Scudo Sports

Haydi performansçılar mayıs kartepe otel

@muradcaglidil

yav murat valla özledik seni ,,ogünüde özledik ekremide yine bi tavşanlı yapalım derim..murat dostum haziranda tavşanlı olacak ilk haftada köprü geçişi var 9 haziranda bir adet tavşanlı yapalım derim..
 
Scudo
kısmet olursa gelmek isterim abi, 8 haziranda oğlanın sınavı var, 9 unda müsait olursam katılırım.buralarda ufak ufak, kısa ama ama sert yokuşları deniyorum. ( evime çıkan yokuş tam test yeri, araba bile zorlanıyor!)
 
kartepe listesi antreman listesi olarak düşünülmekte dedik..
şimdi kimler antreman yapıyor bu topiğe mesaj atması lazım cihan dostumuz nokta atışı yaptı ve kayboldu performansına güvendiğini söyledi ama bizde diyoruzki 2009 dan beri biz burada 160-200 km leri bir günde devirdik zamana karşı ,,,,kısa molalar yapmak ve zamanla yarışmak kolay bi olay değil yarışlara girme derdimiz zati yok ama tarzımız budur anadolu performans dedik anadolu yakada performans meraklısı gençleri örgütlemeye çalıştık ama baktıkki hareket yok...falanca bisiklet takımının elemanları tuzlada kalırken en çok formulada takılırken biz kartepeyi 10 kez devirdik üstelik ne formamız var ne de klübümüz..ne de lisansımız bisikletçi olmak için lisans gerekmez kişi pekala isterse öğrenir performans bisikletçiliğinin ne olduğunu ,elinin altında internet var araştırır bulur okur uygular doğru sitelerden bilgileri alır avrupada pro bisikletçilerin nasıl beslendiğini araştırır ,her işin başı meraktır insan merak edecek ve öğrenecek bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır biz burada ne yaptık çalıştık bahtiyar -erkan ile ve hatalarımızı sahada gördük, hangi tekerin nerelerde kullanılacağını öğrendik artık....amortisörlü bisikletlerin uzun yollarda hammallık olduğunu artık biliyoruz istanbulun dışı paso asfalt değildir bura avrupa değildir ..bu ülkeye yakışan bisiklet cyclo-cros yol bisikletidir ..altına 7000 yuroluk asfalt bisikleti çekenler bu istanbulda her yola gidemez gidecekleri mekan bellidir...evet gelelim çalışanlara hasan yıllardır benle pedalladı buraya gelmez face de takılır...yetkin buraya gelmez face de takılır ..ali emre akcan uğramaz aytek hiç gelmez..onları zorlayamam özkan aydında uğramaz ...ama bu dostlar ile irtibat face den özel mesaj ile olmaktadır..aytek hafta içi kartepe yapalım diyor bilare düşünüyorum..ali emre nin bazı nedenleri var belli olmaz gelebilir ..özkan kanki animallah en başta geliyor hasan artı yetkin..özkan hiç boşlamadı bisikleti 100 artıları devirdi hasan -yetkinde öyle..erkan ile çalıştık, dün iyi ki gittik..bu gün yağmur vardı..bahtiyarın eksikleri fazla oldu sayılır, şimdi bahtiyarın yapacağı iş bir an önce bıçkıderede var olmak nisan ayı tamamiyle gümbürtüye gitmekte yağışlar nedeni ile..mayısa girerken ilk hafta yağışlar var 8 mayıs gene yağışlı ,12 mayısta yağışlı olursa olay sarkacak ta 19 mayısa süre uzadıkça yağmur riski kalkacak ama sıcaklık riski devreye girecek bu da 14 km lik rampada aşırı su kaybı demektir bunu göğüsleyecekler ile kartepeyi alırız..soner kanar bir an önce yeni bir bisiklete kavuşması kendi lehine olur cyclo-cross ya da city bike 700 x 32 teker olacak city bike da amortisör olmayacak .evet özellikle cihan dostumuzun temposunu bilmiyoruz referanslarını bilmiyoruz kışın ne yaptığını bilmiyoruz antreman çalışmaları yaptımı mart-nisan ayında,,
bunlar hakkında bilgimiz yok anadolu performansın kuralları ağır etaplarda bellidir kimse kimseyi beklemez lastiği patlayan lastiğini değiştirip gruba katılmak zorundadır erkan -bahtiyar, bıçkıderede sürekli bu prosedür içinde kalarak ilk 60 km ye eşdeğer etapta bu sistemi uyguladık içimize sindirdik bizim tarzımız budur.bahtiyarın hep aynı insanlar ile mi pedallayacağız diye söylenmesi doğal çünki bu tarz takılan yok anadolu yakada açıkçası beni bisiklet gezileri tatmin etmemektedir..erkan ile bu ct dudulludan start yaptık ve ömerliye kadar bastık rampaları yedik şile rampaları altımızda eridi..ondan sonra rivaya kadar tek rampa yoktu ama dönüşte rampalar muhteşemdi bisiklete bindiğimi anladım benim işim rampadır..düz yolda uykum gelir benim..onun içindirki hep yalnız kaldım bu forumda rampa delisi yok istanbulda olanlar buraya uğramıyor..evet son olarak engin özen dostum herhalde çalışma yapıyorsun 100 + lar önemli artık tren yok bu olay çok zor..

