Gravel bisiklet sayfası

Kayıt
4 Mayıs 2016
Mesaj
91
Tepki
345
Şehir
istanbul
Gözden kaçan bir bisiklet daha var fiyat belli oldu. Açıkçası beklentimin üzerinde oldu. Bu kadar az fiyat farkına Diverge tercih edilir.

Carraro Gravel G2

(link)
 
Scudo

sirrunu

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2017
Mesaj
369
Tepki
570
Şehir
Türkistan
İsim
Runner
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Peugeot
@ippon
diskli yol bisikletlerinde v frenden kaynaklanan jant eskimesi olmuyor ama yine iç lastiğin yama tutmama sıkıntısı devam ediyor. kaç sene dağ bisikleti kullandım. nerdeyse 20 kere patladı, hepsindede 5dk da yama yapıp yoluma devam ettim. ama bu yol bisikletinde nedense bunu beceremiyorum. iç lastik incecik olduğundan tutmuyor yama
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Mesaj
392
Tepki
520
Şehir
Istanbul
@sirrunu

bu konu özelinde bakarsak domane 42x622'ye kadar lastik alıyordu dolayısıyla öyle bir fark yoktur iki model arasında.
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.200
Tepki
5.428
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ippon

Yaklaşım doğru ama her yol bisikleti hatalı. İki sebepten, 1. max lastik genişliği, 2. alın borusu geometrisi. Şahsen ben yol bisikletimle 28c lastikler olduğu halde soğuk asfaltta dahi zor gidiyorum. Gravel'limde olduğu gibi uzun süreler kullanamıyorum. Kendi deneğimlerime göre çakıllı yolda 32c bile zorluyor ki genelde gravel lastikleri 35c'den başlar. Ayrıca yol bisikletim olduğundan ben 38c kullanıyorum. Alın borusunun alçak, gidon boynun uzun olması yol bisikletimde avantajken, gravel bisikletimde yüksek alın borusu ve daha kısa gidon boynu çok uzun süreler konforlu sürüş yapmamı sağlıyor. (18 bucuk saat 400km sürmüşlüğüm var)

Gravel için kesin bir kanun yok fakat genel kabul gören üç ögenin bileşeni performans, konfor ve bozuk yolda gidebilmemin bileşeni graveli oluşturuyor. Hangi öge öne çıkarsa geometri o yöne kayıyor. Örneğin konforu çoğaltıp performansı artırırsanız gittikçe gravelden çıkıp anvanture kayarsınız. Bozuk yol performansını azaltırsanız endurance kayarsınız, bozuk yolu abartırsanız (mtbleştirirseniz) dirty drop tarzına kayarsınız.

Gravelde disk fren frenleme performansından öte konfor aracıdır onun için olacaksa hd olmalıdır. Disk fren değil diye gravellikten çıkmaz.
 

h.kozan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2016
Mesaj
424
Tepki
681
Şehir
Bursa
İsim
H.Kozan
@dost acı söyler


R7000 105 setli olan 5 bin lira olursa yurtdışından gelip alırlar o bisikleti. Bence 7.500 tlden ucuz olmayacak. 8 bin tl civarı bekliyorum. Umarım yanılırım. Hiçbir yerinde kesinti yok. Donanımda; aynakolu seri dışı, frenleri ucuz, jantları kötü, lastikleri daha da kötü yapabilirlerdi. Hepsi 1.sınıf. Kadro da iyise Salcano bu yıl gravelde kriz sendromu yaşayan bir Türk markası gibi davranmamış diyebilirim. Tek eksik gibi görünen şimdilik bagaj deliği, o da kadro bikepacking ile makul şekilde telafi edilebilir. Belki de şirket burdan feedback alıp kadroda birkaç düzenlemeye gidebilir. Neden olmasın? ?

