Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

İç piyasada maalesef salcano, corelli carraro gibi markalar var. Ha scott, yada sizin de örneğiniz de vermiş olduğunuz "Kinesis, Mason, Specialized, Soulrider" yok mu elbette var. Ama nasıl var ? Türkiye'de insanların gelir düzeyi ve buna bağlı olarak alım gücü belli bir oranda. Sırf kadrosu güzel yada marka diye sora setli bir bisiklete 8-9 bin lira verecek adam zaten burada laf dalaşına girmiyor gidip alıyor.
Hatırlarsanız @Serkan mıstınlıoğlu (nedense çıkmadı) bir konu açmıştı başlangıç seviyesi yol bisikletlerini incelemek üzerine. Bakın ülke içinde alınabilecek yeni başlayan veya bütçesi kısıtlı olanlara rehber olmak adına böyle bir projeye başlıyordu. Peki ne oldu? Serkan beyi kaç kişi destekledi, evet biz destekliyoruz forumdan ama elinde test edecek bisiklet olmayınca neye göre yorum yapacak. Herkes elindekine göre yorum yapıyor. Ah o youtube'da 15bin liralık telefon çıkar çıkmaz parçalayan adamlar gibi sponsorlarımız olsa da yada bu işten anlayan bir adamın olsa da gerçek gravel neymiş, nasıl bir hissiyatı varmış bizde anlasak. Benim şimdi elimde imkanım olsa ben istemez miyim 2 bin dolarlık taş gibi gravel almayı hatta bırakın almayı gidip kendime göre yaptırmayı. Yok işte olmuyor, eldeki imkanlar dahilinde bir cyclocross kadrosu geldi onu topluyorum ona da bir ton laf edecek olan eminim ki vardır, etsin önemli olan benim sevmem. Zaten işsiz bir çok insan vardı, şimdi olanlarda onlara katılmamak adına ecel teri döküyor. Hali ile herkes kendi bütçesine göre piyasada olan salcano, carraro, corelli yada bisan'a yöneliyor. Firmalar da zaten arama motorunda çıkan ilk örneği alıp taklit ediyor. Kimse ar-ge yapmıyor. Biraz kaba bir tabir olacak ama "aman daya geç nasılsa alıyorlar" diye üzerine düşmüyorlar.

Herkesin imkanı olsa da kendine göre bir şey alsa test etse. Şunlar örnek bunu alan adam zaten alıp gitti olur da konuyu görürse de bizim tepişmemizi izliyordur.
(link) 8600₺
(link) 8275₺
(link) 10790₺

ülke içinde kim olsa gider carraro alır çünkü albenisi ve gravel adının popülerliği var.
Bazen kelimeler tukeniyor. Fanatizmin otesine gecemiyoruz.
Cok basit seyler soylememe ragmen sirf fanatizmden oturu yazdiklarimi anlamamakta israr eden insanlar var. Olsun sorun değil, komik olan ulkemizdeki gravel sevdalilarinin fotokopi makinasindan cikmis gbi yabanci kaynaklardaki intihara meyilli , hatta bunun icin gec kalip kendilerini garip kanyonlara, ormanlara vuran bizim tabirimizle hipssterleri taklit etmeleri.

Tamam anladik begeniyor onlar gibi olmak istiyorsunda kardesim bari ustunde dolastigin ulkenin sorunlarindanda az haberdar olasin.

Ne bileyim tamam anladik, hayatta en zirve seyleri paranla alabilecek guce sahipsin , bol sakal birakarak kendine " yaşamak icin sebebin kalmamis havasida verdin " , madem niye burada detayli bilgiler vermezssinde insanlara tepeden bakarak Turkce alyazili netflix dizisi gibi beylik laflar edersin

Iste bu kibirinizden vazgecmelisiniz. Tutmus hala mtb oranli vites sistemiyle super performanslar yaptiginizi ima ediyorsunuz. Aferim size , bravo gencler goddboyyy
 
Scudo
Bazen kelimeler tukeniyor. Fanatizmin otesine gecemiyoruz.
Cok basit seyler soylememe ragmen sirf fanatizmden oturu yazdiklarimi anlamamakta israr eden insanlar var. Olsun sorun değil, komik olan ulkemizdeki gravel sevdalilarinin fotokopi makinasindan cikmis gbi yabanci kaynaklardaki intihara meyilli , hatta bunun icin gec kalip kendilerini garip kanyonlara, ormanlara vuran bizim tabirimizle hipssterleri taklit etmeleri.

