Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@Ceasar Bravo
Peki hocam ; Kendine şu soruyu sordugunda "ben neden gravel istiyorum?" , Eger yanitin "Istanbul'un bozuk yollariyla basederek gezmek vs " ise gravel cok gerekli degil, ben sana 29 yada 27.5 jant bir mtb alip, gravel lastigi takarak kullanmani oneririm.

Dunya'da duz gidonlu gravel kullanimi o kadar yaygin ki , br tek ulkemizde dropbar direksiyonun şart oldugunu savunanlar var . Bu bir sacmalik ve algı hatasi.

Takin gravel lastiginizi mtbnize tadını cikarin. Hidrolik frenli , mis gibi

Mason-Cycles-Bokeh-2-gravel-bike_alloy-650b-aluminum-adventure-road_adventure-gravel-road-bike...jpg
 
Scudo
@Ceasar Bravo fiyat konusunda bence eğer niyetlenir iseniz g2 yi 5000 tl civarına bulabilirsiniz. Çünkü piyasada çok fazla var.
 
@mariokaldato
Teşekkür ederim fakat biraz da hızlı gitmek için yol bisikleti formatı istiyorum. Spor amaçlı da kullanacağım. Aslında dediğim gibi tam yol bisikleti alacakken bir terslik oldu ve araştırdıkça aklım kaydı.

@Samsam
Çok sağolun bayileri bir arayayım. Fakat sora setli mosso monza'yı 3500 tl'ye buldum. Tiagra setli karbon maşalı salcano cyc02 ise 4250 civarı zaten kendi sayfasında. Arada böyle fark olunca açıkçası üzüldüm, keşke salcano ve mosso'nun kadrosu da daha rahat olsaydı diye :)
 
@Ceasar Bravo eğer imkan var ise aramaktan ziyade gezip, görüp niyetinizin ciddi olduğunu gosterirseniz daha fazla indirim alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo cyclocross ile gravel farklı olmasının yanında carraro g2 donanım olarak daha iyi. En basiti haliyle HD tiagra seti var. Bence dezavantaj olarak maşası görülebilir. Alüminyum yaptınız bari bagaj deliği falan koyun. Forumda çıkmamış yada adı çok geçmemiş olsa da 2 tanede salcano'da gravel var. Yine forum birisi kron'un cyclocross bisikletini almıştı, seçenek olarak aklınızda bulunabilir.
Cyclocross Bisikletlerimizin Fotoğrafları. Şu konudaki örneklere bakabilirsiniz cyclocross olarak. Hatta Cyclocross bu başlık altından bakabilirsiniz. Farklarını kullananlara sorabilirsiniz.
 
@MakRo
Çok teşekkür ediyorum. Bakayım dediğiniz bölümlere..

Açıkcası ben dediğim gibi yol bisikleti alacakken kardeşimin bisikletini alıp biraz dolaşınca gördüm ki sürekli lastik patlatırım. Çünkü yollarımız iyi durumda değil. Dahası ben de arada bir toprak yola girmek isterim. Fakat aynı zamanda spor amaçlı kullanmak ve bazen hızlı turlar yapmak isterim. Böyle olunca sanki gravel bana uygun geldi.

Gravel ve cyclo arasında benzerlik var gibi ama benim bildiğim kadarıyla cyclo çok belirli bir amaca yönelik sanırım. Yani dediğiniz gibi çamur yolda hızlı yarış. É böyle bir şey ülkemizde olmadığı için ben de salcano ve mosso'nun gravel ya da endurance kadrolara kalın lastik ve disk fren koyup -aslında gravel denilecek bisikletleri- cyclo diye pazarladığını düşünmüştüm açıkcası.
 
@Ceasar Bravo carraro cr race 053 var. 38 c ye kadar lastik takılabilen,safkan yol bisikleti.
 
@mariokaldato

Ben öyle yaptım. Hatta gravel lastiği değil de 26x1.75 Schwalbe tur lastiği ve arkaya da bagaj taktım. Trakya'nın bozuk yollarında, köy yollarında, patikalarda biniyorum. Orta mesafeli (50-100 km) günlük turlara çıkıyorum. İstanbul'a gelirken yanımda getiriyor bahsettiğiniz o kötü yollarda da kullanıyorum. Artık yaş itibarıyla arazide yoruluyorum ama dağ bisikletimi de satmaya ya da değiştirmeye kıyamadığım için bu yola gittim. Çok da memnunum.
 
@Samsam
Gördüm hocam var ama onların fiyatı da zaten 5990 tl civarında.. Alıp bir de üstüne masraf yapmak iyice garip olacak..

Yalnız bir şey dikkatimi çekti incelerken. Salcano tüm cyclocross ve gravel bisikletlerinde aynı kadroyu kullanmış. "700c gravel" kodlu kadro. Yani 7000 tl istediği gravel bisiklette de bu kadro var. Bu durumda çok da safkan bir cc kadrosu olmayabilir belki de..

