vs. Yılda sadece 1 gün bisiklet süren ve makam aracından kurumuna giden yetkililer bu talepleri umursamıyor ve bu yolları ne şehir içinde ne şehir dışında yapacak vizyona sahip değiller.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Rahmetli Barkın Bayoğlu ve bisiklet ve otomobil sürücüleri konusundaki ve cezalar ile ilgili düşünceleri.

 
Yonetmelige uygun olarak giris cikislari nasil yapacaklar?

Yukarıda sözünü ettiğim yönetmelikte bisiklet otobanından bahsediliyor.Bu yolu da otoban gibi düşünmek gerekir.

Herşeyi eleştirmeyelim.Biraz da yapılanları görelim.Alkışlayalım.(Genel konuşuyorum) Anlaşılan bu yollar yaygınlaştırılacak.Bize düşen de bu yolların yapımının hızlanması için devleti teşvik etmektir.Yanlış yapılan şeyler varsa zamanla düzeltilir.
 
Yukarıda sözünü ettiğim yönetmelikte bisiklet otobanından bahsediliyor.Bu yolu da otoban gibi düşünmek gerekir.

Herşeyi eleştirmeyelim.Biraz da yapılanları görelim.Alkışlayalım.(Genel konuşuyorum) Anlaşılan bu yollar yaygınlaştırılacak.Bize düşen de bu yolların yapımının hızlanması için devleti teşvik etmektir.Yanlış yapılan şeyler varsa zamanla düzeltilir.

Hocam tamam otoban gibi dusenelim de ben yine giris cikisin nasil yapilacagini anlamadim.
Videodan anladigim kadariyla, bisiklet bodoslama arac yolunu kesip, yerdeki demirlerin arasindan bisiklet yoluna giris yapacak. Bisiklet yolundan diger yollara katilimlarda arac yolunda herhangi bir uyari levhasi, isaret ya da yerde arac surucusune bisikletlinin donus yapabilecegi konusunda ikaz eden uyari yok. Videonun sadece basinda soldan bir yol katilimi gordum ondan sonrasinda katilim da goremedim. Benim soylediklerim disinda siz farkli bir sey gordunuz mu videoda?

Yapilanlari goruyoruz, ellerine emeklerine saglik yapanlarin ona lafimiz yok da neden elestirmeyelim? Yola nasil girilecegini sormak elestiri mi?
 
Ben bu videoda sözünü ettiğiniz şeyleri göremiyorum.Belli yerler dışında giriş ve çıkışların yasak olduğu bir yolda üstelik videoda yolun bütünü görünmezken giriş çıkış aramak eleştiri değildir.Ben kibarca eleştiri demişim.

Bu yolu gördüğüm zaman benim ilk aklıma gelen kimin yaptığına bakmaksızın alkışlamaktı.Daha görmediğim bir yola eleştiri yapacak seviyede değilim.Belki de siz Hataylısınızdır ve burada bizim gördüklerimizden daha fazla şey biliyorsunuzdur.
Daha önce de söylediğim gibi bu yollar rastgele yapılmıyor.Önceden planlanmış ve hazırlanmış bir yönetmelik dahilinde yapılıyor.Buraya bakabilirsiniz.Eklerine de bakmayı ihmal etmeyin.Yanlışlık varsa yönetmeliğe aykırılık iddiasında bulunup eleştirinin yanında şikayet hakkınızı da kullanabilirsiniz.

Burada hepimiz bisiklet sürücüsüyüz daha iyi ve emniyetli yollardan gitmek bizlerin hakkı.

@umutcelik
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Ben bu videoda sözünü ettiğiniz şeyleri göremiyorum.Belli yerler dışında giriş ve çıkışların yasak olduğu bir yolda üstelik videoda yolun bütünü görünmezken giriş çıkış aramak eleştiri değildir.Ben kibarca eleştiri demişim.

Bu yolu gördüğüm zaman benim ilk aklıma gelen kimin yaptığına bakmaksızın alkışlamaktı.Daha görmediğim bir yola eleştiri yapacak seviyede değilim.Belki de siz Hataylısınızdır ve burada bizim gördüklerimizden daha fazla şey biliyorsunuzdur.
Daha önce de söylediğim gibi bu yollar rastgele yapılmıyor.Önceden planlanmış ve hazırlanmış bir yönetmelik dahilinde yapılıyor.Buraya bakabilirsiniz.Eklerine de bakmayı ihmal etmeyin.Yanlışlık varsa yönetmeliğe aykırılık iddiasında bulunup eleştirinin yanında şikayet hakkınızı da kullanabilirsiniz.

Burada hepimiz bisiklet sürücüsüyüz daha iyi ve emniyetli yollardan gitmek bizlerin hakkı.

@umutcelik

Hocam en basina donelim, ben de videoda goremedigim ( giris-cikis ) seylerin nerede oldugunu sordum. Daha sonra da bir arkadas

Videonun ilk kısımlarına bakarsanız bariyerlerin arasında bisikletin girip çıkabileceği yerler mevcut. Tamamen kapalı değil sadece araç girişi için kapalı.

diye yazinca ben de yine mesajimda belittigim ve asagida ekran goruntusunu koydugum yerin giris/cikis oldugunu varsaydim.


