Yasin Büyük
Aktif Üye
- Kayıt
- 7 Kasım 2010
- Mesaj
- 113
- Tepki
- 82
- Şehir
- İstanbul, Kadıköy
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
Bunu ben de gördüm geçen Qauto diye geçiyor sistem, eskiden dinamolu bisikletimiz vardı ön farı onla çalıştırırdı o geldi aklıma.Bataryası aktarıcı üzerine bulunan ve çıkarılabilir xtr di2 ile birlikte bir de cues'teki bu sistem tanıtıldı. Anladığım kadarı ile arka göbek içinde bulunan dinamo sistemi ile içerisindeki bataryayı şarj edilebiliyor. Bu sistem ile ilgili olarak bir forum yada benzeri bir yerde ağırlık konusu geçmiş "şöyle düşün turdasın bu sistem senin için veli nimet" tarzında bir cevap vardı.
(link)
(link)
Ülkemizde flatbar gidon modelli vites değiştiricili (mtb, trekking) tarzı bisikletler de olsa da yurt dışında bazı gravel modellerinde cues modelleri de kullanılıyor.
(link)
Cues in asıl olayı ebike lar için diye hatırlıyorum, 1 tık daha sağlam dolayısyla daha ağır ve yeni linkglide geçiş sistemi, cues ekstra para ödemenize gerek yok,Merhabalar, Carraro Force 720 bisikletimin vites setini değiştirmek istiyorum. Daha çok dağda kullanıyorum ve tırmanış yapıyorum. 1x8 Essa sete mi geçmeliyim, yoksa üstüne biraz daha ekleyip 1x9 CUES U4000 serisine mi geçmeliyim?
Tourney’i değiştirme sebebim ise inişlerde çok ses yapması ve artık 3 vites aynakolun gereksiz gelmesi.
U4000 seti aldım hocam, 3-4 aydır kullanıyorum. tek pişmanlığım üstüne biraz para ekleyip hollowtech 2 almamış olmam. Gayet güzel, dediğiniz gibi sağlam bir grupset.Cues in asıl olayı ebike lar için diye hatırlıyorum, 1 tık daha sağlam dolayısyla daha ağır ve yeni linkglide geçiş sistemi, cues ekstra para ödemenize gerek yok,
Evet cues sistemler hem dropbar hem de düz gidonlara uyugun şekilde piyasada var. Uygun kolu alarak mtb gidonuna geçiş yapabilirsiniz. (link)Dün akşamki turda bir abimiz Japonya'dan Trek fx 2 2025 model getirmiş. Üzerinde Cues 1x sistem var. 10 vites. Bendeki 2023 modelle karşılaştırma fırsatı buldum. 46/30-11/36 yerine 40T-11/48 kullanılmış. Şöyle bir düşününce mantıklı geldi. Tırmanış oranı aynı. Zaten tırmanışta hiçbir zaman en büyük dişliyi kullanmıyorum. Düz yolda da nadiren en küçük dişliyi kullanıyorum. Böyle olunca 40-11/48 en küçük dişliyi kullandığında aynı oranı bana veriyor. Bisiklet yaklaşık yarım kilo hafifliyor. Çok ağırlık takıntım yok ama ön vites ayarıydı bakımıydı ıvırıydı zıvırıydı yok. Bir cazip geldi. Muhtemelen çıkan ilk arızada bu sisteme geçerim.
Sabah bir araştırayım derken de şu çarptı gözüme :
(link)
Bu bisiklette Cues 1x var. Fakat kollar dropbar kolu. U6000 diyor yine aktarıcıya. Şimdi ben mi yanlış anladım yoksa Aktarıcı, ruble ve aynakolu hem mtb kolları ile hem de dropbar kolları ile kullanabiliyor muyuz? Eğer öyleyse müthiş olmuş. Dropbarlı seti alıp rahat gelmezse mtb kolu ile değiştirebilirim. Gerçekten böyle mi durum?
Hidrolik frenleri peki hem mtb hem drop için de uyumlu mu kaliperle? Veya herhangi bir kaliper de iş görür mü? Brur300 var bende düz montajlı. Kaliper almaya gerek kalır mı?Evet cues sistemler hem dropbar hem de düz gidonlara uyugun şekilde piyasada var. Uygun kolu alarak mtb gidonuna geçiş yapabilirsiniz. (link)
Kaliperler ölçü olarak standart oluyor. Uygun kablo ve fren kolunu taktıktan sonra sonra sorun olacağını sanmıyorum.Hidrolik frenleri peki hem mtb hem drop için de uyumlu mu kaliperle? Veya herhangi bir kaliper de iş görür mü? Brur300 var bende düz montajlı. Kaliper almaya gerek kalır mı?
Bunun nesine şaşırdın Denizcim ayıptır sorması?Şimdi ben mi yanlış anladım yoksa Aktarıcı, ruble ve aynakolu hem mtb kolları ile hem de dropbar kolları ile kullanabiliyor muyuz?
Cues öncesinde böyle bir şey yoktu ya. Ona şaşırdım.Bunun nesine şaşırdın Denizcim ayıptır sorması?
Eskiden de mümkündü bu durum. Hatta ben tam tersini kendi bisikletimde yaptım. MTB 8 vitesli bisikletime dropbar takıp ters şekilde çevirmiştim.Cues öncesinde böyle bir şey yoktu ya. Ona şaşırdım.
Hali hazırda 9'lu altus arka aktarıcı ve altus attırıcı kullanıyorum. Hidrolik frenli bu sistemi hangi kol ile dropbara çevirebilirim? Genelde vites teli uyumsuz diye okumuştum ben hep. Çekme oranları farklı diye.Eskiden de mümkündü bu durum. Hatta ben tam tersini kendi bisikletimde yaptım. MTB 8 vitesli bisikletime dropbar takıp ters şekilde çevirmiştim.
9 vites ve hidrolik olacak şekilde kol bulamadım. Bulduklarım hep mekanik frenli. İlla dropbar takacam diyorsan mekanik disk frenli kalipere geçiş yapılması gerekiyor. Ama çok iyi araştırmak lazım belki de hidrolik özellikli vardır ama ben bulamadım.Hali hazırda 9'lu altus arka aktarıcı ve altus attırıcı kullanıyorum. Hidrolik frenli bu sistemi hangi kol ile dropbara çevirebilirim? Genelde vites teli uyumsuz diye okumuştum ben hep. Çekme oranları farklı diye.
Eskiden de vardı. Shimano'da mtb/yol farketmiyor tel çekme/salma miktarı aynı.Cues öncesinde böyle bir şey yoktu ya. Ona şaşırdım.
Tel çekme oranı 9dan sonraki viteslerde değişiyor diye hatırlıyorum acaba ben mi yanlış hatırlıyorum. Dediğiniz durum sram setlerde doğru fakat şuan kullandığım r5800 105 kola arka aktarıcı olarak xt aktarıcı taktığımda (link) şu parçadan almam gerekiyor diye hatırlıyorum. 10 ve 11li sistemler için, zira 12 o zamanlar ço kyoktu.Eskiden de vardı. Shimano'da mtb/yol farketmiyor tel çekme/salma miktarı aynı.