Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

Batavus Nexus 8 bisikletim var, fren ve vites bakımını nasıl yapmalıyım, Tarsus'ta bunlardan anlayacak tamirci bulacağımı sanmıyorum
1-Arka tekerleği söküp kargoyla özceylan bisiklete bakım için gönderebilirsiniz
2-Hazne yağı-gres-göbeği açmak için gerekli aletleri temin edip kendiniz yapmaya çalışabilirsiniz. Shimano göbek bakımı için bir el kitapçığı yayınlamıştı, ondan bakarak yapılabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Scudo
Merhaba aranıza yeni katıldım. Salcano City Wind 10 ile Carraro Sportive Belt arasında kalıp 6350 TL'ye Salcano’yu tercih ettim umarım yanlış yapmamışımdır, çünkü hâlâ kararsızım :) Carraro'nun kayış kullanma avantajı vardı faka nexus 8 kullanıyordu. Salcano ise Alfine 11 kullanıyor ve karbon maşa. Sizce yanlış bir tercihmi yaptım_?
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Güle güle kullan iyi tercih olmuş alfine 11
 
  • Beğen
Tepkiler: Achilles34
@undefined çok teşekkür ederim.Aynı zamanda Bafang 1000w mid drive motor takılı Kron TX1000 bisikletimde var ve inanılmaz memnunum. Ama normal elektrik kiti olmayan bir bisikletimde olsun istedim. Herhalde şımarıklık yapıyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Fotoğraf paylaşta yakından görelim bende merak ediyorum
 
Bisikletin elime ulaşması biraz sürecek gibi fabrikadan istendi. Ama sahibinden sitesinde 796699661 ilan numarasında güzel resimleri var
 
Merhaba aranıza yeni katıldım. Salcano City Wind 10 ile Carraro Sportive Belt arasında kalıp 6350 TL'ye Salcano’yu tercih ettim umarım yanlış yapmamışımdır, çünkü hâlâ kararsızım :) Carraro'nun kayış kullanma avantajı vardı faka nexus 8 kullanıyordu. Salcano ise Alfine 11 kullanıyor ve karbon maşa. Sizce yanlış bir tercihmi yaptım_?
Yanlış doğru bir kavram değil. Ancak kayışlı Nexus 8 daha keyifli olurdu.
Şöyleki vites aksamı maliyetleriniz yılda bir yaptıracağınız göbek bakımı hariç 0 oluyordu ve kayış bisiklette en konforlusürüşü sağladığı kabul edilen gerçektir.

Öte yanda alfine görüntüde üç vites fazla gibi dursuda bu vitesler sadece yüksek tarafta yer aldoğından vites aralığını tek yönde genişletiyor. Bu da haliyle üç vitesin yapması gereken genişletmeyi yapamıyor. Alfinenın sadece 11 inde bakım inanılmaz kolaydır. Bakım için para vermezseniz, malzemeleri alıp salonun ortasında dahi yapabileceğiniz derece de temiz bir şekilde hazne yağ değişimi yani yıllık bakımını yapabilirsiniz. Ancak zinciri yağlamanız ve uzunluğunu Kontrol edip fazla uzaduğında yeni zincir almanız gerekir. Kayış ise ömürlüktür. Hindistan'da gezgin bir çift bisikletteki kayışın enine yarısına kesik atıyor ve o halde 1000 km geziyorlar sonrasında kayışa bakıyorlar halaaynı kesik, ilerleme yok. Kayış bu bağlamda dayanıklı temiz muhteşem bir şey. Zamanla esneme yapar bunuda tekerleği arkaya çekerek ayarlarsanız. Tüm bakımı bu. %1-2 kayıp kayışta zincire göre olur ancak göbekten vites kullanan keyfini bilen insan için bu hiçbir şey olduğundan kayış performanstan ziyade konfor odaklı sürüşler için zirvedir.
 
