Scudo Sports

Her Salı - Perşembe Akşamı Caddebostan - Kaynarca Turu

@Cem Şentin

Söz verdiğim gibi katıldım ve birçok güzide insanla tanışma şansına eriştim. Hatta arka gruba göre 45 dakiak geride kalsam da turu tamamladım. Gerçi eve biraz geç dönmem hoş karşılanmadı ama yarın da size katılacağım. Ama öncelikle yarın erkenden enstitüye gitmem ve tez önerisini danışman hocamla birlikte sunmam gerekiyor.
 
Scudo
Dün akşam belediye ara ara yolları yıkamış biz de yıkanmış kadar olduk Özgür le :D
Bu arada araba camlarından sarkıp böğüren sığır sayısında yaz sebebi ile artış gözlenmektedir.

Özgür anlattığına göre dün Bostancıya doğru gelirken bir olay yaşamış ve ne mutluki birşey olmamış.

Saygılar
Erkan
 
Merhabalar, bugün saat 22.45 sıralarında bisikletimle bisiklet yolundan Bostancı yönüne giderken Maltepe sahilde yolumu kapatan ve "Neden yolumdan gidiyorsun. Kendi tarafından gitsene ?" ricamı küfür anlayan bir medeniyetten nasibini almamışın saldırısına uğradım. Saldırı nedeniyle diz kapaklarım kanadı. Arabayla kaçan o şerefsizin plakasını (34 UR 780) alıp polise şikayet ettim. Şu an evdeyim ve diz kapaklarım ağrıyor :(
 
@gürkan doğanay

Sizinle iyi günümde olmasa da tanıştık. Sele ayarını garanti sınırlarında nasıl yapacağım ? Bana yardımcı olursan sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: gürkan doğanay
Geçmiş olsun bostancıdan maltepe taraflarına hatta kartala yaklaşınca büyükbaş hayvan sayısında bende artış gözlüyorum en iyisi hiç bulaşmamak demek isterdim ama bu pek mümkün olmuyor dün akşam bende o güzergahdaydım 6 7 kişilik yol bisikleti grunu vardı lastik tamiri yapıyorlardı siz yalnızmıydınız
 
@Cem Şentin

Geçmiş olsun.

Yine de serin kanlı olmakta fayda var. Yanlarında levye ve sustalı ile gezebilen iki ayaklılar bunlar.

Çok daha kötü sonuçlar olabilirdi, o yüzden yüzde yüz haklı da olsak İstanbul'da çoğu zaman orman kanunlarının geçerli olabildiğini can güvenliğimiz açısından unutmayıp pek bulaşmayıp geçip gitmekte fayda var.
 
@Cem Şentin

Bostancı'da Muhammet veya Göztepe İstasyon Caddesinde Kaçkar'dan Yusuf veya Serkan sana bu konuda kolaylıkla yardımcı olurlar.. 7-8cm'lik bir kısaltma senin işini herhangi bir güvenlik veya teknik sorun yaşatmadan görür.. Sürüş konforun artar..

Selam.
 
Merhabalar,

Dün yaşadığım saldırı sonrası eve dönerken Ulaş ve Gürkan Abi'lerle Orhantepe sahilinde karşılaştım ve onların tarafına geçtim. Gruptan birisinin lastiği patlamıştı. Onlar lastiklerini tamir ederken, ben hem olayı anlattım. Bu arada arabayla Ahmet Abi oraya geldi ve kendisiyle tanışma şansına şansına eriştim. Bu da çektiğim fotoğraflar:

http://ressim.net/s/upload/8741f2f9.jpg

http://ressim.net/s/upload/93a1f5d3.jpg

http://ressim.net/s/upload/756874b7.jpg

Son olarak herkesin kandilini en içten dileklerimle kutlarım.
 
