Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

Sturmey Archer-3 vites oranı: %177
Shimano Nexus-3 vites oranı: %186
Shimano Nexus-7 vites oranı: %244
Shimano Nexus-8 vites oranı: %307
Shimano Alfine-8 vites oranı: %307
Shimano Alfine-11 vites oranı: %409
@Onurayaz şöyle düşün senin pedala baskın 100 olarak düşün
1 vites 0.75
2 vites 100
3 vites 180 olarak verim alırsın
Vites sayısı yükseldikçe vites aralıkları yükselir
 
  • Beğen
Tepkiler: Onurayaz
Scudo
Mevcut bisikletimde olan elektrik kitini takmayı düşünüyorum bu nexus 3'e.Artık deneyip göreceğiz nasıl bir şey olacak,cevaplar için teşekkürler.
 
Mevcut bisikletimde olan elektrik kitini takmayı düşünüyorum bu nexus 3'e.Artık deneyip göreceğiz nasıl bir şey olacak,cevaplar için teşekkürler.


Shimano Nexus-3 Vites Oranı: % 186
1. vites : 0,733
2. vites : 1,000
3. vites : 1,364

yani;

1. vites : 14T
2. vites : 20T
3. vites : 26T
gibi düşünebilirsiniz.
Mevcut bisikletimde olan elektrik kitini takmayı düşünüyorum bu nexus 3'e.Artık deneyip göreceğiz nasıl bir şey olacak,cevaplar için teşekkürler.

E-bisiklete dönüşüm yapacaksanız, göbek vites Mid Drive Motorlarda son derece verimli olur.

Ancak Hub motorlu sistemlerde göbek vites arkada olduğu için Front Hub Motor tercih etmek zorundasınız. Ayrıca vites sensörü de kullanmanız gerekecek.

Bu konudaki paylaştığım görüşlerimin (post-2527267) size faydalı olacağını düşünüyorum
 
Son düzenleme:
@Onurayaz
Arka dişli ve ön dişli olarak ne kullandığınıza göre değişir.
Normal viteste rublenizin en küçük ve en büyük dişlerinin birbirine oranını düşünün. mesela 11-34 olsun. Kabaca %300 olur. Eğer ön vites de varsa mesela 42-28 1,5 kat da oradan gelir %450 olur. Çoğu dağ ve şehir bisikleti %400-500 aralığında belki daha fazla bir vites oranı sunabilir görünüyor.
 
@Onurayaz
Arka dişli ve ön dişli olarak ne kullandığınıza göre değişir.
Normal viteste rublenizin en küçük ve en büyük dişlerinin birbirine oranını düşünün. mesela 11-34 olsun. Kabaca %300 olur. Eğer ön vites de varsa mesela 42-28 1,5 kat da oradan gelir %450 olur. Çoğu dağ ve şehir bisikleti %400-500 aralığında belki daha fazla bir vites oranı sunabilir görünüyor.

Eğer e-bike çözümünde mid motor kullanılacaksa, arkada tek dişli olması gerekir. Kaset vites (ruble, aktarıcı) kullanılması doğru değildir.
 
Eğer e-bike çözümünde mid motor kullanılacaksa, arkada tek dişli olması gerekir. Kaset vites (ruble, aktarıcı) kullanılması doğru değildir.
Muhtemelen haklısınızdır. Ebike anladığım bir şey değil. Ben o mesajı ebike için değil, göbekten vitesle deriyer arasında % kıyaslaması için yazmıştım.
 
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.Bütçeme göre 7-8 vites nexus katlanır bulamıyorum.Bir iki model var fiyatları da çok yüksek.3 vitesli bir corelli buldum,temiz gözüküyor.Bu üç vitesin,normal katlanır 7 vitesli bisikletlere göre vites aralığı nasıldır.Çok fark olur mu.
Bu konuda sorularına cevap bulabilirsin tahminimce
İnceleme - Shimano Nexus 8 Vites
 
  • Beğen
Tepkiler: Onurayaz
Arkadaşlar selam binmek hiç nasip olmayan bisikletimi satma kararı aldım.
Ciddi alıcılarla pazarlık yapılır.