Tamam anladik begeniyor onlar gibi olmak istiyorsunda kardesim bari ustunde dolastigin ulkenin sorunlarindanda az haberdar olasin.

Ne bileyim tamam anladik, hayatta en zirve seyleri paranla alabilecek guce sahipsin , bol sakal birakarak kendine " yaşamak icin sebebin kalmamis havasida verdin " , madem niye burada detayli bilgiler vermezssinde insanlara tepeden bakarak Turkce alyazili netflix dizisi gibi beylik laflar edersin

Iste bu kibirinizden vazgecmelisiniz. Tutmus hala mtb oranli vites sistemiyle super performanslar yaptiginizi ima ediyorsunuz. Aferim size , bravo gencler goddboyyy


Gerçekten şu tavırlarınıza hayret ediyorum. Burada Salcano, Mosso vb markaları kötülemedim herkesin bütçesinin de eşit olmadığını biliyorum. 80 sayfanın sonunda konunun artık tekrara düşmemesini, takip eden insanların bir şeyler öğrenmesini istiyorum. Rotalar konuşulsun, buluşmalar düzenlensin insanlar doğada olsun bisiklet ayrımı olmadan. Bu arada insanları da yanlış yönlendirip aklını bulandırmayın. Her başlığa, her mesaja cevap yazmak zorunda değilsiniz.
 
kullandığınızı söylediğiniz gravel kadroların aynakol ve ruble oranlarını hatırlıyor musunuz? yukarıda bahsettiğiniz dört markanın gravel ve yol kadroları arasında ne gibi farklar hissettiniz?
genelleme yapmadan söylemem gerekirse gravel kullanıcıları hızlı tur yapmaktan bahsediyorlar. gravel aynakol ve ruble oranlarıyla yol bisikletleri ile de kıyaslayarak bahsedildiği gibi yol bisikleti performansı yakalamak mümkün müdür?
Merhabalar, eleştriniz için teşekkürler. Öncelikle güzel sorularınız için teşekkürler elimden geldiğince özetleyerek cevaplamaya çalışacağım. Ben çok fazla forum yada inceleme insanı değilim ama cevaplamaya çalışacağım.
Kinesiste önce 34/46 - 11/34 oranlarını mekanik fren ve tiagra set ile deneyimledim. Ardından Force 1x 42T 11/36 ve 11/42 rubleler kullandım
Specialized Diverge ile 32/48 - 11/32 oranlarını mekanik fren ve sora 3500 ile deneyimledim. Ardından GRX grupset ile 32/48 11/40 ve 11/30 rubleler kullandım.
Soulrider ile yaptırdığım günden beri Force 1x 42T 11/36 ve 11/42 ruble kullanıyorum.
Bu 3 bisiklet üzerinde uzun bulunduklarım olduğu için bunlar üzerinden kısaca özetleyeceğim.

Yol ve Gravel/Allround kadrolarının arasında temelde hissedeceğiniz en büyük fark konfor ve atiklik. Yani ayağa kalktığınızda ve pedala abandığınızda anında hızlanmak yerine, biraz daha yavaş tepkiler veren fakat yoldaki bozuklukları daha fazla sönümleyen bir bisiklet olacak. Burada sadece 700c lastiklerden bahsediyorum. Çünkü Soulrider bisikletimde hem 700c 28mm hemde 650b 47mm olmak üzere 2 farklı set kullanıyorum.

Hızlı tur yapmaktan insanların beklentisi nedir bilmiyorum ama bir tur yaparken hiç bir zaman max eforunuz ile sürmezsiniz. En uzun süre sürdürebileceğiniz enerjiniz ile gitmeye çalışırsınız. Yani hiç bir ultra mesafe sürücünün ortalama hız takıntısı olacağını düşünmüyorum. Peki burada gravel ile yol bisikleti fark nedir ? Gravel ile mutlaka sahip olduğunuz açılar sebebi ile x watta sahip olduğunuz hız daha düşük olacak. Fakat sahip olduğunuz konfor sebebiyle bir yarış bisikletinde 500km sonra yaşayacağınız bel, omuz vb. ağrıları yaşamayacaksanız, yada çok daha uzun bir süre sonra yaşayacaksınız. Bu sebeple bir gravel/allroud geometride sahip olduğunuz kuvveti tüm sürüş boyunca daha yüksek bir verimle yola aktarıyor olacaksınız.