katılacak olan pedalşörlerin performans durumları ..

1- yetkin palgın yeni dağ bisiklet yarışlarında elitlerde 6 ıncı oldu...ve korsan hasan ile edirneyi kısa zamanda aldılar mtb kullanır fakat son derece süratlidir kuvvetlidir tekirdağ turunda beraber idik hem gidişte bastı hemde dönüşte bastı..

2- korsan hasan 300 km yi 9 saate sığdırmıştır yol bisikleti ile edirne performans turunda ..bu turda özkan aydında çok iyi derece yapmıştır..ayrıca özkan aydın dostum tekirdağ turunda yetkin palgın ile çok az fark ile birlikte tamamlamışlardır açıkçası gerek özkan aydın gerek yetkin ve hasan uzun etaplarda performans sürüşlerine kesin olarak hazırdırlar


sonuç.......

soner kanar bu hafta 55 km toplam mesafe yapacağını burada dile getirmiştir bu mesafa km olarak kartepe için yetersizdir her gün bisiklete de binilse 60 km yapılsa dahi gene bir kartepe etmez kartepeye eşit çalışma periyodu hafta içi çarşamba -cuma 130 km ve hafta sonu 160 km zamana karşıdır bunu yapan kartepe oteli bir günde avucuna alır ..bu durumda hiç kimse yoktur şu an hazır olarak bende ama 2009 dan beri 160-200 km lik etaplarda zamana karşı az molalı çalışmışlığın alt yapımıza olan tecrübe birikimi vardır sadece bir kaç km eksikliğimizi tamamlamak için 100 + lar yapılacaktır ve şile -ulupelitte son cila olacaktır bura 160 km ye eşdeğerdir..evet bahtiyar yukardaki dostlar ile pedalladım bu dostlar sizden hızlı darılmaca yok eğer kaptan isem kaptan doğruyu söyler kimin sahada nasıl olduğunu herkez ile pedallayarak anladım kişilerin birbiri ile olan performans farklarını irdeledim ve irdelemeye devam edeceğim .bahtiyar düz yol hikaye bunu sende biliyorsun eğer 160 km ye eşdeğer olan ulupelitte var olmaz isen bence kartepe senin için artık zor olacaktır...kışın hiç bir çalışma yapmadın bahtiyar, biz erkan ile hasbel kalem bi şeyler yaptık bütün kış boyunca kış antreman topiğinin iki müdayimi oldu ben ve erkan bu yüzden erkanın şansı senden daha fazla bu ct erkanı gördüm evet dönüşte rampalarda istediğim erkan var idi yalnız hatasınıda gördüm o da şu idi riva yolu üzerinde çalışma yapan pro dostlardan biri dönüşte rampada beni yakaladı ve yanımızdan geçerken kolay gelsin dedi akabinde erkan onun peşinden bastı ama sonra bıraktı şimdi orada ben zannettimki erkan gaza geldi erkan için en büyük tuzak kendisinden kondüsyonca üstün olanın gazına asla gelmeyecek bu durum 16 yaşındaki dostumun başına tekirdağ yolunda geldi..uzun yollarda herkez partnerini doğru bulacak aksi takdirde dağılır..erkanın partneri şimdilik yok gibi bahtiyar çalışsa idi erkan kadar erkan -bahtiyar diyecektim korkarım bahtiyar erkandan geri kalacak bu durumda erkan ne yapacak evet size bırakıyorum bunu..