(link)
 
@bonder76
Yakın bir fiyata Marin tavsiye ederim. Amerika üretimi kadrosu Fitness,daha akıcı ve güzel bir bisiklet olduğunu düşünüyorum.
n11.com’dan Marin FAIRFAX SC4 28" Jant Belt Shimano Nexus 8 Vites Kayışlı Şehir Bisikleti seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi’nde milyonlarca ürün, harika fiyatlarla!
(link)

Ancak bu bisikleti her şeyiyle beğendiyseniz tabi bu da güzel.
Göbek vitesli bisiklet konusunu 24 sayfa teker teker okuduktan sonra nexus 8 kayışlı sisteme karar verdim.
Ama ne yazık ki 28" nexus 8, düz maşa ve kayışlı seçenek çok yok. Olanlar da ya henüz kış sezonu bitmediği için internetten satış yapan sitelerde listelenmemiş,ya da tek tük kadro seçeneği kısıtlı olarak bir kaç yerde mevcut.
Bunlara commuter bike deniyormuş bunu da bu arada öğrenmiş oldum.

Fakat ne şans ki, Ankara Ilgaz bisikletin elinde hem de Large kadro bir Marin Fairfax SC4 Belt 1 adet kalmış. Kadro boyunu telefonda teyit ettikten sonra siparişini verdim. Bisiklet sanıyorum 2017 veya 2018 model ama sıfır. Çünkü şu an Marin markasının belt modeli ürün gamında mevcut değil.
Umarım bisiklet beklediğim gibi çıkar ve haftasonuna kadar elime ulaşır da izlenimlerimi bilgi maksatlı paylaşabilirim.
Dik oturuş için ayarlı gidon boynu bence bir eksiklik, ama alıp takılması çok maliyetli olmayacak.

Gerçekten forum bisiklet konusunda derya deniz,her türlü bilgiyle donanabiliyor insan.
Herkese verdiği bilgiler için teşekkür ederim.
 
Göbek vitesli bisiklet konusunu 24 sayfa teker teker okuduktan sonra nexus 8 kayışlı sisteme karar verdim.
Ama ne yazık ki 28" nexus 8, düz maşa ve kayışlı seçenek çok yok. Olanlar da ya henüz kış sezonu bitmediği için internetten satış yapan sitelerde listelenmemiş,ya da tek tük kadro seçeneği kısıtlı olarak bir kaç yerde mevcut.
Bunlara commuter bike deniyormuş bunu da bu arada öğrenmiş oldum.

Fakat ne şans ki, Ankara Ilgaz bisikletin elinde hem de Large kadro bir Marin Fairfax SC4 Belt 1 adet kalmış. Kadro boyunu telefonda teyit ettikten sonra siparişini verdim. Bisiklet sanıyorum 2017 veya 2018 model ama sıfır. Çünkü şu an Marin markasının belt modeli ürün gamında mevcut değil.
Umarım bisiklet beklediğim gibi çıkar ve haftasonuna kadar elime ulaşır da izlenimlerimi bilgi maksatlı paylaşabilirim.
Dik oturuş için ayarlı gidon boynu bence bir eksiklik, ama alıp takılması çok maliyetli olmayacak.

Gerçekten forum bisiklet konusunda derya deniz,her türlü bilgiyle donanabiliyor insan.
Herkese verdiği bilgiler için teşekkür ederim.
O bisiklete 2 yıl önce bakmış ve kadro boyu bana büyük olduğundan almamıştım. Hayırlı olsun. Kayışa bayılacağınızı tahmin ediyorum. Nexus mu, anlatmaya gerek yok.
 
selamun aleyküm arkadaşlar alfine 8 için 1lt yağ almayı düşünüyorum birlikte almak istiyen var mı ya da vaşka yağ kullanabilir miyiz
 
  • Beğen
Tepkiler: Müşkilküşa
35 yılın üstünde motosiklet kullanmış biri olarak çevirmeli vites koluna bir türlü alışamıyorum.Refleks olarak bisiklet yavaşlayınca kolu çeviriyorum.
Ayrıca soldaki uzun sağdaki kısa ,asimetrik elcik görüntüsü de hiç hoşuma gitmiyor.

-Nexus 8 in çevirmeli vites kolunu,Altus 8 li normal 2 mandallı kola çevirmek mümkün müdür?
-Nexus un koldaki ayar vidasının görevini Altus un ayar vidası yapar mı?
-Nexus veya Alfine vites kollarını klasik 8 li kollardan ayıran ekstra bir özellik var mıdır?

Piyasada Nexus 8 normal vites kolu yok hepsi çevirmeli,bir tek o da tek tük Alfine 8 var o da çok pahalı ve Nexus-Alfine uyumunu da bilmiyorum.