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz ki, bir gravel yada allround geometrisinde kadro tabii ki bir yarış kadrosu ile aynı performansta olamaz. Sonuçta bilim denilen bir gerçek var zaten kimse de bunu iddaa etmiyor. Sanırım insanların aklında şöyle bir algı var, gravel bisiklet fotoğraflarda görülen 38mm'lik dişli lastiklerle asfaltta sürülüyor. Kim neden kendine böyle bir zulüm yapsın demek istiyorum sadece :)

Ek olarak, uzun bir tur yapılacağını var sayarsak vites oranlarına bu kadar takılmak ne kadar mantıklı ? 1000km'lik bir sürüşte nasıl bir performans sergiliyor olabilirsiniz ki 46 yaprak yetmesin ?

@drillroid konuya katkınız, görüşünü yazanları eleştirmekten önce, kendi tecrübelerinizi paylaşmak şeklinde olsa daha iyi olurdu.
Eleştriniz için teşekkürler haklısınız bir önceki mesajımda kısaca özetlemeye çalıştım.

İç piyasada maalesef salcano, corelli carraro gibi markalar var. Ha scott, yada sizin de örneğiniz de vermiş olduğunuz "Kinesis, Mason, Specialized, Soulrider" yok mu elbette var. Ama nasıl var ? Türkiye'de insanların gelir düzeyi ve buna bağlı olarak alım gücü belli bir oranda. Sırf kadrosu güzel yada marka diye sora setli bir bisiklete 8-9 bin lira verecek adam zaten burada laf dalaşına girmiyor gidip alıyor.
Hatırlarsanız @Serkan mıstınlıoğlu (nedense çıkmadı) bir konu açmıştı başlangıç seviyesi yol bisikletlerini incelemek üzerine. Bakın ülke içinde alınabilecek yeni başlayan veya bütçesi kısıtlı olanlara rehber olmak adına böyle bir projeye başlıyordu. Peki ne oldu? Serkan beyi kaç kişi destekledi, evet biz destekliyoruz forumdan ama elinde test edecek bisiklet olmayınca neye göre yorum yapacak. Herkes elindekine göre yorum yapıyor. Ah o youtube'da 15bin liralık telefon çıkar çıkmaz parçalayan adamlar gibi sponsorlarımız olsa da yada bu işten anlayan bir adamın olsa da gerçek gravel neymiş, nasıl bir hissiyatı varmış bizde anlasak. Benim şimdi elimde imkanım olsa ben istemez miyim 2 bin dolarlık taş gibi gravel almayı hatta bırakın almayı gidip kendime göre yaptırmayı. Yok işte olmuyor, eldeki imkanlar dahilinde bir cyclocross kadrosu geldi onu topluyorum ona da bir ton laf edecek olan eminim ki vardır, etsin önemli olan benim sevmem. Zaten işsiz bir çok insan vardı, şimdi olanlarda onlara katılmamak adına ecel teri döküyor. Hali ile herkes kendi bütçesine göre piyasada olan salcano, carraro, corelli yada bisan'a yöneliyor. Firmalar da zaten arama motorunda çıkan ilk örneği alıp taklit ediyor. Kimse ar-ge yapmıyor. Biraz kaba bir tabir olacak ama "aman daya geç nasılsa alıyorlar" diye üzerine düşmüyorlar.

Herkesin imkanı olsa da kendine göre bir şey alsa test etse. Şunlar örnek bunu alan adam zaten alıp gitti olur da konuyu görürse de bizim tepişmemizi izliyordur.
(link) 8600₺
(link) 8275₺
(link) 10790₺

ülke içinde kim olsa gider carraro alır çünkü albenisi ve gravel adının popülerliği var.

Merhaba, umarım yukarıda yazmış olduğum cevap bazı şeyler açıklamak için yeterli olmuştur. Türkiye'deki fiyatlandırmalar konusunda haklısın. Benim bahsetmek istediğim, sadece bu markalar üzerinden konuşarak gravel bu diyemeyiz. Araştırdığımız diğer markalar yada tecrübe ettiğimiz ürünleri de ekleyerek global bir bilgi oluşturmalıyız.
Bazen kelimeler tukeniyor. Fanatizmin otesine gecemiyoruz.
Cok basit seyler soylememe ragmen sirf fanatizmden oturu yazdiklarimi anlamamakta israr eden insanlar var. Olsun sorun değil, komik olan ulkemizdeki gravel sevdalilarinin fotokopi makinasindan cikmis gbi yabanci kaynaklardaki intihara meyilli , hatta bunun icin gec kalip kendilerini garip kanyonlara, ormanlara vuran bizim tabirimizle hipssterleri taklit etmeleri.

