lastiklerin hava basıncının 90 PSIdan az olmamasına dikkat et.
lastiğin patlamamışolsa bile haftada bir havalarını kontrol et, lastik sürekli hava kaybeder çünkü.
tam şişmiş bir lastik (100 PSI) çok sert olur ve yoldaki ufak camları ezebilir. fakat aynı lastik aynı camın üzerinden 60 PSIlık bir hava ile geçse o cam lastiğe daha kolay saplanır.
aynı durum ufak çukurlardan-kasislerden geçerken de geçerli. çukura veya kasise hızlı girdiğinde düşük hava basılmış lastik jant tarafından ezilir. özellikle alüminyum çerçeveli jantlar iç lastiği çok rahat eziyor. aynı janttan ben de kullandım. quando göbekli bir jant.
ve dikkat etmen gereken bir başka konu jantının iç yüzeyinde iyi traşlanmamış, veya zamanla vurmalar sonucu oluşmuş ufak kıymıklar olabiliyor. bu alüminuyum kıymıkları bir zımpara kağıdı ile güzelce temizle. özellikle bir ek kısmı vardır o jantlarda. o ek kısmında çok büyük ve lastiği patlatan kıymıklar görmüştüm ve güzelce zımparalamıştım benimkini. bisikletim cr 022'di. seninkinin siyahı
bunların dışında yolda giderken daima 3-5 metre önünü kontrol et. camlar güneşin altında parlıyor zaten. ufak hamlelerle kaç onlardan. ve yolların sağ kısmı çok fazla taşlı-camlı-çivili olur. biraz daha temiz yerlerinden gitmeye çalış.. yolunu izle yani
lastiklerinin nereden geçeceğine sen karar ver, rasgele gitme