Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

Aslında o kadar yok ama ikinci el nexus 7 fiyat 800tl civarı 2. el nexus 8 ilanı da yok. sıfır nexus 8 ile ikinci el nexus 7 arasında da 500 tl gibi bir fark var aşağı yukarı. 100 tl de pazarlık desek 600 tl fark. Alfine 8 ikinci el ilanı var 1500 tl civarı. Sachs 5 vites set sıfır 500tl. 8 vites dedi mi fiyatlar uçuyor.
 
Son düzenleme:
Scudo
Kayışlı mı alayım Nexus 8 mi alayım derken sıfırlarda 6000 TL leri gördüm.
2. El 10 yıl kullanılmış Nexus 7 lere bile 3400-4500 TL istiyorlar.
Ben bunu şehir dışından kargo dahil daha uyguna aldım.
Üstelik eski üretim fakat sıfır.
Bir de daha önce kullanacağım güzergahta yol bisikleti, singlespeed ve btwin riverside microshift 6 bisikletleri tecrübe etmisliğim var.
6 vites bile yeterli gelmişti. Yokuşlarda ölene kadar kasayım illa bisikletle çıkayım diye bir derdim yok keyif için sürüyorum. Baktım yokuş zorlu elime alıp geze geze çıkıyorum.

IMG_20201104_134136.jpg
IMG_20201104_134923.jpg
 
Son düzenleme:
Kayışlı mı alayım Nexus 8 mi alayım derken sıfırlarda 6000 TL leri gördüm.
2. El 10 yıl kullanılmış Nexus 7 lere bile 3400-4500 TL istiyorlar.
Ben bunu şehir dışından kargo dahil daha uyguna aldım.
Üstelik eski üretim fakat sıfır.
Bir de daha önce kullanacağım güzergahta yol bisikleti, singlespeed ve btwin riverside microshift 6 bisikletleri tecrübe etmisliğim var.
6 vites bile yeterli gelmişti. Yokuşlarda ölene kadar kasayım illa bisikletle çıkayım diye bir derdim yok keyif için sürüyorum. Baktım yokuş zorlu elime alıp geze geze çıkıyorum.

246196 dosyayı görüntüle
246198 dosyayı görüntüle
Dişlileri önde küçüktür arkada büyüturseniz, yokuş çıkma canavarı haline getirebilirsiniz. Artı yönünden bakarsanız Nexus 7nin vites aralıkları diğerlerine göre daha düzenlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Carraro sportive belt nasıl bir bisiklet deneyimleyen var mı,
ayarlı gidon boğazı olması ve kadro ölçüleri carraro 330 veya 340 s göre daha dik oturma pozisyonu sunuyor,
Şehir içinde ankara eymirde sürmek için nexus 8 yeterlimidir, neden diğer modeller kadar tutulmuyor, kayış ve göbekten mi
 
@meleagros Nexus 8 şehir içinde normalde yeterli olur. Şahsen kullanma fırsatım olmadı ama yorumları iyi. Ankara malum inişli çıkışlı standart vites setleri ile belki daha rahat edersiniz. Ben olsam diğer carraro seçenekleri arasından sorduğunuzu tercih ederdim. Bisikletin ön göbek de rulmanlı olsa bir daha ömür boyu bakım istemez. Fiyatı az değil gerçi 6 bin tl verildikten sonra alınan bisikletin kaliteli olması normal.

Baktınız yokuşlar zorluyor arka dişliyi büyütmek gibi bir seçeneğiniz de var.

Göbek vitesleri aslında tutuluyor. Çok karşılaşmamamızın sebebi pek bilinmemesinden ve fiyatından kaynaklanıyor. Aynakol dahil sıfır nexus 8 set yaklaşık 2bin tl olmuştur şimdiye. 2000 tl ile 11 veya 11x2 vites deore-slx-xt set toplanılabilir. Şehirin düz oluşu da göbek viteslerinin tercih edilme sebeplerinden biri. Örnek olarak Konya'yı verebilirim. Sahibinden.com'da gördüğüm göbek vitesi ilanlarının çoğunluğu Konya'dan.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: meleagros
@denizt
@meleagros Nexus 8 şehir içinde normalde yeterli olur. Şahsen kullanma fırsatım olmadı ama yorumları iyi. Ankara malum inişli çıkışlı standart vites setleri ile belki daha rahat edersiniz. Ben olsam diğer carraro seçenekleri arasından sorduğunuzu tercih ederdim. Bisikletin ön göbek de rulmanlı olsa bir daha ömür boyu bakım istemez.(Gerçi göbek bakımı oldukça kolay.) Fiyatı az değil gerçi 6 bin tl verildikten sonra alınan bisikletin kaliteli olması normal.

Baktınız yokuşlar zorluyor arka dişliyi büyütmek gibi bir seçeneğiniz de var.

