Haddinden fazla lastik patlaması

Furkan BOZKUR

Aktif Üye
Kayıt
2 Haziran 2014
Mesaj
160
Tepki
46
Yaş
32
Şehir
Tekirdağ
Merhabalar. Carraro CR Race 032 yol bisikleti kullanıyorum dış lstiklerim yeni sayılıp Michelin PRO 4 Servise Course henüz 200 km yol yapmışımdır ama bu aralar nerdeyse her turda lastik patlamaktadır. Iç lastiklerim Btwin iki tanesi 10 tl olanlardandır. Sizce Sebebi Ne olabilir ?
 
Scudo

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
sebebi eşek şansı olabilir :) patlak önleyici sıvı kullanmayı deneyebilirsin
 

Gökhan BİROL

Forum Demirbaşı
Kayıt
16 Mayıs 2014
Mesaj
473
Tepki
794
Şehir
İstanbul
İsim
Gökhan Birol
Bisiklet
Lapierre
Kevlar bant uygula, kolay kolay patlamaz.
Bir de yol bisikleti kullaniyorsun, cali cirpinin, dikenin icine pek girme, biraz dikkat et.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Ucuz BtWin lastikler ile ilgili çok fazla şikayet var. Onları değiştirip denemeni tavsiye ederim.
Ayrıca lastik patladıktan sonra, yeni iç lastiği takarken lastiğin iç yüzeyini tamamen kontrol et. Orada kalmış ufak bir cam parçası da patlaklara sebep olabilir.

Pro4 Service Course lastikler bir süre kullandım ben de. Hiç patlak sorunu yaşamadım. Öyle dayanıksız, kolay patlayan lastikler değil Pro4'ler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
İlk patlamadan sonra arttıysa lastiğin yanaklarını kontrol edebilirsiniz. Patlatan madde lastiğe saplanarak kalmış olabilir...
 

Mert S.

Daimi Üye
Kayıt
9 Ağustos 2013
Mesaj
325
Tepki
224
Şehir
Ankara
Bisiklet
Carraro
Ben de arka iç lastiği Btwin ile değiştirdiğimden beri patlayıp duruyo, arada bir ön lastik de patlasa neyse dicem ama olmadı :D bu durumun tesadüf olduğunu düşünmüyorum,ya üründe defo durumu var ya da çok dandik. Benimki mtb bu arada. Son olarak tüm patlayan lastiklerin haddini bilmesini diliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.895
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
lastiklerin hava basıncının 90 PSIdan az olmamasına dikkat et.
lastiğin patlamamışolsa bile haftada bir havalarını kontrol et, lastik sürekli hava kaybeder çünkü.
tam şişmiş bir lastik (100 PSI) çok sert olur ve yoldaki ufak camları ezebilir. fakat aynı lastik aynı camın üzerinden 60 PSIlık bir hava ile geçse o cam lastiğe daha kolay saplanır.
aynı durum ufak çukurlardan-kasislerden geçerken de geçerli. çukura veya kasise hızlı girdiğinde düşük hava basılmış lastik jant tarafından ezilir. özellikle alüminyum çerçeveli jantlar iç lastiği çok rahat eziyor. aynı janttan ben de kullandım. quando göbekli bir jant.
ve dikkat etmen gereken bir başka konu jantının iç yüzeyinde iyi traşlanmamış, veya zamanla vurmalar sonucu oluşmuş ufak kıymıklar olabiliyor. bu alüminuyum kıymıkları bir zımpara kağıdı ile güzelce temizle. özellikle bir ek kısmı vardır o jantlarda. o ek kısmında çok büyük ve lastiği patlatan kıymıklar görmüştüm ve güzelce zımparalamıştım benimkini. bisikletim cr 022'di. seninkinin siyahı :)

bunların dışında yolda giderken daima 3-5 metre önünü kontrol et. camlar güneşin altında parlıyor zaten. ufak hamlelerle kaç onlardan. ve yolların sağ kısmı çok fazla taşlı-camlı-çivili olur. biraz daha temiz yerlerinden gitmeye çalış.. yolunu izle yani :) lastiklerinin nereden geçeceğine sen karar ver, rasgele gitme
 
  • Beğen
Tepkiler: Feyyaz Baydar

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
MTB kullaniyorum. "Iyi marka - malzeme her zaman iyidir" diye dusunsem de butce genelde el vermiyor :)
Uzun suredir btwin ic lastik kullanirim. Kros ve arazi surusu de severim haliyle bol bol patlatirim. Ancak sehire ici kullanimda 1 haftada 9 kez lastik patlatinca (hepsi diken civi tel vb. sonucu oldu) lastik zirhi aldim ve sorun kalmadi!
Btwin lastiklerin MTB icin olanlari bence kotu degil! Ama yol bisikletindeki durumu bilemiyorum elbette...
Sonucta lastik bu! Mutlaka birgun bir yerde patliyor. Bazen ust uste oluyor sinirinizi bozuyor bazen aylarca bana misin demiyor :)
Zirh bantla, patlak sivisisiyla veya mumkun oldugunca cerden copten uzak, hava basinci yerinde lastikle surun. Yama yaparken dis lastikte cisim kalmadigindan emin olun ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR

Furkan BOZKUR

Aktif Üye
Kayıt
2 Haziran 2014
Mesaj
160
Tepki
46
Yaş
32
Şehir
Tekirdağ
Arkadaşlar yorumlar için çok teşekkür ediyorum. Havasını yeterince basıyorum esneme payı çok fazla yok 90 - 100 PSI arası hava vuruyorum hafta da bir kontrollerini yaparım bundan sonra. Lastik yanaklarını içten kontrol edicem. Cam gibi prüzsüz asfalta rastlamak biraz zor ama olabildiğince en iyi yolları kullanıyorum.. Jant bantını değiştiricem. Kaliteli bir iç lastik takıcam bu Michelin iç lastiği var decathlon da sanırım o iş görür. Baktım olmuyor sıvı kullanmaya başlarım.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
bide sürerken fazla kenardan sürme. en son kaldırıma çok yakın sürdüm lastiğim patladı. hatta lastiğimi delen şey önümden fırladı sonra sesi duydum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR
M

Mehmet Demirci

Misafir
Cümleten selamün aleyküm, bi sorum vardı, jant tellerinin vidası sıkı olsa bile şişik durumdaki iç lastiğe temas eder mi,
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Yunus Emre küçük

Teller ya da vidalar gereğinden uzun ise evet. Teker fabrika çıkışı ise problem bu değildir. Genelde el ile örülen jantlarda yanlış tel seçimi yüzünden böyle problemler ortaya çıkıyor.
 
M

Mehmet Demirci

Misafir
Peki kardeş vidaların tepelerini zımparalasak, bu şekilde lastiğe temas etse bile bi zararı olmaz heralde dimi
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Yunus Emre küçük

Teller, tel somunundan dışarı taşmıyorsa ellemeyin, onun yerine jant bandı kullanın. Taşıyorsa zımparalayabilirsiniz fazla kısmı. Ama yine de jant bandı ile kapatmanızı tavsiye ederim, yoksa iç lastik boşluklara taşıp yine kesilmelere, patlaklara sebep olacaktır.