Scudo Sports

Her Salı - Perşembe Akşamı Caddebostan - Kaynarca Turu

@Kudret Kurtcebe

merhaba Kudret Abi ,

genel olarak grupta katılım ve hava şartlarına göre 2 veya 3 grup oluyor...1. grup genelde k.yalı sonrası kopuyor 4-6 kişi (ort. 35-40) , 2. grup 32-35 ort. ile yine 4-6 kişi ve bir de 3. grubumuz var onlarda 30-32 ort ile geliyorlar. bu arada sürekli binişlerimiz ile yavaş yavaş insanlar da bize alışıyor ve dikkatli oluyor. Ama 'öküz' her yerde 'öküz' . Dün sahil yolunda taksinin biri akan trafik içinde birden durup yolcu indirmeye kalkınca , Sarp'ın bisikleti ile benim ki 'tandem' halini alacaktı ... :D sonuçta trafikte sürüyorsak ve İstanbul'da bisiklete biniyorsak ekstra dikkatli olacağız. hele grup içinde biniyorsak grubu tehlikeye atacak şekilde sürmemek en doğrusu ki yavaş yavaş bizde de tecrübeler ile bazı şeyle oturuyor... seni de bayram sonrası akşam sürüşlerinde bekleriz... görüşmek üzere... bu vesile ile tüm gruba iyi bayramlar , iyi tatiller...
 
Scudo
@Kudret Kurtcebe

Ben yapıyorum zaten buna benzer birşey Kudret abi:) bizde bir en ön grup var, onlar ışıklarda birbirlerini silkeleyerek gidiyorlar falan filan, ben bu tarz sürüşten hoşlanmadığım için hemen arkalarında ikinci bir grup oluşturuyorum, bu grup da hızlı, tek fark, ışıklarda en arkada kalan tamam demediği müddetçe basmak yok, dolayısıyla grup hiç bozulmuyor, herkes hızlı, herkes de zevk alıyor, hatta dragos dan itibaren ön gruptan dökülenleri de toplayıp, dökmeden gidip geliyoruz:))) Grup sürüşümüzde pedal kesmek, sağ sol yapmak yasak, herkes ip gibi gidip geliyoruz, başlangıçta biraz zor oldu ama sonradan alıştık hepimiz;)
Hatta bizim Sinan, MTB ile 37-38 geliyordu bu şartlar altında:)) zira en büyük enerji, ışıklardan sonra gruptan kopmamak adına harcanıyor:) Sinan dan örnek verdim devam edeyim, şimdi yol bisikletine de geçti biraz kilo da verdi, artık grup da çekiyor:D Güvenli hızın tadına varınca gruba da aksatmadan geliyor:)
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi selam, benim de ilk katıldığımda farkettiğim konuları yazmışsın; ben yeni olduğumdan eleştiride bulunmak istememiştim. Perşembe'ye bu nedenle katılmadım. Öncelikle kırmızı ışık ihlali var. Önde gidenler belki farketmiyor ancak arkadan gelen doğrudan risklere maruz kalıyor. O yolda akşam trafiği herkesin bildiği üzere felaket; şoförler sabırsız birbirinin üstüne çıkacakmış gibi sürüyorlar. Buna bir de ışıklarda karşıya geçen insanları ekleyin. Kaynarca'ya kadar kırmızı ışıkları geçtim ve her geçişte tedirginliğim daha da arttı. Kaynarca dönüşünde öndeki ve benim arkadaki gruptan koptuğumdan tek kaldım ve kırmızılarda durmayı tercih ettim. Tek kalınca iş daha da zorlaşıyor; timsahların arasına düşmüş zebra gibi oluyorsunuz...

Yolun bir şeridi kullanılırken bazen ikinci şeridi de kullanılıyor. Sabah nispeten trafik az olduğundan bisikletlilere karşı daha dikkatli olan şoförler (trafik canavarları gece uyumadığından sabahları kalkamıyorlar :)) akşamları makaslama olayını fena hale getiriyorlar. Grubu yakalayacağım diye hız yapanlar doğal olarak bu makasçıları unutuyor.

Benim tekrar katılabilmem için performansımı arttırıp ilk gruptan kopmayacak hale gelmem gerekiyor.
 
