Scudo Sports

hidrolik disk fren yardım!

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.466
Şehir
İstanbul
şimdi birkaç :eek: olay var tam okumadan cevap yazmamanızı istiyorum

bisikletçim teker setlerini toplarken jantı tam ortaya alamamış
2.5 mm kadar bir tarafa doğru örmüş 2sini de
biz kendi çabamızla onu 1.2mm ye kadar indirdik...

NOT:bu arada fren rotor ve caliperler XT
kollar LX (dual DEĞİL)

ustam tekerleri örerken telleri uzun tutmuş atlamalarını uzuna göre ayarlamış
o yüzden 1.2 mm de kaldı

ön disk te normal teker havada iken hiç sürtme yok
ama bisiklete bindiğim zaman çın çın tek bir noktada sürtme var
ve artık canımı sıkmaya başladı

çınlamasının sebebi de ön pad ler metal!!!

arkalar da resin (organik)

soru 1 bu çınlama sesini nasıl keserim ?

soru 2 metal pad rotor u yaklaşık normal kullanımda ne sürede inceltir?

soru 3 uzun fren kablosu almam gerekiyor psylo nun U turn ünü kullanamıyorum şuan...

soru 4 mineral yağ ne kadar (yaklaşık) nereden bulabilirim?

soru 5 fren kollarındaki ayar vidası ile uzaklaştırıp yakınlaştırmak benim fren yağını pompalamamı ne kadar etkiler?

soru 6 hidrolik disk fren borusunun patladığına şahit olan var mı?

soru 7 organik pad lerde asansör balatası araba balatası gibi malzemelerden el ile yapılma malzemelerle pad çakmak yada çaktırmak ne kadar sağlıklı?

soru 8 disk fren naıl oluyor da hakimiyeti bu kadar rahat elimizde tutmamıza olanak sağlıyor ?


az soru sordum :eek: cevaplarınızı bekliyorum
 
Scudo
1- o çınlama sesi senin 110kg olup teker setini esnetmenden kaynaklanıyor..Bun kesmenin tek yolu var oda biraz hidrolik boşaltmak fakat o zaman da hassasiyet geçer bunun la yaşamaya alışman lazım....

2- metal pad rotoru o kadar uzun sürede aşındırırki senin o padleri 3-4-5- defa felan bitirmen gerekir...

3- uzun fren kabolsu yeşil bisiklette satılıyor...

4- mineral yağda ordan temin edebilirsin tam bilmiyorum ama 15-20 dolar gibi bir tüp fiyatı var ama 4 defa tamamen hidrolik yağını sıfırdan basmana yetecek kadar yağ geliyor en az...

5- Fren kolunun zaten sadece o ayar vidasından ayarlayabilirsin ki o vidayı çevirdiğin zaman mekanik frenlerde olduğu gibi pad ler yada pistonların konumu değişmez fren performansında etkilenmez...

6- Hayır yok taşa yada başka bir şeye sürtüp kopmadığı sürece o fren kablosunu patlatana şahit olmadım...Olanıda bilmiyorum...

7- Eğer uğraşıp iyi ve kaliteli işçilik olursa bence pek aratmaz fakat metalik pad kadar uzun ömürlü olacağını sanmıyorum yani orjinaliyle yakın fiyata gelebilir...

8- Gel kapışalım benim frenlerimde en az seninkiler kadar yüksek hakimiyet sağlar Ercan (xtr v-fren)yani böle bir genelleme yapmak çok iyi bişey olmaz tamam disk in avantajları var ama iyi ayarlanmış sistemlerde v- fren aratmaz (çamur hariç , ondada uygun pad le gayet iyi oluyo) ayrıca disk frenlerde tutuşun çamurdan etkilenmemesinin sebebi ise çamurdan uzak bir konumda tekerleğin merkezinde yer alması...
 