Arkadaşlar herkese merhaba,
Delta Bisikletten bir arkadaşım arayıp tur esansında ölümle sonuçlanan bir kazadan bahsedip tarifi bana uyduğu için beni aradığını ifade etti hasta olduğum için tura katılamadığımı söyledim.Şimdi merak içinde kaldım Allah korusun birisine kötü bir şey mi oldu bilgisi olan var mı? bilgisi olan varsa lütfen bizi bilgilendirsin
 
HERKES KENDİNE DİKKAT ETSİN....SON KEZ LÜTFEN OKUYUN...

Bu yazdıklarım sert bir dille yazdığımı Lütfen düşünmeyin.Ama malesef hiç kimse

inatla bu konuları okumuyor vede uygulamıyor( Çekirdek kadro haricinde çünkü

onlar senelerdir uygulamaktadır.)

Arkadaşlar grup için bazı şeyleri hatırlatmakta fayda olduğuna inanıyorum...

Sonuç olarak hepimizin başına gelebilir ve bu yazıyı yazmakta fayda var...

Bu spor mukavemet üzerine kurulu olduğunu hepimiz biliyoruz.

Bütün fiziki olaylar kişiye göre tepkileri farklı olabilir.

Her birey tempolara ayak uydurmak zorunda değildir ve gücü yetmediği yerde

kendine DUR DEMEYİ BİLMELİDİR...

Kişisel vücut tepkilerinizi dinlemeli ve kesinlikle DOKTOR KONTROLÜNÜ

YAPTIRARAK KAPASİTESİNİ BİLMELİDİR...

Kilosu olanlar ,tansiyonu olanlar, astımı olanlar,şekeri olanlar veya herhangibir

rahatsızlığı olanlar kesinlikle DR. onayıyla hareket etmelidir.

Sadece haftasonu olarak yapılan bu sporda bugün yaşadığımız acı olaylar hepimizin

başına gelebilir.

Böylebir olayı hiçbir zaman kimsenin yaşamasını istemem.

Yukarıda yazdıklarıma ek olarak;

Yol bisikleti sürüş tekniklerini her bireyin harfiyen uygulaması şarttır.

TURUMUZA KATILAN VE KATILACAK OLAN ARKADAŞLARIN DİKKATİNE!

Konu:Makara Cevırme ve Yol Konsantrasyonu

1)Esas olan belirlenen tempoda bireylerın gücünden istifade ederek daha uzun ve daha rahat bırsekılde mesafeyı katedmektir

2)Teklı yada ıkılı dızılımde önde olan sürücü yada sürücüler km. saatınde belırlı olan tempo hızını sabıt tutmalıdırlar.(Örnk:30km tempoyu fazla yukarı yada asağı düsürmemek sartıyla sabıt tutma gıbı)

3)Öndekı sürücü yada sürücüler yolun durumunu gruba ısaretlerle yada pozısyona gore seslı uyarı olarak her hangı bır kazaya mahal vermemek ıcın önceden belırtmelıdır.(Örnek:Çukurlar,mazgallar,kırık cam parçaları, yol calısmaları,yol kenarına parketmıs araclar vs. vs. vs.)NOT:5-6mt KALA BUNLARI GÖSTERMENİN HİÇ BİR ANLAMI OLAMAYACAKTIR.

4)Özellıkle ıkılı dızılımde yol calısması(Beledıye,İgdas,Tck,vs. kamu kurulusları)olan yerlerde veya sağ serıtte ağır ılerleyen tasıtları gecerken fermuar(koprü yolu katılımlarında polıs ekıplerının uyguladıgı gıbı)sıstemı uygulanarak teklı sıraya gecıp,bölgeden gecıldıkten sonra tekrar ıkılı dızılıme gecılmelıdır.iKİLİ VE TEKLİ DİZİLİM GEÇİŞ ŞEMALARI AŞADIDAKİ GİBİDİR;

İkili Dizilim

Tekli Dizilim

5)Seyir esnasında tekli yada ikili dizilimde arkadan gelen sürücüler, önünde giden sürücünün lastiğinin yarım boy gerisinde(bu önde gidenin riskli hareketleri olursa durum dahilinde değişebilir) ve aynı hizada elleri frende olarak dikkatli bir şekilde takip etmelidir.

