Scudo Sports

Hibrid bisiklet seçimi

hangi hibrid/tur bisikleti?

  • Scott Sportster serisi

    Katılım: 53 30,3%
  • Scott SUB serisi

    Katılım: 30 17,1%
  • Corratec X-Trail Cross serisi

    Katılım: 11 6,3%
  • Corratec Shape serisi

    Katılım: 4 2,3%
  • Cannondale Bad Boy serisi

    Katılım: 8 4,6%
  • Trek Fx serisi

    Katılım: 33 18,9%
  • Trek Soho serisi

    Katılım: 2 1,1%
  • Trek SU serisi

    Katılım: 3 1,7%
  • Trek 7500

    Katılım: 6 3,4%
  • MTB al, slick lastik tak

    Katılım: 41 23,4%

  • Toplam katılım
    175
@Mephamd

Bozuk dediğiniz yol amortisörsüz bisikletlerde sizi rahatsız edebilir. Eğer yollar çok bouzk değilse uzun yol için Amortisörsüz bisiklet en iyisi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet banlanmaz
Scudo
bilemiyorum burda konuşuldu mu ama hibrid bisikletlerle dağ bisikletleri arasında en önemli fark kadroda. Dağ bisikletinde elleriniz neredeyse aşağıya doğru iniyor. 26" lastik ve kadronun formu nedeniyle vucudunuz bisiklete 28" bir hibrid bisikletteki gibi güç uygulayamıyor. uzun süre 26" dağ bisikleti kullanıp scott sub 10 a geçince dünya değişti. vucut çok dağa açık duruyor ve pedala daha fazla güç verilebiliyor. Amortirörsüz duruma alışmak sorun değil, zaten amaç şehir içi ve dışı normal yollarda ortalama 20-30 km ile gezinmek. Ayrıca sub 10 daki disk frenler de muhteşem. normal frende yokuş aşağı eller acırdı, önüne aniden kapı açılınca disk frene dua ediyorsun. herkes ezbere dağ bisikleti alıyor ama dağ bisikletleri bile artık jantları 29" yapmaya başlıyorlar. Bisiklet almadan etrafta arkadaşlardan 2. el dükkanlardan bol deneme yapın, ezberi bozun derim.
 
2 yıl boyunca scott p3 kullandım. En iyi hibritlerden biridir. Yaptığım turlarda yaşadığım deneyimler sonucunda amortisörün aslında çok gerekli olmadığı kanısına vardım. Amortisörsüz bir hibrit çok daha iyi bir seçenek olur.

Konfor yönünü çok fazla düşünmeyin. Ben şu an bir yol bisikleti modeli olan scott S40 kullanıyorum izmirin bozuk yollarında gayet konforlu bir şekilde turlar yapıyorum. Seçeceğiniz hibrit bisikletin tekerlek ebatları çok daha geniş olup size istediğiniz konforu sağlayacaktır. Ayrıca amortisörün getireceği ek 1.5 kg'a yakın ağırlık pekde küçümsenecek türden değil. Bunu ileride çok daha iyi anlayacaksınız.

Şu an için önereceğim bildiğim hibritler scott sub serisi ve trek fx serisi diğer markalarında hibritlerini artık bulmak mümkün. Bir hibrit seçecek olsam tercihim amortisörsüz, disk frensiz 28 jant 700*32 lastik ebatlı ve en az deore lx seviyesinde donanıma sahip olan hibritler olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: bikernomad
Bu arada, ben Sedona 311 'den yana seçim yaptım. Daha önce gerçek anlamda bisiklet tecrübem olmadığı için, muadil modeller ile karşılaştırma yapma şansım yok. Ancak geçen Pazar Bostanci Sahil'den, Tuzla'ya (askeriyenin başladığı viraja kadar) gidip döndüm. Hiç popo ağrısı ya da bacak ağrısı sorunum olmadı (bisiklet dışında da spor yapiyorum). Yol toplam 2.5 saat sürdü, ve hesaplarıma göre gidiş dönüş toplam 39-40km bir mesafe var. Şimdilik bisikletten memnumum yani :)

Rakip sayılabilecek modellere göre makul fiyatı, tercihimde önemli bir etken oldu elbette. Bundan sonra arkadaşlarımın bisikletlerini de denedikçe, tercihimin doğru olup olmadığı konusunu anlayacağım :) (kuşkularım: acaba amortisörlü bir bisiklet, ya da paraya kıyıp FX7.1 tercih etse miydim). Yine de sahile yakın oturan biri olarak, başlangıç için uygun bir model tercih ettiğimi düşünüyorum.

Beğenmediğim özellikleri:
-> Bisikletin üzerinde toplam 10 yerde "Sedona" kelimesi yazilmış. Çok görgüsüzce :) Trek'in cool'luğu yok tabi.
-> Sadece arka çamurluk reflektörü çıktı, jantlara ve gidona reflektör çıkmadı. Bence her bisiklette (hele şehir bisikleti) bu donanımlar standart verilmeli.
-> Kullanma kılavuzu biraz daha özenli ve bilgilendirici hazırlanabilirmiş.

Amortisör konusuna gelince. Genel olarak farklı yol yüzeylerinde şöyle tecrübelerim oldu:
1) asfalt: hali ile sorun yok.
2) sert toprak: sorun yok.
3) hız kasisleri: sertçe hissediliyor.
4) arnavut kaldırım: oldukça sarsıcı ve titreşimli geçiliyor. Ancak, doğrusu sadece ön amortisör bu yollarda mükemmel bir konfor sağlar mı ondan da emin değilim. Aslında dağ bisikletleri, 26" jantları ve geniş yanaklı lastiklerinin konfor avantajlarını, amortisörden daha fazla kullaniyorlar herhalde. Çünkü zaten arnavut kaldırımda giderken arkada amortisör olmasa da yine sarsılırsınız muhtemeln... Demek ki asıl konfor lastikten kazaniliyor...

