Göbekten vites hız yapar mı?

Kayıt
22 Temmuz 2013
Başlık
4
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
istanbul
Bisiklet
Corratec
Arkadaşlar kendime yurtdışından shimano alfine vitesli şehir bisikleti almayı düşünüyorum, ama bisikletten anlayan bi kac arkadasım gobekten viteslerin oranlarının dusuk olduğunu ve maks. hızının da normal deore gibi dıştan aktarıcıılı viteslere gore cok yavaş oldugunu soyluyorlar. bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?
mesela ben alfine 8 vitesli 28 jant bi bisiklet alacam. bu alet 27 vites 28 jant bi bisikletten cok cok yavas mı gidecek ?
lutfen yardım ederseniz sevinirim bir haftaya alacam buyuk ihtimalle bisikleti.
 

gökhangenel

Aktif Üye
Kayıt
16 Ocak 2013
Başlık
5
Mesaj
102
Tepki
61
Şehir
.
Bisiklet
Specialized
alacağın bisikletin orta göbekteki yaprak (chainring) kaçlı ? kaç dişli var ? yazması lazım.
daha sonra alfine in takılacağı arka dişli kaçlı ? sonra hesaplarız.
mesela ön 32 arka 18 olsa.
32 / 18 = 1.77
1.77 X 1.60 (en yüksek vites) = 2.83

ortalama biR 3 LÜ ACERA da max oran 4.36 ki bu oranda sürmek zor. 32 ve üzeri ise orta göbek bence no problemo.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Başlık
96
Mesaj
2.768
Tepki
1.491
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Vites oranları verilmiş, işe yarar mı ki?

Gear Ratio 1 0.527
Gear Ratio 2 0.644
Gear Ratio 3 0.748
Gear Ratio 4 0.851
Gear Ratio 5 1
Gear Ratio 6 1.223
Gear Ratio 7 1.419
Gear Ratio 8 1.615

(Alfine 8 vitesli göbek bu)
 

gökhangenel

Aktif Üye
Kayıt
16 Ocak 2013
Başlık
5
Mesaj
102
Tepki
61
Şehir
.
Bisiklet
Specialized
İşe yarar da orta yaprak dişlisini de bilmek lazım. 1.60 la zaten onun için çarptım, 8. vites.
Hesabı otomobillerdeki gibi. ayna dişlisini bilmek gerekiyor otomobilde örneğin. klasik arttıcılarda oranı direk bölerek bulabirsin ama burda ek rasyolar var.
 

mertcan kurtcebe

Aktif Üye
Kayıt
9 Haziran 2013
Başlık
49
Mesaj
179
Tepki
22
Şehir
Manisa, Salihli
Bisiklet
Trek
kardeş bakma sen bu oranlara sanki moto gp de motorların performans-hız ilişkisini tartışıyoruz bizim mahhellenin apaçi gençleri gibi önü büyük arkayı küçült motora yat ibre kopuyor hesabı sen bunları geç arkadaş :) gve hızlıdır ki 28 öbekten vites asildir uzun lafın kısası oratlı cavlar hacı :D
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Başlık
25
Mesaj
3.403
Tepki
9.318
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Shimano Deore'nin aynakolunun 42/32/24 dişli, rublesinin de 11-34 dişli olduğunu düşünürsek; en küçük vitesin oranı 24/34 = 0,7059 en büyük vites oranı da 3,8182 olur.

Afine vitesli bisikletin ise önde 42, arkada 20 dişlisinin olduğunu varsayalım; bu oranlar 42/20 x 0,527 = 1,107 ve 42/24 x 1,615 = 3,3915'tir

Kabaca bir hesapla en yüksek viteste aynı kadans ile pedal çevirdiğinizde ulaşacağınız hız farkı %12 civarındadır.

Yani Deore'nin en küçük vitesi ile en büyük vitesi arasındaki oran beş buçuk kata yakınken, Alfine'de 3 katın biraz üzerindedir. Ama bu farklılığın çoğu Afine'in en düşük vitesinin daha yukarda kalmasından kaynaklıdır. Şehir bisikleti ile %20'lik, %30'luk rampaları çıkmayacağınızı düşünürsek bu viteslere zaten pek ihtiyacınız da yoktur.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Başlık
63
Mesaj
894
Tepki
2.665
Şehir
Istanbul
Göbekten viteslerin temel dezavantajı mekanizma içindeki direncin rubleli viteslere göre daha fazla olmasıdır, o yüzden sportif bisikletlerde pek fazla kullanılmazlar.
Ama fark genelde "çok çok fazla" değildir. Tahminen %3-5'i geçmez.
Öte yandan kapalı bir sistem olması itibariyle fazla bakım istemezler, o yüzden yağmurda çamurda günlük kullanılan bisikletlerde tercih edilirler.
 