şimdi kesin olarak 3 lü önden basacak , bunlar korsan hasan -yetkin - ve özkan kanki olaki onların temposuna ya da deryasına dalarsanız artık bilemem elektrotlar suadiye rampasında atabilir...kesin olarak hasan-yetkin-özkan önce suadiyeye varacak nerden biliyorum bütün kış bu adamlar yatmadı ve hala çalışıyorlar 100 + larda engin özen sadece bu kış uludağa gittiğini söyledi şimdi ne yapıyor bunu söylediğinden beri epey zaman geçti bu zaman dilimi içinde ne yapıyor 160-180 arası zamana karşı bir çalışması oldumu benim için bunlar önemlidir kartepe listesi antreman listesi olduğuna göre benim için hava hoş isteyen hiç çalışma yapmadan gelir ve akıbetini kendi görür hiç bir sorumluluk kabul etmiyorum çünki kuralları koydum aramızda rahatsızlığı olan yok ..kimse kimseyi beklemeyecek lastiği patlayan değiştirmek ile mükellef ve kısa zamanda grubu yakalayacak..volkan çelik e orta kanaldan soracağım bu güne kadar ne yaptı buraya hiç uğramıyor sizleri bilgilendireceğim..evet cihan dostumuzun durumunu belli etmesi lazım yukardada yazdım ..bunları baştan söylüyorum sonra anlaşmazlık olmasın ..
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Kudret Bey selam,

Bugun atakoy -rumeli feneri yaptim 110 km ancak rampalari oyle ekmek peynir gibi yiyemiyorum sizler gibi henuz ,haftaici fitness squash yuzme spinning vs yapiyorum aktif olarak 16 senedir ancak uzun bisiklet kullanimina yeni yeni basladim sizin grup cok serte benzer ozellikle beklememe olayi benim acimdan sikinti yaratabilir,performansi dusuk kisiyi beklememeyi anlarim ancak lastik patlama veya herhangi bir ariza durumunda beklenmeyecegini bilmek biraz stres yapar ben de acikcasi.Bu sene pisiyim biraz seneye uygun olursa katilirim ins.
Kolay gelsin sizlere.
 
evet kudtet abi doğru söylüyorsun sende biliyosunki ogün çok rüzgar vardı bende düşündümki adamın arkasından gideyim rüzgardan korunayım dedim adama yetişedim bile bende zorladım zorlasaydım kendimi o yokuşlarda boğulurdum sonra eğer adamın kondisyonu benden iyise onunla kapışmam bile biliyorumki olan bana olurdu
 