@Bahadır Gürel

Büyük ölçüde haklısın. Şimdi şöyle bir gerçek var: Yüksek tempoyla pedallarken kırmızı ışığa yakalanmak tempoyu kesmeyi gerektirdiği için insanı son derece sinir ediyor. Dolayısıyla özellikle grubun en önünde giden kişi ışıklara ulaşırken kırmızı yeni yanmışsa gayrı ihtiyari yandan gelen arabalar henüz harekete geçmeden ışıkları geride bırakmak isteyebiliyor. Bu mümkün olduğu kadar kaçınılması gereken bir hareket olsa da, nadir durumlarda güvenli bir şekilde yapılabiliyor. Ama mümkün olduğu kadar kaçınılması, yapıldığında dahi yapan kişinin devam etmeden önce diğerlerinin geçip geçemediğini kontrol etmesi, geçmediyse yavaşlayarak beklemesi gerekiyor.
Onun dışında Ertan abinin yazdığı gibi artık ön grup ve ondan kopanlar (genelde 6-7 kişi) dışındaki katılımcıların büyük bölümü hep beraber, makul tempolu bir grup halinde Kaynarca'ya ulaşıyor ve bu grupta kırmızı ışıklara çok daha fazla dikkat ediliyor. O gruba ayak uyduracak tempoda binmeniz yeterli olacaktır.
Aslında Selçuk abi de genelde daha rahat tempoda gidenlerden oluşan 3. gruba kaptanlık ediyordu fakat şı sıralar tatilde, 3-4 hafta sonra dönecek.

Ayrıca şu günlerdeki aşırı yoğun trafik büyük ölçüde iftar dönüşünden kaynaklanıyor, bayram sonrası nispeten daha rahatlayacağını sanıyorum.

Son olarak, yüksek tempoyla pedallamak, Strava'da segmentlere yeni KOM'lar
eklemek ne kadar zevkli olursa olsun, sonuçta bu turun bir gece turu olduğu için riskler barındırdığını amacının yarışmak olmadığını hatırlatmak istiyorum. Elbette hiç kimse başkasının temposuna ayak uydurmak için yavaş gitmek zorunda değil, ama birbirimizi koparmaya çalışmanın ve hızı korumak uğruna temel güvenlik kurallarını ihlal etmenin de hiç gereği yok. Keyfiyle ama dikkatimizi açık tutup gerektiğinde yavaşlamaktan/durmaktan kaçınmayarak pedallayalım ki sonra hiç üzülmeyelim ve bu sporu daha uzun yıllar sorunsuz yapabilelim.
 
@Hüseyin Odabaşı

hüseyin teşekkür ederim bi yol alırsam gelirim ama genede orda sürmem mustafa içdağ ile yolda karşılaştık muhabbet ettik o da gece sürüşlerinden pek hoşlanmıyor bende ,hele hele m2 ye çok ayı düşen o sahil yolunda ,,,ama pazar ve cumartesi günleri sabahtan sabiha olur zevklide olur tabi ama bi yol lazım bana oranın rajonu yoldur tabi ben yol alırsam sabiha bana yetmeyecek ....artık devirmece olur 100 artı 60 lar olur artık kısa mesafeler nedense beni hiç çezbetmiyor artık hep 100 artılar olsun istiyorum 80 km bile bana artık bi şey ifade etmiyor geçen pazar yapılan tur resmen beni aştı ama değdi doğrusu iznik 2266 rakım daha önce yalnış yazmışım 2226 rakım ve 655 metrelerde dolaşmanın zevki bi başka oldu ne öküz gibi önüne kıran taksiciler var nede kamyon ,,,,,,,,,bu yol bomboş evet iznike giden en güzel yol stabilize tavşanlı -ahmediye -örencik- sermayeci- mahmudiye - ve çakırlıdan sahile iniş dehşet bi yol tek bi araç yok idi yolun yarısı rampa 10-19 eğimler tam bana göre 44 derecede gittim valla bu kalp bi gün duracak evet öleceğim bu yolda mezarıma gelin ha,,,,,
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi,

Anadolu yakası sahil şeridinde gece sürüşlerinin riskler barındırdığı konusunda haklısın, ama Pendik-Kadıköy hattında oturan, 9-6 çalışan ve sadece cumartesi-pazar değil hafta içi de düzenli bisiklete binmek isteyen insanlar için maalesef alternatifsiz. Ancak bu risklerin yaz aylarında trafiğin artması nedeniyle biraz yükselse de özellikle geri kalan 7-8 ayda öyle gündüz binmeye alışkın insanların iddia ettiği kadar fazla olmadığını düşünüyorum. Hem basit bazı kurallara uyarak riski azaltmak elimizde.
 
