Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

1-) Tur bisikletindeki düz oturuş tutuş pozisyonundan sonra gravel'da daha öne eğilerek sürme mevzusuna alışırmıyım?


Merhaba. Yaklaşık 2 yıldır, çeşitli şehir bisikletleri kullandım ve hep dik oturuş tercih ettim. Geçen ay, görünüşünü çok sevip, konforu yüksek olsun ama yol bisikleti gibi de olsun diyerek Scott speedster gravel 30 aldım. Bisikletin kadrosundan dolayı sanırım, yol bisikletlerinden daha dik bir oturuş pozisyonu var ve ben göbekli olmama rağmen yorulmuyorum.
 
Scudo
An itibariyle Gravel kullanıcı olarak aranıza katılmış bulunuyorum. Bir aydır yaptığım araştırmayı sizkerden aldığım önerilerle de destekleyince, üstüne de yolum İstanbul'a düşünce Yıldırım harbi edasıyla ve biraz pazarlıkla bisijletimi satın aldım. boyunu 52 aldım çünkü sizin de önerdiğiniz gibi kadro boyu, mevcuttaki yol bisikletime oldukça yakındı. @Seyda Ünlü , @Sadettin Z. , @srdrmrs ve @osmancan71 öneri ve bilgi aktarımınız için çok teşekkür ederim.

IMG_20251121_164111.jpg
 
An itibariyle Gravel kullanıcı olarak aranıza katılmış bulunuyorum. Bir aydır yaptığım araştırmayı sizkerden aldığım önerilerle de destekleyince, üstüne de yolum İstanbul'a düşünce Yıldırım harbi edasıyla ve biraz pazarlıkla bisijletimi satın aldım. boyunu 52 aldım çünkü sizin de önerdiğiniz gibi kadro boyu, mevcuttaki yol bisikletime oldukça yakındı. @Seyda Ünlü , @Sadettin Z. , @srdrmrs ve @osmancan71 öneri ve bilgi aktarımınız için çok teşekkür ederim.

330978 dosyayı görüntüle
hayırlı olsun, keyifli sürüşler .
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Hayırlı olsun, güle güle kullan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Sanırım en mantıklı olan; 2.el bir yol bisikleti alıp fazla zamanım olmadığı günlerde hızlı antrenman yapmak. Geniş zamanlarda da tur bisikleti kullanmak. Gravel 2 arada 1 derede gibi birşey. Ne turu tam karşılıyor ne yolu.
Yaklaşık bir sene önce mtb'den gravel'e geçiş yaptım. Trabzon'da yaşıyorum. Özellikle tırmanış konusu benim için büyük soru işaretiydi fakat bir sene sonunda şunu söyleyebilirim kayda değer hiçbir olumsuzluk yaşamadım. Mtb ile çıkmadığım rakımlara çıktım herhangi bir dezavantajını görmedim. Bazen toplu sürüşlere katılıyorum burada biraz daha karışık bir bisikletli grup oluyor. Hem mtb ler hem gravellar hem de yol bisikletleri var. Asfaltta yol bisikletlerine ayak uydurmak nisbeten zor oluyor. Fakat mtb ler ile kıyas bile olmaz bence. Açık ara gravel çok daha iyi. Yaşadığınız şehre bağlı olarak tercih edin. Ben hem bozuk yolda hem asfaltta oldukça iyi sürüş yapabiliyorum. Yol bisikleti sürmek özellikle yola ayrı bir dikkat vermeyi gerektiriyor.Gravel bu anlamda biraz daha esneklik sağlıyor. Maşa karbon. Kadroda pek çok montaj deliği mevcut. Bikepacking için birebir.
KRANK TAKIMI:SHIMANO GRX RX610, 46X30T, 480H = 170MM / 500H-520H=172,5MM
RUBLE:SHIMANO 105 R7101, 11-34T
 
Yaklaşık bir sene önce mtb'den gravel'e geçiş yaptım. Trabzon'da yaşıyorum. Özellikle tırmanış konusu benim için büyük soru işaretiydi fakat bir sene sonunda şunu söyleyebilirim kayda değer hiçbir olumsuzluk yaşamadım. Mtb ile çıkmadığım rakımlara çıktım herhangi bir dezavantajını görmedim. Bazen toplu sürüşlere katılıyorum burada biraz daha karışık bir bisikletli grup oluyor. Hem mtb ler hem gravellar hem de yol bisikletleri var. Asfaltta yol bisikletlerine ayak uydurmak nisbeten zor oluyor. Fakat mtb ler ile kıyas bile olmaz bence. Açık ara gravel çok daha iyi. Yaşadığınız şehre bağlı olarak tercih edin. Ben hem bozuk yolda hem asfaltta oldukça iyi sürüş yapabiliyorum. Yol bisikleti sürmek özellikle yola ayrı bir dikkat vermeyi gerektiriyor.Gravel bu anlamda biraz daha esneklik sağlıyor. Maşa karbon. Kadroda pek çok montaj deliği mevcut. Bikepacking için birebir.
KRANK TAKIMI:SHIMANO GRX RX610, 46X30T, 480H = 170MM / 500H-520H=172,5MM
RUBLE:SHIMANO 105 R7101, 11-34T
Evet yol bisikleti, kaymak gibi bir yola çıkana kadar sıkıntı. Dediğiniz gibi sürekli yola dikkat etmek gerekiyor. Benim yarış gibi bir hedefim de olmadığı için tur bisikletine göre biraz daha hızlı tur yapıp yeri geldiğinde bikepacking ile kamp yapma seçeneği ile gravel sanırım şimdilik benim için daha mantıklı olacak.
Bir gravel tutkunu ve sahibi olarak gravel bölümünün olmasını isterim.
Sene 2025 hala gravel tür olarak yok forumda :)
 