Tamam anladik begeniyor onlar gibi olmak istiyorsunda kardesim bari ustunde dolastigin ulkenin sorunlarindanda az haberdar olasin.

Ne bileyim tamam anladik, hayatta en zirve seyleri paranla alabilecek guce sahipsin , bol sakal birakarak kendine " yaşamak icin sebebin kalmamis havasida verdin " , madem niye burada detayli bilgiler vermezssinde insanlara tepeden bakarak Turkce alyazili netflix dizisi gibi beylik laflar edersin

Iste bu kibirinizden vazgecmelisiniz. Tutmus hala mtb oranli vites sistemiyle super performanslar yaptiginizi ima ediyorsunuz. Aferim size , bravo gencler goddboyyy

Üzülerek belirtiyorum bu yaptığınız fakir edebiyatından başka bir şey değil. Ülke olarak zayıf bir ekonomiye sahip olmak başka ürünleri tecrübe edip, bu bilgileri paylaşamayacağımız anlamına mı geliyor ? Burada kimse salcano, mosso yada x markayı almayın, yada şu çok iyi bunu alın fanatizmi yapmıyor. Fakat siz istiyorsunuz ki herkesin bindiği bisikletlerden bahsedilsin. Bunları konuşarak bilgi olarak bir adım bile ileriye gidemeyiz.

Maddi duruma sahip olmamak yada bir ekipmanı deneyimleyememek, bir kaynaktan bu ekipman hakkında bilgi almaya engel ve bunu paylaşmaya engel olmamalı :)
 
Gerçekten şu tavırlarınıza hayret ediyorum. Burada Salcano, Mosso vb markaları kötülemedim herkesin bütçesinin de eşit olmadığını biliyorum. 80 sayfanın sonunda konunun artık tekrara düşmemesini, takip eden insanların bir şeyler öğrenmesini istiyorum. Rotalar konuşulsun, buluşmalar düzenlensin insanlar doğada olsun bisiklet ayrımı olmadan. Bu arada insanları da yanlış yönlendirip aklını bulandırmayın. Her başlığa, her mesaja cevap yazmak zorunda değilsiniz.
Ben kendi adima senden ve herkezden ozur diliyorum. Uslubunuzdaki asagilayici laflari hic kabullenemedim. Ondan belki . Ama insanlari bu sayfada tur resimlerinizle , tecrübelerinizle ve hatta donanim bilgileri, yapılan gelistirmelerle aydinlatirsaniz kimse kmseye bsey demez. Ama farkindaysan bu sayfada sadece kaos var , sifir bilgi ve tecrube var. Lutfen insanlari bilgilendirin ve sizin sartlarinizi yakalayamayan insanlara da tepeden konusmayin.
Tesekkurler
 
Gerçekten şu tavırlarınıza hayret ediyorum. Burada Salcano, Mosso vb markaları kötülemedim herkesin bütçesinin de eşit olmadığını biliyorum. 80 sayfanın sonunda konunun artık tekrara düşmemesini, takip eden insanların bir şeyler öğrenmesini istiyorum. Rotalar konuşulsun, buluşmalar düzenlensin insanlar doğada olsun bisiklet ayrımı olmadan. Bu arada insanları da yanlış yönlendirip aklını bulandırmayın. Her başlığa, her mesaja cevap yazmak zorunda değilsiniz.
Ne güzel işte toplanılsın sürülsün sürüşler yapılsın. Konu hakkında konuşulsun insanlar bilgilensin hangi dişli oranı ile nasıl gidilir veya bu lastiğin ömrü nedir o konuşulsun.

Sizi tanımadığım için size demiyorum ama zamanında katıldığım grup sürüşleri gibi olursa olmaz. Denizli'de katıldığım bir kaç turda şu oluyordu. Önce bisiklete bakıp burun kıvıran sonra okuduğun okula ve yaşadığın çevreye göre eğer veren insanlar olunca ve giderek artınca en güzeli 3-5 kişi takılmanın olduğunu anladım. Sonra forumdan bir arkadaş ile tanıştık ve küçük bir downhill grubumuz vardı. İşin can alıcı noktası tanıştığım arkadaş dışında herkes 1000-3000 lira arası bisiklet kullanıyordu. Ama herkesi biri birine saygısı sonsuzdu.

