kullandığınızı söylediğiniz gravel kadroların aynakol ve ruble oranlarını hatırlıyor musunuz? yukarıda bahsettiğiniz dört markanın gravel ve yol kadroları arasında ne gibi farklar hissettiniz?
genelleme yapmadan söylemem gerekirse gravel kullanıcıları hızlı tur yapmaktan bahsediyorlar. gravel aynakol ve ruble oranlarıyla yol bisikletleri ile de kıyaslayarak bahsedildiği gibi yol bisikleti performansı yakalamak mümkün müdür?
Merhabalar, eleştriniz için teşekkürler. Öncelikle güzel sorularınız için teşekkürler elimden geldiğince özetleyerek cevaplamaya çalışacağım. Ben çok fazla forum yada inceleme insanı değilim ama cevaplamaya çalışacağım.
Kinesiste önce 34/46 - 11/34 oranlarını mekanik fren ve tiagra set ile deneyimledim. Ardından Force 1x 42T 11/36 ve 11/42 rubleler kullandım
Specialized Diverge ile 32/48 - 11/32 oranlarını mekanik fren ve sora 3500 ile deneyimledim. Ardından GRX grupset ile 32/48 11/40 ve 11/30 rubleler kullandım.
Soulrider ile yaptırdığım günden beri Force 1x 42T 11/36 ve 11/42 ruble kullanıyorum.
Bu 3 bisiklet üzerinde uzun bulunduklarım olduğu için bunlar üzerinden kısaca özetleyeceğim.
Yol ve Gravel/Allround kadrolarının arasında temelde hissedeceğiniz en büyük fark konfor ve atiklik. Yani ayağa kalktığınızda ve pedala abandığınızda anında hızlanmak yerine, biraz daha yavaş tepkiler veren fakat yoldaki bozuklukları daha fazla sönümleyen bir bisiklet olacak. Burada sadece 700c lastiklerden bahsediyorum. Çünkü Soulrider bisikletimde hem 700c 28mm hemde 650b 47mm olmak üzere 2 farklı set kullanıyorum.
Hızlı tur yapmaktan insanların beklentisi nedir bilmiyorum ama bir tur yaparken hiç bir zaman max eforunuz ile sürmezsiniz. En uzun süre sürdürebileceğiniz enerjiniz ile gitmeye çalışırsınız. Yani hiç bir ultra mesafe sürücünün ortalama hız takıntısı olacağını düşünmüyorum. Peki burada gravel ile yol bisikleti fark nedir ? Gravel ile mutlaka sahip olduğunuz açılar sebebi ile x watta sahip olduğunuz hız daha düşük olacak. Fakat sahip olduğunuz konfor sebebiyle bir yarış bisikletinde 500km sonra yaşayacağınız bel, omuz vb. ağrıları yaşamayacaksanız, yada çok daha uzun bir süre sonra yaşayacaksınız. Bu sebeple bir gravel/allroud geometride sahip olduğunuz kuvveti tüm sürüş boyunca daha yüksek bir verimle yola aktarıyor olacaksınız.
Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz ki, bir gravel yada allround geometrisinde kadro tabii ki bir yarış kadrosu ile aynı performansta olamaz. Sonuçta bilim denilen bir gerçek var zaten kimse de bunu iddaa etmiyor. Sanırım insanların aklında şöyle bir algı var, gravel bisiklet fotoğraflarda görülen 38mm'lik dişli lastiklerle asfaltta sürülüyor. Kim neden kendine böyle bir zulüm yapsın demek istiyorum sadece
Ek olarak, uzun bir tur yapılacağını var sayarsak vites oranlarına bu kadar takılmak ne kadar mantıklı ? 1000km'lik bir sürüşte nasıl bir performans sergiliyor olabilirsiniz ki 46 yaprak yetmesin ?
@drillroid konuya katkınız, görüşünü yazanları eleştirmekten önce, kendi tecrübelerinizi paylaşmak şeklinde olsa daha iyi olurdu.
Eleştriniz için teşekkürler haklısınız bir önceki mesajımda kısaca özetlemeye çalıştım.
İç piyasada maalesef salcano, corelli carraro gibi markalar var. Ha scott, yada sizin de örneğiniz de vermiş olduğunuz "Kinesis, Mason, Specialized, Soulrider" yok mu elbette var. Ama nasıl var ? Türkiye'de insanların gelir düzeyi ve buna bağlı olarak alım gücü belli bir oranda. Sırf kadrosu güzel yada marka diye sora setli bir bisiklete 8-9 bin lira verecek adam zaten burada laf dalaşına girmiyor gidip alıyor.
