Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@Bıyıkov araziyi bilmeden bir şey soylemem dogru olmaz. siz deneyimleyin görürüz. benim 45mm lastiklerin max basıncı 40. çok zıplarsam 30-28 arası takılıyorum.
 
Scudo
Çamur, orman içi patikalar vs değil de daha çok sert toprak orman yollarında yada asfaltın çok bozulduğu toprak çakılla karışmış yayla yollarında yaz aylarında kullanmak üzere düşünüyorum. Yol bisikletinin sıkıcılığından biraz olsun kurtulmak istiyorum haftada 1-2 gün. 45-50 psi ile idare ederim sanki kurtarmaz mı?

Mıcırlı veya gevşek zeminli yollarda dikkat edin sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
@Bıyıkov araziyi bilmeden bir şey soylemem dogru olmaz. siz deneyimleyin görürüz. benim 45mm lastiklerin max basıncı 40. çok zıplarsam 30-28 arası takılıyorum.
Zaten bunları daha çok denemek için aldım. Bu yaz bitene kadar yol dışına da çıkabileceğim yerlerde deneyeceğim. İkinci bisiklet için eşimi ikna ettiğim anda ayrı bir gravel alıp daha uygun şartlarda mücadele ederim 😀 Bakalım haftasonu ilk denemeleri yapıp paylaşırım nasıl gittiğini 🙏🏻
 
anlamanız için bi video yüklemek istedim telden ama mp4 formatı desteklemiyormuş. nasıl çözeriz?

Not:instagramdan hikaye atıp burada paylaşacagım
 
Son düzenleme:
Graveller çok hoşuma gidiyor, bir kere cok guzel gorunuyorlar hem gunluk kullanım hem tur için cok ideal, hafif ve saglamlar. Carraronun G4 kadrosu cok iyi mesela, ön maşa falan ciddi saglam gidonda amortisor gorevi goren sistem olmasida cok iyi. Ancak Gidon hususunda ve fiyat hususunda caydiriyor hep beni.

Drop bar hic ama hic tarzim degil, hem goruntu hemde o pozisyonda surus fiziksel engelimden dolayi sikinti veriyor bana. Sehir gidonlu gerisi ayni ozellikli bir gravel isterdim dogrusu. Ancak fiyatlar cep yakiyor, kafamdaki bisiklet ucuz ulasim aracidir mantigimdan cikiyor. Uzaktan bakip, kebapcinin onundeki kediler gibi yalanmaya devam edecegim herhalde 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
(link)

cogu zaman tek eli bile bırakmak risk oluyor. o nadir anlardan birinde video çekebilmiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve jgraves
(link)

cogu zaman tek eli bile bırakmak risk oluyor. o nadir anlardan birinde video çekebilmiştim.
Çok teşekkürler. Ben de bu gibi yolları düşünüyorum ıslak çamurlu olmayan. Mıcırlı olmayan. Sert toprak ağırlıklı yollar burada da genelde. Bakalım, en kötü elime alır yürürüm. İnerken de durma hızına yakın 🤣
 
  • Beğen
Tepkiler: srdrmrs
2-2.5 sene ara verdikten sonra, daha önceleri bisikletle gittiğim yollardan arabayla geçince artık zamanı geldi diyerek Lapierre Crosshill 3.0 ile yeni bir başlangıç yaptım. Sitede bu bisiklet ile ilgili pek fazla bilgi bulamasam da bisikleti bizzat görünce daha da düşünmeden aldım. Crosshill 5.0 modeline bakmaya/almaya diye gitmiştim, aralarındaki en bariz fark 5.0'da GRX grupset ve hidrolik sele borusu varken bunda Tiagra hidrolik grupset ve standart sele borusu mevcut. En önemli parça kadro her ikisinde de aynı. Hem bir önceki bisikletimde Tiagra hidrolik grup setten gayet memnun olduğum için hem de hidrolik sele borusu benim için gereksiz bir detay olduğu için 3.0 daha mantıklı geldi. Bisikletle gelen ön-arka çamurluklar da kış için artı bir güzellik oldu.

WTB ST i23 jant seti ve WTB Riddler 700x37 lastikler ile beraber geldi ancak aldıktan hemen sonra DT Swiss P1800 32 jant seti, Maxxis Velocita 700x40 taktım. Çoğunlukla yolda, bozuk asfalt ve zaman zaman sert toprak yolda kullanacağım için dişsiz lastik tercih ettim. WTB jant ve lastik seti de kışlık ya da hafif arazi seti olarak kenarda bekler. Ayrıca Maxxis Velocita'nın akıcılığı oldukça iyi, yol lastiğinden pek bir farkı yok hissiyat olarak.

