Scudo Sports

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

Bisiklet 4-5 aylık hocam yağın bittiğini falan sanmam

Yeni bisikletlerde herseyi her zaman dört dörtlük yapmıyorlar maalesef. Yag doldururken sistemde hava kalmış olabilir. Siz kullandıkca veya lastik degistirme, zincir-vites ayarlama gibi işlemler icin bisikleti ters cevirdiginizde mevcut hava hareket ederek piston veya hazneye yerleşip fren performansinizi düşürmüş olabilir. Eger sorun eksik yağ ise altta alıntılanan yoruma bakın.

@AliÇimen

Yag tedarik ettikten sonra risk almadan deneyebileceginiz bir yontem var. Ancak tektro fren hazne kapagi nasildir bilemiyorum. Yani tarif edecegim isleme uygun mu acaba? Oncelikle freni pompalayip havasi hazneye yukselene ve fren performans verene kadar ugrasin. Sonra hazneyi yere paralel hale getirip kapagi acin. Yagi dokme usulle tamamlayin. Fren kolunu hafif hafif yoklayin, gerekirse fren hortumlarina kaliperden baslayip, tornavida sapi vb. gibi bir seyle tiklayin. Boylece sıkısan hava kabarciklari yukari dogru harekelenebilir. Fren kolunu pompalayarak haznede kabarcik cikisi kalmayana kadar devam edin ve yagi silme tamamlayip kapatin.
Sorununuz hava kaynakli ise en basit ve etkili cozum bu olacaktir. Shimano frenimde yaptim ve sonuc aldim.
Olayi kavramanizi saglayacak Shimano model HD fren icin bahsettigim yonteme bir ornek video asagidaki linkte:


NOT: Eksik yağ sorununu tespit ettiginizde tornavida sapı vb. ile kaliperden baslayarak hortum boyunca hafif vuruslarla havanın hazneye kadar yukselmesine yardımcı olabilirsiniz. Hava almak icin fren kolunu hızlı ve sonuna kadar pompalarsanız yağ fıskıracaktır ikkatli ve yavas yapın.

@YlcnCihan bir önemli hatirlatma daha! Eger hazneyi açıp yağ eklerseniz kapatirken dikkatli olun. Cogu giris seviye HD fren hazne kapaği plastik oluyor. Kapak vidasini çok sıkarsanız kolayca çatlar ve fren kolunuz çöp olur. Contayı duzgun yerlestirip kapattığınızda vidaları tatlı sert bir sekilde sıkmanız yeterli olacaktır. Çok sert sıkmamanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Scudo
Yeni bisikletlerde herseyi her zaman dört dörtlük yapmıyorlar maalesef. Yag doldururken sistemde hava kalmış olabilir. Siz kullandıkca veya lastik degistirme, zincir-vites ayarlama gibi işlemler icin bisikleti ters cevirdiginizde mevcut hava hareket ederek piston veya hazneye yerleşip fren performansinizi düşürmüş olabilir. Eger sorun eksik yağ ise altta alıntılanan yoruma bakın.



NOT: Eksik yağ sorununu tespit ettiginizde tornavida sapı vb. ile kaliperden baslayarak hortum boyunca hafif vuruslarla havanın hazneye kadar yukselmesine yardımcı olabilirsiniz. Hava almak icin fren kolunu hızlı ve sonuna kadar pompalarsanız yağ fıskıracaktır ikkatli ve yavas yapın.

@YlcnCihan bir önemli hatirlatma daha! Eger hazneyi açıp yağ eklerseniz kapatirken dikkatli olun. Cogu giris seviye HD fren hazne kapaği plastik oluyor. Kapak vidasini çok sıkarsanız kolayca çatlar ve fren kolunuz çöp olur. Contayı duzgun yerlestirip kapattığınızda vidaları tatlı sert bir sekilde sıkmanız yeterli olacaktır. Çok sert sıkmamanızı tavsiye ederim.
Hidrolik yağı boşaldı tekrar doldurdum bahsettiğiniz kısım metalimsiydi, tabi doldururken balataya bulaştırmayı da başardım bir şekilde. Sonrasında balataları söküp zımpara yaptım rotoru ise sabunlu su ile yıkadım ses kesilmedi hâla frenden ses geliyor, acaba zımpara attığım için kendine yuva yapmadı da ondan mı ses geliyor? Yoksa yağ içine içine işlemiş mi? 😀
 
Hidrolik yağı boşaldı tekrar doldurdum bahsettiğiniz kısım metalimsiydi, tabi doldururken balataya bulaştırmayı da başardım bir şekilde. Sonrasında balataları söküp zımpara yaptım rotoru ise sabunlu su ile yıkadım ses kesilmedi hâla frenden ses geliyor, acaba zımpara attığım için kendine yuva yapmadı da ondan mı ses geliyor? Yoksa yağ içine içine işlemiş mi? 😀
Balata spreyi ile tekrar bir dene. Tekrar ince zımpara yap. Zamanla ses geçebilir.
 
