Scudo Sports

hıdrolık fren sorunu

yıldızlevent

Daimi Üye
Kayıt
25 Eylül 2006
Mesaj
261
Tepki
42
Şehir
bursa
slm arkadaslar on frenım anında frenleme yapmıyor yanı fren mesafesı uzuyor avıd juıly 5 kullandımdada boyleydı su an 7 kullanıyorum yıne aynı neden olabılr cevaplarınızı beklıyorum saygılar
 
Scudo
hidrolikte hava yapmış yada padların bitiyor olabilirmi:)
 
başıma gelen bi olay olduğu için balatalarına yağ bulaşmış olabilir:) freni sıkıyorum sıkıyorum tam tutmuyor kaçırıyor. balataları ne kadar silersen sil çıkmıyor. balataları değiştireceğim mecburen. varsa güzel bir fikri olan deneriz.
 
balatalar yenı 1 ay oldu alalı ydeklerıde var hatta soyle bıle yaptım arkadakılerı one taktım arkada tutan on tarafta tutmuyor nedendır anlamadım rotoru degıstırmenın faydası olurmu mesala 185 taksam saygılar
 
şuanki kullandığın rotor kaçlık önce onu belirt arkadaşım birde rotor büyüdükçe frenın tutuşu daha iyi olur ama rotoru değiştirmen senin için bir + özellik sağlamaz ya frenin yağ kaçırıyordur yada frenın yag kacırdıgından arkadakı balatayı öne taktıgındada yag bulaşmıştır bu yüzden tutmuyordur saygılar ii forumlar
 
her balata değiştirişinde rotorlarında iyice temizlenmesi gerekir. Şayet rotorlara sinmiş olan yağ balataların üzerine toplanır diye düşünüyorum. yada fren tutmayan kısımdaki pistonlarda yağ kaçağıda olabilir.
 
@boxtubing

bilinçsiz önerilerde bulunmayalım. rotor büyüdükçe frenleme güçü artar fakat büyük rotor kullanmak için kullanılan amortisörün bu rotor boyunu desteklemesi gerekir.

ayrıca hidrolik sistemler öyle zırt pırt yağ kaçırmaz. arkadaş daha yeni almış frenlerini. benim düşüncem ayar kaçmasıdır. çünkü ayar bozulduğunda sadece rotor balatalara sürtme yapmaz aynı zamanda frenlemeyide zorlaştırır. ayar yapmadan önce frenlerinizi söküp balataları çıkartın. pistonları bulaşık süngerinin sarı kısmıyla temizleyin. yeşil olan tarafıylada balataları yine bulaşık deterjanıyla ovalayarak temizleyin ve fön makinasıyla kurutun. rotorunuzuda süngerin sarı tarafıyla sildikten sonra montajı ve ayarı yapın.

ayar yaparkende kaliperleri taktıktan sonra vidaları kaliperler hareket edebilecek durumdayken fren kolunu 5-6 kez pompalayın en sonunda frene basılı tutarak vidaları biraz daha sıkın. bu şekilde kaliperler rotoru ortalamış olur.

bisikletinizi sürmeye başlatıyın. frenleriniz yine tam tutmayacak. bi süre frene basarak pedal basın. bi süre sonra performansın normale döndüğünü görürsünüz.
 
Ayrıca fren padleriniz yeni ise tam istediğiniz gibi tutma yapmaz.padlerin once acılması acılması lazım
 
@gurkankas



gurkaninkine ek olarak egerki frene basili vaziyette dolastiniz ve cok iyi tutmaya basladi ama 2 gun sonra yine az tutmaya baslarsa yag kacirma problemi var demektir. onu deneyin ilk once yag kacirip kacirmadigini anca oyle anlarsiniz.
 
Aynı sorunu bende yaşamıştım..elinizde bulunan hidrolik sistem çift pistonluysa pistonlardan birisi tam çalışmıyor olabilir..böylelikle gerekli basıncı yapmayıp tutmayı sağlamıyor olabilir..ses yapıyormu..ya da herhangi bir titreşim yapıyormu?
 
evt arkadaslatr ama juıly 5 dede atnı sorun vardı juıly lerdede anlamadım konu ıkısındedemı yag kacırıo kulandım masa recon 130 mm
 
Geri