Göbek vitesleri aslında tutuluyor. Çok karşılaşmamamızın sebebi pek bilinmemesinden ve fiyatından kaynaklanıyor. Aynakol dahil sıfır nexus 8 set yaklaşık 2bin tl olmuştur şimdiye. 2000 tl ile 11 veya 11x2 vites deore-slx-xt set toplanılabilir. Şehirin düz oluşu da göbek viteslerinin tercih edilme sebeplerinden biri. Örnek olarak Konya'yı verebilirim. Sahibinden.com'da gördüğüm göbek vitesi ilanlarının çoğunluğu Konya'dan.
Deniz hocam çok saol yanıtın için,
bisikleti genelde eymir gölü etrafında sürüyorum, haftada 4 kere 65'er km den ayda yaklaşık 1000 km sürüyorum,
eymir gölü etrafında 3-4 adet düz yola arternatif tepelere çıkan dik asfalt yokuşlar var, bazen o yokuşları da çıkmak istiyorum, şu an kullandığım bianchi nin 18 kg lık eski bir şehir bisikleti, o yokuşlarda çok zorlanıyorum ve tepeye doğru inmek zorunda kalıyorum, 11 kg olan bir mossoyla çok rahat çıkabiliyorum.
bisiklette en önemli şeylerden biri bence kadro geometrisi, bianchi nin sürüş ve oturma pozisyonu çok rahat 5-6 saat bisiklet üzerinde rahat kalabiliyorum,
Bu yüzden carraro sportive belt'in carraro 330 yada 340 s göre sürüş pozisyonunun bana daha uygun olduğunu düşünüyorum, carraronun 230 modelinin kadro yapısı benim için hepsinden daha güzel ancak benim için gereksiz amortisörleri var, hafif bir bisiklet sürmek gezi ve spor amaçlı olsa da daha keyif verici,
carraro sportive belt umarım çok ağır değildir, herahngi bir bilgiye rastlamadım internette,
sanırım dediğiniz gibi bana en uygunu sportive belt, deore xt gibi yokuş çıkamasam da umarım nexus 8 lede eymirin yokuşlarını çıkabilirim.
2021 modellerinde de belki ön göbek konusunda farklılığa giderler
 
@denizt

Deniz hocam çok saol yanıtın için,
bisikleti genelde eymir gölü etrafında sürüyorum, haftada 4 kere 65'er km den ayda yaklaşık 1000 km sürüyorum,
eymir gölü etrafında 3-4 adet düz yola arternatif tepelere çıkan dik asfalt yokuşlar var, bazen o yokuşları da çıkmak istiyorum, şu an kullandığım bianchi nin 18 kg lık eski bir şehir bisikleti, o yokuşlarda çok zorlanıyorum ve tepeye doğru inmek zorunda kalıyorum, 11 kg olan bir mossoyla çok rahat çıkabiliyorum.
bisiklette en önemli şeylerden biri bence kadro geometrisi, bianchi nin sürüş ve oturma pozisyonu çok rahat 5-6 saat bisiklet üzerinde rahat kalabiliyorum,
Bu yüzden carraro sportive belt'in carraro 330 yada 340 s göre sürüş pozisyonunun bana daha uygun olduğunu düşünüyorum, carraronun 230 modelinin kadro yapısı benim için hepsinden daha güzel ancak benim için gereksiz amortisörleri var, hafif bir bisiklet sürmek gezi ve spor amaçlı olsa da daha keyif verici,
carraro sportive belt umarım çok ağır değildir, herahngi bir bilgiye rastlamadım internette,
sanırım dediğiniz gibi bana en uygunu sportive belt, deore xt gibi yokuş çıkamasam da umarım nexus 8 lede eymirin yokuşlarını çıkabilirim.
2021 modellerinde de belki ön göbek konusunda farklılığa giderler
Kayışlı Nexus 8 konforun zirvesidir, vites sistemi olarak. Tek eksisi vites aralığından az fedekarlık gerektirmesi. Buna rağmen Kaynarca-Şile yolunu yapıyor, ham vücuda rağmen.
Soru şu: Sessiz ve anlık değişen, bakım yapmasanızda olan ve kayış sayesinde zincir uzaması yağlaması mevzularından bağışık bir bisiklet istiyor musunuz?
 
Kayışlı Nexus 8 konforun zirvesidir, vites sistemi olarak. Tek eksisi vites aralığından az fedekarlık gerektirmesi. Buna rağmen Kaynarca-Şile yolunu yapıyor, ham vücuda rağmen.
Soru şu: Sessiz ve anlık değişen, bakım yapmasanızda olan ve kayış sayesinde zincir uzaması yağlaması mevzularından bağışık bir bisiklet istiyor musunuz?
kim neden istemesin ki,
teşekkürler, bilgim olmayan bir konu da bilgilendirdiniz ve tercih sebebim oldu göbekten vites
 
kim neden istemesin ki,
teşekkürler, bilgim olmayan bir konu da bilgilendirdiniz ve tercih sebebim oldu göbekten vites
Göbekten vites performans odaklı bir sistem olmadığı için ve vites aralığının açık sisteme kıyasla dar olduğundan herkesin tercihi olmuyor. Tercih etmeyen için örnek olarak kardeşimi gösterebilirim.