@Erkan Közen

..kendi temponu koruma olayı çok önemli erkan ..sen daima antremanda çalıştığın adama güven o adam senin partnerindir ve uzun yollarda tek adamındır ta baştan beri söylediğim antremanlarda herkezin partneri ile çalışması rüzgara karşı tempolu sürüş ve değişmeli bunu yapa yapa artık partnerine öyle bir alışırsınki onun ikinci hatasını hisseder duruma gelirsin şimdi bu kartepe olayında partnerin olmayabilir bahtiyarın durumu belirsiz ....engin ya da volkan çelik bilemiyorum engin 26 kullanıyor seni nasıl yakalayacak km ler uzadıkça yetkin hasan özkan kopacak zati..açıkçası bende telsiz olacak ve hasan ile irtibat kuracağım ekibin durumu hakkında bilgi vereceğim ...engin özen ve volkan çelik ne kadar çalışma yaptı şu aralar onlarıda bilmiyoruz volkan buraya uğramıyor ama engin uğruyor engin özen ile volkan ile kartepede olduk ama tren ile gittik ve döndük o iş kolaydı bu iş başka şimdi..şimdi sen benim takdiği uygula giderken 3.5 saatte alabilirsin orayı benim hedefim o ,
daha önce aynı yolda topçulardan yolu uzatmış idim ve 70 km yi 3 saatte almış idim taş çatlasa 72 km yi 3.5 saatte alacağım sert rüzgar inşallah olmaz suadiye rampasına gelince sadece 15 dakika mola ve aport ...14 km tırmanış iniş çok kolay olur ,zirvede en çok 15 dakika kalırım..
 
@Kudret Kurtcebe

Ben de cok ozledim tavsanli rampalarini ve ahmediye inisini ama 2 sene ara veriyorum bisiklete. Su an yasadigim yerin 500 km cevresinde bir tane bile rampa yok. Duz yollar bize gore degil, o yuzden bisiklet almicam burda. Gidince bir iki fotograf paylasirsaniz en azindan biraz ozlem gidermis oluruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@Ekrem Erten

ekrem üzüldüm senin gibi rampa seven bir insanın rampalardan ayrı kalmasına,,,tavşanlı 9 haziran olacak ekrem senin için pedallayacağız resimleride koyacağız tabi....o 19 eğimli rampaların tadı başka üstelik stabilize yolun en kötüsü ..
 
72 km yi 3 saat 30 dakikada alacaksak
3 saat 30 dakika =3 +30/60 =3+0,5=3.5
72/3,5=20 ortalama 20 ne fazla ne eksik bizi yormaz böylelikle suadiye rampalarına güç toplarız ..şimdi 15 dakika mola sonra aport 14 km tırmanış saat 09.00 da yalovadan çıkacağız 3.5 saat sonra suadiye merkez cami yani çeşmenin ora 12.30 da orda olacağız 15 dakika mola 12.45 aport 14 km yi 3 saatte alırsak çok şık olur saat en geç 15 .45 de 1300 rakımda olmalıyız 14 km lik rampada hızımız ise 14 bölü 3 = 4.6 dır bunu yapabiliriz....15.45 zirve 15 dakika mola dönüş 16.00 da başlayacak 45 dakika en çok iniş süresi 16.45 de suadiyedeyiz durmadan son 72 km yi 4 saatte alırsak 20.45 de yalovadayız feribot 21.30 da prosedür bu plan buna göre ayarlandı, bu plan bizim için geçerli ne fazla ne eksik işimiz çok zor..

dip not..
geçen sefer gittiğimizde topçulardan saat 09.00 da çıkmış idik o vakit yolu yalnışlıkla uzattım 70 km oldu 3 saatte gitmiş idim 70 /3= 23 ortalama idi şimdi onun altı gideceğiz ..saat 12.00 de suadiye çeşmeye varmış idim ..bu tempo bana göre hızlı olmuş idi..

toplam gidiş 72 km 200 metre..

(link)
 
erkan şimdi hızımızı hesaplarsak..