Hatırlarsanız
@Serkan mıstınlıoğlu (nedense çıkmadı) bir konu açmıştı başlangıç seviyesi yol bisikletlerini incelemek üzerine. Bakın ülke içinde alınabilecek yeni başlayan veya bütçesi kısıtlı olanlara rehber olmak adına böyle bir projeye başlıyordu. Peki ne oldu? Serkan beyi kaç kişi destekledi, evet biz destekliyoruz forumdan ama elinde test edecek bisiklet olmayınca neye göre yorum yapacak. Herkes elindekine göre yorum yapıyor. Ah o youtube'da 15bin liralık telefon çıkar çıkmaz parçalayan adamlar gibi sponsorlarımız olsa da yada bu işten anlayan bir adamın olsa da gerçek gravel neymiş, nasıl bir hissiyatı varmış bizde anlasak. Benim şimdi elimde imkanım olsa ben istemez miyim 2 bin dolarlık taş gibi gravel almayı hatta bırakın almayı gidip kendime göre yaptırmayı. Yok işte olmuyor, eldeki imkanlar dahilinde bir cyclocross kadrosu geldi onu topluyorum ona da bir ton laf edecek olan eminim ki vardır, etsin önemli olan benim sevmem. Zaten işsiz bir çok insan vardı, şimdi olanlarda onlara katılmamak adına ecel teri döküyor. Hali ile herkes kendi bütçesine göre piyasada olan salcano, carraro, corelli yada bisan'a yöneliyor. Firmalar da zaten arama motorunda çıkan ilk örneği alıp taklit ediyor. Kimse ar-ge yapmıyor. Biraz kaba bir tabir olacak ama "aman daya geç nasılsa alıyorlar" diye üzerine düşmüyorlar.
Herkesin imkanı olsa da kendine göre bir şey alsa test etse. Şunlar örnek bunu alan adam zaten alıp gitti olur da konuyu görürse de bizim tepişmemizi izliyordur.
(link)
8600₺
(link)
8275₺
(link)
10790₺
ülke içinde kim olsa gider carraro alır çünkü albenisi ve gravel adının popülerliği var.
Merhaba, umarım yukarıda yazmış olduğum cevap bazı şeyler açıklamak için yeterli olmuştur. Türkiye'deki fiyatlandırmalar konusunda haklısın. Benim bahsetmek istediğim, sadece bu markalar üzerinden konuşarak gravel bu diyemeyiz. Araştırdığımız diğer markalar yada tecrübe ettiğimiz ürünleri de ekleyerek global bir bilgi oluşturmalıyız.
Bazen kelimeler tukeniyor. Fanatizmin otesine gecemiyoruz.
Cok basit seyler soylememe ragmen sirf fanatizmden oturu yazdiklarimi anlamamakta israr eden insanlar var. Olsun sorun değil, komik olan ulkemizdeki gravel sevdalilarinin fotokopi makinasindan cikmis gbi yabanci kaynaklardaki intihara meyilli , hatta bunun icin gec kalip kendilerini garip kanyonlara, ormanlara vuran bizim tabirimizle hipssterleri taklit etmeleri.
Tamam anladik begeniyor onlar gibi olmak istiyorsunda kardesim bari ustunde dolastigin ulkenin sorunlarindanda az haberdar olasin.
Ne bileyim tamam anladik, hayatta en zirve seyleri paranla alabilecek guce sahipsin , bol sakal birakarak kendine " yaşamak icin sebebin kalmamis havasida verdin " , madem niye burada detayli bilgiler vermezssinde insanlara tepeden bakarak Turkce alyazili netflix dizisi gibi beylik laflar edersin
Iste bu kibirinizden vazgecmelisiniz. Tutmus hala mtb oranli vites sistemiyle super performanslar yaptiginizi ima ediyorsunuz. Aferim size , bravo gencler goddboyyy
Üzülerek belirtiyorum bu yaptığınız fakir edebiyatından başka bir şey değil. Ülke olarak zayıf bir ekonomiye sahip olmak başka ürünleri tecrübe edip, bu bilgileri paylaşamayacağımız anlamına mı geliyor ? Burada kimse salcano, mosso yada x markayı almayın, yada şu çok iyi bunu alın fanatizmi yapmıyor. Fakat siz istiyorsunuz ki herkesin bindiği bisikletlerden bahsedilsin. Bunları konuşarak bilgi olarak bir adım bile ileriye gidemeyiz.
Maddi duruma sahip olmamak yada bir ekipmanı deneyimleyememek, bir kaynaktan bu ekipman hakkında bilgi almaya engel ve bunu paylaşmaya engel olmamalı