Kayıt
22 Temmuz 2013
Başlık
4
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
istanbul
Bisiklet
Corratec
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
arkadaşlar çok sağolun valla baya aydınlandım :) o zaman alfine 8 li bi bisiklet alayım diyorum :) arkadaki yapraktaki diş sayısına bakacam iki üç farklı yaprakları var zannedersem.

Murat kardeş verdiğin bilgiye göre alfinenin 1. viteste yüksek yokuş tırmanılmaz diyorsun yani :) mesela 27-30 viteste 1. vites çok hafifken alfinede zaten 5-6. vites gibi o yüzden sadece yüksek tırmanışta biraz üzer yoksa günlük hayatta işimi görür.
 

ramazanedis

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2012
Başlık
20
Mesaj
304
Tepki
55
Şehir
istanbul-(sultanbeyli)
Bisiklet
Salcano
ayna kolu değiştirip zinciri ayarlarsan her bisiklet hız yapar yeter ki çeviren olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Dastok

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Başlık
40
Mesaj
2.273
Tepki
6.103
Şehir
Antalya
shimano'nun göbekten vitesini kullanıyorum. benimki nexus 8'li. alfine'nin bir önceki hali. 24 vitesin sağladığı bütün hızları 8 viteste veriyor çok memnunum.
hız bir kenara bisikletim daima tertemiz. zincir pisliği pas derdi yok.
bakım 5000 km'de bir söküp yağlıyorsun, aklına gelirse tabi. bakım derdi yok.
sessiz olması çok güzel. şakırtı şukurtu zırıltı sesi yok.
hareket halindeyken, ayaktayken, dururken, esnerken istediğin zaman vites değiştirebilirsin.
görüntü olarak gidonda ve bisiklet aşağısında bir sürü ıvır zıvır kompanent yok. sade.
ne demiş Japonlar: az çoktur. o hesap yani.
daha avantajları var ama şimdilik bu kadar yeter.
 

levent koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2013
Başlık
84
Mesaj
1.376
Tepki
108
Şehir
mersin
İsim
levent koç
Bisiklet
Sedona
artıları:bakım istememesi-tek koldan hareket kolaylığı-tepkilerinin çok hızlı olması-sessizlik...
eksisi:dıştan vitesli bisikletlere göre ağırlığı arttıran bir vites çeşidi-yukuş yukarı giderken viteslerin yetersiz kalması..
sonuç:yaklaşık 10 yıldır kullanan birisi olarak göbekten vitesli şehir bisikletleri adından da belli olduğu üzere şehir içinde veya yakın köy yollarında(eğimin az olduğu)rahatlıkla kullanılabilir selamlar..
 
Kayıt
22 Temmuz 2013
Başlık
4
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
istanbul
Bisiklet
Corratec
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #12
Arkadaslar iyice gaza geldim ;-) alacam bi tane :)

Arkadaslar iyice gaza geldim ;-) alacam bi tane :)
 

Uğur Recep AKGÜL

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Temmuz 2011
Başlık
23
Mesaj
1.006
Tepki
600
Yaş
32
Şehir
Bursa
Tek dişli oldugundan zincir yerine kayıslı sistemde kullanırsın böylece zincir yaglama derdin hiç olmaz yagmur camur her kosulda sadece silersin.Niyetine girmişin uygun fiyatada bulursun al bence normal vitesli bisikletleri ileri dönük her zaman alır kullanır deneyebilrisn ama bu tip vites sistemi herkesde yok imkanın varsa 1 adet göbekten vitesli bi biskletin olsun ilerde yetmesse bunu elinde tutar bide yedek alırsın sonucta ömürlük yani.