@sirrunu

Michelin Ultralight iç lastiği (74 gram) bile 2 kez yamayıp kmlerce kullandım. Forumda yol bisikleti yama konularını incele. Sorun sen veya malzeme seçiminden kaynaklı. Yöntemini öğren yaparsın.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@Ziya On Road
Şimdi son tahlilde sektörde büyük bir boşluk vardı ve sektör üreticileri bu boşluğu iyi analiz edip gravel tarzı yol bisikletleri üretip bu alandaki talebi büyük oranda karşıladı mı diyorsunuz ya da önce kitleyi böyle bir ihtiyacın olduğuna ikna edip sonra mı bu boşluğu doldurdu? Ziya bey kardeşim performans istiyorsanız aero kadroya bineceksiniz konfor istiyorsanız ise endurance kadroya bineceksiniz . Benim yukarıdaki görselde paylaştığım iki bisiklet arasında dağlar kadar bir fark göremedim . Şayet ki bir domane sahibi olsaydım emin olun ki maşa ölçüsünün el verdiği ölçüde en kalın lastiği takıp taş toprak çakıl arazide köy yollarında pedallardım ve böyle bir ikilem içine düşmezdim asfaltta yol çakılda gravel.
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@dost acı söyler
Tam dost acı söyler olmuş sizinki :)

Bugün decathlon'da uğradım lamba bakmak için. Neyse haliyle bisikletlere de baktım. Triban 100 ile 500 yanyana duruyordu. Bir güzel kıyasladım.
Triban 100, üzerindeki 700x30 dişli lastikler ile ucuz bir gravel alternatifi olabilir sanıyorum. Şöyle ki, kadro delikleri her ikisinde de aynı şekilde var. Lastik zaten uygun gibi. Tek aynakol ve gövdeden takılı olan vites koluyla tek vites.
Bunu 3'lü aynakol ile değiştirip, sti kollar takılırsa maliyeti orta karar bir sistem için 500 bilemedin 600 lirayı geçmeyecektir. 1199 lira da bisiklet. Disk fren hariç olarak, 2000 lira altı orta karar bir gravel tarzı bisiklet çıkıyor ortaya. Çamurluk takılırsa 700x28'e düşüyor lastik ebadı.

Yalnız ben bunun rengini hiç beğenmiyorum. Bi 100 lira da folyo kaplama için düşünmek lazım. O ne renk öyle ya davlumbaz gibi


Bir tane de aston martin ekleyelim de konumuz şenlensin
185186
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@ippon

Zincir çatalının 1 cm daha uzun olması, veya alın borusunun yarım derece daha eğik olması bile sürüş karakteristiğinde hissedilir derecede fark yaratıyor. Bazı firmaların 7-8 farklı yol bisikleti modeli (gravel ve cyclocross'u da yol bisikletinin alt kategorisi kabul ediyorum) sunuyor olmalarının temel sebebi, bisikleti farklı amaçla alan kullanıcıların farklı ihtiyaç ve beklentilerinin olması. Emonda veya Tarmac veya Supersix herkesin işini görüyor olsa; firmalar sadece tek model üretir ve (stok ve üretim maliyetleri düşeceği için) daha fazla para kazanırlar.

Gravel bisikletleri, arazi kabiliyeti olarak 90'ların MTB'lerine yakın seviyedeler. Bu bisikletler ile 25 veya 28 mm lastikli yol bisikletlerinin giremeyeceği veya yürüme temposundan hızlı gidemeyeceği pek çok yere girebilirsiniz; ıslanıp balçık olmuş toprak yollar, ağaç köklerinin bulunduğu orman patikaları gibi... Yol bisikleti ile şose veya toprak yol gibi asfalt olmayan yollarda çok sürdüm, ama gravel bisikleti olan arkadaşın hızında gideceğim diye dış lastiği de yardım.
 

sirrunu

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2017
Mesaj
369
Tepki
570
Şehir
Türkistan
İsim
Runner
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Peugeot
@h.kozan
benden kaynaklanmıyor, iç lastik çok ince olduğu için yama büyük geliyor. bende yama yaptım ama lastiğin tam üstünde patladığı zaman yama tutuyor. onun dışında sibopun hizasına patladı mı yada kenarlardan patladımı yamanın tutması mümkün değil. anca şeffaf ince yamalar var park tool un falan. onlar da iç lastikten pahalı
 

h.kozan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2016
Mesaj
424
Tepki
681
Şehir
Bursa
İsim
H.Kozan
@sirrunu

