Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Selamlar,

Yeni bir gravel arayışındayım.Baktığım marka Canyon, Scott arasıydı ama geçenlerde sahilde cube gördüm ve inceleme fırsatım oldu. Oldukça güzel bir bisikletti. Nerede bulabilirim bu Nuroad modellerini. Yurtdışında temin edebileceğim bir site var mıdır ?

(link)
(link)
Temin konusunda bilgi bulursanız paylaşabilir misiniz? 2 bisiklet yerine tek bisiklet olarak uzun zamandır aklımda cube nuroad modelleri yer alıyor gerek kadro büyüklüğü gerekse diğer + yönlerinden dolayı lakin Türkiye'de henüz bir yer bulamadım. (link) bende bu modelini çok beğendim. Bir ara forumda cube nuroad fe (çamurluklu ve bagajlı model) kullanan vardı diye hatırlıyorum.
 
Scudo
Ben Samsun'da gördüm bir arkadaşta inceleme fırsatım oldu. Siyah bagaj takılabilir modeli. Tam bir tur-gravel kıvamında bir bisiklet. Ondan sonra canyon sevdamdan vazgeçtim. Cube'e mail attım. Geri döndüklerinde paylaşırım. Oldukça güzel ama bisiklet.
 
Gravel süspansiyon çatal, yakında yaygınlaşacaktır. Tercih meselesi, tartışılır; mtb-yol arası melezleşmeden söz edilebilir. Bu arada dura-ace her zaman efsane.
 

Dosyalar

  • IMG_20210902_103857_073.jpg
    IMG_20210902_103857_073.jpg
    158,1 KB · Okunma: 118
  • IMG_20210902_103933_096.jpg
    IMG_20210902_103933_096.jpg
    131,1 KB · Okunma: 119
  • IMG_20210902_103914_616.jpg
    IMG_20210902_103914_616.jpg
    130,1 KB · Okunma: 114
  • IMG_20210902_104203_733.jpg
    IMG_20210902_104203_733.jpg
    30 KB · Okunma: 104
  • IMG_20210902_103948_249.jpg
    IMG_20210902_103948_249.jpg
    78,6 KB · Okunma: 103
Aktif olarak kullanıyorum. Açıkça konuşmak gerekirse ilk aldığımda bazı şüphelerim oldu ilk zamanlar içime sinmedi. Taa ki eski bisikletime binip aradaki dağlar kadar farkı görene kadar. Benimki araziye girmekten, çakıllarla boğuşmaktan çiziklerle doldu ama yarı yolda hiç bırakmadı. Mekanizmanın ayarlamalarını iyi bir bisikletçiye yaptırdığım için hiç sorun çekmedim. Bana göre eksi yanları jant göbekleri ve üzerinde gelen parçalar. Üzerinde gelen parçalar dediğim de lastik ve gidon bandı. İkisini de gerçekten sevmiyorum.

Unutmadan ekleyim, bu bisikletin arka jant merkezi ile orta göbek arasındaki mesafesi normalden uzun. Yani dönüşler daha zor, hafifçe bir tık daha (cidden minicik bir tık) hantal. Tabii ki bu özelliği çok hızlandığınız zaman daha fazla stabilite sağlıyor.
Ayrıca arka tekerleğe ufak da olsa bir çamurluk düşünebilirsiniz. Selenin ortası delik ve hizası da çamur sıçramaya müsait. 1-2 kez kötü anlar yaşattı...

Genel olarak çok ama çok seviyorum. Teker açıklığının fazla olması daha da sert frenlemenize imkan sağlıyor. Bir tık bile olsa avantajdır, aklınızda bulundurun.
 
Instagram da Carraro G6 Pro modeline rast geldim şahsi görüşüm olarak sele ve renk dışında hoş duruyor. Renk bir ton daha koyu olsa olabilirmiş, aynı maşadaki gravel yazısındaki gibi, yada kadro maşa tek vw aynı renk şeklinde. Tabi birde fiyat konusu var.
 