acıkcası dururken vites degiştirip pedal cevirmeye basladıgında direk degiştirdigin viteste olması cok iyi bişe sırf bunun için bile alınır. Ben pek vites deiştirmeyen biriyim günlük kullanımda ön 2 arka 5-6 vites gibi kulalnırım durunca biraz ahgar kalıo aniden araba cıkıo duruosun ama kalkarken zorlanıosun. Bunun olmadıgını bi düşün birden duruosun agar viteste direk hafif viteste kalkıosun. bence hemen al bi turda bana ver.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Başlık
40
Mesaj
2.273
Tepki
6.103
Şehir
Antalya
Göbekten viteslerin hız oranları hakkında anlamadığım bir nokta var.
Shimano Alfine 11 için hız oranı %409 verilmiş.
Shimano Nexus 8 içinse %307.
Nexus için oranlar şöyle yazılmış:
Gear Ratio Total Difference 307%
Gear Ratio 1 0.527
Gear Ratio 2 0.644
Gear Ratio 3 0.748
Gear Ratio 4 0.851
Gear Ratio 5 1
Gear Ratio 6 1.223
Gear Ratio 7 1.419
Gear Ratio 8 1.615

Acaba standart vites oranları nasıl hesaplanır?
Örneğin Aynakolu Acera 48-38-28 olan, rublesi Altus 12-32 olan bir bisikletin vites oranı nedir?

Yönetime: Burası yeni mesaj yazdığım halde yeni konularda gözükmüyor. İlginç.
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Başlık
11
Mesaj
541
Tepki
889
Yaş
57
Şehir
Kamiloba / İstanbul
Toptan ortaya bir cevap yazayım. :)

Arkadaşlar mühim olan sistemin vites aralığıdır. Yani bu sistem en yüksek vitesteyken transmisyon oranı, en düşük vitesin kaç mislidir? Vites aralığı sizin "vites gezinme" aralığınızdır. Ayna ve rubleyi istediğiniz oranlarda seçerek bu aralığı isterseniz güçten yana (yavaş), isterseniz hızdan yana (güçsüz) bölgede ayarlarsınız. Tabi bunu sizin adınıza üretici yapıyor.

Vites aralığı dar olursa:
* Ayna/ruble oranını orta karar seçseniz, ne 1. vites yeterince düşük olur, ne de son vites yeterince yüksek olur. Ne doğru dürüst tırmanabilirsiniz, ne de doğru dürüst hız yapabilirsiniz.
* Ayna/ruble oranını küçük seçseniz, 1. vites yeterince düşük olur (iyi tırmanırsınız) ama son vites yeterince yüksek olmaz (hız yapamazsınız).
* Ayna/ruble oranını büyük seçseniz, bu sefer de son vites yeterince yüksek olur (iyi hız yaparsınız) fakat 1. vites yeterince düşük olmaz (tırmanamazsınız).

Vites aralığı geniş olursa, ayna/ruble oranını orta karar tutarsınız ve hem 1. vites yeterince düşük olur, hem de son vites yeterince yüksek olur.

Dolayısıyla, vites sistemlerini kapasite bakımından karşılaştırırken, sadece vites aralığına bakmak lazımdır. Ön veya arkanın tek başına vites aralığı şöyle hesaplanır:

Ön (veya arka) derailleur vites aralığı = En büyük dişli / En küçük dişli
Hub vites aralığı = En büyük transmisyon oranı / En küçük transmisyon oranı
Bisikletin toplam vites aralığı = Ön vites aralığı x Arka vites aralığı

Göbekten vitesli bisikletlerde ön vites olmadığı (tek yaprak aynakol olduğu) için, bunlarda toplam vites aralığı = hub vites aralığı oluyor. Eğer göbekten vitese ek olarak bir de üçlü aynakol olmuş olsaydı, o zaman "Toplam vites aralığı = Hub vites aralığı x Ön vites aralığı" olacaktı.

Şimdi Nexus-8 ve Alfine-500'lerin vites sayıları ve transmisyon oranları (dolayısıyla vites aralığı da) birbirinin aynı. Bu hubların vites aralığı...
Gear Ratio 1 0.527
Gear Ratio 8 1.615
Vites aralığı = 1.615 / 0.527 = 3.065 = %306.5

Bunu herhangi bir derailleur vitesli bisikletle karşılaştırırken, o bisikletin ön ve arka vites aralıklarının çarpımıyla karşılaştırmak lazımdır.