700x28 lastikten 40'a geçince konforda muazzam bir artış oldu. Performanstan ziyade konfor odaklı 80-120km arası orta mesafe turları sevdiğim için yol bisikletinden buna geçiş çok daha keyifli olacak gibi ama zaman gösterecek tabii.


IMG_1619.jpg
 
Zaten bunları daha çok denemek için aldım. Bu yaz bitene kadar yol dışına da çıkabileceğim yerlerde deneyeceğim. İkinci bisiklet için eşimi ikna ettiğim anda ayrı bir gravel alıp daha uygun şartlarda mücadele ederim 😀 Bakalım haftasonu ilk denemeleri yapıp paylaşırım nasıl gittiğini 🙏🏻
Evet bugün ilk denemeleri yaptım. 60km civarı bir sürüşün içinde 15km kadar gravel yol geçtim. Bunun da 10km si yokuş 2-3km si inişti. Öncelikle 30mm olmasına rağmen Schwalbe Comp CX lastikler beni çok şaşırttı. Yol tutuşu, frenlemesi çok başarılıydı. Jantlarım tubeless olmadığı için min tavsiye edilen 45 psi ile kullandım, fena değildi. En büyük eksiklik ruble aynakol oranı. 36-28 %8-9dan sonra zorluyor. Belki bir uzun bacak aktarıcı alıp 34 ruble ile daha keyifli hale gelebilir.
İlk defa asfalt dışında bir sürüş yaptığım için değişik bir deneyim oldu. Ancak sürüş tekniğini geliştirmeye yardımcı olacağı kesin.
 

Dosyalar

  • CAB8B922-8656-4712-9B09-0FD2FA192804.jpeg
    CAB8B922-8656-4712-9B09-0FD2FA192804.jpeg
    77,1 KB · Okunma: 116
  • 304E0D69-5F79-48E8-9B53-2B5FF0910B31.jpeg
    304E0D69-5F79-48E8-9B53-2B5FF0910B31.jpeg
    123,1 KB · Okunma: 111
  • 6921E8E7-4F4C-4B88-A2DE-750BCBFC4837.jpeg
    6921E8E7-4F4C-4B88-A2DE-750BCBFC4837.jpeg
    172,3 KB · Okunma: 95
  • 78F93A3B-0220-4179-B231-700121AFEB1E.jpeg
    78F93A3B-0220-4179-B231-700121AFEB1E.jpeg
    107,8 KB · Okunma: 95
  • D151420C-13EE-4419-AFD0-65CEAC0DD6EA.jpeg
    D151420C-13EE-4419-AFD0-65CEAC0DD6EA.jpeg
    230,7 KB · Okunma: 95
  • 86C049B9-7BC2-4C88-95C4-52016518B1B6.jpeg
    86C049B9-7BC2-4C88-95C4-52016518B1B6.jpeg
    155,3 KB · Okunma: 94
Evet bugün ilk denemeleri yaptım. 60km civarı bir sürüşün içinde 15km kadar gravel yol geçtim. Bunun da 10km si yokuş 2-3km si inişti. Öncelikle 30mm olmasına rağmen Schwalbe Comp CX lastikler beni çok şaşırttı. Yol tutuşu, frenlemesi çok başarılıydı. Jantlarım tubeless olmadığı için min tavsiye edilen 45 psi ile kullandım, fena değildi. En büyük eksiklik ruble aynakol oranı. 36-28 %8-9dan sonra zorluyor. Belki bir uzun bacak aktarıcı alıp 34 ruble ile daha keyifli hale gelebilir.
İlk defa asfalt dışında bir sürüş yaptığım için değişik bir deneyim oldu. Ancak sürüş tekniğini geliştirmeye yardımcı olacağı kesin.
Renk harika, Bisikletin marka modeli nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
2-2.5 sene ara verdikten sonra, daha önceleri bisikletle gittiğim yollardan arabayla geçince artık zamanı geldi diyerek Lapierre Crosshill 3.0 ile yeni bir başlangıç yaptım. Sitede bu bisiklet ile ilgili pek fazla bilgi bulamasam da bisikleti bizzat görünce daha da düşünmeden aldım. Crosshill 5.0 modeline bakmaya/almaya diye gitmiştim, aralarındaki en bariz fark 5.0'da GRX grupset ve hidrolik sele borusu varken bunda Tiagra hidrolik grupset ve standart sele borusu mevcut. En önemli parça kadro her ikisinde de aynı. Hem bir önceki bisikletimde Tiagra hidrolik grup setten gayet memnun olduğum için hem de hidrolik sele borusu benim için gereksiz bir detay olduğu için 3.0 daha mantıklı geldi. Bisikletle gelen ön-arka çamurluklar da kış için artı bir güzellik oldu.

