Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@altundalbugra karbon maşaların alüminyum bisikletlere takılmasının nedeni karbon malzemenin darbe emici olması değil mi ? Yanılıyor muyum ?

Geçen hafta Soulrider Frameworks'ten Yasin ile kaydettiğimiz Gravel Diggers podcast'te bu konudan çok yüzeysel olarak bahsettik ama kısaca özetlemek gerekirse, en büyük ve ilk sönümlemeyi yapan şey lastikleriniz ve jantlarınız. Asıl fark buradan başlıyor.
 
Scudo
Arazide darbe sönümlemeyi bırakın, karbon maşa tırtıklı soğuk asfaltta alu'ya göre yüzde 00.1 gibi daha "smooth" gidiş sağlıyorsa sağlıyordur... Olay tamamen moda. Herkesin dokunmatik telefonu varken, hangimiz düğmeli telefona tamah ederiz?
Ayrıca çoğu karbon maşa da yalandan karbon ki :) İyi marka dediğimiz Trek, Giant, Ktm, Cannondale vb'de sadece maşa bacakları karbon. Btwin'de ise karbon maşa var ama karbonun etrafında alu kaplama var. :D
Mağazada bisikleti şöyle bir tartıp maşaya tırnağımızın dışıyla vurup o kaf sesi duyalım, amaç o.
 
Geçen hafta Soulrider Frameworks'ten Yasin ile kaydettiğimiz Gravel Diggers podcast'te bu konudan çok yüzeysel olarak bahsettik ama kısaca özetlemek gerekirse, en büyük ve ilk sönümlemeyi yapan şey lastikleriniz ve jantlarınız. Asıl fark buradan başlıyor.
Hatta arada bir yerde "lauf fork" muhabbeti de geçmişti. Lauf fork dediğimiz maşa sistemi yada yeni nesil gravel bisikletler için çıkarılan 100mm'lik maşa olmadıkça öyle ağım şahım fark olacağını düşünmüyorum. Benim ilk mtbdeki neredeyse tepkimesi olmayan zoom maşa ile şimdiki yol bisikletindeki karbon maşa hemen hemen aynıdır. Yine dediğiniz gibi en büyük fark lastik genişliğinde çıkıyordu. Yolda 25mm lastiğe 120 psi basarken, mtbde 29x2.25 e neredeyse yarısını basıyordum yayıla yayıla gidiyordu.
Hatta konuşmada Soulrider (kalpten sürenler) kendi gravel bisikletindegaliba schwalbe'nin 2.0 lastiğini kullandığını söylemişti. Genel olarak toparlarsam kendimce lastik basıncı ve yüzey genişliğinin daha çok etkileyen bir faktör olduğuna inanıyorum.

lauf-17-edd.jpg

Ayrıca eski chopper motosikletlerde de "lauf" gibi maşa tipleri olduğunu da görebilirsiniz.
 

Dosyalar

  • girder1.JPG
    girder1.JPG
    527,4 KB · Okunma: 53
Hatta arada bir yerde "lauf fork" muhabbeti de geçmişti. Lauf fork dediğimiz maşa sistemi yada yeni nesil gravel bisikletler için çıkarılan 100mm'lik maşa olmadıkça öyle ağım şahım fark olacağını düşünmüyorum. Benim ilk mtbdeki neredeyse tepkimesi olmayan zoom maşa ile şimdiki yol bisikletindeki karbon maşa hemen hemen aynıdır. Yine dediğiniz gibi en büyük fark lastik genişliğinde çıkıyordu. Yolda 25mm lastiğe 120 psi basarken, mtbde 29x2.25 e neredeyse yarısını basıyordum yayıla yayıla gidiyordu.
Hatta konuşmada Soulrider (kalpten sürenler) kendi gravel bisikletindegaliba schwalbe'nin 2.0 lastiğini kullandığını söylemişti. Genel olarak toparlarsam kendimce lastik basıncı ve yüzey genişliğinin daha çok etkileyen bir faktör olduğuna inanıyorum.

225317 dosyayı görüntüle

Ayrıca eski chopper motosikletlerde de "lauf" gibi maşa tipleri olduğunu da görebilirsiniz.

Çoğu marka giriş seviyelerinde maşalarının şaft borularını alüminyum olarak gönderiyor. Açıkçası kullanıcının anlayabileceği bir şey mi bu fark tartışmak gerekiyor. Karbon maşaların tercih edilmesindeki en büyük faktör ağırlık olabilir, ciddi farklar yaratıyor.

Fakat kullandığınız lastiğin genişliği çok ciddi bir hissedilebilir fark yaratıyor. Arazide 700c x 30-32-35mm ve 650b x 47mm kullandım. Tartışmasız en konforlusu 650bx47mm. Ancak 700c lastiklerde 30 ve 35mm arasındaki konfor farkı inanılmaz derecede fazla. Aynı zamanda yılan ısırığı ihtimali de azalıyor lastik genişledikçe. Tabi burada konforu düşük basınç kullanarak aldığımızı unutmayalım. Sonuçta arazide işler asfaltın tam tersi şekilde ilerliyor. Lastik basıncınız azaldıkta yuvarlanma direnci düşerken, yol tutuşu artıyor ve konfor kazanıyorsunuz.
 
yaklaşık bir aydan uzun bir süredir , cyclocross , gravel, araştırması yapıyorum, carraronun tiagralı cr road larına da baktım gravel e evrilebilmesi açısından , tabi bu kovalamacanın tek sebebi maliyetler, bisan all trail her ne kadar hoşuma gitsede mecburen tercihi corelli den yana kullanıcam gibi gözüküyor,
 
Carraro e-gravel veya Bisan e-gravel hakkında bilgisi olan var mı?Bu bisikletlerle uzun yol yapılır mı? 200 km üstü.
Verimli olur mu ki?
 