1- 72 km yi ortalama 20 km hızla alacağız 3.5 saat sele üstü çok kısa mola 8-10 saniye
2- 14 km rampada çıkış hızımız 4.6 km hız düşük olabilir ama 72 km in üstüne çıkış hızımız..çok kısa mola gene ama 8-10 saniye..
3- 14 km rampanın inişini 45 dakikada alırsak ki bu bence fazla olmakta,
maşukiye inişlerini ben en çok 25 dakikada almış idim üstelik 18 km ye yakın idi, otelden maşukiyeye ortalama 43 km hızla inmiş idim sen bunu aşacaksın benden önce inersin ama dikkat yol stabilize..şimdi 14 km rampanın inişi 45 dakikada alınırsa 18 km hız olurki çok düşük..en az 20 dakikada inilirse ortalama iniş hızı 42 km olurki bu iyi..
20/60=0,33
14/0.33=42
42 km iniş hızı.....
20 dakikada ineceğiz bu iyi bir dakika saat 16.00 da çıkış yapacağız kartepe otel 1300 rakımdan 20 dakika sonra suadiyede olacağız saat 16.20 de en çok 25 dakika 16.25 olur böylelikle vakit kazanacağız dönüş için en çok 4 saat olursa saat 20.25 de yalovadayız yaklaşık bir saat olacak pendik feribota bu en uygun ..

tur günü saat tutacağım tek tek not alacağım bakalım nasıl olacak dereceler..
 
(link)

rain rain yağmur ..pazar 21 nisan...yataş......

28 nisan durum iyi 29 km rüzgarın ani hızı bıçkıdere dersen gideriz erkan artık rüzgara bakmayacağız...vakit kalmadı..


(link)

5 mayıs küçük yağmur istanbul..

(link)

sapanca 5 mayıs berbat ,,

(link)
 
Kudret abi takip ediyorum bu sene havalar size takoz oldu bütün planlarınız suya düştü.
Birde uzun süredir sana sormak istediğim bir mevzu var. Bildiğim kadarıyla bisikletini 2008 den bu yana kullanıyorsun. Merak ettiğim şu, bisiklet tahminen kaç kilometre yol yaptı. Bu süre zarfında bisiklet ile düşme, vurma, bindirme şeklinde hiç kaza yaşadınmı. Eğer böyle bir kaza söz konusu ise karbon kadro, maşa zarar gördümü. Karbon malzemede şimdiye kadar kullanmaktan kaynaklanan bir deformasyon varmı.
Bu soruları nedenmi sana sordum. Çünkü karbon kadrolu bir bisiklet üzerinde en uzun süre ve en zor şartlarda kullanım deneyimine sahip kişi sensin.
 