WTB ST i23 jant seti ve WTB Riddler 700x37 lastikler ile beraber geldi ancak aldıktan hemen sonra DT Swiss P1800 32 jant seti, Maxxis Velocita 700x40 taktım. Çoğunlukla yolda, bozuk asfalt ve zaman zaman sert toprak yolda kullanacağım için dişsiz lastik tercih ettim. WTB jant ve lastik seti de kışlık ya da hafif arazi seti olarak kenarda bekler. Ayrıca Maxxis Velocita'nın akıcılığı oldukça iyi, yol lastiğinden pek bir farkı yok hissiyat olarak.

700x28 lastikten 40'a geçince konforda muazzam bir artış oldu. Performanstan ziyade konfor odaklı 80-120km arası orta mesafe turları sevdiğim için yol bisikletinden buna geçiş çok daha keyifli olacak gibi ama zaman gösterecek tabii.


307505 dosyayı görüntüle
Çok yakışıklı bir gravel hayırlı olsun rengiyle tasarımıyla malzemesiyle 10 numara olmuş. güle güle kullanın. fiyatı nedir. Yakın zamanda bir tur bisikleti almasaydım tercihim kesinlikle bu olurdu
 
  • Beğen
Tepkiler: amd ve MakRo
2-2.5 sene ara verdikten sonra, daha önceleri bisikletle gittiğim yollardan arabayla geçince artık zamanı geldi diyerek Lapierre Crosshill 3.0 ile yeni bir başlangıç yaptım. Sitede bu bisiklet ile ilgili pek fazla bilgi bulamasam da bisikleti bizzat görünce daha da düşünmeden aldım. Crosshill 5.0 modeline bakmaya/almaya diye gitmiştim, aralarındaki en bariz fark 5.0'da GRX grupset ve hidrolik sele borusu varken bunda Tiagra hidrolik grupset ve standart sele borusu mevcut. En önemli parça kadro her ikisinde de aynı. Hem bir önceki bisikletimde Tiagra hidrolik grup setten gayet memnun olduğum için hem de hidrolik sele borusu benim için gereksiz bir detay olduğu için 3.0 daha mantıklı geldi. Bisikletle gelen ön-arka çamurluklar da kış için artı bir güzellik oldu.

WTB ST i23 jant seti ve WTB Riddler 700x37 lastikler ile beraber geldi ancak aldıktan hemen sonra DT Swiss P1800 32 jant seti, Maxxis Velocita 700x40 taktım. Çoğunlukla yolda, bozuk asfalt ve zaman zaman sert toprak yolda kullanacağım için dişsiz lastik tercih ettim. WTB jant ve lastik seti de kışlık ya da hafif arazi seti olarak kenarda bekler. Ayrıca Maxxis Velocita'nın akıcılığı oldukça iyi, yol lastiğinden pek bir farkı yok hissiyat olarak.

700x28 lastikten 40'a geçince konforda muazzam bir artış oldu. Performanstan ziyade konfor odaklı 80-120km arası orta mesafe turları sevdiğim için yol bisikletinden buna geçiş çok daha keyifli olacak gibi ama zaman gösterecek tabii.


307505 dosyayı görüntüle

Selam dostum. Bende de Lapierre crosshil 5.0 var. 2 haftadır bisikletim için jant seti bakıp araştırıyorum. Senin paylaşımında iyi denk geldi :)
Bu jantları bilerek mi aldın acaba? Araştırdın mı hiç. Bizim bisikletlerde olması gereken jant iç ölçüsü 23-25 arası diyolar. Senin bu jantlar 18mm.
Bende yüksek profil jant seti alma niyetindeyim ama TR'de yüksek profil gravel bulamadım. Bunlar sanırım yol jantı doğrmudur? ve taktığın geniş lastiklerle bi sorun yaşadın mı ? Şimdiden teşekkürler.WhatsApp Image 2023-08-02 at 13.45.40.jpeg
 
Yav galiba 4 yıllık gravel maceramın sonuna geliyorum. Yol bisikleti alma arifesindeyim.
Dağ bisikletim var, gravel im var, şehir bisikletimi 2 yıl kullanıp sattım, elektrikli bisikletim var.
Şu an yol bisikleti LOADİNG :(
Üzüntüm graveli satmak zorunda oluşum.
 