@Upper Architect öncelikle uzun ve açıklayıcı cevabınız için teşekkür ederim. Bisikletin ödemesini yaptım fakat teslim almadım. İstanbul’da Atek bisikletten aldım. Eğer kabul ederlerse değiştirebilirim.Görünüm olarak ve ayrıca kayış avantajıyla Carraro 1 adım önde.Salcano’da ise Carbon maşa Ve alfine 11 aklımı çeldi yoksa o zincir ve aktarıcı gibi duran zincir gergisi hoş görünmüyor.Fakat aklıma takılan bir husus daha var.Carraro arka kayış dişlisi 24T ön aynakol 46T.Salcanoda arka dişli 20T Aynakol 42T.Bunların yokuş performansı ve son hız limitleri sizce ne olur.Son olarak üste kalan ödemeyi talep etmekle beraber değişim yapmamı tavsiye edermisiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Upper Architect öncelikle uzun ve açıklayıcı cevabınız için teşekkür ederim. Bisikletin ödemesini yaptım fakat teslim almadım. İstanbul’da Atek bisikletten aldım. Eğer kabul ederlerse değiştirebilirim.Görünüm olarak ve ayrıca kayış avantajıyla Carraro 1 adım önde.Salcano’da ise Carbon maşa Ve alfine 11 aklımı çeldi yoksa o zincir ve aktarıcı gibi duran zincir gergisi hoş görünmüyor.Fakat aklıma takılan bir husus daha var.Carraro arka kayış dişlisi 24T ön aynakol 46T.Salcanoda arka dişli 20T Aynakol 42T.Bunların yokuş performansı ve son hız limitleri sizce ne olur.Son olarak üste kalan ödemeyi talep etmekle beraber değişim yapmamı tavsiye edermisiniz?
Atek iyidir. İmkanınız varsa kesinlikle kayışlı sistemi alın. Alırken bir tane yedek kayış almanızda fayda vardır. ayrıca dişli kombinasyonu için yedek dişli nasıl getirikeceğini bir öğrenin. Vites konusunda şunu söyleyeyim: Benim bisiklette Nexus 8 var, 16-17 kilogram ağırlık var ve kötü bir pozisyonda iken bu bisiklet Kaynarca Şile'yi çıkarttı.

Nexus 8 için 2/1 önerilir. Ön 46 ise arka 23 ideal.Ama bu kuvvetle muhtemel sizin için değişecektir.
Bisiklet sepetinde önce 23t arka söyledim hafif geldi sonra 19t alıp taktım. Tam ayarını buldu(ön38t bu arada).
 
  • Beğen
Tepkiler: Achilles34
Atek iyidir. İmkanınız varsa kesinlikle kayışlı sistemi alın. Alırken bir tane yedek kayış almanızda fayda vardır. ayrıca dişli kombinasyonu için yedek dişli nasıl getirikeceğini bir öğrenin. Vites konusunda şunu söyleyeyim: Benim bisiklette Nexus 8 var, 16-17 kilogram ağırlık var ve kötü bir pozisyonda iken bu bisiklet Kaynarca Şile'yi çıkarttı.

Nexus 8 için 2/1 önerilir. Ön 46 ise arka 23 ideal.Ama bu kuvvetle muhtemel sizin için değişecektir.
Bisiklet sepetinde önce 23t arka söyledim hafif geldi sonra 19t alıp taktım. Tam ayarını buldu(ön38t bu arada).
Sizin bisikletiniz zincirlimi yoksa kayışlımı_?
 
Sizin bisikletiniz zincirlimi yoksa kayışlımı_?
Kadro uygun olmadığı için ne yazık ki zincirli
Kadro uygun olmadığı için ne yazık ki zincirli
Egzantirik orta göbeğe kadar düşündük ancak orta göbek yuvasının BSA standartında olması nedeniyle bu planda olmadı.( Öncesinde kadro arkası açılır değil sorununu açılır kayış bularak çözdümdü ancak gerilim mevzusu için çözüm yoktu
 
Son düzenleme:
Herkese selam bu bisiklet hakkında yorumlarınız ne olur?

Teşekkürler

(link)
 
@bonder76
Yakın bir fiyata Marin tavsiye ederim. Amerika üretimi kadrosu Fitness,daha akıcı ve güzel bir bisiklet olduğunu düşünüyorum.
n11.com’dan Marin FAIRFAX SC4 28" Jant Belt Shimano Nexus 8 Vites Kayışlı Şehir Bisikleti seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi’nde milyonlarca ürün, harika fiyatlarla!
(link)

Ancak bu bisikleti her şeyiyle beğendiyseniz tabi bu da güzel.
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi ve St.Ahmetus
@Kerimm Ben İstanbul'dayım bayağıdır göbekten vitesliye geçmeyi düşünüyorum pek bilgili değilim. Açıkçası malum siteden gazelle veya betavus 2. El almayı düşünüyordum fakat kafam bayağı karışık.
 