Umarım ülkemizde de grup sürüşleri hatta yeri gelip kamplı organizasyonlar çoğalır. Öncelikle siz ve @drillroid başlasın. Ne bileyim dişli oranınız nedir, neden 2x değilde 1x tercih ettiniz, neden karbon yada alüminyum değilde chromoly kadro tercih ettiniz ? Yoksa bende açtığınız instagram sayfasının takipçilerinden birisiyim. Şuanda ülkedeki en çok beğendiğim gravel bisikletlerden bir tanesi kesinlikle soulrider Yasin beyin kendi bisikleti.


Üstteki mesajlardan sonra gelen düzenleme: Bir birimize vurmak yerine sarılmalıyız. Şimdilik sosyal mesafeyi koruyalım, virüs bitince sarılırız.

Daha fazla bir şeylere cevap yazmak istemiyorum, izleyici kısmına geçiyorum.
IMG_20200414_223350.jpg
 
Ben kendi adima senden ve herkezden ozur diliyorum. Uslubunuzdaki asagilayici laflari hic kabullenemedim. Ondan belki . Ama insanlari bu sayfada tur resimlerinizle , tecrübelerinizle ve hatta donanim bilgileri, yapılan gelistirmelerle aydinlatirsaniz kimse kmseye bsey demez. Ama farkindaysan bu sayfada sadece kaos var , sifir bilgi ve tecrube var. Lutfen insanlari bilgilendirin ve sizin sartlarinizi yakalayamayan insanlara da tepeden konusmayin.
Tesekkurler


Bilgilerimle aydınlatmaya çalışıyorum tecrübelerimi yazıyorum. Şöyle cevap veriyorsunuz :)

Neden israrla ayni argumanlara sariliyorsunuz anlamis değilim istersen bisan montain cat ile yap 475 km ni ve süper de . Bana ne ki bundan. Sevgiler saygilar

İnsanları biraz da siz kaosa sürüklüyorsunuz. Bırakın binenler tecrübelerini yorumlarını yazsınlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Gravel tarzıyla ilgili takip ettiğim yabancıların temel vurgusu "riding not racing".

Performans da ne ola kuzum. Ben yarışmaya gelmedim ki?! Acaba işin ruhunu mu kaçırıyorsunuz?

Bence bunlar hep evde kapalı kalmaktan oluyor. Corona bitse de gene Aydos'a vursam Mosso Monza'mı :) rastgele girilen toprak yolun nereye çıkacağını bilmeden gitmek gibisi yok bence.

Bir de kendi fikrinizi ya da nesnenizi anlatırken başkasının fikir ve/veya nesnesini küçümsemeden yapsanız keşke :)
 
Ne güzel işte toplanılsın sürülsün sürüşler yapılsın. Konu hakkında konuşulsun insanlar bilgilensin hangi dişli oranı ile nasıl gidilir veya bu lastiğin ömrü nedir o konuşulsun.

Sizi tanımadığım için size demiyorum ama zamanında katıldığım grup sürüşleri gibi olursa olmaz. Denizli'de katıldığım bir kaç turda şu oluyordu. Önce bisiklete bakıp burun kıvıran sonra okuduğun okula ve yaşadığın çevreye göre eğer veren insanlar olunca ve giderek artınca en güzeli 3-5 kişi takılmanın olduğunu anladım. Sonra forumdan bir arkadaş ile tanıştık ve küçük bir downhill grubumuz vardı. İşin can alıcı noktası tanıştığım arkadaş dışında herkes 1000-3000 lira arası bisiklet kullanıyordu. Ama herkesi biri birine saygısı sonsuzdu.

Umarım ülkemizde de grup sürüşleri hatta yeri gelip kamplı organizasyonlar çoğalır. Öncelikle siz ve @drillroid başlasın. Ne bileyim dişli oranınız nedir, neden 2x değilde 1x tercih ettiniz, neden karbon yada alüminyum değilde chromoly kadro tercih ettiniz ? Yoksa bende açtığınız instagram sayfasının takipçilerinden birisiyim. Şuanda ülkedeki en çok beğendiğim gravel bisikletlerden bir tanesi kesinlikle soulrider Yasin beyin kendi bisikleti.

Daha fazla bir şeylere cevap yazmak istemiyorum, izleyici kısmına geçiyorum.