Konu hakkında hiç bir bilgim olmadığı için bilenlerin veya böyle bir değişim yapan arkadaşların yardım etmesini rica ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
35 yılın üstünde motosiklet kullanmış biri olarak çevirmeli vites koluna bir türlü alışamıyorum.Refleks olarak bisiklet yavaşlayınca kolu çeviriyorum.
Ayrıca soldaki uzun sağdaki kısa ,asimetrik elcik görüntüsü de hiç hoşuma gitmiyor.

-Nexus 8 in çevirmeli vites kolunu,Altus 8 li normal 2 mandallı kola çevirmek mümkün müdür?
-Nexus un koldaki ayar vidasının görevini Altus un ayar vidası yapar mı?
-Nexus veya Alfine vites kollarını klasik 8 li kollardan ayıran ekstra bir özellik var mıdır?

Piyasada Nexus 8 normal vites kolu yok hepsi çevirmeli,bir tek o da tek tük Alfine 8 var o da çok pahalı ve Nexus-Alfine uyumunu da bilmiyorum.

Konu hakkında hiç bir bilgim olmadığı için bilenlerin veya böyle bir değişim yapan arkadaşların yardım etmesini rica ediyorum.
Benim nexus 8'de alfine 8 vites kolu kullanıyorum. Uyumlular.

Normal vites kolu ile farkına gelince; normal kolu teli a kadar çekiyor, bu kol teli b kadar çekiyor. Yani çekim miktarında fark var. Yol ve dağ vites kollarının değiştirilerek kullanılamaması gibi bir durum yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: leeroy
Benim nexus 8'de alfine 8 vites kolu kullanıyorum. Uyumlular.

Normal vites kolu ile farkına gelince; normal kolu teli a kadar çekiyor, bu kol teli b kadar çekiyor. Yani çekim miktarında fark var. Yol ve dağ vites kollarının değiştirilerek kullanılamaması gibi bir durum yani.
Alfine de çevirmeli vites kolu yok sanıyorum.
Sizinki de öyle olmalı diye tahmin ediyorum.
Çevirmeli Nexusu,sizinki gibi Alfine e çevirmek sorun olmaz o zaman. Böyle mi anlamalıyım?
 
Alfine de çevirmeli vites kolu yok sanıyorum.
Sizinki de öyle olmalı diye tahmin ediyorum.
Çevirmeli Nexusu,sizinki gibi Alfine e çevirmek sorun olmaz o zaman. Böyle mi anlamalıyım?
Dediğiniz gibi alfine da sadece tık tıklar var.

Nexus 8 göbekle alfine 8 kol kullanmak sorun olmaz evet. Ancak nexus8in hangi seri göbek var sizde, bu noktayı kontrol etmekte fayda var.
 
Nexus-8 de revoshift vites kolu var ve her vites kademesinde telin hareket boyunu ölçmek gerekir. Alfine-8 de ise tetikli kol var. Mekanizma farklılığından dolayı tel hareket boyu farklı olabilir. Ancak Nexus ile Alfine nin her ikisinde de shift aparatının yapısı ve hareket yolu aynı gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Dediğiniz gibi alfine da sadece tık tıklar var.

Nexus 8 göbekle alfine 8 kol kullanmak sorun olmaz evet. Ancak nexus8in hangi seri göbek var sizde, bu noktayı kontrol etmekte fayda var.
Göbek SG-C6000-8D

Çok belalı işmiş bu. Yurtdışı forumlarda da bu konuya ait sağlıklı bilgi bulamadım.
2 tane çare görüyorum;
-Sizdeki uygulamaya güvenip Alfine trigger shifter a 250 lira verip almak.(Uymazsa 250+ TL çöp de olabilir?)
-İstemeyerek de olsa mevcut çevirmeli iğrenç vites koluna hiç dokunmadan bu şekilde kullanmak.
 
Son düzenleme:
Göbek SG-C6000-8D

Çok belalı işmiş bu. Yurtdışı forumlarda da bu konuya ait sağlıklı bilgi bulamadım.
2 tane çare görüyorum;
-Sizdeki uygulamaya güvenip Alfine trigger shifter a 250 lira verip almak.(Uymazsa 250+ TL çöp de olabilir?)
-İstemeyerek de olsa mevcut çevirmeli iğrenç vites koluna hiç dokunmadan bu şekilde kullanmak.
Alfine kolu nereden almayı düşünüyorsunuz?
Erdoğonlar veya özceylandan alacaksanız, telefon edip göbeğinin seri numarası bu uyum sıkıntısı olur mu diye sorabilirsiniz. Hatta Ankara da ikamet gözüküyor, doğrudan Erdoğanlardaki 8 kolu sizin göbeğe uyar mı diye sorun.
 
Geri