1-) Çağrı; haklı :)
2-) Çağrı; yine haklı :)
3-) Çağrı; burada da haklı :)
4-) Çağrı; az önceki gibi yine haklı :)
5-) Çağrı; bu soruda da haklı :)
6-) Çağrı; aferin bak bunda da haklı :)
7-) Çağrı; helal olsun yine haklı :)
:cool: Çünkü hidrolik fren sistemlerinde fren kolundaki pistonun çapı ile, fren kaliperlerindeki balataları iten pistonların çapları farklıdır. Bu sayede daha az kas gücü kullanarak, daha fazla fren gücü elde ederiz. Bu çoğu kez insanlara anlamsız gelebilir. Bunu anlamanın en iyi yolu, disk fren balatalarının yapıldığı maddeden V fren pabucu yapmaktır. Nasıl tutmadığını görürsünüz o zaman :D. Çünkü V fren ile uygulayabileceğiniz kuvvet ne kadar fazla olursa olsun, disk frenin diske uyguladığı kuvvetin yanından dahi geçemez.
Ayrıca disk frenin çamurdan etkilenmemesinin çamura ulan uzaklığı ile yakından uzaktan alakası yok :). Ben bizzat tamamiyle çamura sokmuş birisi olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Disk fren padleri, V fren pabuçlarına göre çok daha sağlam olduklarından ve çok daha yüksek kuvvet ile frenleme sağladıklarından oradaki çamurun etkisini yok edebiliyorlar. En basit örnek, eğer V frenlerinizin fren yüzeyini (yani jant yanaklarını) disk frenler kadar tekerlek merkezine yaklaştırırsanız göreceksiniz ki orada, tekerleğin dönmesinden ortaya çıkan kuvvet çok yüksek olduğu için V frenlerinizin hiç bir fonksiyonu kalmayacak. Yük kolu eğer tüm tekerleğin yarı çapı, kuvvet kolu da fren yüzeyinin merkeze olan uzaklığı ise, aradaki orandan disk frenin ne denli yüksek bir gücü disk yüzeyine aktardığını anlayabilirsiniz sanıyorum ;).
 
teşekkürler cevaplar için
ön tekerdeki akorttaki 1-1.2mm lik kayma demek ki benim ağırlığı yiyince ses yapıyor...
kuvvetli fren yaptıktan sonra ses azalıyor sonra yavaş yavaş tekrar başlıyor
alışacağız :)

bende tahmin edebiliyorum halil o basıncı frene yüklendiğim zaman ve süper bir basınç yaratıyor...
v-frenden farkı da bu zaten
ama v-fren kötü yada şöle demiyorum tabiki...

hidrolik fren fiyatındaki v-frenler de süperr (bence)(tartışılır)
ama ben hidrolik olmasını istedim ve mutluyum..

halil haklısın v fren papuçları resin (organic) yada (metal) den pad olsa nereyse hiç tutmaz!diye düşünüyorum...

çağrı o shimano mineral yağ içinde ben 4 dolumluk olduğunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
zaten okadar basıncda ne camur ne su kalır hepsi buharlaşı gider bir keresinde yokuş aşağı gidiyorum40 ila 50 le durduktan sonra rotora elimi le dokunayım dedim elimi zor cektim sıcaktan yapışıyordu birde bendekiler mekanik shımano bunun hidrolik olanını düşünemiyorum
 
hatta elimde izi var rotorun hatıra diye saklıyorum
 




Ercanım :eek:
diskten gelen sesin gerçek sebebini Chaari sana yazmış ama sen bunu görmemezliğe geliyorsun.Daha doğrusu işine gelmiyor. Gerçek sebep senin Kilon. Geçen gün demiştim sana . Senin gibi bisiklet aşıkı bir gence bu kilo fazla diye. Hatta abini örnek al demiştim. Dost acı söyler . Ama Ercanım biraz kilona dikkat et. Bak Sana Chaari ne güzel söyledi. Az kilo çok sağlık. Az kilo bisiklette sıfır ses . Kızmadın dimi. Yanaklarından öptüm.:)
 
ayrıca o iki taraf arasında o kadar sapma olur disk fren tarafında...Ercan sen hiç ruble tarafına baktın mı iki tarafta aynı açıdamı teller yani iki tarafında dikliği aynı mı? İşte o sebepten rotor tarafındada öle bi durum ar dikkatinize...
 
ender abi kızacak bir durum yok ben kilomdan memnunum ama vermek için çabalıyorum
salladığım yok yani... uğraşiıyorum dikkat ediyorum kilo için

çağrı tekeri ören hıyar herif telleri uzun tutmuş
vidaların hepsi tam sıkılı değil açıyı az azaltsaymış tam ortalama işine uğraşacaktık
şuan tam orta ile arasında 1-1.2mm var demiştim zaten
ve o 1.2 mm ağırlığı yiyince :)
sonuç çın çın çın öten bir disk

alıştım hatta ön balata metal ve yavaş yolda giderken ötmesini zil - korna gibi kullanıyorum ... :)

ve ön diske su püskürttüğüm zaman uzun bir süre felaket tutuyor yani arka tekerlekleri ufak bir sıkma ile kaldırabilecek kadar değişiyor...

şuanlık tek derdim fren boruları başka derdim ve şikayetim yok...

cevaplar için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Geri