Selamlar

Öncelikle chromoly kadroları ağırlığı sebebi ile tercih etmedim. Alüminyum Specialized Diverge alarak başladım. O bütçelere sadece gravela dönüşebilecek carraro 052 hd vardı yerlilerde. Carraro gravel piyasada bile yoktu. Baştan beri 2x kullanıcısıyım. 48-32 aynakol hem arazide 11-40 ruble ile oldukça düşük vites oranı sağlıyor. Hem de 48 aynakolla uzun inişlerde boşa çevirmiyorum. Bu arada uzun asfalt sürüşlerinde 11-30 ruble kullanıyorum. Vites geçişlerinde aralıklar daha yakın oluyor. İstediğim watt ve kadansla çevirebiliyorum. 1x güzel fakat

Arazi sürüşlerinde 700x35 lastik kullanıyordum yüksek basınçtan dolayı iç lastikle konforsuz oluyor biraz. Basıncı biraz düşürürseniz sıklıkla patlıyor. Şimdilik tubeless dönüşümü yerine öne 40-42 lastik arkaya maksimum sığan 38 ölçüsünde lastik bakıyorum.
Gravel tarzıyla ilgili takip ettiğim yabancıların temel vurgusu "riding not racing".

Performans da ne ola kuzum. Ben yarışmaya gelmedim ki?! Acaba işin ruhunu mu kaçırıyorsunuz?

Bence bunlar hep evde kapalı kalmaktan oluyor. Corona bitse de gene Aydos'a vursam Mosso Monza'mı :) rastgele girilen toprak yolun nereye çıkacağını bilmeden gitmek gibisi yok bence.

Bir de kendi fikrinizi ya da nesnenizi anlatırken başkasının fikir ve/veya nesnesini küçümsemeden yapsanız keşke :)


Biz neden derdimizi anlatamadık forumda hala anlamış değilim. Biri çıkıyor diyor ki ya bu bisikletler şöyle böyle ama tecrübesi yok. Tecrübe sorunca da elitist, küçümser oluyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve FuBu
Ya arkadaslar gravel gravel diyorsunuzda yok iste ortada adam gibi bir makina. Dusuk maliyetlerle , hidrolik diskte israr etmeyin ve guzel, uygun maliyetli ama v frenli bir macera bisikleti toparlayin kendinize diyorum her zaman , beni dinlemiyorsunuz. Alin temiz , ikinci el bi fitness yapin onu adventure -macera bisikleti. Ben 3 kusura full xt setli yaptim mis gibide oldu hani .
Öncesi
222838 dosyayı görüntüle
Sonrasi
222839 dosyayı görüntüle
222840 dosyayı görüntüle
222841 dosyayı görüntüle
Bence de.. Gayet de gravel işte. Ya da bir bisikleti kategorize etmeye gerek var mı gerçekten? "Şu bisikleti" , "bu bisikleti" diye tanımlamak ne kazandırır ki bize?
Ben de trek fxden buna benzer dropbarlı birşey yaptım. Hem yolda gidiyor, hem de rahat. Ee, geriye ne kaldı ki?
 
@sspl fantazi eldekilerle olur😉😉😉elindeki yol ve bisiklettir..birbirine uyabileceklerr mi? Elindeki bisiklet agresif acılara sahip ince tekerlekli. Bunun toprak yolda fantazi si ne olur?tersi elinde kalın tekerlekli çift veya tek amartisorlu bisikletininin asfalt yolda ki fantazisi ne olur....o yüzden şekilden ziyade aldığımız tad önemli ve sürerken bisiklete birşey olur mu dememeliyiz..
 
Biz neden derdimizi anlatamadık forumda hala anlamış değilim. Biri çıkıyor diyor ki ya bu bisikletler şöyle böyle ama tecrübesi yok. Tecrübe sorunca da elitist, küçümser oluyoruz.