Screenshot 2020-07-12 at 22.56.01.png

Bahsettigim seyleri ( uyari levhasi, isaret vs. ) goremedim. Siz de goremediginize gore boyle seyler yok diye tahmin ediyorum.
Belirli yerler disinda yola giris ve cikislarin yasak oldugunu soylediniz. Bu durumda yukaridaki fotoda soldan gelen yoldan bisiklet yoluna giris/cikis yasak mi? Yasaksa bunun icin bir isaret tabela olmasi gerekmez mi?
Bahsettiginiz giris cikislar bunlar degilse, onlar nerede? Sadece ben de degil baska arkadaslar da ayni seyi sordu. Bu yola nasil girilecek, nasil cikilacak? Bu soruda herhangi bir art niyet, kasit yok. Bunu aramak sormak elestiri degilse nedir tam olarak?

Hatayli degilim, sorma sebebim de sizin gibi dusunmem. Belki Hatayli arkadaslar vardir da onlar bilgi verir diye.

Dediginiz gibi yollar bir yonetmelige gore yapiliyordur, cok dogal. Her ne kadar yukarida yazdigim gibi yonetmeligi hazirlayanlarin bisiklet kullanicisi olmadigini dusunsem de sorumun yonetmelikle pek alakasi yok. Yonetmelige gore illaki bu yola giris cikis vardir, ben bunlarin nerede ve nasil duzenlendigini merak ettim sadece.

Ben de sizin gibi dusunuyorum ve tekrar ediyorum, bu yol guvenli degil. Dunyanin hemen hemen hic bir yerinde resimde gorulen soldaki gibi bisikletin uzerinden gecemeyecegi cikintilarla bisiklet yolu ayrilmiyor. Dalginliginiza gelse, baska bir bisikletliyi gecmeye calisirken yolun biraz disina tasip tekerleginiz bunlara degdiginde cok ciddi kazalara sebep olabilir. Daha da kotusu denge kaybindan sonra bisikletli bunlarin ustune dusebilir. Bu yuzden bu tarz cikinti, duba, bariyer gibi yuksek ayiraclarin kullanilmasi tercih edilmiyor.
 
Bu tür yollarda, giriş-çıkış olması gereken yerlerde giriş-çıkış olur. Videonun kapsama alanında giriş-çıkış ve ilgili tabelaların olmaması, hiç bir yerde olmadığı manasına gelmiyor. Şehir dışı yolda sık sık giriş-çıkış olmayabilir, lakin bir kasaba vs. yerleşim alanından geçerken mutlaka vardır diye düşünüyorum.

Bir turumda Hereke E5'ten bisikletle geçme gafletinde bulunmuştum. Korkunç bir yer. İstanbul'un tüm şehir dışı trafiği virajlı dar yola sıkışmış, trafik çok yoğun ve süratli akıyor, ağır vasıtalar otolardan fazla, emniyet şeridi sıfır... O trafiğin içinde nasıl gittim bilmiyorum. Can pazarı gibi bir yol. Bir daha da asla bisikletle geçmem oradan. Orada tek şerit dahi olsa, böyle korunmuş bir bisiklet yolunu çok aramıştım ve giriş-çıkış imkanları da umurumda değildi açıkçası. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Taşıt yoluyla bisiklet yolu demir delinatörle (görüntüden demir olduğunu varsayıyorum) ayrılmış.Dediğiniz gibi demir yerine tekli plastik delinatör olsa hem daha güvenli hem de daha az maliyetli olurdu.Bu durum arabalar için de güvenli değil.Yol yeni yapıldığı için işaret levhaları konulmamış olabilir.Bütün bunlara rağmen başlangıç için çok güzel devamında mutlaka eksiklikler giderilecektir.Tabii hataların bizler tarafından bulunup iyileştirmeler yapılması için yetkililere bildirilmesi gerekiyor.

@umutcelik
 
Son düzenleme:
Bu tür yollar yaygınlaşacak. 1 Haziran 2019 tarihinde çevre şehircilik bakanlığı illerde bisiklet yollarının yapımını zorunlu tuttu. Ne zamana kadar bitecek bilmiyorum ama toplamda 3000km bisiklet yolu planı var ilk adımda. Daha sonra eklemeler bağlamalar olabilir. En önemli görev çevre şehircilik bakanlığı ve karayollarına düşüyor. Yeni ve güncel bir yönetmelik hazırlanmalı. Bisikletçinin uyması gereken kurallar ve araç sahiplerinin uyması gereken kurallar, bisiklet yollarının yapım şartları vs vs. çok fazla detay yenilenmeli ve standartlaşmalı. Bunun için iller bazında aktif ve büyük gruplar desteklemeli. Bulunduğum ildeki bisiklet gruplarını destekliyor ve böyle katkıda bulunuyorum. Aldıklarını önerileri belediyeye belirli aralıklarla sunuyorlar. Ben belediyenin mavi masasına ve cimere elimden gelebilecek şeyleri yazıyorum. Bir yerin düzeltilmesi için yol bozukluğu, tabela vs gerekiyorsa belediyeye yazıyorum, kural ihlalleri olan, tehlikeli yerleri cimere yazıyorum. Hepsine diyemem belki ama %80e yakın olumlu dönüş aldım. Çabalayınca oluyor.
 
Marmaray'ın tarihi yarımada üzerinde kalan ve eski banliyö döneminde en yoğun 4 ara istasyondan Kumkapı ve Samatya'nın (diğerleri mevcut Bakırköy ve Küçükçekmece) kaldırıldığı bölüm sonunda yapılmaya başlandı.

(link)

Hat ile birlikte 7.5 km. bisiklet yolu ve 6.5 km. yaya yolu olacakmış bakalım nasıl olacak. Hayırlı olsun.

(link)
 
Zekâ üzerinden insanları aşağılamaya matah bir şey sanan zavallı insanların yaklaşımı...
Aslolan cehalet ve sorumsuzluktur...
@monder33
 
Geri