Scudo Sports

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

Bisikletimin ön ve arka fren hidroliklerini tamamen değiştireceğim ilk defa bunu kendim yapacağım için ne kadar fren hidroliğine ihtiyaç duyuluyor bilmiyorum. shimanonun 100ml olan şişesi yeterli olur mu yoksa 1lt olanı mı almalıyım eğer 1lt olanı alırsam ne kadar süre bozulmadan kullanılabilir? hidroliği değiştiriken bazı insanlar kaliperden hidroliği basıp yukardaki kapta eski hidrolik biriksin diyor, bazıları ise tam tersi yukardan yeni hidroliği ekleyip şırıngayla eski olanı kaliperden çekin diyorlar hangi yöntem daha uygundur? bir de arka frenimin sol balatası sürekli diske sürtüyor her ne kadar uğraştıysamda bir türlü bu sürtmeyi engelleyemedim. Burada sorun diskte midir yoksa kaliperde mi? (Diskte gözle görünen bir yamukluk yok ama sol piston fren yapınca pek hareket etmiyor.) cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
Bisikletimin ön ve arka fren hidroliklerini tamamen değiştireceğim ilk defa bunu kendim yapacağım için ne kadar fren hidroliğine ihtiyaç duyuluyor bilmiyorum. shimanonun 100ml olan şişesi yeterli olur mu yoksa 1lt olanı mı almalıyım eğer 1lt olanı alırsam ne kadar süre bozulmadan kullanılabilir? hidroliği değiştiriken bazı insanlar kaliperden hidroliği basıp yukardaki kapta eski hidrolik biriksin diyor, bazıları ise tam tersi yukardan yeni hidroliği ekleyip şırıngayla eski olanı kaliperden çekin diyorlar hangi yöntem daha uygundur? bir de arka frenimin sol balatası sürekli diske sürtüyor her ne kadar uğraştıysamda bir türlü bu sürtmeyi engelleyemedim. Burada sorun diskte midir yoksa kaliperde mi? (Diskte gözle görünen bir yamukluk yok ama sol piston fren yapınca pek hareket etmiyor.) cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Ben 3 sene önce 100 ml aldım hala yarısı duruyor. Düzgün ışık görmeyen, serin koşullarda saklarsanız hiçbir şey olmaz. Eğer bisklet tamir atölyeniz yoksa 1 litre çok fazla. Ben huni ile üst kısımdan yağı koyup fren kolunu bas çek yaparak havasını alıyorum. Kaliperden şırınga ile yağ basmak işin biraz ağır bakım kısmı aslında. Eğer takacağınız frenlerde hiç yağ yoksa ilk kurulum o şekilde yapılmalı. Onun dışında her balata değişiminde de huni ile havasının alınması yeterli olur. Ben sene de bir defa komple yeni yağ bastırıyorum bisikletçide. Açıkçası bu işlemi kendimde yapabilrim, elimde ekipman var ama ortalık batıyor o yüzden daha profesyonel ellere bırakıyorum. Balata değiştirdiğim zaman ise huni ile havasını alıp o şekilde kullanıyorum. Piston hareket etmiyosa içerdeki conta sıkışmış olabilir, pistonda bir hata olabilir (üretim kaynaklı veya kullanımdan kaynaklı bilemiyorum). Duruma göre tamir ettrin veya kaliperi değiştirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Gmlk
Bisikletimin ön ve arka fren hidroliklerini tamamen değiştireceğim ilk defa bunu kendim yapacağım için ne kadar fren hidroliğine ihtiyaç duyuluyor bilmiyorum. shimanonun 100ml olan şişesi yeterli olur mu yoksa 1lt olanı mı almalıyım eğer 1lt olanı alırsam ne kadar süre bozulmadan kullanılabilir? hidroliği değiştiriken bazı insanlar kaliperden hidroliği basıp yukardaki kapta eski hidrolik biriksin diyor, bazıları ise tam tersi yukardan yeni hidroliği ekleyip şırıngayla eski olanı kaliperden çekin diyorlar hangi yöntem daha uygundur? bir de arka frenimin sol balatası sürekli diske sürtüyor her ne kadar uğraştıysamda bir türlü bu sürtmeyi engelleyemedim. Burada sorun diskte midir yoksa kaliperde mi? (Diskte gözle görünen bir yamukluk yok ama sol piston fren yapınca pek hareket etmiyor.) cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
100 ml yeter.

Hidroliği yenilerken eski yağ içinde biraz kalacağı için 100 ml yetiyor. Mt401/mt200 fren setimde fren başına 35 40 ml yetiyor.
Hidroliği yenilemek için en iyi çözüm şırınga. Sistemde neredeyse hiç hava kalmıyor. Ama koldan da biraz uğraşarak doldurabilirsin.

Piston az çalıştığı için balata sürtüyor. Az çalışmasının sebebi de, hidrolik yağ azalmıştır veya piston kirlenmiştir. Piston kirlidir diye düşünüyorum. Ben de aynı sorunu yaşadım pistonu temizleyerek sorunu çözmüştüm.

Öncelikle kaliperi ve balataları sök.
Fren koluna hafifçe bas, çok basarsan piston yerinden çıkabilir ve tüm yağ akar gider.