Balata spreyi ile tekrar bir dene. Tekrar ince zımpara yap. Zamanla ses geçebilir.
Peki hocam teşekkürler..😀👍
Balata spreyi ile tekrar bir dene. Tekrar ince zımpara yap. Zamanla ses geçebilir.
Hocam yağ çözücüye yatırdım içinden sarımsı bir yağ aktı sonra suyla iyice duruladım yerine taktım geri ses kesilmedi rotora dokununca elime siyah bir yağ bulaşıyor, balataları değişsem düzelir mi tamamen.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Peki hocam teşekkürler..😀👍

Hocam yağ çözücüye yatırdım içinden sarımsı bir yağ aktı sonra suyla iyice duruladım yerine taktım geri ses kesilmedi rotora dokununca elime siyah bir yağ bulaşıyor, balataları değişsem düzelir mi tamamen.
Cesitli usuller var. İlk olarak diskleri deterjanli su veya alkollu cozeltilerle olasi yagdan arindirin. Tiner, mazot gibi malzemeler yag icerir bunlari kullanmayin.
Balatalari yagdan arindirmak için balata temizleyici sprey, suda kaynatma, direkt atese tutma gibi degisik teknikler deneyenler var.
Bunlardan sonuc alamazsaniz yeni balata taktiginizda sorun cozulur. Elbette baska bir sorun veya pistondan yağ sizintisi ile yine bulasma soz konusu degilse.
Balatayi yenilediginizde asinmamis olduklari icin kaliper ortalama yapmaniz iyi olur. Ayrica balata ve disk alışıp yer edene kadar ilk basta ses yapmasi mumkundur.
 
Cesitli usuller var. İlk olarak diskleri deterjanli su veya alkollu cozeltilerle olasi yagdan arindirin. Tiner, mazot gibi malzemeler yag icerir bunlari kullanmayin.
Balatalari yagdan arindirmak için balata temizleyici sprey, suda kaynatma, direkt atese tutma gibi degisik teknikler deneyenler var.
Bunlardan sonuc alamazsaniz yeni balata taktiginizda sorun cozulur. Elbette baska bir sorun veya pistondan yağ sizintisi ile yine bulasma soz konusu degilse.
Balatayi yenilediginizde asinmamis olduklari icin kaliper ortalama yapmaniz iyi olur. Ayrica balata ve disk alışıp yer edene kadar ilk basta ses yapmasi mumkundur.
Ses baya azaldı hocam şuanlık sıkıntı yok. Sanırım yuvaya oturunca kalan seste gider.
 
Hidrolik yağı boşaldı tekrar doldurdum bahsettiğiniz kısım metalimsiydi, tabi doldururken balataya bulaştırmayı da başardım bir şekilde. Sonrasında balataları söküp zımpara yaptım rotoru ise sabunlu su ile yıkadım ses kesilmedi hâla frenden ses geliyor, acaba zımpara attığım için kendine yuva yapmadı da ondan mı ses geliyor? Yoksa yağ içine içine işlemiş mi? 😀

Bende yanlışlıkla kaliper civatasını gevşetince ön balataya yağ damlamıştı. Önce bol su tuttum, sonra bir kaç defa yağ-çöz sıkıp biraz bekleyip yıkadım. Devamında ses kesilmişti fakat kuruduktan sonra tekrar ses yapmaya başladı. Uzun ve dik bir yokuşa çıktım. İnerken ön freni sıkarak indim. Frene basar basmaz ses geliyordu zaten. İndikçe ses giderek artmaya başladı baya kulak tırmalar dereceye kadar yükseldi. Bu şekilde biraz daha gittikten sonra ses kesildi. Şaşırdım bir anda sesin kesilmesine. Kenara çekip durdum. Sıcaklığına bakmak için elimdeki eldivenle dokunup çekmeme rağmen rotor elimi yakacaktı neredeyse. O derece ısınmıştı, sakın çıplak elle dokunmayın. Balatalar ısındıktan sonra yağ buharlaşmış tahminim. Fren tutuşu da iyileşmişti. Şimdi nadir de olsa ses yapıyor. Hiç ses yapmadığı sürüşlerim de oluyor. Bu şekilde ısıtmanın faydası oldu bende.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve .edoardo
Şehirde bisiklet kullanan biri için hidrolik fren problemlerinin en güzel çözümü makul kalite bir fren ayağı ve iyi bir fren pabucuna geçmek 😊
 