Bu seviyedeki bir bisiklette fren kablolarını fln artık iceri alsalarmış keske
 
Selamlar,

Yeni bir gravel arayışındayım.Baktığım marka Canyon, Scott arasıydı ama geçenlerde sahilde cube gördüm ve inceleme fırsatım oldu. Oldukça güzel bir bisikletti. Nerede bulabilirim bu Nuroad modellerini. Yurtdışında temin edebileceğim bir site var mıdır ?

(link)
(link)
Selamlar
Türkiye distribütörü Yasmin sport. Bana çok yardımları olmuştu. Ama bu model ellerinde olmadığı İçin (link) ben bu siteden aldım. Hiç sorun yaşamadım.
 
Arkadaşın kast ettiği tamamen kadro içine almaları galiba. Üst seviye yol bisikletlerinden gidon içinden kadroya doğru devam ediyor onu demek istedi diye düşündüm. Diğer türlü kadro içi kablolama olan bisikletlerde hemen hemen kadroya bağlanan ufak bir bölümde kablo ve fren telleri mevcut. Alt görseldeki alan için.
1630914803752.png
 
Arkadaşın kast ettiği tamamen kadro içine almaları galiba. Üst seviye yol bisikletlerinden gidon içinden kadroya doğru devam ediyor onu demek istedi diye düşündüm. Diğer türlü kadro içi kablolama olan bisikletlerde hemen hemen kadroya bağlanan ufak bir bölümde kablo ve fren telleri mevcut. Alt görseldeki alan için.
273456 dosyayı görüntüle
Merhaba, hatta carraro gravel modeller için maalesef kabloluların kadronun ön tarafına sürtüp iz yapmaması için bir tedbir dahi düşünmemişler
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Scott 2022 modellerinde 'fully integrated' kablolama işine girmiş. Gidonla boğazı yekpare yapınca gidondan direkt kadroya alabilmişler kabloları.

Scott_2022_1.jpg

Ben bu olayı ilk kez Scott'ta gördüm. "Bunu zaten Trekializant markası yıllardır yapıyor." diyecekler olabilir. Ama dediğim gibi, ben ilk kez gördüm. Sonuç olarak ortaya aşağıdaki gibi tertemiz bir görüntü çıkıyor.

Scott_2022_2.jpg

Bu olay "Beni dondurun, elektrik bile havadan iletilip kablo olayı tarihe karışınca çözdürün." diyen bana "Scott almak için 2022 modellerini mi bekleseymişim?" dedirtse de düşününce uzun vadede tamir ve bakımı zorlaştırma gibi dezavantajları olsa gerek. Ayrıca, dışarıdaki kabloların kadroya sürtmesi temas noktalarına ufak müdahalelerle bir şekilde çözülebiliyor da, ilk resimde var olduğu açıkça görülen içerideki sürtünmeye ne yapacağız?

"İyi ki beklememişim." deme sebebim sadece bunlar değil tabii ki. Scott yıllardır gravel tarafında endurance geometrisinden fazla uzaklaşmadan, yol-mtb arasındaki skalada yola daha yakın bir bölgeyi mesken edinmişti. 2022 mucurlarındaysa birdenbire skalanın diğer ucuna zıplamış. Hem geometri değişmiş, hem de bam diye 45c lastiklere geçilmiş. Aşağı yukarı %75 asfalt, %25 mucur şeklinde kullanımı olan ben ise 35c lastiklerimle gayet mutluyum. Yoo, kendimi avutmuyorum yahu ne alakası var? Gerçekten, iyi ki beklememişim diyorum. Valla!
 