6) İkili dizilimde önde grup liderliği yapan sürücüler değişim vakti geldiğinde (değişim olayında süre yoktur sürücülerin mukavemetine göre değişkenlik gösterebilir) sürücüler kendi tempolarını çok az bir değerde yükselterek sağ taraftaki sağa soldaki de sola açılarak arkadan gelenlerin yolunu açacak şekilde ve işaret doğrultusunda ayrılır.Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşirler. Bu olayın genel tabirde bilinen ismi MAKARA ÇEVİRME’dir

İkili Dizilimde Değişim

7) Değişim bittikten sonra arkadan gelen sürücüler biraz önce değişim yapan sürücülerin bıraktığı tempoyu yükseltmeden devam eder.(Örnek; 30km/h hızla ilerlerken değişim oluyorsa arkadan gelen sürücüler bu tempoyu düşürmeden ya da yükseltmeden devam ederler Aksi durumda gurup bölünebileceği gibi anlaşmazsızlıklarda ortaya çıkacaktır.)

8) Tekli dizilimde de önde giden lider sürücü değişim vakti geldiğinde gurubun temposunun üstüne kısa bir süreliğine çıkarak(işaretle birlikte) sol tarafa çapraz bir yönde sürüş yaparak pedal çevirmeyi bırakır. Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşir.

Tekli Dizilim Değişimi

9) DERYER (Hava Koridoru) ; Yukarıdaki kombinasyonlar uygulanırken rüzgarın durumuna göre pozisyonlar değişir.Eğer rüzgar ön cepheden esiyorsa deryer bölgesi kişinin arkasına doğru hizalıdır.Bu pozisyonda altta çizili şekle göre değişim yapılır.

10) Eğer rüzgar sağ çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sol arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Sağdan Esen Rüzgarda Değişim

11) Eğer rüzgar sol çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sağ arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Soldan EsenRüzgarda Değişim

12) Yukarıda yazılı maddelerdeki sürüş pozisyonları yapılırken ve seyir esnasında sürücüler şunlara özellikle dikkat etmek zorundadırlar.

a) Makara esnasında yapılan değişimlerde olabildiğince düz çizgi üzerinde hareket edilmelidir. Buna kendinizi tek olarak yapacağınız antrenmanlarda emniyet şeridi çizgisi üzerinde devamlı gitmeye çalışarak yapabilirsiniz.

b) Genelde yapılan antrenmanlar otoban türü yollarda yapıldığı için değişim yapılmadan önce değişim yapacak olan sürücülerin sola çıkış yapmadan önce ARKADAN GELEN ARAÇLARA DİKKAT EDEREK değişim yapmaları gerekmektedir.

c) Gurup olarak çıkılan antrenmanlarda gurup ortasında giden sürücülerin fevkalade bir durum olmaması halinde işaretsiz bir şekilde GURUP ORTASINDAN AYRILMAMASI gerekmektedir.

d) Gurup liderliğini devralan sürücülerin yaşanabilecek herhangi bir acil durumda frenlemeyi değişim esnasında olduğu gibi sağa ve sola açılarak yapmaları ve frenlemeye geçmeden önce arka gurubu sesli ve herkesin duyabileceği makul bir şekilde uyarması gerekmektedir ve bunu yoldaki sağ şerit çizgisinin dışına taşmadan gerçekleştirmesi gerekmektedir ve bu da TÜM GURUP İÇİN GEÇERLİDİR aksi hallerde çok ama çok ciddi sebeplerin oluşmasına mahal verilebileceği gibi bu ölümle bile sonuçlanabilir.

Daha fazla detaya girmeden yeterli olacak şekilde kesin uyulması ve uygulanması gereken kurallarımız bunlardır bu uygulamalara uymayan ve de uygulamak istemeyen arkadaşlar gurup tarafından ciddi şekilde uyarılacaktır.Bu hepimizin sağlığı emniyeti ve can güvenliği için en önemli gerekliliklerden biridir.

SAYGILARIMLA;
 
Geri