Abdullah.R
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 8 Temmuz 2013
- Mesaj
- 565
- Tepki
- 958
- Yaş
- 62
- Şehir
- Büyükçekmece & Anamur
- İsim
- Abdullah Ramazanoğlu
- Başlangıç
- 1973—74
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
mehmetsunu, göbek vitesin temel avantajı vites aralığı değil, daha başka. Bunu şu yazımda özetlemiştim: (link)
Vites aralığı mevzusu ise şuradan çıkıyor. Öncelikle arka tekeri sağlamlaştırmak için, sonra da vitesin kendisinin sağlam, bakımsız, sorunsuz olması için tur bisikletinde göbek vites istiyoruz, iyi ama vites aralığını düşürmeden ve uçuk masrafa girmeden (Rohloff'a bulaşmadan) nasıl yüksek vites aralığı sağlayacağız? Orta karar göbek vites + üçlü aynakol mevzusunun tüm çıkış sebebi işte bu.
Eğer -tüm dezavantajlarına rağmen- klasik derayör vites kullanmaya razıysanız zaten vites aralığı gibi bir sorununuz olmaz. Mesela Fuji Touring toplam vites aralığı %571.
Eğer römork kullanıyorsanız, arka tekere çok yük bindirmiyorsunuz demektir, o zaman klasik derayör vites daha makul olabilir. Ama arkaya ağır heybe yükleyecekseniz, stabilizeye girdiğinizde jant teli kırmanız çok muhtemel. Bazı tur bisikletlerinde yedek tel saklamak için kadroda braze-on yuvalar olmasının sebebi bu. Adamlar arka tekeri nasıl sağlamlaştırırız diye düşüneceklerine, yedek telleri bisikletin neresine tutturalım diye düşünüyorlar...
Vites aralığı mevzusu ise şuradan çıkıyor. Öncelikle arka tekeri sağlamlaştırmak için, sonra da vitesin kendisinin sağlam, bakımsız, sorunsuz olması için tur bisikletinde göbek vites istiyoruz, iyi ama vites aralığını düşürmeden ve uçuk masrafa girmeden (Rohloff'a bulaşmadan) nasıl yüksek vites aralığı sağlayacağız? Orta karar göbek vites + üçlü aynakol mevzusunun tüm çıkış sebebi işte bu.
Eğer -tüm dezavantajlarına rağmen- klasik derayör vites kullanmaya razıysanız zaten vites aralığı gibi bir sorununuz olmaz. Mesela Fuji Touring toplam vites aralığı %571.
Eğer römork kullanıyorsanız, arka tekere çok yük bindirmiyorsunuz demektir, o zaman klasik derayör vites daha makul olabilir. Ama arkaya ağır heybe yükleyecekseniz, stabilizeye girdiğinizde jant teli kırmanız çok muhtemel. Bazı tur bisikletlerinde yedek tel saklamak için kadroda braze-on yuvalar olmasının sebebi bu. Adamlar arka tekeri nasıl sağlamlaştırırız diye düşüneceklerine, yedek telleri bisikletin neresine tutturalım diye düşünüyorlar...