Biraz kola bastıktan sonra piston azıcık dışarı doğru çıkmış olacak.
İzopropil alkol en sağlıklı yöntem ama elinde balata spreyi varsa onu da kullanabilirsin.
Bir beze sık ve pistonun dışarı çıkan kenarını sil.
İstersen az miktar mineral yağı parmağına damlatarak, pistonların kaliperin içine giren kısmına sürebilirsin, kaygan olduğu için piston daha iyi çalışacaktır.

Pistonu pense, lastik levyesi ile yerine geri oturt. Pistonların balataya değen kısmını sil, balataya yağ bulaşmasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gmlk
Normal şartlar altında 100ml ile ön arka yağ değişimini halledebilirsiniz ancak ilk defa yapıyorsanız ve bir hata sonucu işlemi tekrarlamanız gerekirse yetmeyecektir. Saklama koşullarına göre kalan yağın ömrü değişkenlik gösterir ama mineral yağlar, DOT’a göre benim bildiğim daha zor nemden etkileniyor. Ben kalan yağı 1-2 değişimde daha kullanırım.

YouTube da genel geçer tüm videoların ilk aşaması kaliperden yağı basmak yönünde ve işe yarıyor. Sistemde hava kabarcığı kalmadığı sürece her iki yöntem de çalışır benim görüşüme göre.

Yağ değişimi sırasında balataları söktüğünüzde pistonların rahat çalıştığını kontrol edebilirsiniz. Pistonları biraz dışarı çıkarıp temizleyip kulak pamuğu ile kenarlarına biraz mineral yağ sürebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Gmlk
Bisikletimin ön ve arka fren hidroliklerini tamamen değiştireceğim ilk defa bunu kendim yapacağım için ne kadar fren hidroliğine ihtiyaç duyuluyor bilmiyorum. shimanonun 100ml olan şişesi yeterli olur mu yoksa 1lt olanı mı almalıyım eğer 1lt olanı alırsam ne kadar süre bozulmadan kullanılabilir? hidroliği değiştiriken bazı insanlar kaliperden hidroliği basıp yukardaki kapta eski hidrolik biriksin diyor, bazıları ise tam tersi yukardan yeni hidroliği ekleyip şırıngayla eski olanı kaliperden çekin diyorlar hangi yöntem daha uygundur? bir de arka frenimin sol balatası sürekli diske sürtüyor her ne kadar uğraştıysamda bir türlü bu sürtmeyi engelleyemedim. Burada sorun diskte midir yoksa kaliperde mi? (Diskte gözle görünen bir yamukluk yok ama sol piston fren yapınca pek hareket etmiyor.) cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
100Ml yetecektir ancak ilk acemilikte yetmeyebilir. Bir tane daha yedekte durmasında fayda var. Ağzı kapalı olduğu sürece serin, kuru ve doğrudan güneş ışığı almayan bir yerde saklandığında 5 yıla kadar bu süre uzayabilir. Yağ değişim yapılacak ise eski yağı kaliperden boşaltmalısın, bunun sebebi sistem içerisindeki mikro seviyede metal parçacıkları vs. olacağı için yer çekiminin etkisiyle o tozlar kalipere birikecektir. O yüzden eski yağ kaliperden boşaltılır. İlgili videoyu izleyerek yağ değişimini yapabilirsin.


Düzeltilemeyen disk sürtmesi problemleri için ilgili makaleyi okuyabilirsin.
Hidrolik disk fren sürtmesi
 
  • Beğen
Tepkiler: Gmlk
Sizlerinde dediği gibi 100 ml ilk sefer acemiliği ile belki yetmeyebilir. 100ml şeklinde satışı sadece delta bisikletin internet sayfasında gördüm 425tl fiyatı var litrelik olan erdoğanlar bisiklette 1020tl falandı. iki adet 100 ml alırsam o da neredeyse 1lt fiyatına yakın bir seviyeye çıkıyor. O yüzden bir bisikletçiye soracağım halihazırda kullandığı açık olan şişe varsa bir miktar oradan alırım yoksa 1lt almak daha mantıklı geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
Teşekkür ederim
 
Sizlerinde dediği gibi 100 ml ilk sefer acemiliği ile belki yetmeyebilir. 100ml şeklinde satışı sadece delta bisikletin internet sayfasında gördüm 425tl fiyatı var litrelik olan erdoğanlar bisiklette 1020tl falandı. iki adet 100 ml alırsam o da neredeyse 1lt fiyatına yakın bir seviyeye çıkıyor. O yüzden bir bisikletçiye soracağım halihazırda kullandığı açık olan şişe varsa bir miktar oradan alırım yoksa 1lt almak daha mantıklı geldi.
Ben shimano mt200 fren sistemim için 300 liraya opet marka 1 litre atf yağ aldım. Arka fren balatası bitmişti ben de komple fren sistemine bakım yaptım, 1 çift sıfır rectus kare balata koydum, hidrolik sistemini de atf yağı ile yeniledim. 500 km kadar bu şekilde kullandım, bir sıkıntı çıkmadı. ATF (automatic transmission fluid, otomatik şanzuman yağı) otomatik vites sistemlerinde ve hidrolik direksiyon sistemlerinde kullanılan yağ aslen ve bu yağ da mineral yapılı, mineral yağ olarak kullanılabilir. Viskozitesi de yüksek oltuğundan uygulanan kuvveti gayet iyi frenlere iletiyor.
 
Geri