Şimdi ilk mesajlarda bir miktar "biz biliyoruz, çok bisiklete bindik, siz ne anlarsınız?!" havası vermişsiniz. İrrite ediyor insanı. Diğer taraftan aslında "bizi yanlış anlıyorsunuz" demeniz yerine "derdimizi anlatamadık" demeniz entellektüel birikim göstergenizdir. Youtube'da Dustin Klein var. Videolarını tavsiye ederim. -8 derecede gravel turuna bile çıktılar ocak ayında. :) ne bisikletler ile ne gravel turları yapıyor insanlar.
 
geceye şöyle keyifli bir video atayımda kafalar dağılsın;) bu arada gizli bir gravel hayranı olarak herkesin fikrine sonsuz saygım var,olsada yesek şöyle bi gravel tadındayım:kötü:
 
Şimdi ilk mesajlarda bir miktar "biz biliyoruz, çok bisiklete bindik, siz ne anlarsınız?!" havası vermişsiniz. İrrite ediyor insanı. Diğer taraftan aslında "bizi yanlış anlıyorsunuz" demeniz yerine "derdimizi anlatamadık" demeniz entellektüel birikim göstergenizdir. Youtube'da Dustin Klein var. Videolarını tavsiye ederim. -8 derecede gravel turuna bile çıktılar ocak ayında. :) ne bisikletler ile ne gravel turları yapıyor insanlar.
Dustin'i bende severim. Tam bir manyak kendi. Hunharca yaptigi turlari ve donusumleri keyifle takip ediyorum.
Bence de.. Gayet de gravel işte. Ya da bir bisikleti kategorize etmeye gerek var mı gerçekten? "Şu bisikleti" , "bu bisikleti" diye tanımlamak ne kazandırır ki bize?
Ben de trek fxden buna benzer dropbarlı birşey yaptım. Hem yolda gidiyor, hem de rahat. Ee, geriye ne kaldı ki?
Hocam öncesi sonrasi şekli. Cok begendim bu donusumu. Bir yabanci forumdan bu. Kimsede herifle kavga etmiyor .
83027124_127900388702707_7498158067180109824_o.jpg
87943997_136325731193506_1688100603219148800_o.jpg
'İzm"leri , fanatik tavirlari ben birakali 30 sene oldu. Herkese tavsiye ederim
 
@sspl fantazi eldekilerle olur😉😉😉elindeki yol ve bisiklettir..birbirine uyabileceklerr mi? Elindeki bisiklet agresif acılara sahip ince tekerlekli. Bunun toprak yolda fantazi si ne olur?tersi elinde kalın tekerlekli çift veya tek amartisorlu bisikletininin asfalt yolda ki fantazisi ne olur....o yüzden şekilden ziyade aldığımız tad önemli ve sürerken bisiklete birşey olur mu dememeliyiz..

Abi çok ince düşünüyorsun bence :) Bu bahsettiğimiz videodaki adamların alım gücü belli sürdüğü rotalar belli. Sizinde dediğiniz gibi alınan tad önemli.
Bir de şöyle bir şey var; herkesin zevki ve tercihleri farklı oluyor. Kimisi dağda çamur içinde debelenmekten kimisi de hız yapmayı ya da süre yapmaktan zevk alıyor. Videodakilerin dediği gibi biz dağ bisikletlerinden ve rotalardan sıkıldık, böyle bi arayış içindeyken gravel diye bir kavram çıktı, bakalım bu gravel neymiş, bu eski dağ bisikletlerinden farkı neymiş bize ondan başka olarak ne sunuyor gibi düşün.
Gravel dediğin şey mıcır zaten, bence gravelden ağır arazi performansı beklemek mantıklı değil. Bunun yerine cx bisiklet tercih edilse daha mantıklı gibi. Yani biz gravel bisiketler hakkında cx bisikletler gibi konuşuyoruz ben onu biraz saçma buluyorum. Hafif arazi bisikleti bu sonuçta dağda dağ bisikleti konforu veremez verdiği de iddaa edilmemeli.
Bu yüzden kıyaslamanın faydası var, neyin ne olduğunu ne yapabileceğini görebiliyoruz aslında. Keşke bu kıyaslamayı makinaları kullanarak yapabilsek, herkesin böyle bir imkanı olabilse de herkes ne istediğini ya da kullandığı makinanın neler yapabildiğini veya kapasitesinin ne olduğunu anlayabilse.

Şekil konusunda size katılıyorum ama kullanıcıların belli bir kısmı için "şekil" gerçekten önemli bir kavram. Bunu gözardı edemeyiz. İnsan neyden zevk aldığını ya da ihtiyacının ne olduğunu bilerek davransa bunu tartışıyor olmazdık. 2014 den itibaren bisiklet kullanıyorum 4. bisikletim bu. 600 liralık da bisikletim oldu 20 kilo, 6000 liralık da bisikletim oldu 10 kilo. İlk 3 bisikletimde genel olarak türleri deneme fırsatım oldu, gerçekten de hakkını vererek denediğimi düşünüyorum. Buna istinaden 4. bisikletimi ihtiyaçlarım doğrultusunda melez bir model almayı tercih ettim.