İyi günler herkese

bir sorum olacak

Göbekten vitese geçmeyi düşünüyorum ve 5 viteslik bir sachs pentasport göbek buldum. Çok hızlı gideyim diye bir gayem yok. Kondisyonum iyi diyemem ama kötü de sayılmaz. Yokuşlarda bana çok problem çıkartır mı? Kaç dişli aynakol önerirsiniz? Daha önce 5 vites kullanan arkadaşlardan yorumlarını alabilir miyim? Üzerinde gelen dişli 21 diş ve vites oranları sanırım şöyle


%225
0.670.7911.271.50



@Ali Kılıç 35.5 Aylar önce bana cevap yazmışsınız ama ben o mesajı yeni cevaplıyorum. Aklımdan çıkmış kusura bakmayın. Yol bisikletini çevirmekten vazgeçtim onun yerine 28 jant çelik bir şehir bisikletinde kullanmayı düşünüyorum. Bazı parçalarını aluminyum ile değiştirip toplam kiloyu önerilerdeki gibi 10kg altına düşürmeyi hedefliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
[/QUOTE]
İyi günler herkese

bir sorum olacak

Göbekten vitese geçmeyi düşünüyorum ve 5 viteslik bir sachs pentasport göbek buldum. Çok hızlı gideyim diye bir gayem yok. Kondisyonum iyi diyemem ama kötü de sayılmaz. Yokuşlarda bana çok problem çıkartır mı? Kaç dişli aynakol önerirsiniz? Daha önce 5 vites kullanan arkadaşlardan yorumlarını alabilir miyim? Üzerinde gelen dişli 21 diş ve vites oranları sanırım şöyle


%225
0.670.7911.271.50



@Ali Kılıç 35.5 Aylar önce bana cevap yazmışsınız ama ben o mesajı yeni cevaplıyorum. Aklımdan çıkmış kusura bakmayın. Yol bisikletini çevirmekten vazgeçtim onun yerine 28 jant çelik bir şehir bisikletinde kullanmayı düşünüyorum. Bazı parçalarını aluminyum ile değiştirip toplam kiloyu önerilerdeki gibi 10kg altına düşürmeyi hedefliyorum.

Çok kısaca cevaplayım. Nexus 8 vitesin altını düz yolun ötesindeki kullanım için önermem. Vites aralığı nedeniyle.
 
@denizt kesinlikle @Upper Architect e katılıyorum. 7 vites bile düz yolun haricinde yetersiz kalıyor. Daha çok Danimarka gibi ülkelerde kullanılıyor.
@bonder76 Önce şunu tam anlamak lazım.
Bisikleti ne amaçla kullanacaksınız.
1-Sürekli uzun turlara mi çıkacaksınız
2-Şehiriçi mi kullanacaksınız
3-Performans amaçlı mi kullanacaksınız
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Eskişehir genelde düzlük ve şehir içi kullanmayı planlıyorum ama hafif yokuşlarda da beni idare edebilirse iyi olur. Uzun tura çıkacak olursam muhtemelen 8 den aşağı kullanmazdım. Ama 5 vites bir soru işareti aklımda kaldı. Nexus 7 ile arasında çok az fark olduğunu hatırlyıorum baktığım tabloda. Nexus 7 %244 tü benim almayı düşündüğüm de %225. Nexus 8'e gelince %307 ile aralarında epey fark var. @Kerimm
 
@Kerimm Ben İstanbul'dayım ve şehir içi ara sıra kullanım için düşünüyorum.
 
@bonder76 O zaman 8 vites bir bisiklet tam aradığın bir kan 👍 Kendi bisikletimde Alfine 8. Şehiriçinde kullanmak çok pratik ve zevkli. Pedal çevirmeden vites değiştirmek ciddi bir kolaylık. Vites sisteminin kirlenmesi yok arka aktarıcının ses yapması yok. Sistem hep temiz 😊
 
Geri