Yav galiba 4 yıllık gravel maceramın sonuna geliyorum. Yol bisikleti alma arifesindeyim.
Dağ bisikletim var, gravel im var, şehir bisikletimi 2 yıl kullanıp sattım, elektrikli bisikletim var.
Şu an yol bisikleti LOADİNG :(
Üzüntüm graveli satmak zorunda oluşum.
Yarışlara mı katılacaksın reis gravel neden tatmin etmiyor?

Yol bisikleti almak yerine gravel bisikletine daha ince ve yumuşak bir dış lastik takmayı denedin mi?
 
Selam dostum. Bende de Lapierre crosshil 5.0 var. 2 haftadır bisikletim için jant seti bakıp araştırıyorum. Senin paylaşımında iyi denk geldi :)
Bu jantları bilerek mi aldın acaba? Araştırdın mı hiç. Bizim bisikletlerde olması gereken jant iç ölçüsü 23-25 arası diyolar. Senin bu jantlar 18mm.
Bende yüksek profil jant seti alma niyetindeyim ama TR'de yüksek profil gravel bulamadım. Bunlar sanırım yol jantı doğrmudur? ve taktığın geniş lastiklerle bi sorun yaşadın mı ? Şimdiden teşekkürler.307745 dosyayı görüntüle
Merhabalar,
jant setlerini değiştirmek isteme sebebiniz nedir. bende 3.0 ve 5.0 modellerine bakıyorum. kışın alma gibi bi düşüncem var o sebeple merak ettim.
 
Çok yakışıklı bir gravel hayırlı olsun rengiyle tasarımıyla malzemesiyle 10 numara olmuş. güle güle kullanın. fiyatı nedir. Yakın zamanda bir tur bisikleti almasaydım tercihim kesinlikle bu olurdu

Çok teşekkür ederim. Yurt dışı etiket fiyatı 1799 Euro, bazı sitelerde 1599'a da var ancak enteresan bir şekilde TR fiyatı 30700 Lira. Distribütörler hala eski kur üzerinden devam ediyor ve onlar güncelleme yapmadan acele edip aldım, kredi kartı peşin fiyata 9 taksit de ayrı güzellik oldu.
Selam dostum. Bende de Lapierre crosshil 5.0 var. 2 haftadır bisikletim için jant seti bakıp araştırıyorum. Senin paylaşımında iyi denk geldi :)
Bu jantları bilerek mi aldın acaba? Araştırdın mı hiç. Bizim bisikletlerde olması gereken jant iç ölçüsü 23-25 arası diyolar. Senin bu jantlar 18mm.
Bende yüksek profil jant seti alma niyetindeyim ama TR'de yüksek profil gravel bulamadım. Bunlar sanırım yol jantı doğrmudur? ve taktığın geniş lastiklerle bi sorun yaşadın mı ? Şimdiden teşekkürler.307745 dosyayı görüntüle

Selamlar, bir önceki yol bisikletimde de aynı jant setini kullanıyordum, hem akıcılığı çok iyi, hem göbek sesi kulağa çok hoş geliyor hem de (en önemli etken) 130kg taşıma kapasitesi var. 100kg üzeri olduğumdan dolayı sağlamlık önceliğim. 32mm profil olması da görsel olarak ayrıca artı etken. Şu an kullandığım lastikler 18-28mm arası iç jant genişliği istiyor ki bu da onu karşıladığı için bir sorun yaşamadım. 700x40 Maxxis Velocita kullanıyorum, hem jant hem de lastiklerden fazlasıyla memnunum. Hakkını vererek gravel olarak kullanmayı düşünüyorsanız eğer DT Swiss G1800 modelini öneririm, onun iç ölçüsü 24mm.
 
Merhabalar,
jant setlerini değiştirmek isteme sebebiniz nedir. bende 3.0 ve 5.0 modellerine bakıyorum. kışın alma gibi bi düşüncem var o sebeple merak ettim.
Selam. Jantlar & lastikler ile bi problemim yok aslında. Yüksek profil alarak biraz daha görsellik istiyorum o kadar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mai
Geri