Son düzenleme:
garavel.jpg
(link)

istanbuldakı gravel severlere bi rota tavsiye edeyim. Yakın ve sahane bir rota. Bolca camurlu gecis var ama dikkat edin. 40mmden dusuk lastıkle denemeyın. Ben 40mm ıle gırdım bazı camurlu kısımlarda ciddi zorlandım. Kopek vs nerdeyse gormedım. Hayvan olarak ciftalanda asfalta cıkarken 5 tane at var onların yanından gecıyorsunuz ama saldırgan degıller. Yuzde 35 asfalt yuzde 65 gravel. Sert eğim yok.
 
Son düzenleme:
Gravel'de pedli tayt kullanmaya gerek var mı acaba turdan geçecek biri olarak soruyorum.
 
@Kerem Atalar

G2 bisikletimi satıp grx600 almıştım 3 sene önce. G2 pek akıcı değildi. Jantından mi göbeğinden mi bilmiyorum. G2 nin rengi ve tipi güzel. 174-78 olculerım var benimde. G2 de 50 kadro kullanıyordum, bısanda 52 kadro aldım. Kadro olarak g2 de biraz daha rahat ediyordum sanki. Akıcılık olarak grx400 u bilmiyorum kıyas yapamadım ama jant göbek aynı ise inceleyin siz 2020 model bulabilirseniz kıyaslayın.
Bugün 47 kilometrelik bir tur yaptım ve jantlar gerçekten de akıcı gelmedi. Sizin yorumunuzu okuduğum için plasebo etkisine mi girdim yoksa yol bisikletiyle karşılaştırdığım için mi bilemiyorum :).
 
  • Üzgün
Tepkiler: osmancan71
Bugün 47 kilometrelik bir tur yaptım ve jantlar gerçekten de akıcı gelmedi. Sizin yorumunuzu okuduğum için plasebo etkisine mi girdim yoksa yol bisikletiyle karşılaştırdığım için mi bilemiyorum :).
Jantinda etkisi olur ama genel olarak lastik zaten yavaşlatir sizi. Hatta genelde gravelde araziden asfalta ciktiginizda birden yigilirsiniz arazide daha hizliymissiniz gibi bir hissiyat olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Jantinda etkisi olur ama genel olarak lastik zaten yavaşlatir sizi. Hatta genelde gravelde araziden asfalta ciktiginizda birden yigilirsiniz arazide daha hizliymissiniz gibi bir hissiyat olur.
25 mm lastikten 28 mm daha ağır lastiğe geçince bile akıcılık farkını baya hissettim. Baya farkediyor gerçekten
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Bugün 47 kilometrelik bir tur yaptım ve jantlar gerçekten de akıcı gelmedi. Sizin yorumunuzu okuduğum için plasebo etkisine mi girdim yoksa yol bisikletiyle karşılaştırdığım için mi bilemiyorum :).
Yol ile kıyaslanamaz ama iyi bir mtb olabilir. Ben o kıyasıda yaptım. G2 mi big 2912 havalı maşa sram set bisiklet ile takas yaptım iki sene önce. Big daha iyiydi. Bisiklet ismini yanlış yazmış olabilirim üşendim bakmaya
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Carraro'da gravel olarak g4 pro'dan aşağısı alınmamalı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve goktugd
Carraro'da gravel olarak g4 pro'dan aşağısı alınmamalı bence.
Bütçe müsaitse şu arkadaştan aşağısı alınmamalı bence ama, işte kenarda köşede kalmış bir $5800'cık lazım. :)

Merak edenler için kendisi Trek Checkout modeli. Full süspansiyon bir mtb'ye dropbar taksak ne olur acaba diye denemişler, bu olmuş.

Trek_Check-Out-3.jpg
 
Carraro g2 jantları tubeless uyumlu mu acaba? Uyumlu değilse uyumlu hale getirilebilir mi?
 
Carraro g2 jantları tubeless uyumlu mu acaba? Uyumlu değilse uyumlu hale getirilebilir mi?
Bildiğim kadarıyla değil. Ama carraro g2 alternatifi bir bisiklet var ki hemen hemen aynı fiyat, karbon maşa, jantlar tubeless uyumlu, tüm kablolar gizli. Bence carraro gravel serisinin üstünü çiziyor. Bianchi'nin Nirone serisi. g0 g2 g4 g6 hepsi için alternatif modelleri var bianchide. Bir bakın derim link bırakıyorum. (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Geri