Hızlı gider mi? Yokuş çıkar mı? Aynayı mı küçültsem? Rubleyi mi büyütsem?... bunlara odaklanmayın derim. Sadece vites aralığına bakın derim. Çünkü, imalatçı zaten onu sizin adınıza düşünüyor. Eldeki vites aralığı bu, bisikletin genel kullanım alanı şu, e o zaman ayna/ruble oranını nasıl yapalım? Bu sorunun cevabını zaten imalatçı hallediyor. Eğer aldığınız bisikletin ayna/ruble oranı hoşunuza gitmezse sonradan değiştirebilirsiniz ama bunu hiç tavsiye etmem, çünkü parça değiştirmek bisikletin fayda/maliyetini kötüleştirir. Parçasını değiştirmek zorunda kalmayacağınız bisikleti alırsanız optimum seçimi yapmış olursunuz. Ayrıca unutmayın ki, ayna/ruble oranını değiştirerek vites aralığını arttırmıyorsunuz, sadece bisikletin hız aralığını bir tarafa ötelemiş oluyorsunuz (diğer tarafı daha da kötüleştirmek pahasına).

Nexus-8 ve Alfine-500'ün %306.5 vites aralığı normal şehir kullanımı için kafidir. Ama tur için minimum %500 vites aralığı tavsiye ederim. Bunu sağlayan tek hub vites, %526 vites aralığıyla Rohloff olup, fiyatı 1000 EUR civarındadır. Öte yandan 100 EUR'luk ve %306.5 vites aralıklı bir Nexus-8'e (veya Alfine-500'e) bir de %200 vites aralığı olan üçlü aynakol (mesela 24-36-48) eklenirse, böyle bir bisikletin toplam vites aralığı = 3.065 x 2 = 6.13 olur, yani %613 olur ki, deli bir vites aralığıdır bu. Türkçesi, hem 1. viteste dik rampaları yüklü vaziyette tırtıl modunda tırmanabilirsiniz, hem de son viteste kaymak asfaltta arka rüzgarla uçar gibi gidebilirsiniz.

Aslolan vites aralığıdır.

Aşağıdaki başlıkta bu konuyla ilgili detaylı yorumlarım var:
Sınırsız bütçe mükemmel tur bisikleti

Hub vitesin avantaj ve dezavantajları için:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Çeşitli hub viteslerin karşılaştırmaları için:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Not: Burçak bey, hub viteslerin iç kayıpları *iyi bakımlı* derailleur viteslerden %2 kadar daha fazla. Fakat hub vites bakım gerektirmiyor (hep "iyi bakımlı" durumda), derailleur vitesler ise bakım gerektiriyor (çoğu "bakımsız" durumda). Bunun manası ise şudur: Ortalama bakımlı bir hub vites, ortalama bakımlı bir derailleur vitesten daha verimlidir - hiç olmazsa aynı verimdedir diyebiliriz. Ağırlıklar ise karşılaştırma tablosunda veriliyor. Kontra-pedalsız 8 veya 11 vitesli bir göbeğin ortalama ağırlığı 1.6 kg civarında (kontra-pedala çok karşıyım - ayrı bir konu o). Derailleur vites ağırlıklarını bilmiyorum ama aradaki fark 1 kilodan az olsa gerek.
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Başlık
11
Mesaj
541
Tepki
889
Yaş
57
Şehir
Kamiloba / İstanbul
@MEHMETALİÖn vites aralığı = 48/28 = 1.714 = %171.4
Arka vites aralığı = 32/12 = 2.667 = %266.7
Toplam vites aralığı = 1.714 x 2.667 = 4.571 = %457.1

Teker çapını biliyorsak, buradan 1. ve son viteslerdeki hız/kadans oranlarını da (mesela 100 rpm kadansta elde edilen hız) çıkarabiliriz.

700 mm teker varsayımıyla, tekerin çevresi = 0.7 * pi = 2.2 metre

1. viteste pedal turu başına teker turu = 28/32 (ayna/ruble) = 0.875
1. viteste 100 rpm kadansta elde edilen hız hesabı:
100 rpm --> teker dönüş hızı = 100 x 0.875 = 87.5 d/dk --> dakikada alınan yol = 87.5 (d/dk) x 2.2 (m) = 192.5 m/dk --> hız = 192.5 (m/dk) x 60 (dk) = 11550 m/saat = 11.55 km/s