Bu bisikletçilik bence bir rota. Deneye yanıla, göre göre, kullana kullana bir şekilde şekilleniyor. Şekil peşinde koşmadan tadını çıkararak sürmek eminim buradaki çoğu arkadaşımızın temennisidir. Zaten insan bunun tadını bir alınca gözü şekil falan hiç bir şey görmüyor. :)
 
@sspl gravel diye birşey çıkardılar. İlk baslarda vites dişli oranları yol dağ arasiydi sora tiagra..gidon sapları düz açılı. Sonra gidon bike packing için açılı oldu. Vites grubu grx diye devam etti.. Mekanik disk fren den hidrolik diske döndü.. Her ürüne talep eden bir kesim oluyor. Çünkü zevkleri ona uygun. Ve zevkin eğlencenin değeri yoktur çünkü o ona özeldir. Ama bu kadar kesin hatları olmayan bişeye bu kadar kesin olarak sahiplenmek. Ve bunu haklı çıkarmak için karşılaştırmalar. Bunu yukarıda arkadaş üç tane gravel kullanan son bisikleti soul rider kullanan. Graveller arasında O değerlendirecek mekanik diskten hidrolige, el yapımı(ki çok güzel. Maşallah) ndan fabrika olanına, viteslerden grx e. Şu bir gerçek ki alım şartları iz belli.. Yoksa benim gravel I'm senin dağ bisikletini döver, benim sonradan yaptığım hepsini döver.. Olayına dönmesin. Ama hepsi güzel...
 
@sspl gravel diye birşey çıkardılar. İlk baslarda vites dişli oranları yol dağ arasiydi sora tiagra..gidon sapları düz açılı. Sonra gidon bike packing için açılı oldu. Vites grubu grx diye devam etti.. Mekanik disk fren den hidrolik diske döndü.. Her ürüne talep eden bir kesim oluyor. Çünkü zevkleri ona uygun. Ve zevkin eğlencenin değeri yoktur çünkü o ona özeldir. Ama bu kadar kesin hatları olmayan bişeye bu kadar kesin olarak sahiplenmek. Ve bunu haklı çıkarmak için karşılaştırmalar. Bunu yukarıda arkadaş üç tane gravel kullanan son bisikleti soul rider kullanan. Graveller arasında O değerlendirecek mekanik diskten hidrolige, el yapımı(ki çok güzel. Maşallah) ndan fabrika olanına, viteslerden grx e. Şu bir gerçek ki alım şartları iz belli.. Yoksa benim gravel I'm senin dağ bisikletini döver, benim sonradan yaptığım hepsini döver.. Olayına dönmesin. Ama hepsi güzel...
Guzellik Paylaşalim guzelleselim abi
IMG-20191031-WA0003.jpg
89157125_771919033331985_4750197798895353856_n.jpg
miles-trek-520-flat-bar.jpg
 
@sspl gravel diye birşey çıkardılar. İlk baslarda vites dişli oranları yol dağ arasiydi sora tiagra..gidon sapları düz açılı. Sonra gidon bike packing için açılı oldu. Vites grubu grx diye devam etti.. Mekanik disk fren den hidrolik diske döndü.. Her ürüne talep eden bir kesim oluyor. Çünkü zevkleri ona uygun. Ve zevkin eğlencenin değeri yoktur çünkü o ona özeldir. Ama bu kadar kesin hatları olmayan bişeye bu kadar kesin olarak sahiplenmek. Ve bunu haklı çıkarmak için karşılaştırmalar. Bunu yukarıda arkadaş üç tane gravel kullanan son bisikleti soul rider kullanan. Graveller arasında O değerlendirecek mekanik diskten hidrolige, el yapımı(ki çok güzel. Maşallah) ndan fabrika olanına, viteslerden grx e. Şu bir gerçek ki alım şartları iz belli.. Yoksa benim gravel I'm senin dağ bisikletini döver, benim sonradan yaptığım hepsini döver.. Olayına dönmesin. Ama hepsi güzel...

Abi öyle deme, iyi ki çıkarmışlar ben yoksa ya yol bisikleti alıp ince lastiğe sövecektim ya da şehir bisikleti alıp hantallığına sövecektim. Ben şahsen memnunum :D
 
Geri