Yamayı patlağa göre kes biç ayarla , koca yamayı yapistirirsan tutmaz tabi. Ya da al lastiği bisikletçiye git, bak gör, nasıl yamıyor, elindeki 2 liralık yama ile. Sen yapmayı beceremiyorsun anlaşılan.
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.200
Tepki
5.428
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ippon

Öncelikle, "Ziya bey kardeşim performans istiyorsanız aero kadroya bineceksiniz konfor istiyorsanız ise endurance kadroya bineceksiniz ." firmalarda bunu söylediği için gravel bisiklet 2000'lerde hidritlenen bir türdür. Markaların ben bunu yaptım hadi çakılda performans yapın dediği bir tür değildir. Konuyu baştan okumaya başlarsanız gravel bisikletin çıkış noktarını öğrenebilirsiniz. (link) adresinde de güzel bir anlatım mevcut.

Benim için performans sportif anlamda binerken başkadır, gezi ulaşım için binerken başkadır. 1K örgü T1100 karbon kadromla bozuk yollarda sürecek kadar ne bırak kaba eti bilek dayanıklılığım var ne 4mm çamurluk boşluğuna taş girmesi sonucu kadroyu kestirmeye ne de 25 kg yük taşıtmaya duyarsızlığım var. Ben sınırlı yıllık iznimde en kısa yoldan ne kadar yol yaptığıma bakarım. Eskişehir'den iki günde 470 km asfalttan Isparta Sütçülere gitmem, ertesi gün Antalya Serik'e 170 km asfalttan gitmek yerine 80 km çakıl, toprak hatta taşlık yollardan gitmem gerekir. Asfalttan Serik'den Adrasan'a bir günde geze geze 230 km gitmem, Adrasan'dan sonra Likya Yolu patikalarından Muğla koylarını geze geze yolculuğuma devam etmem gerekir. Bu da benim için performanstır. Kullanıcıya göre doğru açılanmış üçgende (konfor,performans,offroad) bir gravel, asfaltta hızlı, bozuk yolda güvenli aynı zamanda konforlu bir sürüş sunar.

Gravel, yol, mtb, tt gibi major bir tür değildir, yol bisikletinin bir alt türüdür ki bir yol bisikletinin gravel üçgenin içinde kalması olağan bir durum. Ben de size Cipollini MCM modelinden örnek vereyim. MCM modelinin iki versiyonu vardır. MCM ve MCM Allround. Geometrileri aynı olan iki modelin MCM modelinde max lastik ebatı 28c ike MCM Allround modelinde 40c dir.

Gravel bisiklet, firmaların ihtiyaca ikna edip sonra boşluğu doldurduğu bir model değildir. Ama aynı zamanda firmalar ürünlerini pazarlayarak ihtiyaç doğurmaktalar. Ben fitness bisikletimi upgrade etmeye karar verdiğimde gravel bisikletten bir haberdim. Türkiye'de bisiklet kategorisinde gravel diye bir şey yoktu. O zamanlar daha fazla olmakla beraber disk frenli drop gidonlu her bisiklet cyclocross olarak adlandırılıyordu, hala bir çok kişi cyclocross sanıyor. İhtiyacım doğrultusunda melezleğim bisiklet bana en uygun üçgen oranında bir gravel oldu.

Gravel bisikletler vitrinlere girdi, bir çok kişi ihtiyacı veya kullanım amacı değilken gravel bisiklet alacak, tıpkı cyclocross'da olduğu gibi. Ben gravelin kişiye özel olmasından yanayım, yoksa sizin düşündüğünüz gibi teker hacmi büyük bir endurance almak daha akıl karı, yarın benim gravel'e ihtiyacım yok dediğinizde elinizde endurance bisikletiniz olur. Ama gerçekten bir gravel'e ihtiyacı olana endurance kadro yeterli olmayabilir.