Son viteste pedal turu başına teker turu = 48/12 (ayna/ruble) = 4
Son viteste 100 rpm kadansta elde edilen hız hesabı:
100 rpm --> teker dönüş hızı = 100 x 4 = 400 d/dk --> dakikada alınan yol = 400 (d/dk) x 2.2 (m) = 880 (m/dk) --> hız = 880 (m/dk) x 60 (dk) = 52800 m/saat = 52.8 km/s

Aslında sadece 1. vitesin hızını hesaplasak, bunu bisikletin toplam vites aralığıyla çarparak son vitesin hızını kestirmeden bulabilirdik. Nitekim, bisikletin toplam vites aralığı (%457.1) ile, sabit kadansta son vites ve 1. vitesin hız oranlarına eşit = 52.8 / 11.55 = 4.571 = %457.1

@Abdullah.RAşağıdakiler, wikipedia'dan yorumsuz (bir istisna hariç) tercümedir. Konu uzamasın diye yorumlar başka zamana... :)

Göbek vitesin avantajları:

* Göbek vitesler muhafazalı, kapalı sistemlerdir. Bu ise sistemi su, toz-toprak ve çarpma gibi harici tesirlerden muhafaza eder. Bu yüzden göbek vitesler genellikle daha az bakım isterler ve bakım (temizlik, ayar, parça değişimi) gerektiren derailleur viteslere göre uzun vadede daha güvenilirdirler.

* Derailleur viteslerde mekanizmanın jant tellerine çarpması sonucu vitesin ve/veya tekerin pert olması gibi tehlikeler, göbekten viteste hiç yoktur.

* Göbek viteste, durağan haldeyken de vites değiştirilebilir. Bu ise, sıkça dur-kalk gerektiren işe gidişlerde, veya dağ bisikletini bozuk arazide sürerken işe yarayabilir.

* Tecrübesiz kullanıcılar için göbek vitesin kullanımı daha basittir. Çünkü genellikle sadece bir tane vites kolu vardır ve kendini tekrarlayan (benzer transmisyon oranlarını veren) vites kombinasyonları yoktur. Buna karşın derailleur vitesler genellikle çift vites koluna sahiptir, ve sıkıntılı ön-arka vites kombinasyonlarına girmemek için derailleur vitesi düşünceli kullanmak lazımdır.

* Göbek vitesler, derailleur viteslerde kullanılamayan kayış, şaft gibi aktarma sistemleriyle de kullanılabilir.

* Sabit zincir hattı (zincirin önden arkaya izlediği açı ve konumun değişmemesi) sayesinde zincir komple mahfaza içine alınabilir. Bu ise hem zinciri su ve toz-toprak gibi harici etkilerden korur, hem de giysilerin zincirden kirlenmemesi ve zincire sıkışmaması sağlanır.

* Göbek viteslerde sabit zincir hattı sayesinde, derailleur viteslerdeki gibi zincirin burkulması mevzubahis değildir. Bu sayede, derailleur viteslerde kullanılan oval pimli (nokta temaslı) burkulabilen zincir yerine, silindirik pimli (çizgi temaslı) klasik zincir kullanılabilir. Nokta temas yerine çizgi temas olması, zincirin ömrünü muazzam arttırır.

* Sabit zincir pozisyonu sayesinde, göbek viteslerde zincir gergi koluna ihtiyaç kalmaz. Off-road kullanırken gergi kolunun zarar görmesi riskini ortadan kaldırdığı için, dağ bisikletçileri için ilave bir avantaj sağlar. Gerdirme gereken durumlarda ise küçük boyutlu bir gergi kolu kafidir.

* Göbek viteslerde tek dişli ruble olduğundan (ruble enlemesine yer kaplamadığından), göbeğin jant telleri bağlanan kenar şapkaları arasındaki mesafe daha fazladır. Bu ise arka tekerin örümünde daha az asimetriye ("dish-in" - sol teller normal, sağ teller dik) yol açtığından, teker daha sağlam olur (rublenin arka tekeri çürütmesi asgari seviyededir). Ayrıca, göbek viteslerde, jant tellerinin bağlandığı göbek şapkasının çapı daha büyük olduğundan, jant telleri daha kısadır. Bu ise tekerin sağlamlığını daha da arttırır.

Göbek vitesin dezavantajları:

* Göbek vitesler, derailleur viteslere göre daha pahalıdır. (İTİRAZ)

* Gezme ve işe gitme seviyesinde güç kullanımlarında, hub viteslerin aktarma verimi, makul derecede bakımlı derailleur viteslere nazaran %2 kadar daha düşüktür (iç kayıpları %2 daha fazladır).