Karbon maşanin arazide darbe sönumleyecegi hayali kuran arkadaşlara en pahalı fox maşalarla basit bir arazi turu atmasini tavsiye ederim. Romantizm bunlar hep @hamlet2006 @MakRo
O konuda size katılıyorum sayın @mariokaldato. Sabit maşa ne olursa olsun darbeyi sönümlemiyor. Belki tekerler kalın olursa bir nebze kurtarabilir.
 
@Cemal Ç. Çukurun gözüne gözüne girersen fox maşa ne yapsın.:kötü:Fox alacaksın asfaltta süreceksin ki rahat olasın.Birçok kişi bana katılıyor olacak ki asfalt mtbden geçilmiyor.:ssrtcbya:
O konuda da siz haklısınız @hamlet2006. Karbon maşayı, yol bisikletini kullanan kişi ne yapsın arazi şartlarını. O kadar darbe de öldürmez sanırım. 😏
 
@drillroid Arazi bisikletlerinde tubeless lastik tercih edilmesinin nedenlerinden biriside yılan ısırığına mahal vermeden lastik basıncının düşürülebilmesi.
 
bir jantta kullanmak için illa tubeless desteklemesi gerekiyomu tubeless şeritleri ile halledebiliyomuyuz olayı yoksa jant mı seçmek gerek?
 
Graveli günlük ulaşım ve tur amaçlı kullanmak rahatsızlık yaratmıyor dropbar olması ve gidona uzanma mesafesi yüzünden? Yurtdışında çok görüyorum dropbarlı günlük vr tur bisikletleri ama benim mi mantığım yanlış anlamıyorum dropbar denen olay performans odaklı,konforu geri plana iten bir olay değil mi? Yani düz gidon veya kelebek gidon olması gerekmez mi turlarda,patikalarda,gündelik yaşamda kullanabileceğimiz bir bisiklette?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Alüminyum maşalı bir fitness'dan karbon maşalı bir yol bisikletine geçtim yakın zamanda. %90 asfaltta kullanıyorum. Hissiyat farkı az denmiş ama bence ciddi fark var. Sürüş ciddi anlamda konforlu hale geldi. Hatta bu böyleyse full karbon bisikletler nasıldır diye düşünmedim değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Graveli günlük ulaşım ve tur amaçlı kullanmak rahatsızlık yaratmıyor dropbar olması ve gidona uzanma mesafesi yüzünden? Yurtdışında çok görüyorum dropbarlı günlük vr tur bisikletleri ama benim mi mantığım yanlış anlamıyorum dropbar denen olay performans odaklı,konforu geri plana iten bir olay değil mi? Yani düz gidon veya kelebek gidon olması gerekmez mi turlarda,patikalarda,gündelik yaşamda kullanabileceğimiz bir bisiklette?
Düz gidon size dropbardan daha iyi bir dik duruş açısı ile konfor sağlar doğrudur. Kelebek gidon ise daha farklı tutuş açıları ile daha uzun süre konfor sağlayabilir. Hepsini şehir içinde kullanmış olan biri olarak söylüyorum, tamamen sizin tercihinize bağlı bir şey bu. Ben onda rahat ederim bunda edemem diyip tercih edebilirsiniz. Ben şahsen dropbarda düze göre daha rahat hissediyorum. Şehir içi kullanımda trafikde vs. drop barı daha atik buluyorum. Kelebek ise uzun yolda kullanılmayacaksa şehir içinde bence gereksiz yatırım. Drop barda doğru açı ve doğru boğazla (bisiklet üzerinde alınabilecek maksimum) konforu arttırabilirsiniz. Dropbarların da kendi içinde türleri var. yarış odaklı aero modelleri illaki şehir içine daha az tercih edilmeli.

Bir açıdan baktığınızda, drop bar bence gidon çantasına en uygun gidon türü. Yanlışım olabilir, varsa düzeltin. Bence bu ve biraz daha aero bir duruşa vesile olabilmesi adına uzun turlarda da tercih ediliyordur.
 
bir jantta kullanmak için illa tubeless desteklemesi gerekiyomu tubeless şeritleri ile halledebiliyomuyuz olayı yoksa jant mı seçmek gerek?

Eli ayağı düzgün bir jant setiniz varsa şayet, izlenmesi gereken bir kaç adım var.
Jant setinin iç çapına uygun tubeless tape geçmek,tubeless sibop takmak, uygun ölçüde tubeless lastik kullanıp lastik ölçüsüne göre tubeless sıvısı kullanmak gerekiyor.
Çok yakında yeni bisikletim için teker seti yapacağım, adım adım fotoğraf ve video paylaşacağım.
 
Alüminyum maşalı bir fitness'dan karbon maşalı bir yol bisikletine geçtim yakın zamanda. %90 asfaltta kullanıyorum. Hissiyat farkı az denmiş ama bence ciddi fark var. Sürüş ciddi anlamda konforlu hale geldi. Hatta bu böyleyse full karbon bisikletler nasıldır diye düşünmedim değil.

Kadro geometrisinden tutun gidon bandınıza kadar değişkenleri içeren bir denklem. Her şeyi sabit tutup maşa değişikliğinde farkı net anlayabilirsiniz.
 
selamlar düz maşalı disk fren kadroya sahip bisiklet düşünebilir misiniz gravel toplama var kafamda
düz maşa disk uyumlu kadro şartlar bunlar
aklıma gelen modeller şimdilik
gravel toplama

merida speeder
sedona 420
mosso monza
manifesto
carraro sportive 300 serisi(bunu elesemde olur kadro cok farklı ama olsun ) varsa öneri almak isterim
 
Geri