Forumda ve internette ölçüleri bulmaya ve karşılaştırmaya çalışıyorum. Bu arada boyum 186, iç bacak boyum doğru ölçmüşsem 82 83 cm gibi bir şey. . Yani 56 kadro bana uygun gözüküyor. Karşılaştırmak adına incelediğimde bisikletlerin kadro ölçüleri şöyle..

Triban rc500 large
St:52
Tt:56
Ht:18

Carraro gravel 55 kadro
St:55
Tt:57
Ht:16

Salcano cyc02 56 kadro
St:56
Tt:56
Ht:16

Fakat mosso'nun ölçüleri bulamadım. Bu açıdan bakınca kadrolar genel olarak rahat yol kadroları değil mi hepsi için ?
 
@Ceasar Bravo ben cr race 053 ü 5000 tl ye aldım. Siz yeter ki almak isteyin,satıcılar indirim yapıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Haggard1963
Şöyle bir mesaj gördüm konuda.. Aslında tam da araştırdığım mesele.. arkadaşımız böyle bir saptama yapmış fakat mesela salcano cyc02 ve gravel01/gravel02 karşılaştırınca kullanılan kadro aynı ve "c700 gravel" kodlu bir kadro. Bu durumda bana sanki ülkemiz ureticileri cyclocross adını kullanıp o tarz değil gravel tarzı bisikletler yapıyor demek ki..

Bu cyclocross arayan biri için kötü ama gravel bisiklet arayan biri için, seçenekleri arttırması açısından iyi tabii :)

Bu durumda, aynı "gravel" kadro kullanıldı ise, birine gravel birine cyclocross demenin mantığı ne? Üstündeki komponentler de olamaz.. çok ilginç gercekten de..
 
  • Beğen
Tepkiler: Taskar
Selam

Ben de sizinle aynı arayıştaydım , yani hem istediğimde biraz daha hızlı gideyim - kondisyon artırayım , istediğimde daha geniş lastik takıp arkaya öne bagajlarımı atıp , çadırlı-çadırsız turlarıma çıkayım dediğim noktada Gravel 1. sırada olmasına rağmen uçuk fiyatları nedeniye 2 gün önce Triban 500 aldım bu avantajlı fiyata. Dediğim her özelliği barındırıyor. Ön karbon maşada bile bagaj deliği mevcut. Bu fiyata 10 numara diyebilirim.

Alternatifi Triban RC120 olsa da 700TL fark vermek istemedim , üstelik Triban 500 'ün renkleri kesinlikle daha iyi ve albenisi yüksek.
 
@TatanQa_tr
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Valla siz deyince baktım fiyatına 2 bin liraya satıyorlar. O kadar cyclo idi gravel idi uçuk fiyatlardan sonra çok iyı geldi.. Bir tek şu vites sistemi microshift sebebi ile çekiniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@Ceasar Bravo

Nerede gördüm aklımda değil ama bir tane sitede mosso monza boş kadrosu satılıyordu. Ayrıca alıp kafanızı göre toplama niyetiniz varsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Şu dropbar merakı bisiklet camiasının kırılma noktası oldu yahu. Bunu bize pompalayan da yine her zamanki gibi ABD tabi. Adamlar tur bisikletine bile drop bar takıyorlar. Oysa ki Avrupa'ya gittiğinizde böyle bişey yok. Gerçekten de o koca lastiklerle ve yüksek gidon boğazlı kadrolarla drop bar son derece mantıksız bir seçenek. Drop bar belini kırıp kafasını poposundan aşağıda tutabilen ve rüzgarı gerçekten delebilen insanın gidonudur ve bunu yapmaya niyetlenmiş insan da zaten hafif, karbon kadrolu ve incecik tekerli bisikletlere yönelir. Çünkü dropbarlı sürüş insanı rahat ettirmez tam tersine rahatsız bir sürüş pozisyonudur. Amaç rüzgarı delmek ve hızlı gitmektir.

Bisiklet alırken en çok dikkat edilmesi gereken şey o bisikleti "hangi amaçla" kullanacağınızdır. Ben hem asfaltta basıcam, hem araziye giricem, hem tırmanıcam, hem downhill yapıcam diye bir şey yok. Nasıl ki her arabayla her yola giremiyorsanız, yarışlara katılamıyorsanız, bisiklette de durum böyle. Bu başlık altında kafası karışık çok arkadaş var. Onlara da hak veriyorum çünkü batıdan gelen bir gravel dalgasıdır gidiyor. Kimse bunun ne olduğunu tam olarak çözemedi. Türkiye'de gravel diye satılan bisikletlere bakıyoruz ve çoğunun yol bisikleti kadrosuna (maşa aralıkları biraz daha geniş) ve yol bisikleti grupsetine sahip olduğunu görüyoruz. Sadece kalın tekerlek takılmış hepsine. Ve hepsi de ağır malesef. Resmen küfür gibi bişey. Tırmanırken hamal gibi o ağır kadroyu ve kocaman lastikleri taşıyacağımız yetmiyormuş gibi bir de üstüne taktıkları yol grupseti ile yeteri kadar ufak viteslere de inemeyeceğiz. Gravel bu ise yerin dibine batsın o gravel :) Yılların bisikletçisi böyle bir ucubeye para vermek istemeyecektir kesinlikle. Sadece bisiklete yeni başlayacak ve ne almak istediğini bilmeyen insanları kandırır bunlar. Kimse kusura bakmasın. Arkadaş diyor ki "yol bisikleti alacaktım, vazgeçtim gravel'e yöneldim". Şimdi hocam, kusura bakma ama, sen daha bisikleti hangi amaçla kullanacağına karar vermemişsin. Parana yazık etmeden önce sana tavsiyem önce ucuz, boyuna uygun bir ikinci el bisiklet alıp nasıl bir bisiklet istediğine karar vermek için onu modifiye etmeyle işe başla.