* Göbek vitesler, aynı vites özelliklerine sahip derailleur viteslere göre daha ağırdır (İTİRAZ) ve bu ağırlık arka tekere binmiş durumdadır. Arka süspansiyonlu bisikletlerde bu "süspansiyonsuz ağırlık" bisikletin çekiş ve frenlemesini olumsuz etkileyebilir.

*İTİRAZ* Ağırlık ve fiyat karşılaştırılırken, göbek vites ile çıplak derailleur vites karşılaştırılıyor. Peki derailleur viteste hiç arka göbek yok mu? Oysa göbek vites hem göbek, hem vites. Sağlıklı karşılaştırma yapmak için, göbek vites bir kefeye, derailleur vites + arka göbek diğer kefeye koyarak tartmak lazım. Ayrıca göbek viteste daha kısa zincir kullanılıyor, bunu da hesaba katmak lazım. (A.R)

* Göbek vitesler daha karmaşık ve -yolda bozulursa- kullanıcı tarafından tamiri zordur.

* Göbek vitesler QR (tekeri anında tak-çıkar kulağı) mekanizmasıyla uyumsuzdur.

* İç veya dış lastiği komple söküp alabilmek için vites kablosunu da çıkarmak gerekir.

* Göbek vites tekerin ayrılmaz parçası olduğu için, vitesi bırakıp sadece tekeri değiştirmek mümkün değildir.
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Başlık
42
Mesaj
4.100
Tepki
4.471
Yaş
39
@MEHMETALİ

Öyle bir anlatmışsınız ki bisikletimi satıp sizin bisikletiniz den alasım geldi. :) :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hsynzltn

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Başlık
11
Mesaj
541
Tepki
889
Yaş
57
Şehir
Kamiloba / İstanbul
Yorumlar.

Ağırlık ve fiyat hakkındaki yorumumu yaptım zaten. Evet, göbek vites belki derayör vitesten biraz daha pahalı, biraz daha ağırdır ama tüm sistem bazında bakıldığında bu fark sanıldığı kadar yüksek değildir.

* Gezme ve işe gitme seviyesinde güç kullanımlarında, hub viteslerin aktarma verimi, makul derecede bakımlı derailleur viteslere nazaran %2 kadar daha düşüktür (iç kayıpları %2 daha fazladır).Buna cevabımı da vermiştim evvelce.@Abdullah.R
- - - - -
* Göbek vitesler daha karmaşık ve -yolda bozulursa- kullanıcı tarafından tamiri zordur.İyi de, bozulmak nedir bilmiyor ki alet. :)
- - - - -
* İç veya dış lastiği komple söküp alabilmek için vites kablosunu da çıkarmak gerekir.Modern bazı göbek viteslerde vites bağlantısı kopçalı diye okumuştum bir yerlerde. Yani vites telini ayırıp tekrar birleştirmek saniyelik iş. Mehmet Ali bey sizin Nexus-8'de durum nasıldır, teyid edebilir misiniz?

Not: Bunu anlamadım aslında. Arka jantı komple söküp almak için vites kablo bağlantısını çıkarmayı anlarım ama iç/dış lastiği çıkarmak için bu neden gereksin ki? Arka tekeri sökünce, tekerin bir tarafında vites kablo bağlantısı olacak, diğer (ruble) tarafı boşta olacak. İç ve dış lastik boşta olan taraftan çıkarılabilir. Ben mi bir şeyi atlıyorum acaba?
- - - - -
* Göbek vitesler, derailleur viteslerde kullanılamayan kayış, şaft gibi aktarma sistemleriyle de kullanılabilir.Kayış, hiç tasvip etmediğim bir şey. Özel kadro gerektiriyor = çok düşük sürüm = çok kötü fayda/maliyet demektir. Ayrıca kayışın verimi daha düşük (kayıpları daha fazla). Zincire eş kayıpları olan kevlarlı bilmemneli kayışlar ise yine aynı adrese çıkıyor = çok kötü fayda/maliyet. Hepsinin üstüne, kayış koptu diyelim ne yapacaksınız? Turdaysanız, tur bitti. Evdeyseniz, yurt dışından sipariş verip 1 ay bekleyeceksiniz ($$$ cabası). Ben zincir kullanmaktan yanayım. :)