Ancak şu da var, kadroya doğrudan monte edilmiş bir varyasyonda Nexus 8, blue ridge mountain way de performans amaçlı kullanmış. Ancak bu olayda kadroya kaynaklı gibi düşünün.

Birde mtbr.com da MTB sürüşünde Alfine 8 kullanan ve o kadar(+6ay) pata küte sürüşe rağmen sistemin sorunsuz çalıştığını yazanlar var. (link)

İlginç bir şekilde yol bisikletçilerine kıyasen MTBciler kapalı sistem olan göbekten vitesi daha fazla seviyor. Zincir 20-30 hat yerine tek hat olduğundan, dağ sürüşü sonrası temizlik çok rahat bir hal alıyor.

Tabi bunlar YTSTD.(Yetkili Teknik Servis Tavsiyesi Değildir
 
Son düzenleme:
@ahsen2
Sizin 3vitesin ratiosu %180.
Shimano Nexus 7 ratiosu %244,
Shimano Nexus 8 ratiosu %307.
1. Vites 0,527
8. Vites 1,615.
 
ACİL ACİL ACİL

Nexus 8 ile uyumlu STI kol aranıyor.
Türkiye'ye kargo yapan yurt dışı sitelerden alabileceğimiz bir yer var mı? Aliexpress hariç.

Sus cycles sitesinde satılan Nexus 8 uyumlu Jtek marka STI kollar satıştan kalkmış. Bu kolları başka nereden satın alıp Türkiye'ye getirebiliriz.
 
ACİL ACİL ACİL

Nexus 8 ile uyumlu STI kol aranıyor.
Türkiye'ye kargo yapan yurt dışı sitelerden alabileceğimiz bir yer var mı? Aliexpress hariç.

Sus cycles sitesinde satılan Nexus 8 uyumlu Jtek marka STI kollar satıştan kalkmış. Bu kolları başka nereden satın alıp Türkiye'ye getirebiliriz.
Fiyat konusunda sti öpücükler😘 yollar. Yine de linkler:

(link)

(link)

(link)

(link)

Dropbar uyumlu sti olmayan alternatifler:
(link)

(link)
.
 
Son düzenleme:
@Ali Kılıç 35.5 Çevirmeli vites kolunu dropbarın sonuna takmayı deneyin. Diğer gripshift modellerine kıyasla bu işlem için boyutları daha uygun.

(link)

Bu yöntem için gidon uzatıcılar da satılıyor.
 
Son düzenleme:
Fiyat konusunda sti öpücükler😘 yollar. Yine de linkler:

(link)

(link)

(link)

(link)

Dropbar uyumlu sti olmayan alternatifler:
(link)

(link)
.

Neyse ki alacak olan arkadaşın bütçe ile ilgili bir problemi yok. 😁

Linkler için çok teşekkür ederim.
Hemen arkadaşa yönlendiriyorum.
Minnettarım. 👏
 
Yukardaki yorumuma aynı dertten muzdarip arkadaşlara örnek olsun diye bir fotograf linki de ekledim. Ben de aynı yöntemi standart vites aktarıcısı ile kullanıcam yakın zamanda. Nexus vites kolu gibi durmayacak bendekiler sanırım.
 
Yukardaki yorumuma aynı dertten muzdarip arkadaşlara örnek olsun diye bir fotograf linki de ekledim. Ben de aynı yöntemi standart vites aktarıcısı ile kullanıcam yakın zamanda. Nexus vites kolu gibi durmayacak bendekiler sanırım.

Bu iyi bir fikir. Değerlendirilebilir. Ucuz bir seçenek olarak harika. Sheldon Reis de rahmetli oldu yavvv. Toprağı bol olsun severdim kendisini.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
@Ali Kılıç 35.5 Bir seçenek daha var. Doğru ölçülerde ergonomik olmayan (link) lerden alıp gidonun ortasına kadar getirip vites kolunu ona takmak. Yani zil gibi duracak aklınızda öyle canlandırabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.Bütçeme göre 7-8 vites nexus katlanır bulamıyorum.Bir iki model var fiyatları da çok yüksek.3 vitesli bir corelli buldum,temiz gözüküyor.Bu üç vitesin,normal katlanır 7 vitesli bisikletlere göre vites aralığı nasıldır.Çok fark olur mu.
 
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.Bütçeme göre 7-8 vites nexus katlanır bulamıyorum.Bir iki model var fiyatları da çok yüksek.3 vitesli bir corelli buldum,temiz gözüküyor.Bu üç vitesin,normal katlanır 7 vitesli bisikletlere göre vites aralığı nasıldır.Çok fark olur mu.

Sturmey Archer-3 vites oranı: %177
Shimano Nexus-3 vites oranı: %186
Shimano Nexus-7 vites oranı: %244
Shimano Nexus-8 vites oranı: %307
Shimano Alfine-8 vites oranı: %307
Shimano Alfine-11 vites oranı: %409
 
Bu oranlar neyi ifade ediyor bilmiyorum ki,soruyu yanlış sormuş olabilirim.Mesela 3.viteste normal katlanır 7 viteslinin vitesine eşit olur mu ,yada yakın olur mu.
 
Geri