Merhaba;
Wiggle üzerinden bir kaç malzeme alacağım. Hazır sipariş vermişken yedek lastik de getireyim diyorum. Şu an bisikletimin üzerinde 700/40 lastik var. Sipariş vereceğim lastikleri de daha çok beton ve asfalt zeminde kullanabileceğim ebat ve türde almak istiyorum. Sizce hangi genişlikte ve mümkünse hangi marka ve model bir lastik almalıyım?
Teşekkürler
 
Yarın ankarada ufak bi tur planlıyorum eymır mi yoksa Gölbaşı mi daha güzel olur? Demetten ikiside hemen hemen aynı mesafede. Ankarada yaşayan arkadaşlar tavsiye verirse güzel olur
 
G4 pro’ya takviyeler devam ediyor, lastikle görüntüyü güzelleştirdikten sonra janta da seviye atlattım, performansa ve konfora etkisini kullandıkça anlayacağız

273652 dosyayı görüntüle
Önceki mesajlarnızda varmı hangi jantı aldınız. Birde etkiyi forumda paylaşırsanız ilerleyen zamanlarda.
 
Önceki mesajlarnızda varmı hangi jantı aldınız. Birde etkiyi forumda paylaşırsanız ilerleyen zamanlarda.

Merhaba DT Swiss G 1800 modelini aldım yurtdışından. Üstünde gelenlerden ağırlık olarak bariz bir farkı olmasa da performansı iyidir diye umuyorum :)
 
G4 pro’ya takviyeler devam ediyor, lastikle görüntüyü güzelleştirdikten sonra janta da seviye atlattım, performansa ve konfora etkisini kullandıkça anlayacağız

273652 dosyayı görüntüle

Shimano jantlardan siz de memnundunuz diye hatırlıyorum. Tubelassa geçtiniz sanırım, yoksa değiştirmek için ağırlık dışında başka sebep gelmiyor aklıma. Güle güle kullanın.

Bu arada ben de boş durmayıp deneysel işlere giriştim. TPU iç lastikler bir süredir takibimdeydi de, fiyatlarından dolayı değmeyeceğini düşünüp cesaret edemiyordum. Sonunda yine dayanamayıp deneyeyim dedim. Karşımıza başlıca üç opsiyon çıkıyor. Tubolito ve Revoloop markaları tamamen TPU malzemeye odaklanmış. Bir de Schwalbe Aerothan var. Hepsi de henüz emekleme aşamasında oldukları için hem cep yakıyorlar, hem de valf bağlantı noktasından hava kaçırma gibi kalite kontrol sorunları var. Kullanıcı yorumları da hep uçlarda. Sanırım kronik sorunlarından dolayı alan ya bayılıyor ya da tiksiniyor gibi bir durum var. Şans işi. Neyse ki benim şansım yaver gitti ve şimdilik bayılmak için erken olsa da seven taraftayım.

innertubeschart-807w.png

Yukarıdaki tabloya güvenerek tercihimi Revoloop markasından yana kullandım. Yuvarlanma direnci konusunda lateks iç lastiğe bu kadar yakın performans gösterip, onların gün aşırı lastik şişirme eziyetine sahip olmamaları yetmezmiş gibi, bir de sadece ama sadece 30 gram ağırlığında olmaları şahane bir olay. Mucura uygun ortalama bir butil iç lastik yaklaşık 150 gram oluyor. Bisiklette hafifliğin en önemli olduğu ve performansı en çok etkilediği söylenen yer olan tekerlerde 120'şer gramdan 240 gram kar ediyoruz. Üzerine yedek iç lastik olarak da hem daha az yer kaplıyorlar, hem de toplamda 360 gram hafifliyoruz. Mucur bisiklette performans ve gram muhabbeti yaparak bir çoğunuzun yüzüne bir gülümseme kondurdum değil mi? :)

Aslında ağırlıktan çok bu yuvarlanma direnci konusu ilgimi çekiyordu. Sürüşte hissedilir bir fark oluyor mu derseniz, placebo değilse vallahi oluyor. Aynı bisiklette hangi iç lastiğin takılı olduğunu söylemeden bir A/B testi yapsalar ikisini ayırabilirim gibi geliyor. Şimdilik çok memnunum. Solda kendilerini, sağda da yerini aldıkları Schwalbe iç lastikleri görmektesiniz.

revoloop_schwalbe.jpg
 
Geri