Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@Ceasar Bravo
Bende gravel ararken fiyatlar pahalı geldiği için mosso monza kadro ve maşa alıp topladım. Salcano alıp toplıycaktım ama kadro boyları hep küçük denk geldi. fabrika satarmıydı denemedim ama ben 56 kadro c.c. aldım. Tabi bisikleti kafama göre topladım tam cc formatı değil. Topladıktan sonra youtube de ikiteker bir adam da yol bisikleti farkları videosunu izledim. İlk başta c.c. leri anlatıyor ve diyorki 30 km/s sonrası hızlarda direksiyon hassasiyetine dikkat hıza uygun değil. Graveller hıza biraz daha yatkın virajlarda hantal c.c. ler ise virajlarda iyi hızlı sürümde dikkatli olmalı demiş.
Tabi bu merakla hemen tecrübe ettim gerçekten U dönüşü O dönüşünü çok kolay ve daha küçük dairelerde yapıyor. Hızdada inişlerde 55 km/s gördüm öyle dediği gibi çok hassas değil. Viraj kabiliyeti yüksekliği maşanın açısından bence. Seneye kısmet olursa bide gravel toplıycam. Sizi izlemeye devam ediyorum gravelci kardeşler :)
 
Scudo
@Pisiklet Süren Adam
Peki nerden alıp topluyorsunuz
 
@Ceasar Bravo
(link)
n11 den kadro +maşa+furç takımı 880 TL ye aldım. 56 kadro. yanılmıyorsam 58 kadroda gelmiş olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Pisiklet Süren Adam
Vites ve diğer eklentiler için var mı belirli siteler
 
n11 sahibinden.com doğabisiklet özceylanbisiklet erdoğanlar bisiklet. Bunlardan ziyade nasıl bir sistem toplıyacağınıza karar verip google üzerinde aratma yaptırınca sonuca ulaşıyorsunuz. Ama toplama bilginiz yoksa bazı ekipmanlar almanız gerekecek vs. Belki onun için bir konu açarsanız çoğu arkadaş yardımcı olacaktır.
 
@Ceasar Bravo
Çok sey istiyorsun. Atalarimiz guzel bir laf etmis " Devede sürat, sütçü beygirinde hiz arama" ( Ben uydurdum bunu simdi ayri mesele )
Oyle bir bisiklet henuz uretilmedi . Defalarca soyledim hem asfaltta , hem arazide bir bisikletin hizli olmasi mümkün degil.
Birisi youtube de Traktöre Ferrari motoru takmis meraktan. Test ettigi video var. Izlersen anlarsin ne kast ettigimi

@Taskar
E abisi ozelden de alenende fikirlerimizi beyan ediyoruz . Kisiye ozel hizmet zor oluyor yani ozur dilerim
 
Aynı fiziksel performansa ve fiziksel özelliklere sahip üç kişi düşünelim. Biri safkan yol bisikleti, biri dişli lastikleri olan mtb ve diğeri gravel bir bisiklet kullanıyor olsun. Bu üç arkadaş benim favorilerimden olan ormanyaya doğru İzmit’ten yola çıksınlar. Önce asfalttan yani E5 ten gidecek, sonra ormanyayı alt üst edip geri dönecekler.

(Ormanya gayet güzel bisiklet parkurları da olan güzel bir doğal yaşam parkı olup hem stabilize yolları hem de daha sert bisiklet yolları var.)


Tüm performanslarını kullanan bu arkadaşlardan safkan yol bisikleti kullanan asfaltta gayet önde gidecek gravelli olan ikinci olacak ve mtb kullanan arkadaşta onları takip edecek değil mi?

Ormanyaya varan bu üç kafadardan mtb kullanan orda gayet güzel eğlenebilecek, gravel kullanan onun kadar olmasa bile eğlenebilecek, ancak yol bisikleti kullanan arkadaş diğerlerine oranla daha çok ter döküp daha az lezzet alacaktır değil mi?

Şimdi yukarda yazdıklarım eğer size de mantıklı geliyorsa ki gelmiyorsa sebebini bilmek isterim elbette neden hala dönüp dolaşıp ‘’hem arazide gideyim hem yolda mı yok arkadaş öyle bişey yaww’’ noktasına geliyoruz cidden merak ediyorum. Zaten kimse asfaltta yol bisikletinden daha performanslı arazide dağ bisikletinden daha iyi, denizde denizaltı gibi havada kuş gibi olsun demiyor elbette. Kışlık botta değil, yazlık ayakkabıda değil, bildiğin 4 mevsimlik bir spor ayakkabı işte. Hiçbirinden tam değilse bile hepsinden biraz işte.

Geçen hafta yukarda yazdığım şekilde ormanyaya gittik, altüst ettik ve geldik bir adet cube cx ve bir adet specialized diverge e5 sport ile. Ve doğrusunu söylemek gerekirse çokta zevk aldık.

Parası, saklayacak yeri ve kullanabilecek zamanı olan alsın tabi her çeşit bisikletten birer tane yerine göre binsin tadını çıkarsın ama kısıtlı imkanlar göz önünde bulundurulunca bu hepsinden biraz veren bisikletlerde göz ardı edilmemeli diye düşünüyorum ben.

Demem o ki takılmayan arkadaş böyle detaylara, içinize sinen bir bisiklet alın doya doya binin. Burda bazı arkadaşlarımız var ki yazmaya ayırdıkları zamanı bisikletin üstünde harcasalar hepsi birer şampiyon olmuştu:)
 
@mariokaldato

Hızlı demedim zaten. "Biraz daha hızlı" dedim.. Yani kışın binmeye uygun yol bisikleti gibi..

@FuBu
Bravo ya vallahi bunu anlamak bu kadar zor olmamalı ya.. bu kadar basit ???
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
Dropbarın en önemli fonksiyonu size gidonu değişik tutma alternatifleri sunuyor olması. Bu meselenin ehemmiyetini uzun tur yapmayanlar (100 ve üstü kmler) anlayamaz zira uzun sürüşlerde en büyük sıkıntılardan biri de düz gidonu sürekli aynı pozisyonda tutma mecburiyeti neticesinde oluşan el uyuşmaları ve vücudun sürekli aynı pozisyonda kalmasından mütevellit bel ağrılarıdır. Uzun sürüşlerde aldığınız kaliteli sele ve giydiğiniz pedli tayt ile totonuz dayanır bu sefer de elleriniz uyuşur beliniz ağrımaya başlar ancak dropbar gidondaki değişik tutma alternatifleri elinizi de vücudunuzun pozisyonu değiştiği için belinizi de rahatlatır. İkincisi ise üstten sti kollardan tutup da ön tekeri iki elinizin arasına aldığınızda gidon hakimiyeti ve ani tepkilere hassasiyetiniz artıyor. Ayrıca yine sti kollardan tutup ayakta pedallarken vücudunuzu düz gidona göre daha fazla öne doğru alabiliyorsunuz ve ayakta tırmanışlar da tadından yenmiyor.
Bana göre uzun sürüşlerde dropbar candır hangi bisiklet türünde yaşanıyor ve yaşatılıyorsa ?
 
@Ceasar Bravo hocam decathlondaki her çalışan bilgili değil malesef. Triban 500 , rc120 , rc500 vs hepsine 23-25-28-32mm lastik takılabiliyor. Bu kesin . Yabancı kaynakları incelerseniz bolca bilgi mevcut.
 
@Ceasar Bravo
Senin ihtiyacını anladım ben ve direkt edineceğin bisikleti tereddütsüz söylüyorum Carraro Gravel G2

Yolda giderken mtb den hızlı olacaksın ve dropbarın keyfini süreceksin
İstediğin an araziye girebileceksin ve yol bisikletinden daha güvenli olacaksın hem de hidrolik frenin konforunu yaşayacaksın.
Uzun inişlerde hidrolik fren de candır.

Beni dinle arkadaşım çok ciddiyim al o gravel g2 yi pişman olmayacaksın bana dua edeceksin çok net söylüyorum.
 
Ekleme1. Bugün decathlona gitmeden vitesleri kendim ayarladım gayet iyi yapmıştım. Sadece 50 li aynakol ile 12 li rublede zincir sürtüyordu ön aktarıcı koluna bunun düzeltimesi için gittim. Gitmişken 12-32 ruble de aldım ve oradaki arkadaş sağolsun 10dk da değiştirdi , değiştirdikten sonra aynı aynakol ve ruble de zincir vurması da yok oldu.

Şu an iyi ve gerçekten bu bisiklet çok hızlıymış eskisine göre , oldukça rijit , basınca gidiyor maşallah.

İlk defa bugün sürmeye çıktım onda da yağmur yağdı ama iyi bir test oldu. Birkaç defa küçük kayma yaşadım pürüzü az olan yüzeylerde . 6-7km de alıştım kontrollere ama pratik şart. Eski bisiklette viteslerin kaçta olduğu yazıyordu şimdi yok. ;)

Akıcı olmasından dolayı daha rahat gezdim , önceki hibrit bisikletimle aynı yollardan geçtim konforunu aramadım desem yalan olmaz ,şaşırdım. 25mm lastikle gayet iyi. Ama yağmurda dikkat şart , fren pabuçları jant tarafını simsiyah yapmış, promax pabuçlar pek iyi değil, neyseki dün 2 çift Baradine 471c sipariş vermiştim kartuşlu , onları takacağım.

Tamamen tavsiye ederim şu an, kuru havada performans turumu yapıp tekrar paylaşım yaparım.

Şunu da ekleyeyim.
 
@TatanQa_tr
Evet ya ben de böyle duymuştum. Bana da garip geldi elemanın dediği şey.

@Yusuf'san
Dostum çok teşekkür ederim tavsiyene.. esasen en güçlü aday bu bisiklet. Fiyatı biraz düşündürüyor. Bir de yaklaşık 1000 tl ucuza karbon maşa ve tiagralı salcano cyclocross olunca ikisini de incelemek istedim.

@TatanQa_tr

Hocam ne dersin peki kışın ıslak ve nemli havada sürülür mü
 
@Ceasar Bravo Valla ben de tereddüt içindeydim, almışken az daha zorlayıp “daha iyisini “ alayım düşüncesiyle. Daha iyisi bu fiyata na-mümkün ve tercihimden dolayı çok mutlu oldum. İlk yol bisikleti tecrübemde yağmur yağdı ve ben iyi diyorsam gerisi size kalmış :)

Ha illa yağmurda aşırı ani hareket , hızlı dönüş veya panik frende illa kayar. Siz de bir çift daha dış lastik alırsınız yağmurda yol tutan , kışın onları , yazın üstündekileri takarsınız ki ben de öyle yapacağım.

Kadro açıları nedeniyle rahat geldi bu arada. Microshift de gayet iyi , işini hakkıyla yapıyor.
 
@TatanQa_tr
Fiyat süper gerçekten de.. tekrar hayırlı olsun güle güle kazasız belasız kullanın.
 
@Yusuf'san

Sizin tercihiniz dropbardan yana olabilir elbette. Fakat herkesin dropbar tecrübesi aynı sonuçları vermiyor. Ben aynı yolları/rampaları hem dropbarla hem düz barla indim çıktım defalarca. Açıkçası dropbar başlarda sunduğu farklı tutma pozisyonları ile yalandan bir pozitif etki yaratıyor. Bende de öyle oldu. Fakat zamanla şunu fark ettim, 44cm'lik gidon genişliği (bulabildiğim en geniş dropbar buydu, normalde 42cm var çoğu bisiklette) ve düz bara göre nispeten daha uzakta kalan kokpit hem kollarımı hem de belimi daha fazla yoruyordu. Kokpiti kendime yaklaştırmak için açılı ve kısa gidon boğazı bile aldım, ama nafile. Özellikle ayakta tırmanırken gidona asılmak için droplara inmek güzel ancak yavaş yavaş tırmanırken o 44cm'lik kol açıklığı ile resmen gidonla savaşır halde buluyordum kendimi. Haliyle kollarımı yeterince açamayınca göğüs kafesimi de yeterince açamıyordum. Bu da nefesimi etkiliyordu. Dropbarla daha çabuk yoruluyordum. Zaten benim gibi beli çabuk yorulan bir insanın dropbarla asla işi olmaması lazım. Tekrar düz barla aynı rampaları tırmanmak benim için çocuk oyuncağı oldu. Oturarak rahat rahat çıkıyorum her rampayı. Bu arada dropbar maceram öyle bir kaç gün/hafta değil, iki yıl sürdü, bunu da not düşeyim. Lüzumsuz inatlaştım vücudumla.

Dropbarın benim için bir diğer negatif yönü, ne yaparsanız yapın bir düz bar kadar yaklaştıramıyorsunuz kendinize. dediğim gibi, sırf bunun için açılı ve kısa gidon boğazı alıp taktım mesela. Ama buna rağmen hood'larda bile gitseniz, düz bara göre en az bir 3cm daha uzakta kalıyor dropbar, yapısı gereği. Bu tabi dropbarın amacı doğrultusunda olması gereken bir şey, ama eğer benim gibi bisikleti mümkün olduğunca dik biçimde sürmekten hoşlanıyorsanız dropbar size göre değil. Hatta bunu kalın harflerle yazacağım, çünkü dropbar konusunda sanırım bilinmesi gereken en önemli husus bu:

"Arkadaşlar, eğer bisikleti mümkün olduğunca dik oturarak sürmekten hoşlanan bir insansanız, dropbar sizin için yanlış tercih."

Eğer mesele farklı tutuş şekilleri ise, düz barlarda bunun çaresi barendler. Ya da bunlar:
Butterfly-Trekking-Handlebar-for-Bicycle-Touring.jpg
Jones-Loop-H-Bar-Carbon-1000x563.jpg
Custom-Touring-Bike-Alee-04.jpg


Ben şu anda barendli düz bar kullanıyorum ve son derece memnunum. Rampalarda daha mutlu olamazdım. 63cm bar genişliği ile bisikleti kontrol altında tutmak dropbardan çok daha kolay. Vücudumun üst kısmı daha az yoruluyor. Bu sayede daha uzun mesafeler katedebiliyorum.

Bu da benim tecrübem/tercihim.
 
Herkese merhaba;

Bisiklet benim çocukluk maceram olarak kaldı bu güne kadar... Asfalt toprak demeden, yol kaldırım dinlemeden, dağ tepe aşarak sürdüğüm bisikletime ergenlik dönemine geçişle birlikte veda ettim.

Bir kaç hafta önce kardeşim carraro race 052 bisiklet aldı. Bende bayramda yanında olduğum için bir turlamak istedim bisiklet ile. Bir anda eski hevesime tekrar kavuştum ve bu yaştan sonra iki çocuk babası olarak vücudumu dinç tutmak ve kondisyon kazanmak için bisiklet sahibi olmaya karar verdim. Yalnız benim için bir sorun var. Yarış bisikleti kullanırken yola çizdikleri tırtıklı çizgilerden geçerken bile neredeyse tangır tungur gittim. Yani baya sarstı. Şehir içinde kullanacağım için bu kadar sarsmayacak ama yarış bisikletinin de hız keyfini yaşatacak bisiklet arayışına girdim. (keşke girmez olsaydım :komik:) O kadar çok farklı görüş var ki anlamak zor oluyor, hele ki cümle içinde bisiklet terimleri de geçtiği zaman zulüm gibi. Evet biliyorum yarış bisikleti kadar hızlı gitmeyecek ama en azından dağ bisikleti kadarda yavaş olmayacağım.

Neyse, yol bisikleti mi yoksa Gravel bisiklet mi karar veremedim. Gravel bisikletinin artısı bagaj takılabiliyor oluşu. Sanırım bazı modellerde ön tarafa da bagaj takılabiliyormuş ama ben göremedim.

Mesela bu sürüşü carraro 052 ile yaptım. Aynı sürüşü Carraro gravel ile yapmış olsaydım ne kadar fark ederdi?

strava.png

Ortalama hızım 24-25 gibi mi olurdu yoksa 18-20'ye düşer miydi? En yüksek hızım 38-39 mu olurdu yoksa 30-32'ye kadar iner miydi? Yani ne kadar fark eder gravel ile yarış bisikleti arasında bunu anlamaya çalışıyorum.

Bu arada carraro gravel için bir bayiye sordum tek kadro üretildi sadece 55 kadro var dedi. Sitesine baktığım zaman ise farklı kadrolarında olduğunu görüyorum. Gerçekten 55 ten başka kadrosu yok mu bunun? Birde ağırlığını göremedim. Ağırlığı hakkında bilgisi olan var mı acaba.
 
@onur caliskan
8095DB42-A7CC-42DA-AB0D-1BB063499572.png
Videodan çıkan bilimsel sonuç! Sonunda çözümü de söyleyiveriyor: tek bisiklet olacaksa gravel olsun yanında da bir çift yol lastiği olsun nereye gideceksen ona göre lastik değiştir. İdeal dünya ama burası Türkiye.
 
Geri