Scudo Sports

Haddinden fazla lastik patlaması

Furkan BOZKUR

Aktif Üye
Kayıt
2 Haziran 2014
Mesaj
157
Tepki
43
Yaş
34
Şehir
Tekirdağ
Merhabalar. Carraro CR Race 032 yol bisikleti kullanıyorum dış lstiklerim yeni sayılıp Michelin PRO 4 Servise Course henüz 200 km yol yapmışımdır ama bu aralar nerdeyse her turda lastik patlamaktadır. Iç lastiklerim Btwin iki tanesi 10 tl olanlardandır. Sizce Sebebi Ne olabilir ?
 
Scudo
sebebi eşek şansı olabilir :) patlak önleyici sıvı kullanmayı deneyebilirsin
 
Kevlar bant uygula, kolay kolay patlamaz.
Bir de yol bisikleti kullaniyorsun, cali cirpinin, dikenin icine pek girme, biraz dikkat et.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR
Ucuz BtWin lastikler ile ilgili çok fazla şikayet var. Onları değiştirip denemeni tavsiye ederim.
Ayrıca lastik patladıktan sonra, yeni iç lastiği takarken lastiğin iç yüzeyini tamamen kontrol et. Orada kalmış ufak bir cam parçası da patlaklara sebep olabilir.

Pro4 Service Course lastikler bir süre kullandım ben de. Hiç patlak sorunu yaşamadım. Öyle dayanıksız, kolay patlayan lastikler değil Pro4'ler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR
İlk patlamadan sonra arttıysa lastiğin yanaklarını kontrol edebilirsiniz. Patlatan madde lastiğe saplanarak kalmış olabilir...
 
Ben de arka iç lastiği Btwin ile değiştirdiğimden beri patlayıp duruyo, arada bir ön lastik de patlasa neyse dicem ama olmadı :D bu durumun tesadüf olduğunu düşünmüyorum,ya üründe defo durumu var ya da çok dandik. Benimki mtb bu arada. Son olarak tüm patlayan lastiklerin haddini bilmesini diliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR
lastiklerin hava basıncının 90 PSIdan az olmamasına dikkat et.
lastiğin patlamamışolsa bile haftada bir havalarını kontrol et, lastik sürekli hava kaybeder çünkü.
tam şişmiş bir lastik (100 PSI) çok sert olur ve yoldaki ufak camları ezebilir. fakat aynı lastik aynı camın üzerinden 60 PSIlık bir hava ile geçse o cam lastiğe daha kolay saplanır.
aynı durum ufak çukurlardan-kasislerden geçerken de geçerli. çukura veya kasise hızlı girdiğinde düşük hava basılmış lastik jant tarafından ezilir. özellikle alüminyum çerçeveli jantlar iç lastiği çok rahat eziyor. aynı janttan ben de kullandım. quando göbekli bir jant.
ve dikkat etmen gereken bir başka konu jantının iç yüzeyinde iyi traşlanmamış, veya zamanla vurmalar sonucu oluşmuş ufak kıymıklar olabiliyor. bu alüminuyum kıymıkları bir zımpara kağıdı ile güzelce temizle. özellikle bir ek kısmı vardır o jantlarda. o ek kısmında çok büyük ve lastiği patlatan kıymıklar görmüştüm ve güzelce zımparalamıştım benimkini. bisikletim cr 022'di. seninkinin siyahı :)

bunların dışında yolda giderken daima 3-5 metre önünü kontrol et. camlar güneşin altında parlıyor zaten. ufak hamlelerle kaç onlardan. ve yolların sağ kısmı çok fazla taşlı-camlı-çivili olur. biraz daha temiz yerlerinden gitmeye çalış.. yolunu izle yani :) lastiklerinin nereden geçeceğine sen karar ver, rasgele gitme
 
  • Beğen
Tepkiler: Feyyaz Baydar
MTB kullaniyorum. "Iyi marka - malzeme her zaman iyidir" diye dusunsem de butce genelde el vermiyor :)
Uzun suredir btwin ic lastik kullanirim. Kros ve arazi surusu de severim haliyle bol bol patlatirim. Ancak sehire ici kullanimda 1 haftada 9 kez lastik patlatinca (hepsi diken civi tel vb. sonucu oldu) lastik zirhi aldim ve sorun kalmadi!
Btwin lastiklerin MTB icin olanlari bence kotu degil! Ama yol bisikletindeki durumu bilemiyorum elbette...
Sonucta lastik bu! Mutlaka birgun bir yerde patliyor. Bazen ust uste oluyor sinirinizi bozuyor bazen aylarca bana misin demiyor :)
Zirh bantla, patlak sivisisiyla veya mumkun oldugunca cerden copten uzak, hava basinci yerinde lastikle surun. Yama yaparken dis lastikte cisim kalmadigindan emin olun ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR
Arkadaşlar yorumlar için çok teşekkür ediyorum. Havasını yeterince basıyorum esneme payı çok fazla yok 90 - 100 PSI arası hava vuruyorum hafta da bir kontrollerini yaparım bundan sonra. Lastik yanaklarını içten kontrol edicem. Cam gibi prüzsüz asfalta rastlamak biraz zor ama olabildiğince en iyi yolları kullanıyorum.. Jant bantını değiştiricem. Kaliteli bir iç lastik takıcam bu Michelin iç lastiği var decathlon da sanırım o iş görür. Baktım olmuyor sıvı kullanmaya başlarım.
 
bide sürerken fazla kenardan sürme. en son kaldırıma çok yakın sürdüm lastiğim patladı. hatta lastiğimi delen şey önümden fırladı sonra sesi duydum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR
Cümleten selamün aleyküm, bi sorum vardı, jant tellerinin vidası sıkı olsa bile şişik durumdaki iç lastiğe temas eder mi,
 
@Yunus Emre küçük

Teller ya da vidalar gereğinden uzun ise evet. Teker fabrika çıkışı ise problem bu değildir. Genelde el ile örülen jantlarda yanlış tel seçimi yüzünden böyle problemler ortaya çıkıyor.
 
Peki kardeş vidaların tepelerini zımparalasak, bu şekilde lastiğe temas etse bile bi zararı olmaz heralde dimi
 
@Yunus Emre küçük

Teller, tel somunundan dışarı taşmıyorsa ellemeyin, onun yerine jant bandı kullanın. Taşıyorsa zımparalayabilirsiniz fazla kısmı. Ama yine de jant bandı ile kapatmanızı tavsiye ederim, yoksa iç lastik boşluklara taşıp yine kesilmelere, patlaklara sebep olacaktır.
 
Geri