Dağ bisikleti kullandıktan sonra, aradaki farkları sizlerle de paylaşacağım :)

Fikir veren tüm arkadaşlara teşekkürler.
 
Amartisör denen şey başlı başına geyik.Ayvalıga kadar amartisörlü bisikletle gittim hiçde fark olmadı çok eskiden yarış bisikletiylede gitmiştim gene farkı yoktu.Aa çok pahalı olanları var belki onlarda fark vardırama yani sportstardaki 100 dolar bile olmuyan amartisörün ne faydası olcak :)Sabitini bulamadık diye bizde aldık ne gereği var 1.5 2 kilo ağır almanın.MEsela geçen arkadaşın scale 70 i denedim amartisörü kitledim kullandım sonrada kitlemeden kullandım fark yoktu yokuş yukarı giderken biraz daha iyidi kitli ama yani 20 yaparken 22 yapıyrsun çok da mühim birşey değil.Birde Zaten bisiklet üstünde ortalama kaç saat kalınıyorki maximum 2 saat uzun turada yılda on yılda bir :) ne gerek var diyorum kendi fikrimce.
 
Merhaba,
Ben de bir süredir Marin San Rafael kullanıyorum. Marin bu hibrid i çok enteresan yapmış. Kadro ölçüleri öyle dengeli ki MTB kıvraklığını yakalayabiliyorsunuz ve gayet güzelde hızlanabiliyorsunuz.
Ayrıca, benim görüşüm, kilitli amortisör gerek şart, çünkü uzun yolda amotisörü olmayan bir bisiklet, bilekleri ve dirsekleri(duruma göre) aşırı darbelere maruz bırakıyor (özellikle bizim yollarda) , bu darbelenme eklemlerin hiç sevmediği şeydir. Bazen amortisörün kilidini açıp, hızdan feragat ederek eklemleri rahat ettirmek gerektiğini düşünüyorum.

Sağlıcakla kalın
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Arkadaşlar amortisörsüz bisiklet iyidir ama Türkiyede yollardaki taşlar nedeniyle amortisörü bayır aşağı kitlerseniz anlarsınız titremekten bilekleriniz uyuşur.Amortisör şart.Kendi bisikletimi herkese öneririm Xtrail cross
 
  • Beğen
Tepkiler: five
dağ bisikleti haricindeki bisikletlerde ön amortisör olmamalı bence. yada işini iyi yapan çok hafif bir amortisör olursa durum değişir tabiki
 
  • Beğen
Tepkiler: bikernomad
@MUSTAFA AKTAŞ

Merhaba,
Olmayan bir sürü model var zaten. Her birinin de dahil olduğu farklı sınıflar var. Olanların da işini iyi yaptığına (en azıdan kendi bisikletim için) şahidim. Özellikle kilitli ise ve tırmanış ve inişlerde ayarlarını yerinde kullanıyorsanız.

Kazasız turlar.


five
 
-Arkadaşlar amotisöre hep hakettiğnden fazla yer veriliyor birçok konu başlıklarında.Şu bir gerçek ki "darbe emiciler"in gerekli olduğu yer aslında sadece bozuk/çok bozuk yollardaki inişlerdir.Gerçek anlamda bir inişci değilseniz iyi bir amortisöre de ihtiyacınız yoktur.Bütçenizi amortisör ağırlıklı değil,kadro+vites donanımı yüksek kompenentler(bileşenler)için düzenlemelisiniz.
-Amötör bisiklet seçiminde kriterler bellidir.(Şehir içi kullanım.Arazi kullanımı.Uzun yol"Tur" kullanımı.Asfalt yolda kullanılan bisikletler ve bunların ara bileşenleri olan hibrid bisikletler.)Hibrid tercihinin sözkonusu olduğu durumlarda ilk karşılaşılan 26 inch yerine 28" teker seti.İkincisi ise riser gidon yerine flat veya race gidondur.Kullanıcının ustalık derecesine göre de aynı bisiklet üzerinde yol ve dağ bisikletlerinin vites kompenentlerini birlikte kullannak ortaya çıkar.(örneğin fren vites kollarının yol kompenentlerinden "mesela ultegra" olmasına rağmen arka vites aktarıcının daha büyük dişliler kullanımına izin veren uzun bacak "long gage"XT olarak seçilmesi gibi.
-benim nacizane tavsiyem yol ağırlıklı kullanan arkadaşlarda cyclecross bisikletler kullanmaları.Dağ ağırlıklı kullanan arkadaşlarda hardtrail kullanmalarıdır.Tur bisikletlrinde hala çelik gövdeli ve cr-molly bisikletler üstünlüğünü korumaktadır.
-Hibridi ve şakası olmayan tek tür ise downhill bisikletlerdir.
Herkese bol pedallı günler dilerim.
Muhtelif grib türlerine karşı da bisiklet hala en iyi ilaç olmaya devam ediyor.kalabalığa pek karışmıyorsunuz.hemeglobin miktarınızı artıryorsunuz.Bağışıklık sisteminiz daha güçlü oluyor.
Son söz:Amortisörlü bisikletlerin yokuş çıkarken de hafif bir traction"çekiş artırma"etkisi vardır.
 
@Bahadır ATILGAN

Bu sorununuzu ;doğru lastik-doğru sele-doğru elcik ve iyi eldivenle çözebilirsiniz.Bakkala bile giderken eldiven kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ATILGAN
Geri