@yavz0r

Soulrider'ı ilgiyle takip ediyorum ve başarılı buluyorum. Gravel konusunda da başarılı işleri mevcut. Gravel bisikletimin kadrosuna bir şey olursa ilk adresim Soulrider olacak.
 

sirrunu

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2017
Mesaj
369
Tepki
570
Şehir
Türkistan
İsim
Runner
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Peugeot
@h.kozan
kocaman yamayı kullandığımı nerden çıkardın? çok bilmiş gibi konuşuyorsun. benim yaşadığım sorunları yaşaman için hergün bisiklet kullanman lazım. öyle ayda yılda bir bisiklete binip, ufak bir sorun olduğunda biskletçiye gidenlerden değilim. gelmiş burda onu beceremiyorsun falan nasıl bir üslup bu? yaşın kaç senin?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

h.kozan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2016
Mesaj
424
Tepki
681
Şehir
Bursa
İsim
H.Kozan
@sirrunu

Strava linkimi atayım ozelden bak. Nasıl bir bisikletçi olduğumu gör. Bak burda kimse sorununu kale alıp sana cevap dahi yazmamış. Patlak lastiklerini yolla ben ücretsiz sana yama yapacağım. Bir de video çekerim yardım olması açısından istersen. Sana yardım etmeye çalışan insanlara daha nazik olabilirsin. Yol lastiği yama konularını tekrar tara forumda. Konuya daha da fazla dağıtmayalım. İyi günler.
 

sirrunu

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2017
Mesaj
369
Tepki
570
Şehir
Türkistan
İsim
Runner
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Peugeot
@h.kozan
kale alınması ne alaka? bu konuda yardım istemedim zaten. yol bisikletinin gravel la karşılaştırmasını yaptım. sorunun çözümü belli, 2-3 yama yapıp iç lastiği değiştireceksin. forumdaki çoğu kişide böyle yapıyor zaten. irrite edici cevaplar vererek ne yapmaya çalışıyorsun?
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD

MakRo

🤘Forever Metal🤘
Kayıt
5 Temmuz 2015
Mesaj
2.851
Tepki
9.181
Yaş
32
Şehir
Denizli
İsim
Alperen Atman
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
biz carraro gravel için 5000 derken biraz da kendileri üzerine eklemiş ve 5843 lira olarak çıkarmışlar. Sitede güncelleme de yapılmış. 052 road olmuş bize 053. Sonunda o bisiklete ait kadro geometrisi ile hangi kadro boyundan mevcut olduğunu da yazmışlar. Ayrıca gravel modelinde renk seçeneği olmasına rağmen diğer rengi bisikletli görsel olarak göremiyoruz.
Edit: madem alüminyum maşa kullandınız yapsanıza üzerine 2-3 bagaj deliği, düz maşayı çakmış geçmişler yine.
(link)
(link)
Hemen hemen aynı gibiler sanki arada arka çatalın orada biraz fark var gibi geldi tabi bu resimlerin çekildiği açıdan veya bisikletin renginden de kaynaklanıyor olabilir.
 
Kayıt
23 Eylül 2016
Mesaj
35
Tepki
15
Yaş
44
Şehir
ankara
İsim
hacışerif
Bisiklet
Canyon
Gravel diyosanız eğer Trek 920 den başkasına bakamıyorum bu cehaletim ile.
Taş çakıl vs de ince yanak diyosanız da 2018 Salda Festivalde orman yolunda beni çok rahat götüren Maraton Plus 28 C lastiklerimden gayet memnunum.
 

h.kozan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2016
Mesaj
424
Tepki
681
Şehir
Bursa
İsim
H.Kozan
@MakRo


Bu gravel modeline 6 bin tlye yakın vermek düzgün akıl işi değil. 1-2 bin tl daha verip üst düzey bir marka tercih etsen başın ağrımaz. Deneme tahtası gibi duran bir bisiklet bu, dura ace olsa ne yazar hesabı. Böyle önyargılıyı olmayı da sevmiyorum ama.?
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@MakRo
Vay terbiyesizler. Başka da bir şey demiyorum!!!