  • Hahaha
Tepkiler: suat akman
Bende yanlışlıkla kaliper civatasını gevşetince ön balataya yağ damlamıştı. Önce bol su tuttum, sonra bir kaç defa yağ-çöz sıkıp biraz bekleyip yıkadım. Devamında ses kesilmişti fakat kuruduktan sonra tekrar ses yapmaya başladı. Uzun ve dik bir yokuşa çıktım. İnerken ön freni sıkarak indim. Frene basar basmaz ses geliyordu zaten. İndikçe ses giderek artmaya başladı baya kulak tırmalar dereceye kadar yükseldi. Bu şekilde biraz daha gittikten sonra ses kesildi. Şaşırdım bir anda sesin kesilmesine. Kenara çekip durdum. Sıcaklığına bakmak için elimdeki eldivenle dokunup çekmeme rağmen rotor elimi yakacaktı neredeyse. O derece ısınmıştı, sakın çıplak elle dokunmayın. Balatalar ısındıktan sonra yağ buharlaşmış tahminim. Fren tutuşu da iyileşmişti. Şimdi nadir de olsa ses yapıyor. Hiç ses yapmadığı sürüşlerim de oluyor. Bu şekilde ısıtmanın faydası oldu bende.
Sanırım dediğiniz şey bende de oluyor bisikleti dışarıda bırakmıştım şuan aldım frene baktım ses geliyor ama evvelki gün gelmiyordu sanırım sıcaklık soğukluktan kaynaklı bende de.
 
Son düzenleme:
Sanırım dediğiniz şey bende de oluyor bisikleti dışarıda bırakmıştım şuan aldım grene baktım ses geliyor ama evvelki gün gelmiyordu sanırım sıcaklık soğukluktan kaynaklı bende de.

Bu işin kesin çözümü yeni balata galiba. Bu ısıtmayı yapmadan önce normal kullanımda freni sıktığımda cıyaklama gibi değişik sesler geliyordu her seferinde. Rahatsız oluyordum, bu yüzden bir çift balata siparişi vermiştim. Dediğim şekilde yapınca değiştirmekten vazgeçtim. Şu an iyi kondisyonda sayılır. Arada ses yapıp geçiyor bazen hiç ses yapmıyor. O şekilde kullanıyorum. Tamamen çözüm olmadı ama faydası oldu. Bu şekilde bir deneyin yola çıktığınızda.
 
  • Beğen
Tepkiler: .edoardo
Yeni bir başlık açamadığım için buraya yazdım;

Hidrolik fren modelleri ile ilgili pek bilgi bulamadım, mesela aktarıcıların kaliteleri ve sıralaması mevcut, hidrolik frenle ilgili kaliteleri hakkında bilgi sahibi olan var mı

Örneğin

SHIMANO BL-M365L

SHIMANO MT200

SHIMANO METREA U5000

Shimano XT BR-M8000



Gibi çeşitler var

Hangisi daha kaliteli hangisi daha alt ya da daha üst seviye
 
Yeni bir başlık açamadığım için buraya yazdım;

Hidrolik fren modelleri ile ilgili pek bilgi bulamadım, mesela aktarıcıların kaliteleri ve sıralaması mevcut, hidrolik frenle ilgili kaliteleri hakkında bilgi sahibi olan var mı

Örneğin

SHIMANO BL-M365L

SHIMANO MT200

SHIMANO METREA U5000

Shimano XT BR-M8000



Gibi çeşitler var

Hangisi daha kaliteli hangisi daha alt ya da daha üst seviye
Hocam SHIMANO BL-M365L ve SHIMANO MT200 Shimano Altus serisi yeterli bir seviye bence, ben Shimano M2000 kullanıyorum o da Altus serisi gayet yeterli beni hiç üzmedi. Shimano Metrea hakkında bir bilgim yok. Shimano XT BR-M8000 ise Deore serisi profesyonel değilseniz önermem çünkü şöyle anlatayım; Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore... yani kaç üst model olduğunu buradan anlayın.. :)
 
@YlcnCihan iyi de kime göre, neye göre, hangi koşula göre altus yeterli? M8000 frenlerim var, profesyonel değilim ve yetersiz buluyorum. (sert ve dik arazi+ agresif sürüş stili+fazlaca vücut kütlesi) öyleyse ben de m8000 serisi kötü, 4 piston xtr alın mı demeliyim? :komik: Bu yüzden bir tavsiyede bulunurken ağırlığınız, bisikletiniz, kullanım alanı, sürüş stili gibi şeylerden bahsederseniz bilgi ve kafa karışıklığı önlenmiş olur. 60 kiloyum, şehir içi 18 ortalama ile kullanıyorum, bence altus fren yeterli gibi gibi.
 