@binRR

ışıklarda silkeleme gerçekten çok tehlikeli bi durum ertan hocam ,,,mazallah akşam vakti iti var şarhoşu var o yolun dönüşü bence riskli olmakta yola konsantre olmak lazım kavşağa ve ışığa ama kırmızı yandığı halde altımda bi adet yol olsa ve son sürat gelsem o anda karşıdan araç benim tarafa dönerse ne yapacam o vakit zamanlama önemli orda bu zamanlama olayı 1000 de birde olsa tecrübeli olmayan için tehlikeli bi durum yaratır mazallah al sana ölüm ,,,,,,,,
ayrıca vuran araç haklı olur nedeni kırmızıda geçtiği için bisiklet sürücüsü, adam suçsuz olur trafikte herşey bizi bağlıyor malesef kırmızıda asla geçmedim hep bekledim antreman modunda sürüşlerde dahi durum bu idi ama meskun yerlerde zati kavşaklara dikkat ettim ,,,meskun yerlerde trafik lambası zati yok idi ama genede araç kolladık tabi.......ertan senle aynı kafadayız bende sevmiyorum o silkeleme olayını hayatımızı tehlikeye atarak spor olmaz,,,
helal olsun sana bu sistem çok iyi arkada kalanı kollamak ve partnerlerini tanımak en doğrusunu sen yapıyorsun orda bu olur sahil yolu gece tehlikeli,,,,,,,,evet sinan bayağı kilolu idi helal olsun ona genede çok dikkat edin ,,,,,,,,,,,,,,hafta sonları erken saatlerde daha az risk var sabiha yolunda ,,,
 
@Bahadır Gürel

aman aman kırmızıda ihlal çok ters arkadan gelende önü yakalamak için ya basarsa altına girer arabanın ertan hocanın yaptığı sistem son derece doğru ve yerinde bi karardır özellikle salı ve perşembe akşamları ertanın sistemi bence geçerlidir en doğrusunu o yapıyor ha hafta sonu sabah erkenden çıkıp sabiha yapıp dönmece durumunda o kartal taraflarında akşam saatleri kadar yoğunluk olmaz zannetmem tabi 08.00 yerine 06.00 olması daha akıl karı olur ,,
bahadır bey o yolda risk vardır sadece ertanın sisteminde risk yoktur ertan bey ile takılırsanız daha iyi edersiniz diğer arkadaşlar makascı araçlara dikkat etmesi gerekir kırmızıda durmayan bi kurtarır ikincide mazallah gider,,,,
 
@Ulaş Apak

ulaş sinir olma doğrudur yani bi kırmızı yanıyor ve sen feragat ediyorsun orda hız yapan önde kim olursa olsun kırmızıya yakalandığı an eğer araç karşıdan dönmüyorsa bassın ama araç var ise duracak aksi takdirde de güm olayı ,,,,,,,,,,,zati aranızda yarış olması mantıksız riskli yol orası biliyorsun ,herkez orda kendisi ile yarışacak herkez kendi performansının kapasitesi kadar kendisi ile yarışır tabi kendini hırpalamanında anlamı yoktur bi sürücü bisiklet sürücüsü limitlerini bilecek eğer bilmez ise dağılır zati,,, şunuda unutmayalım önde basan grubun hemen arkasında olan kişi kırmızıda geçenleri görünce o da basacak ve saniye farkı ile arabanın altında kalacak bence sistem şu olmalı dönüşte önde basanlar kırmızı yandığı vakit araç yok ise bassın ,,,ama var ise dursun ve şunu düşünsün ,eğer geçersem arkadan gelen saniye farkı ile araba altında kalabilir diye düşünmesi bence alicenaplıktır ,,,bir de biliyorsun kısa mesafe yüksek tempo başkadır uzun mesafe yüksek tempo ayrı ayrı olaylardır ,,,,,,,,,,,,,,
 
@Ulaş Apak

ulaş dikkat edin özellikle önde hız yapanlar her zaman şunu düşünsün tabi dönüşte kırmızıda geçersem arkamdan gelen saniye farkı ile araba altında kalabilir ,,,,,,,,,,,
 
Bence tüm bisikletliler olarak İBB'den sahilin Kadıköy yönündeki Kayışdağı sapağına ışık konmasını talep etmek gerekir. Çünkü o yöne dönen araçların hızlı gitmesi nedeniyle 2 dakika durmak zorunda kalıyorum kendimi tehlikeye atmamak için.
 
@Kudret Kurtcebe

Gerçi mtb kullanıyorum ama doğrusunu söylemek gerekirse sürerken yalnız kalmaktan sıkıldım. Ayrıca bu sistemde olası bir olumsuzluğa anında müdahale şansı olur. Bu arada bisiklet türü sınırlaması olmazsa ben de b grubuna giriyorum Kudret Abi'ye göre.
 