Google'a gravel yazınca karşınıza çok geniş aralıkta sonuçlar çıkıyor. "Kocaman" tekerlekleri olan traktör gibi bisikletlerden tutun da cyclocrosslara kadar, bence daha bisiklet camiası bile bunun ayırdına tam varamamış. Traktör tekerlekli bisikletler genellikle cross country denilen araziden çıkmayan turcuların bisikletleridir. ABD'de bunlara dropbar takarlar, Avrupa'da ise envai çeşit gidon tipi kullanılabilir. Bu insanlar zaten tamamen kendine münhasır, yalnız takılan bisiklet ve doğa aşıkları, eğer gravel bu bisiklet ise, zaten dünya turuna çıkmayacaksanız o traktör tekerleri kesinlikle almayın.

Kısaca en önemli şey "amaç". Bisiklet alırken o bisikleti hangi amaçla kullanacağınıza karar verin, öyle seçin. Pazarlama rüzgarlarına yem olmayın.
 
F
@laka
Fikirlerini dikkate almayacağım malesef. Yazdıklarımı dikkatlice okuyup anlarsan konuşabiliriz.
 
Drop bar olunca daha hızlı mı gider bisiklet merakımdan soruyorum. Mesela flat bar merida speeder, triban serisi vs. Gibi bisikletlerle yine bunların Drop bar lı ve aynı dişli oranlarına sahip modelleri arasında kullanım açısından ne fark var tecrübeli arkadaşlar aktarabilir mi
 
@Ceasar Bravo
Sadece sizin gibi düşünen ve sizi onaylayan yazıları dikkate alıp diğerlerini göz ardı ederseniz alışverişi daha rahat yaparsınız, orası kesin. En azından kafanızda şüphe kalmaz. Ama sonrasında pişman olur iseniz keşke benim gibi düşünmeyen tecrübeli insanları da biraz dinleseymişim diyebilirsiniz. Sonuç itibarı ile para sizin paranız.
 
@laka
Şundan dolayı dedim bunu; benim amacım sportif sürüş yapmak ve bunu yaz kış yapabilmek.. ayrıca bulunduğum bölgede yol bisikleti sürebilmem için vızır vızır e 5 kenarından takılmam lazım sürekli. . Yollar bozuk.. bunları zaten belirtmiştim, bu ayrıntıları gözden kaçırmışsınız. Yoksa drop bar takıntısı yüzünden gravel istemiyorum. Yol bisikletinden vazgeçme sebebim de aynı..

Bu şartları dikkate alarak vereceğiniz tavsiyeleri tabii ki duymak isterim.

@TatanQa_tr
Hocam bugün siz de böyle söyleyince yolumun üstündeki decathlon'a uğradım. Aklıma yatmıştı dediğiniz şey. Oradaki görevliye de söyledim. Niyetimi amacımı anlattım, daha kalın lastik taksam olur mu dediğim şey dedim.. bana şunu dedi, üstündeki lastikler 25 lik. . Daha kalını sürtme yapar dedi..

Bir de bir mosso monza cyclocross 'a baktım. Açıkçası cezbetmedi. Ağır geldi biraz.

Bu durumda geldiğim nokta şu;

Carraro gravel g2
Salcano cyc02

Ya da biri çıkıp yol bisikletini de kışın çok rahat kullandığını, bir çok sıkıntılı yılda sürdüğünü anlatacak ve bu sefer carraro cr 43 'e döneceğim :)))
 
Son düzenleme:
@mariokaldato
@Cevat_MD
Bu mesajlara denk gelmem beynimdeki sonu gelmeyen bir kararsızlık kilidini daha çözdü :)) Özelden @mariokaldato abiyi hayli rahatsız etmiştim bu konuda. Ve nihayet kafamda son 2 seçenek kaldı: Ya "Carraro G2" veya muadil kalitede bir gravel (bulursam) almak ya da @Cevat_MD abinin "çok memnunum" dediği ve benim aslında ilk başta aklıma gelmişolan kaliteli bir "MTB + Gravel lastiği" yöntemi.
(İyi de @mariokaldato abi şu üstteki mesajını bana da özelden yazsaydın şimdiye kadar kararsızlıklar içinde kıvranmamış olacaktım.) Yine de çok sağolun.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri