@ippon
Öncelikle, "Ziya bey kardeşim performans istiyorsanız aero kadroya bineceksiniz konfor istiyorsanız ise endurance kadroya bineceksiniz ." firmalarda bunu söylediği için gravel bisiklet 2000'lerde hidritlenen bir türdür. Markaların ben bunu yaptım hadi çakılda performans yapın dediği bir tür değildir. Konuyu baştan okumaya başlarsanız gravel bisikletin çıkış noktarını öğrenebilirsiniz. (link) adresinde de güzel bir anlatım mevcut.
Benim için performans sportif anlamda binerken başkadır, gezi ulaşım için binerken başkadır. 1K örgü T1100 karbon kadromla bozuk yollarda sürecek kadar ne bırak kaba eti bilek dayanıklılığım var ne 4mm çamurluk boşluğuna taş girmesi sonucu kadroyu kestirmeye ne de 25 kg yük taşıtmaya duyarsızlığım var. Ben sınırlı yıllık iznimde en kısa yoldan ne kadar yol yaptığıma bakarım. Eskişehir'den iki günde 470 km asfalttan Isparta Sütçülere gitmem, ertesi gün Antalya Serik'e 170 km asfalttan gitmek yerine 80 km çakıl, toprak hatta taşlık yollardan gitmem gerekir. Asfalttan Serik'den Adrasan'a bir günde geze geze 230 km gitmem, Adrasan'dan sonra Likya Yolu patikalarından Muğla koylarını geze geze yolculuğuma devam etmem gerekir. Bu da benim için performanstır. Kullanıcıya göre doğru açılanmış üçgende (konfor,performans,offroad) bir gravel, asfaltta hızlı, bozuk yolda güvenli aynı zamanda konforlu bir sürüş sunar.
Gravel, yol, mtb, tt gibi major bir tür değildir, yol bisikletinin bir alt türüdür ki bir yol bisikletinin gravel üçgenin içinde kalması olağan bir durum. Ben de size Cipollini MCM modelinden örnek vereyim. MCM modelinin iki versiyonu vardır. MCM ve MCM Allround. Geometrileri aynı olan iki modelin MCM modelinde max lastik ebatı 28c ike MCM Allround modelinde 40c dir.
Gravel bisiklet, firmaların ihtiyaca ikna edip sonra boşluğu doldurduğu bir model değildir. Ama aynı zamanda firmalar ürünlerini pazarlayarak ihtiyaç doğurmaktalar. Ben fitness bisikletimi upgrade etmeye karar verdiğimde gravel bisikletten bir haberdim. Türkiye'de bisiklet kategorisinde gravel diye bir şey yoktu. O zamanlar daha fazla olmakla beraber disk frenli drop gidonlu her bisiklet cyclocross olarak adlandırılıyordu, hala bir çok kişi cyclocross sanıyor. İhtiyacım doğrultusunda melezleğim bisiklet bana en uygun üçgen oranında bir gravel oldu.
Gravel bisikletler vitrinlere girdi, bir çok kişi ihtiyacı veya kullanım amacı değilken gravel bisiklet alacak, tıpkı cyclocross'da olduğu gibi. Ben gravelin kişiye özel olmasından yanayım, yoksa sizin düşündüğünüz gibi teker hacmi büyük bir endurance almak daha akıl karı, yarın benim gravel'e ihtiyacım yok dediğinizde elinizde endurance bisikletiniz olur. Ama gerçekten bir gravel'e ihtiyacı olana endurance kadro yeterli olmayabilir.
@yavz0r
Soulrider'ı ilgiyle takip ediyorum ve başarılı buluyorum. Gravel konusunda da başarılı işleri mevcut. Gravel bisikletimin kadrosuna bir şey olursa ilk adresim Soulrider olacak.