Farklı gruplar olduğunu bilmiyordum, öğrendiğim iyi oldu. Ben yola çıktığımda benimle birlikte Atilla bisiklet takımından bir bisikletçi vardı. Onunla birlkte gelen 2-3 kişi daha oldu. Ben önce onlarla birlikte gidiyordum ancak Küçükyalı civarında baktım ki öndeki grup uzaklaşmaya başlamış; bu defa onları yakalamaya çalıştım. Biri kadın, 2-3 erkekten oluşan küçük grup vardı, uzun süre onların temposuyla gittim. Sanıyorum Dragos ya da Kartal civarında öndeki gruba yetişmeliyim derdi başladı bende. Bu defa biraz tempo arttırıp bir bisikletçiyi yakaladım. Marin Türk'e kadar onun arkasından gittim. Sonrasında benim tempomun üzerinde gidince aramız açıldı. Ben grupları bilmediğimden kimi referans almalıyım onu bulamadım. Tabii bir de ana gruba göre düşük tempolu bir grupla uzunca süre gidince bu defa öndeki grubu yakalamak için fazla enerji harcamış oldum bu da Kaynarca civarında kendisini gösterdi.

@Ulaş Apak
 
  • Beğen
Tepkiler: Ulaş Apak
İyi akşamlar;

Önceliikle
Aranıza son 3 aydır,fırsat buldukça (aralıklı) katılıyorum ve büyük keyif alıyorum.

Tur sakinlerinden Sarp ve Özgür ile bu üç ayda,Evren/Yener beyabiler ve Ersoy'u ise daha önce ki zamanlardan tanışmışlığım bulunmakta.İnş. ilerleyen zamanlarda herbirinizle tanışma fırsatım olacak.

Bahsi geçen konu hakında fikrimi belirtmek istedim.(Konu anladığım kadarıyla öndeki grubun kırmızıda geçerek arkadakileri tehlikeye düşürmesi)

Biz bu perşembe akşamı 4 kişi olarak önde sürdük ve dile getirildiği gibi arkadakileri ışıklarda tehlikeye attığımızı düşünmüyorum.(tabi tam olarak bundan bahsediyorsak)
Neden diyecek olursanız,maltepeden itibaren bu 4'lü arkasında yaklaşık 1 dk fark oluştu ve bu fark bizim kırmızıda geçtiğimiz ışığın yeşile dönmesi için yeterli bir süre.
 
@reha genç

bir dakika farkın fazlası ölümdür reha bence çok riske giriyorsunuz benden söylemesi bi gün orda allah korusun bi ölüm olayı meydana gelirse hiç şaşırmam nitekim ben orda çok az bulundum deli gibi süren bi araç yanımdan jet gibi geçti o anda yanımda bir ikinci arkadaş var olsaydı onu aynen biçer ve 100 metre ötede kafasını patlamış bi vaziyette bulurdum ,açıkçası bana sorarsan hepiniz orda kelle koltukta gidiyorsunuz size tavsiyem cumartesi - ve pazar günleri saat 06.00 bostancıda buluşarak sabiha yapıp dönmeniz ,,gece sürüşleri o kaynarca dönüşü bence risklidir ya da etap değiştirin bence başıbüyük yaparak aydosa gidin ordan aynı yönden dönün daha az tehlikeye maruz kalırsınız ,,tabi sen aydos taraflarında olduğun için bu tur sana kolay gelir ,,,,,,,,
ayrıca unuttuğun bi şey var önümdeki grub kırmızıda geçti ve araç dönerken ben durdum eğer bende devam etseydim aracın altında kalırdım ve şu anda burda yazmıyor olurdum benim yerimde bi başkası gruptan ayrı kalmamak için basabilirdi o vakit ne olacak ,,,,,,,,,herşeyden önce trafikte kırmızıda geçen bisiklet suçludur bu olay bu kadar basittir ,,,yeşilde geçen yayaları öldüren bi ülkede yaşıyoruz kırmızıda geçeni affetmezler sonunda ,,
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi, etap değiştirin diyorsun ama maalesef bu gerçekçi bir dilek değil, zira çoğunluk rampa tırmanmaktan bizim kadar hoşlanmıyor. Ayrıca rampa çıkmanın keyfi ayrı, düz yolda yol bisikletiyle değişerek yüksek tempo yapmanın keyfi ayrı, biri diğerinin yerini tutmuyor.
Burada yapılması gereken en baştan en az iki grubun oluşması, ayrıca her iki grupta gidenlerin de kırmızı ışıkta grup bölündüğünde arkadakileri beklemesi ya da arkada kalırsa yetişeceğim diye kırmızıyı hiçe sayarak geçmemesidir. Bu basit birkaç kurala dikkat edilirse riskin makul sınırlara ineceğini düşünüyorum.
 