Aklıma geldikçe yorum eklerim.
 

mehmetsunu

FIONA KOLBINGER Cİ
Kayıt
28 Eylül 2011
Başlık
264
Mesaj
5.479
Tepki
13.212
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Abdullah bey belliki bu konunun mehmet ali bey ile en yakın takipçisi vede bilgi sahibisiniz. Bugün göbekten vitesin aramızda konuşması geçti sizin yorum yaptığını< başlığa baktım. Hani şu hız oranımıdır nedir ona baktım şu % 400, % 300 şeklinde ifade edilen. Bizim alım gücümüz rodloff a 1000 ero vermeye yetmez. Rodloff % 500 hız oranına sahip. Benim klasik vitesli vites için hesapladığımda bu oran % 490 civarlarında. Peki biz alfine 8 veya 11 alsakda üç yapraklı aynakolu kullanabilirmiyiz normal şartlarda. Yani bu göbekten viteslerde ben tek yaprak dışında aynakol kullanımı görmedimde. Yani bir maceraya atılmayalım. Olurmu olmazmı %500ün üzerine çıkmak için

Göbek vitesler daha karmaşık ve -yolda bozulursa- kullanıcı tarafından tamiri zordur.

* Göbek vitesler QR (tekeri anında tak-çıkar kulağı) mekanizmasıyla uyumsuzdur.

* İç veya dış lastiği komple söküp alabilmek için vites kablosunu da çıkarmak gerekir.

* Göbek vites tekerin ayrılmaz parçası olduğu için, vitesi bırakıp sadece tekeri değiştirmek mümkün değildir.

Bu yazdıklarınızdan sonra-zaten işin mihenk noktasını oluşturuyorlar-benim için göbekten vites bitmiştir. Bir dahada almam. QR mekanizması ile uyumsuz ise bizim römorku nereye bağlayacağım o zaman. İkinci maddeye geçmeye gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Başlık
11
Mesaj
541
Tepki
889
Yaş
57
Şehir
Kamiloba / İstanbul
Mehmet bey endişenizi ben de paylaşıyorum ve şu yazımda dile getirmiştim:
Sınırsız bütçe mükemmel tur bisikleti

Öte yandan, göbek vites ile üçlü aynakolu birlikte kullananlar olduğunu da okumuştum çeşitli yerlerde. Ama bu birlikte kullanımın detayları nedir bilmiyorum. Bilhassa merak ettiğim, bunu yapanlar standart komponentleri değiştirmeden kullanarak mı yapıyorlar, yoksa "ameliyat" yapmak zorunda mı kalıyorlar? Şu an hub vitesle sadece meraktan ilgileniyorum - kısa vadede edinme planım yok. O yüzden bu gibi detayları çok araştırmadım. Bu konuda piyasadaki "tamirci dedikodusu" seviyeki görüşlere de pek itibar etmiyorum (Rahman beyi kastetmiyorum, onun görüşlerine itibar ederim). Shimano'ya yazarak Nexus ve Alfine serilerinde üçlü aynakol tavsiyeleri alınabilir. Onlar da çok garantici olabilirler, teknik olarak bir sıkıntı olmasa dahi "olmaz" diyebilirler. O da mümkün yani. İşte biraz araştırmak lazım, uygulayanlar nasıl yapmış, ne gibi sürprizlerle karşılaşmışlar vs. öğrenmek lazım aslında.

Benim görüşüm, eğer göbek vitesin hafif zincir burkulmasına karşı toleransı varsa, biraz yüksek kapasiteli bir gergi kolu kullanarak ve burkulabilen derayör zinciri kullanarak bu işin olmaması hiç bir sebep göremiyorum.

Eğer aynakolun en küçük ve en büyük dişlileri arasında 16 veya daha az diş farkı varsa, standart Alfine zincir gergisi de iş görür. Ama mesela Fuji Touring'de bu fark 22 diş --> 22 diş kapasiteli gergi lazım.

Bir de, Rohloff nasıl oluyor da burkulmuş zincire "sistem hatası" veriyor (Rahman beyin tabiri) anlamıyorum. Belki klasik zincir yerine burkulabilen derayör zinciri kullansalar Rohloff da zincir burkulmasını tolere edebilirdi bir ihtimal.
 
Yukarı Alt