@YlcnCihan iyi de kime göre, neye göre, hangi koşula göre altus yeterli? M8000 frenlerim var, profesyonel değilim ve yetersiz buluyorum. (sert ve dik arazi+ agresif sürüş stili+fazlaca vücut kütlesi) öyleyse ben de m8000 serisi kötü, 4 piston xtr alın mı demeliyim? :komik: Bu yüzden bir tavsiyede bulunurken ağırlığınız, bisikletiniz, kullanım alanı, sürüş stili gibi şeylerden bahsederseniz bilgi ve kafa karışıklığı önlenmiş olur. 60 kiloyum, şehir içi 18 ortalama ile kullanıyorum, bence altus fren yeterli gibi gibi.
Haklısınız hocam, özür dilerim bir daha ki sefere dikkatli olacağım..😁
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Grx fren setinin kaliperlerine slx fren kaliperi taksam çalışır mı? Çelik kadro bisikletimde fren kaliperinin adaptörleri Is ama grx kaliperi flat mount olduğu için takamıyorum. Ya cnc ile IS to flat mount adaptör örneklerine bakarak bir şeyler yapacağım ya da slx kalipere takacağım.
 
@Bisikletmaceram elnizdeki seti bozmadan adaptörle kullansanız daha iyi olmaz mı? Grx kaliperi düz hortum bağlantılı görünüyor ama slx kaliperler banjo tipi hortumla çalışıyor.

sizdeki hortum: (link)
banjo tipi hortum: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
@Mustafa Zeybek seti bozmayı ben de istemiyorum. Cnc ile IS to flat mount adaptör ayarlayabilirsem bozmadan kullanacağım.
 
Selamlar,
Hidrolik frenin pad’ini değiştirdim ancak fren kolu fazla hassas oldu. Çok az bir sıkma freni kitliyor. Fren kolunu yumuşatmak için yapmam gereken ayarlar nedir.
 
@montezuma kaliperleri geriye itirdinizmi eski balatalar bittiği için kaliperler ileri gidiyor eğer ittirdiyseniz zamanla balatalar eridikçe yumuşayacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: montezuma
Arkadaşlar merhaba, benim işin içinden çıkamadığım ve habire masraf yapıp durmak zorunda kaldığım bir sorunum var. Umarım yardımcı olabilirsiniz.

Mosso Raceline bisikletim var, Shimano hidrolik disk frenleri var. Enteresan bir şekilde arka fren balatası sürekli yağlanıyor. Yenisini taktırıyorum yine yağlanıyor, ucuzunu taktırdım yağlandı tutmuyor, pahalısını taktırdım yağlandı yine tutmuyor. En fazla 1 hafta falan dayanıyor, sonra yine yağ oluyor. Ben bu işi anlamadım?

Bisikleti muhafaza ettiğim yer düzgün bir yer, yağ değecek bir şey yok etrafında. Balatanın takılı olduğu o plastik bölgenin üstünü falan elimle yokluyorum ve elime yağ bulaşıyor. Nereden akıyor nasıl oluyor çözemedim ben bu işi. Zincirden mi gidiyor desem birbirleri ile direkt bir bağlantı yok gibi görünüyor yağ akacak kadar. Yine de bilmiyorum mümkün müdür zincirin yağının o tarafa bir şekilde gitmesi? Fren bir gram bile tutmuyor ve iğrenç bir şekilde gıcırdıyor zaten. Ön frenle idare ediyorum, neyse ki onda bir sorun yok.

Balatayı takan adama sordum, daha önce de taktınız ama yine yağ oldu acaba bu fren sistemi yağ mı akıtıyor dedim. Bi kontrol etti bir şey yok dedi, yağ akıtsa freni sıkınca boş hissettirir gibisinden bir şeyler söyledi. Fren sıkıyor, ama balata tutmuyor olay bu. Daha önceki balata takıldığında ben kendim fren diskini deterjanlı suyla bastıra bastıra silip duruladım, hani orada kalmış olan yağ kalıntısı tekrar balataya bulaşmasın diye. Yok, yine yok yine yok. 1 hafta geçiyor tekrar yağlanıyor.

Lütfen yardım edin arkadaşlar bu kronik yağ sorunu nedir, araba freniyle uğraşıyorum sanki altı üstü bir bisiklet, düzelemedi gitti. :) Teşekkürler şimdiden.
 
Geri