@Ulaş Apak

ulaş katılıyorum
yalnız gece turlarına katıldığım zaman hataları gördüm burda hatalar konuşulacak yoksa bu forum vay şöyle bastım yok böyle gittimle olmaz şiddetle karşıyım ben hata yaptığım zaman buraya nasıl yazdıysam aynen herkez hatasını kabul edecek ve kim kırmızıda geçti ise buraya yazacak yoksa bu foruma gelen yeni arkadaşlara iyi örnek olmayız ,,,,,,,,,,iki grub olayı doğru,,,,,şimdi çok doğru söyledin her iki grubta herkez partnerlerini bilecek ve arkada kim kaldı ise onun gelmesini gruba dahil olmasını bekleyecek bu alicenaplıktır sonuçta yarış yapılmıyor ve kimse kimseye üstünlük havası satmıyor ,,,,,,,,,zati ulaş en tehlikeli olanı o arkada kalanın psikolojisi bozulur ve yetişeceğim diye dalar kırmızıya karşıdan araç döndüğü vakit al sana bela,,olabilir bu olay,,,,,,,,,ulaş ben bıçkıdere etabı için a-b takımları oluşturdum aynı şekilde iznik içinde a-b takımları var şile 3 temmuzda a-b takımları oldu ve gayette olay iyi netice verdi çünki a - b takımlarının partnerlerinin nasıl performansa sahip olduklarını bildiğim için herkezi eşleştirdim böylelikle sorun olmuyor ve turlar iyi sonuçlanıyor ,,,
 
@Hüseyin Odabaşı

Geçmiş olsun Hüseyin.Öncelikle üzücü bir kaza olmamasına sevindim.Sana dikkatli olma konusunda katılıyorum.Yanlız veya grupla olsun az trafikte veya cok trafikte olsun ekstra dikkatli olmak olmak zorundayız.Bazen yorgunluktan veya anlık yol koşullarının getirdiği sartlardan olsun tehlikeli anlar hepimizin başına geliyor.Burada bisiklet üstünde performansımızı arttırırken ayn zamanda dikkatli olma ve emniyetli sürüş konusunda otokontrolümüzüde geliştirmeliyiz.En azından yaşayan bir sehir trafiğinde biniyorsak buna mecburuz.Cumartesi veya pazar sabahları cok erken saatlerde (6-7 civarı) bisiklete binerken bile yolun boşlugundan olsa gerek kaza yapan araclar görüyorum ve bu boş yolda nasıl kaza yaptıklarını bir türlü anlayamıyorum.Bu sebeple 24 saat yaşayan bu şehirde öncelikle kendi emniyetimiz için saatin kaç olduğu önemli değil maximum dikkat şart.
Bu spora gönül veren herkesin kazasız belasız bisiklete binmesi en büyük dileğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: reha genç
Bende bir iki şey belirtmek ve söylemek isterim bu grubun müdavini olaraktan;
İlk başta bunca söylenen cümlelerin tek ön gruba söylenmediğini okuyan herkes anlamıştır.Benim anlamadığım biz burda antreman mı yapıyoruz yarış mı ? Antreman adı altında GRUPCA pedallamaya çalışıyoruz.grupça kelimesini büyük yazmamın nedeni şudur eğer grupça yapıyorsak en iyisinden en kötüsüne herkes bu gruba uymalıdır.Ben şu konuya değinmek isterim ışıklarda en arkadakini beklememe ve kopartma işi.Samimiyetime ve saygıma herkesin inandığını düşünerekten şunu sormak isterim ışıklarda birilerini geride bırakınca iyi bisiklet sürücüsümü oluyorsunuz ? bence yooooo. zaten bacaklarında gücü olan adam ışıklarda kopartmaya yeltenmez bile.Diğer bir konu kırmızı ışıklar.Ben Reha'ya katılmıyorum eğri oturup doğru konuşalım kırmızı ışıklarda tehlikeli işler yapıyoruz.Tamam herkes haklı sonuçta kimse istemez o kadar uğraştıktan sonra ortalamasının düşmesini ama ortalama düşcek diye kimseninde birbirini tehlikeye atmaya hakkı yok.He belki denir ki tehlikede olduğunu hissedenler peşime takılmasın.Ama aynı hızda gittiğin bi adamıda bi ışık için tehlikeye atmak saçmalık sonuçta GRUP olarak pedallıyoruz.tek başına çık başka bir zaman istiyosan bütün kırmızı ışıklarda hız kesmeden geç :) ama GRUPca biniyorsak arkamızda bizi takip etmeye çalışan kişinin canını tehlikeye atmaya hakkımız yok.
 
Geri