@mehmetsunu

çok iyi bir soru hemen cevaplayayım evet yaklaşık 50.000 km ye doğru gidiyorum son km 28.000 lerde kalmış idi sonra km saati bozulunca bi daha takmadım 2008 mart ayının sonunda almış idim ,evet çok sert arazilerde kullandım kurtdoğmuş toprak yolda kartepe offroadlarda ,belgrad aydos ormanlarda ,çok sert zeminde kullandım o vakit fox yüzlük var idi ama fox yüzlüğü satınca çok sert topraktan çıktım stabilize ve en fazla düz toprak yollarda kullanmaya devam ettim deformasyon var tabi pul pul döküldü kadronun üstündeki cila..bisiklet ile hafif düşüşler oldu spd pedala geçince sola 2 kez düştüm ama durduktan sonra ağırlığı sola verince soldan spd yi çıkaramadım ve hafif düştüm ..düşmeler oldu fakat bunlar çok sert olmadı şimdi bu bisikletin orjinal ağırlığı 10.700 gram idi biraz daha ağır karbon olması bu kadar km ye dayanmasını beraberinde getirmiş olabilir bi arkadaşımın gıant yol karbon bisikleti 6 ıncı ayda kırıldı hemde durduğu yerde sola düştü kadro çatladı ama onun bisikleti 7 kilo 300 gram idi bu da şunu gösterdi hafifleştikçe karbon risk artabilir başka arkadaşımında başına aynı şey geldi onunda bisikleti gıant karbon idi aynı ağırlıkta ,
bunlar taylanttan geliyor orada personelin bence disiplini yok kalite kontrol yapmadan sürüyorlar dünyaya hafif karbon yol bisikletlerini...evet başka düşüş oldumu diye düşünüyorum, önden çok sert vuruş olmadı çok dikkat ettim ..ama genede dikkat etmek lazım tabi kadro ne kadar gider bilemem bir gün acı bir gerçek ile yüz yüze kalabilirim bir sabah bakıpta kadroda çatlak görürsem artık iş bitmiştir...evet benim kadroda taylanttan geldi ama 2008 model mtb scott large kadro scale -30 ,10. 700 kilo.idi şimdi 10.350 e ye düştü amortisör gitti..bu bisiklette en fazla iç lastik ve teker gitti hidrolik fren sistemi var idi ilk sistem kötü idi avid in en alt modeli idi..sonra slx hidrolik sisteme bağlandık o iyi idi yalnız benim boru kötü idi yani hidrolik yağın geçtiği boru ,bu boru sıcakta genleşerek hidrolik yağ ile temasa geçiyor ve yağın içinde borudan kopan küçük mini noktalar oluşuyordu bu küçük noktalar arka frenin çalışmamasına sebebiyet veriyordu yani hava yapıyordu arkası,
baktım olmayacak aynen attım slx leri ama uzun zaman gitti...şimdi öne aliminyum çatal takdım ve ön v -break oldu arka avid in en son sürümü olan disk fren sistemi ama hidrolik değil mekanik ,mekanikten memnunum ..mtb alacaklar hidrolik alırken fren borularının kalitesine dikkat edecek bu borular sıcakta hidrolik yağ ile reaksiyona girmeyecek ..yoksa sürekli hava yapar arka frenler..eski jantların akordu hiç bozulmadı uzun zaman gitti 26 - cross -ride lar ama 28 geçtim alexrims oldu jantlar fena değil iyi ,onların akordu herhalde bozulacak bi zaman sonra artık akord ettiririz..
en dayanıklı çıkan arka aktarıcı deore xt oldu ve ön aktarıcı lx orjinali hale işe yarıyor ama eski performansları yok tabi..ayna kol slx idi 44 büyük dişi değiştirdim deore 44 oldu uydu diğer 2-3 yapraklarıda değiştireceğim niyetim 46 ya geçmek ama sistem farklı olduğu için ön aktarıcı değişecek bakalım zamanla olur inşallah arka ruble lx ama bitti tabi..bisikletin hareket eden kompenantlarının performansı bitik tabi ,
şimdilik idare etmece..
 
@Erkan Közen

erkan 28 nisan da çalışalım yahu, kolla kendini rüzgar geleyoz sana ...;)
evet gene dudullu saat 09.00 çıkış varış göçbeyli köyü sonu market ,sonra aydos cafe ..özledim bu yolları sessiz ve sakin hiç bıkmam ben buradan ..
 
Abi insan bu söylediklerin karşısında panikliyor, şeytan diyorki git chain reaction bikes tan bir titanyum kadro al ama onun bile garantisi yok. Gerçi allah uzun ömürler versin ama senin bisiklet bir gün dağılırsa bunada üzülme. Zaten bisiklet elinden geleni yapmış seni 50 bin km sırtında taşımış. Valla bizim 8 yıllık araba bile 50 bin km yi daha devirmediki senin bisiklet kendini 5 kez amorti etmiş.
Senin bisiklet tam Koç müzelik olmuş.
 
@Kudret Kurtcebe

aynen bende hiç sıkılmam bin kere gitsem yine sıkılmam giderim bizim sabihamız burası
 
  • Beğen
Tepkiler: bahtiyar közen
(link)


ct fena değil ben ferdi takılayım gene ...

erkan 23 nisanda hava şimdilik düzeldi ....

(link)

derimki şile -ulupelit 160 a eşdeğer bize iyi gelecek...ulupelitin meşhur rampaları..

28 nisandada bıçkıdere..

(link)

tabi şimdi iyi hava 1 haftada herşey bozulabilir..
 
Geri